Jihočeský motoráček nevyjede, firma KPT Rail nesehnala náhradu za vůz bez průkazu
Motorový vůz 811. Foto: FB KPT Rail
Firma musela v červnu vyřadit z provozu motorový vůz 811.021, neboť se ukázalo, že nemá potřebné doklady.
chtěli jste soukromníky, protože ČD jsou fuj, tak je tady máte, joudové…
Tak si to shrňme: Že se někdo tzv. zapomene a nepožádá o papíry by se stát nemělo, ale může. Jsme jen lidi a na tom nemění nic ani to, že se chlubím KPT školícím střediskem (ostuda, což?) Ale to, že v podstatě z hodiny na hodinu zruším dopravu a dám o tom vědět jen na nějakém fejsbůku, neoznámím to ani ve stanicích, kde na spoje čekají lidé, to je nejen na přesdržku. Takové fatální pochybení nevykoupí ani založení divize KPT Vostuda. Nebo pane Kuglere, může za to pan Sůra, který z vás má evidentně srandu? Na závěr bych měl takovou… Číst vice »
A realita? Vlak ještě v 10:25 visí na odjezdové tabuli, lidi čekají pod ní, až naskočí nástupiště a svou zlost si vylévají na pokladně ČD (pokladna Arrivy neexistuje, pokladní GW trainu „přijde hned“). Tabule totiž jaksi neukazuje víc než směr a čas odjezdu V čase odjezdu vlak zmizí z tabule a tím to celé končí. Hlášení za celou dobu neproběhlo žádné, přeci by se operátorka v tom kopání do prdele nepřetrhla.
A tohle má jezdit Moldavu?
Ne, Moldavu má jezdit Railway Capital Jana Šatavy, kterému se podobně diletantské chyby nestávají.
Pokud byl ukončený zkušební provoz a majitel vozidla nedodal včas na Drážní úřad potřebnou dokumentaci, tak se nemusí divit, že nevyjede. Je úplně jedno o jakého dopravce se jedná, pravidla jsou jasně dána a platí pro všechny.
Kdyby vozidlo skutečně mělo TBZ dle českých předpisů, jak zde pan jednatel prezentoval, tak už dávno modrý průkaz má. V tomto směru DÚ dokáže pořád ještě jednat velmi, velmi svižně a za týden by to pánové ze šestého patra Fantovy budovy zvládli s prstem v nose.
Ono ale má pouze zkoušku v rozsahu TBZ pro účely zkušebního provozu, nikoliv TBZ od pověřené právnické osoby.
No, tak třeba do konce prázdnin vyjedou.
Tvl co by na tom někdo řešil týden? Týden práce jenom úřadu, a někdo ještě tu zkoušku už schválého vozidla musí dělat??? Zrušit, komplet.
To bych taky rád viděl.
Mě by stačilo prohnat to Cerhenicemi (pro jistotu), protože se nejedná o nové vozidlo.
Než se začnete k něčemu vyjadřovat, tak se seznamte s předpisy. To, že něčemu nerozumíte, není chyba systému, ale pouhá lidská blbost.
Nastudujte si základy a můžeme se bavit.
Ano, třeba RS1 také byla schválená v Německu, ale u nás se při schvalování zjistilo, že nevybavuje spolehlivě některé PZS, takže se ve vyjmenovaných úsecích jezdí dle rozkazu Op.
Ten rozdíl je, že si koupím kamión a mohu s ním jezdit po celé Evropě. Například MS Vectron by hypoteticky mohl jezdit po celé Evropě, ale díky různým národním úpravám to nelze. A i to jeden z důvodů, proč se vozí zboží po silnici a ne po železnici.
Podobně jako Regiojet má registrované vagóny v Rakousku či Německu a může s nimi kamkoliv. V ČR by každou řadu musel schvalovat jako nový typ a stálo by jej to pouze čas a peníze.
Tady je problém, že na KPT rail nemají asi zřejmě pořádek v dokumentaci.
Snad se jednotných předpisů dožijem
Ano, ale to nejdříve musíme sjednotit návěstní soustavu, atd… A kdo komu ustoupí?
Návěstní soustava nemá s technickými parametry vozidel vůbec co do činění.
Mimochodem, jen u nás jsou návěstní soustavy tak tři.
