Jihočeský motoráček nevyjede, firma KPT Rail nesehnala náhradu za vůz bez průkazu

Motorový vůz 811. Foto: FB KPT RailMotorový vůz 811. Foto: FB KPT Rail

Firma musela v červnu vyřadit z provozu motorový vůz 811.021, neboť se ukázalo, že nemá potřebné doklady.

Zpět na článek
86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

chtěli jste soukromníky, protože ČD jsou fuj, tak je tady máte, joudové…

Marian

Tak si to shrňme: Že se někdo tzv. zapomene a nepožádá o papíry by se stát nemělo, ale může. Jsme jen lidi a na tom nemění nic ani to, že se chlubím KPT školícím střediskem (ostuda, což?) Ale to, že v podstatě z hodiny na hodinu zruším dopravu a dám o tom vědět jen na nějakém fejsbůku, neoznámím to ani ve stanicích, kde na spoje čekají lidé, to je nejen na přesdržku. Takové fatální pochybení nevykoupí ani založení divize KPT Vostuda. Nebo pane Kuglere, může za to pan Sůra, který z vás má evidentně srandu? Na závěr bych měl takovou… Číst vice »

Martin Jarath

A realita? Vlak ještě v 10:25 visí na odjezdové tabuli, lidi čekají pod ní, až naskočí nástupiště a svou zlost si vylévají na pokladně ČD (pokladna Arrivy neexistuje, pokladní GW trainu „přijde hned“). Tabule totiž jaksi neukazuje víc než směr a čas odjezdu V čase odjezdu vlak zmizí z tabule a tím to celé končí. Hlášení za celou dobu neproběhlo žádné, přeci by se operátorka v tom kopání do prdele nepřetrhla.

Kuba

A tohle má jezdit Moldavu?

Jarek

Ne, Moldavu má jezdit Railway Capital Jana Šatavy, kterému se podobně diletantské chyby nestávají.

rejpal

Pokud byl ukončený zkušební provoz a majitel vozidla nedodal včas na Drážní úřad potřebnou dokumentaci, tak se nemusí divit, že nevyjede. Je úplně jedno o jakého dopravce se jedná, pravidla jsou jasně dána a platí pro všechny.

Osoba odborně nezpůsobilá

Kdyby vozidlo skutečně mělo TBZ dle českých předpisů, jak zde pan jednatel prezentoval, tak už dávno modrý průkaz má. V tomto směru DÚ dokáže pořád ještě jednat velmi, velmi svižně a za týden by to pánové ze šestého patra Fantovy budovy zvládli s prstem v nose.
Ono ale má pouze zkoušku v rozsahu TBZ pro účely zkušebního provozu, nikoliv TBZ od pověřené právnické osoby.
No, tak třeba do konce prázdnin vyjedou.

J.K.

Tvl co by na tom někdo řešil týden? Týden práce jenom úřadu, a někdo ještě tu zkoušku už schválého vozidla musí dělat??? Zrušit, komplet.

medical examiner

To bych taky rád viděl.
Mě by stačilo prohnat to Cerhenicemi (pro jistotu), protože se nejedná o nové vozidlo.

Osoba odborně nezpůsobilá

Než se začnete k něčemu vyjadřovat, tak se seznamte s předpisy. To, že něčemu nerozumíte, není chyba systému, ale pouhá lidská blbost.
Nastudujte si základy a můžeme se bavit.
Ano, třeba RS1 také byla schválená v Německu, ale u nás se při schvalování zjistilo, že nevybavuje spolehlivě některé PZS, takže se ve vyjmenovaných úsecích jezdí dle rozkazu Op.

noerf

Ten rozdíl je, že si koupím kamión a mohu s ním jezdit po celé Evropě. Například MS Vectron by hypoteticky mohl jezdit po celé Evropě, ale díky různým národním úpravám to nelze. A i to jeden z důvodů, proč se vozí zboží po silnici a ne po železnici.
Podobně jako Regiojet má registrované vagóny v Rakousku či Německu a může s nimi kamkoliv. V ČR by každou řadu musel schvalovat jako nový typ a stálo by jej to pouze čas a peníze.
Tady je problém, že na KPT rail nemají asi zřejmě pořádek v dokumentaci.

Cestovatelix

Snad se jednotných předpisů dožijem

Dominik

Ano, ale to nejdříve musíme sjednotit návěstní soustavu, atd… A kdo komu ustoupí?

Jaaaa

Návěstní soustava nemá s technickými parametry vozidel vůbec co do činění.

Mimochodem, jen u nás jsou návěstní soustavy tak tři.

