LOT 3a leaderboard

Jihomoravský hejtman: Proč se vyplatí dotovat letadla z Brna do Mnichova

bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regionalbmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional

Jihomoravský kraj chce začít kompenzovat finanční ztrátu leteckému dopravci získanému na základě výběrového řízení, které bude vyhlášeno na provoz linky

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Brno má potenciál! Brno potřebuje více linek od low cost aerolinek. Ne všichni z Moravy letí jen v létě do Burgasu. „Manažerská“ linka za drahé letenky to nevytrhne.

Petr

Brno má potemciál! Brno potřebuje více linek od low cost aerolinek. Ne všichni z Moravy letí jen v létě do Burgasu. „Manažerská“ linka za drahé letenky to nevytrhne.

Viktor Nárožný

Ad mgr. Pavel:
dotace na vlaky , které zajistí , že se z vesnice do města dostane důchodce k lékaři anebo student do školy mi nevadí.
Srovnáváte nesrovnatelné. Kolik peněz z dotace na leteckou linku do Mnichova se JHM kraji vrátí zpět ? Já tvrdím , že nula. Představa , že nějaký investor půjde do Brna jenom kvůli letecké lince do Mnichova je značně naivní. Když si vezmete regiony v Čechách a seřadíte si je podle průměrné mzdy , nezaměstnanosti i dalších ukazatelů tak zjistíte , že kvalita leteckého spojení v úspěšnosti či neúspěšnosti českých regionů nehraje absolutně žádnou roli.

Viktor Nárožný

Apropo…dotovat leteckou linku Brno-Mnichov mi přijde podobně zhovadilé , jako když EU dotuje výstavbu golfových hřišť.
Nemám problém , pokud dotace jdou na pomoc potřebným. Ale dotovat z peněz všech nejlépe situované společenské vrstvě zábavu anebo tyto peníze všech investovat do toho , aby střední a nižší management z několika firem (vysocí manažeři létají svými tryskáči) ušetřil při svých občasných cestách nějakých 90 minut času… absurdní….

Pavel

Když už do toho strkají tolik peněz, tak by měli mít nějaký vliv na ceny letenek. Několikrát jsem zkoušel najít levnější letenky z BRQ, ale ani jednou jsem se byť nepřiblížil nějaké normální ceně. Teď jsem zkusil hodit víkend v Madridu – v únoru chci na fotbal, zpáteční 1 osoba:

BRQ – 11.500 Kč
VIE – 4.500 Kč (přímý let)
PRG – 3.000 Kč (přímý let)
OSR – 8.000 Kč
KTW – 3.500 Kč
BTS – 2.000 Kč

Marty-t2

Linka do Mnichova má obrovský převis poptávky v neděli a pondělí z Mnichova do Brna, ve čtvrtek a pátek zpět. Musíte buď rezervovat 2-3 měsíce předem nebo letět ve dny kdy malé letadélko není téměř vyprodané…

Viktor Nárožný

Nezávidím obyvatelům Jihomoravského kraje vola , kterého si zvolili. Ten člověk by měl být zavřen za to , že chce připravit své ovečky o desítky milionů korun…

mgr.pavel

A dotace na dopravní obslužnost (vlaky, busy, MHD), ty vám nevadí?

Toto je to stejné, jen pro leteckou dopravu.

petr

máte 100% pravdu, je to dotace pro lidi kteří nepočítají peníze, ale počítají čas. Ten hejtman měl raději prosadit dvoukolejku na přerov když jsme na serveru o dopravě.

K.S.

petr:
Dvojkolejka bude, to snad víte, ne?… I když tam pořád straší Černovická spojka.

mgr.pavel:
No problém bude mezi tím jaký bude efekt. Mám podezření že zaplatit denně 3x expres na Schwechat by vyšlo líp. Ideální stav by byl odstranit postupně dotace jednotlivých druhů dopravy, jenže to by ceny přeprav vyletěly nahoru, nebo kvalita infrastruktury šla dolů a zase by se začal znova měnit charakter osídlení. Třeba je na čase.