Není pravda vozy jsou registrované v Německu..protože je tam koupil a je to jednodušší…
https://www.google.com/search?q=job+isn%27t+finished+until+the+paperwork+is+done&client=ms-android-xiaomi-rvo3&prmd=inv&sxsrf=ALeKk02yw5zv1dVC41rW3_5Ml_qfFaC7fw:1625296048193&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi8ue3Mq8bxAhXEOuwKHRkFDfEQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=393&bih=733#imgrc=d1M0_HmGV5lssM
To zná už malé dítě. Papír je potřeba.
nebo aspoň lopuch
To fakt v republice není volný ani jeden šukafon, který by tam šel zapůjčit?
On je volný šukafon, ale nikdo ho nechce KPT zapůjčit.
Z důvodů ideologických, nebo finančních?
Samozřejmě ideologických, „jediný správný modrý dopravce“ takových motoraku má víc, než dost… Ale přece ho nepůjčí konkurenci, to by nešlo 🙄
Samozřejmě, že by i modrý dopravce zapůjčil, jen by to chtěl ZAPLATIT a to je ten problém. Napíšu to na rovinu. Pak Kugler a jeho boys totiž za poslední rok nas.ali snad úplně každého svým namyšleným přístupem a neochotou platit a tak se stalo, že nikdo není ochoten …
Jojo, i Šatava se o nich tak pozoruhodně vyjádřil v podcastu… 🙂
Proč tedy kraj od objednávky u KPT neodstoupí s neobjedná vlaky znovu u ČD, které zde předtím spolehlivě jezdily řadu let?
Však jsem se ptal, jestli není volný nějaký zapůjčitelný.:-)
Bože, to naše nesmyslné papírování, slovíčkaření a arogance typu: „Sice to dvacet let jezdí na Slovensku, funguje to tam, ale naše dráha je naprosto jinou drahou a navíc se to tak nikdy nedělalo!“ my na to jednou pojdeme…
Jestli to tam funguje, tak ať si na to udělají „místní“ papír.
No právě, náš ukázkový princip, že všechno nejde. Sice to funguje tam, ale tady i přes zkušební provoz v minulém roce to vůbec nemůže fungovat samozřejmě, nejlíp si na to vytvořit studii… Obdivuju Rakušany, co všechno zvládnout a nedělají při tom žádné problémy narozdíl od naší malé zemičky…
Samozřejmě, že to jde, když se na to někdo nevy… a zařídí si včas správné papíry.
Jasně a kdyby se cokoliv stalo, tak byste byl první, který by tu řval, že to nebylo pro náš provoz schválený. Bože. Jednou platí nějaký pravidla, tak je snad potřeba je dodržet, ne?
Já také uměl jezdit od patnácti, přesto jsem na silnici musel mít řidičák
No a nekteri neumi ridit ani s ridicakem. Takze tak. A jinak je to traparna s tema vsema schvalovanima. Kdyz je totiz ten spravnej tlak tak muze jezdit pendolino i taurus a pritm to puvodne vypadalo ze to nevyjede. Staci ohnout normu a nebo si zavazat oci.
Tak treba pojišťovna nebo zdravotní pojišťovny by se v případě nehody na to dívaly úplně jinak. O policii a soudech nemluvě.
Taky jsem jezdil s něčím, co mělo motor i kola, ale nemělo technickou. Ale ne po veřejných komunikacích.
Věková hranice je dána zákonem. Pokud ale uděláš řidičák, tak na Slovensku zkoušky znovu neděláš ale platí ty ten z ČR.
Když to zvládnou všichni ostatní, proč by zrovna KPT měl mít výjimku ?
Na dráze neplatí něco jako evropská způsobilost?
Nene, to by spousta strejců přišla o práci. I zcela nová lokomotiva schválená jinde musí u nás dělat extra zkoušky. Vyhozené peníze, čas…
Úplně stejně, jako naše mašiny musí být schváleny v cizině, když tam mají jezdit. Nebo snad Panter může jezdit v Německu, když je schválený u nás?
Čistá pitomost a byrokracie.
takový móresy si nechte na silnice!
Bohužel amatérismus. Bez záložního vozidla. To se mi nelíbí.
Třeba záložní M131 by asi cestující lid zaujal…
Kromě to, že pan Kugler zapomněl požádat o vydání průkazu, tak asi i doklady od vozidla někde zapomněl. To je tedy spolek… to by mě zajímalo, čím na kozině chtěl jezdit.
Nejspíš nějakou půjčenou 810.
Tak jsem rád, že další kýbl, který jinde nechtějí, neb je vytažen téměř ze šrotu tu nebude dělat „ostudu“. Je také tristní, že dopravce nabídne nějakou dopravu a nemá za jeden nepovedený kus ani náhradu. Tohle by měl Kraj / MD / SŽ brát v potaz a případně neumožnit tuto službu veřejně nabízet. Historické jízdy s jedinečnými stroji je samozřejmě jiný level. Oznámení pár hodin před jízdou, to už je fenomén této On-line doby. Dokud to nebude někde zanesené a nařízené s řádnou smluvní pokutou, tak se „zákazník“ nedovolá ničeho. Ono to celé řádění fanoušků železnice a „zachraňování“ lokálek je… Číst vice »
To jo, ale v tom případě by ČD na takové Osoblažce dojezdili už před deseti lety.
Pokud tu službu nabízí spolek na vlastní riziko a není koncesovaná, je to čistě jeho problém, který nemá řešit ani správa, ani kraj, natož ministerstvo. Nebo má být na každý soukromý podnik stanoven dohlížející úředník? Jako jo, nepřipravenost a informace na poslední chvíli jsou nešvarem. Je ale úplně jedno, zda jde o historickou či jinou turistickou jízdu. Pokud na to přeci jen přispívala státní správa nebo samospráva, pak to pokutou nepochybně řešit lze, je-li ve smlouvě. Rozhodně bych však nezobecňoval a nenazýval podobné záchranné snahy řáděním. Že se někdo neukájí nad kilometry nových dálnic, kolonami kamionů a městy plnými aut,… Číst vice »
Neodjetí „inzerováno“ spoje (který byl třeba v CIS JŘ) považuji za průšvih a nebyl bych proti možnosti něco takového sankcionovat.
(Narozdíl od nápadů typu nedat licenci bus dopravci, RJ na lince Cheb-KV-Praha, aby lidi Cheb-KV jezdili svým autem když se jim nelíbí krajský neids).
A kde je problém? Za dopravní cestu má zaplatit, jako kdyby jel, a to snad stačí, ne?
V chasníkovi, který věřil CIS JR a zůstal na nádraží.
A jaká bude sankce? Měla by být, aby si příště podobné chování dopravci rozmysleli…
Na Osoblažce snad sankce byla, když tam ČD věčně nejezdili?
Pokud si to někdo objednal, měl by to mít ve smlouvě. Pokud to jeli na vlastní triko, je to jejich problém.
Nejde ovšem jen o „objednávku“ (tohle „ZDO“ není), ale i o to, zda a odkud na ten provoz dostává Kugler nějaké dotace: výhradně jen ze svého by to rozhodně neufinancoval, takže nějaké sponzorování ve hře jistě bude.
Škoda, dnes jsem s nimi chtěl jet z Budějc do Týna. A oznámit to v noci den před zahájením provozu je také špatně. Njn, tak to jistí autobus.
Ale určitě to nejistí KPT BUS, který pokud vůbec ještě existuje, není řidič, který by s tím byl ochoten jezdit.
Ne. Jistí to GW BUS, člen skupiny GW JIHOTRANS.
Podle webu to existuje a je to milé devadesátkové retro:
https://www.kptrail.cz/autobusova-doprava/
Velká škoda, aneb jak si vlastním, a zcela jasným a zbytečným vlastním gólem prohrát zápas. Malým dopravcům fandím, ale tady by měl jednatel spolku/společnosti odejít z funkce, protože toto je jeho masterfail. A to ať je legislativa jakákoliv. S autem bez značek vyjede taky jen chorý jedinec.
No…i takové exempláře spatřily světlo světa (schopné jezdit bez SPZ)
Bez značky jsem autobus v provozu neviděl, na silnicích se to řešilo a možná v některých případech dodnes řeší jinak – stačí pár putovních RZ a střídat je na vozech podle toho, který je zrovna provozuschopný. Jeden ze zakladatelů Seznamu autobusů by mohl vyprávět, kolik dopravců po něm šlo, když se díky fotkám v databázi ukázalo, že u nich se stejnou značkou jezdí několik vozů (leckdy úplně jiných modelů nebo i výrobců).
Kdyby jenom bez SPZ. Mít takové předpisy silnice, jé, to by se jim možná najednou po letech ulevilo…
A co se stalo? Ten šukafon nemá brzdící procenta, bylo jen o štěstí že zatím nic neprofrčel? Nebo má moc náprav a ničí oblouky? Nebo ruší kolejové obvody a jezdí přes otevřené přejezdy?
Nebo jenom přebyrokratizovaná dráha nechce provoz?
Proč přebyrokratizovaná? Jen se an Kugler na to vys.l, protože si myslel, že je tak dokonalý, že on nemusí dodržovat zákony. Možná se poradil i ve své KPT Scholar, kde mu řekli, že všichni musí, ale oni se svým srdéčkem pro dráhu nemusí… Třeba, ještě než se za nimi zavře voda, pošle pár předžalobních výzev a pak spadne lička do kafíčka u dělá žbluňk, kruhy na hladině
se uklidní a bude ticho a klid.
Vysral se na to, předpis nedodržel, to je pravda – ale stejně trvá otázka, proč je nařízeno tolik papírování, co by se stalo kdyby to nedělal žádný dopravce.
Tak byste se za chvíli bál do vlaku nasednout, protože by se rázem vyrojily strašné střepy.
Ty strašné střepy ale mnohde vesele jezděj už teď a papíry maj evidentně všechny v cajku. V tom to tedy asi nebude.
No…DB 628 po českých kolejích jezdí i přes byrokratické bariéry. A občas taky hoří…
Jako třeba vozy splňující TSI, se zkouškou v jiném Evropském státě?
Já nemyslím úplně zrušit schvalování – ale jen neschvalovat schválené
No tak kvûli razítku zrušíme zajímavý projekt od nadšencû lokálky, která vede malebnou krajinou… hlavnë když na jiných tratích jezdí spičkový mašiny…
Nojo, vždyť ono stačí se prohlásit za švarné chlapce od dráhy, co to dělají srdíčkem a je hotovo. Všechno ostatní je přece zbytečná buzerace
🤣👍👍
Jak někdo naznačuje výše, vozidlo nemělo plnohodnotnou TBZ, která je základním předpokladem pro vydání toho papíru.
Tak už chápu, proč Ústecký kraj o případném provozu vlaků na Kozí dráze jedná raději s KŽC. Můžeme si o této firmě myslet cokoliv, ale přece jen je spolehlivější.
Viz např. shořelá 831.168 na spoji s cestujícími či opakované výpadky spojů Podlipanského motoráčku bez předchozího oznámení a bez náhrady autobusem. 🙂
Ale O. K., věřím, že zrovna tohleto s „vypapírováním“ vozidla by si ohlídat uměli.
Žádný dopravce není absolutně spolehlivý. Ani KŽC ne. Ale s papírováním problém obecně nemají.
K Podlipanskému motoráčku bych rád dodal, že letos nejede vůbec, protože Středočeský kraj na to nedal peníze.
Vypadá to, že kraj dostal rozum! 👍
Rozum? Na kraji? Tady je po ránu nějak veselo. 🙂
Kraj rozum nedostal, protože nezrušil bezplatnou přepravu pro důchodce v autobusech PID, přestože měl možnost to udělat.
Že jo – ryze turistické spoje není nutné dotovat.
A teď si vemte, že zrušením 89 autobusových linek (vesměs dublujících vlak) se ušetří 770 milionů korun ročně.
Podle sledovačky přitom tento vůz jezdil do Týna nad Vltavou už v některých loňských víkendech. Zajímavé. 🙂
Loni měl povolený zkušební provoz, letos už ne.
Takže kdyby na DÚ chtěli tak jim ten zkušební provoz prodlouží. Už jenom ta debilita že jsem se Slovenskem byli jedna dráha a teď se dělá jak kdyby se to přivezlo z Mongoska mě dost vytáčí.
To je tak … Kdyby Kugler přišel se sklopenou hlavou a řekl, že něco asi strašně pos.l, tak by se nejspíš dalo o něčem jednat a asi by i mohla být snaha. Jenže když vám někam přijde namachrovanej týpek, co se sám tituluje Generálním ředitelem (s velkým G) koncernu KPT a k tomu další hejno ředitelů divizí a subředitelů fiktivních středisek, tak ta snaha se domluvit prostě není.
Jak kdyby na DÚ chtěli? Pokud firma nedodala vyhodnocení zkušebního provozu, který ze zákona musí dodat, tak by jako úřad měl rozhodnout na základě čeho? Na základě prázdnýho papíru?