Jaromír

Není pravda vozy jsou registrované v Německu..protože je tam koupil a je to jednodušší…

Kernteriér

To fakt v republice není volný ani jeden šukafon, který by tam šel zapůjčit?

-TR-

On je volný šukafon, ale nikdo ho nechce KPT zapůjčit.

medical examiner

Z důvodů ideologických, nebo finančních?

PetrN

Samozřejmě ideologických, „jediný správný modrý dopravce“ takových motoraku má víc, než dost… Ale přece ho nepůjčí konkurenci, to by nešlo 🙄

Marian

Samozřejmě, že by i modrý dopravce zapůjčil, jen by to chtěl ZAPLATIT a to je ten problém. Napíšu to na rovinu. Pak Kugler a jeho boys totiž za poslední rok nas.ali snad úplně každého svým namyšleným přístupem a neochotou platit a tak se stalo, že nikdo není ochoten …

Jarek

Jojo, i Šatava se o nich tak pozoruhodně vyjádřil v podcastu… 🙂

Hubert

Proč tedy kraj od objednávky u KPT neodstoupí s neobjedná vlaky znovu u ČD, které zde předtím spolehlivě jezdily řadu let?

Kernteriér

Však jsem se ptal, jestli není volný nějaký zapůjčitelný.:-)

Marana_CZE

Bože, to naše nesmyslné papírování, slovíčkaření a arogance typu: „Sice to dvacet let jezdí na Slovensku, funguje to tam, ale naše dráha je naprosto jinou drahou a navíc se to tak nikdy nedělalo!“ my na to jednou pojdeme…

nowas

Jestli to tam funguje, tak ať si na to udělají „místní“ papír.

Marana_CZE

No právě, náš ukázkový princip, že všechno nejde. Sice to funguje tam, ale tady i přes zkušební provoz v minulém roce to vůbec nemůže fungovat samozřejmě, nejlíp si na to vytvořit studii… Obdivuju Rakušany, co všechno zvládnout a nedělají při tom žádné problémy narozdíl od naší malé zemičky…

nowas

Samozřejmě, že to jde, když se na to někdo nevy… a zařídí si včas správné papíry.

Martin1

Jasně a kdyby se cokoliv stalo, tak byste byl první, který by tu řval, že to nebylo pro náš provoz schválený. Bože. Jednou platí nějaký pravidla, tak je snad potřeba je dodržet, ne?

Bohouš

Já také uměl jezdit od patnácti, přesto jsem na silnici musel mít řidičák

Mirek

No a nekteri neumi ridit ani s ridicakem. Takze tak. A jinak je to traparna s tema vsema schvalovanima. Kdyz je totiz ten spravnej tlak tak muze jezdit pendolino i taurus a pritm to puvodne vypadalo ze to nevyjede. Staci ohnout normu a nebo si zavazat oci.

Raddie

Tak treba pojišťovna nebo zdravotní pojišťovny by se v případě nehody na to dívaly úplně jinak. O policii a soudech nemluvě.

Jiří Kocurek

Taky jsem jezdil s něčím, co mělo motor i kola, ale nemělo technickou. Ale ne po veřejných komunikacích.

Pozorující

Věková hranice je dána zákonem. Pokud ale uděláš řidičák, tak na Slovensku zkoušky znovu neděláš ale platí ty ten z ČR.

Premek

Když to zvládnou všichni ostatní, proč by zrovna KPT měl mít výjimku ?

P_V

Na dráze neplatí něco jako evropská způsobilost?

J.K.

Nene, to by spousta strejců přišla o práci. I zcela nová lokomotiva schválená jinde musí u nás dělat extra zkoušky. Vyhozené peníze, čas…

Dominik

Úplně stejně, jako naše mašiny musí být schváleny v cizině, když tam mají jezdit. Nebo snad Panter může jezdit v Německu, když je schválený u nás?

Cestovatelix

Čistá pitomost a byrokracie.

Sporak

takový móresy si nechte na silnice!

Josef Král

Bohužel amatérismus. Bez záložního vozidla. To se mi nelíbí.

medical examiner

Třeba záložní M131 by asi cestující lid zaujal…

Belvedér

Kromě to, že pan Kugler zapomněl požádat o vydání průkazu, tak asi i doklady od vozidla někde zapomněl. To je tedy spolek… to by mě zajímalo, čím na kozině chtěl jezdit.

medical examiner

Nejspíš nějakou půjčenou 810.

Martin z topírny

Tak jsem rád, že další kýbl, který jinde nechtějí, neb je vytažen téměř ze šrotu tu nebude dělat „ostudu“. Je také tristní, že dopravce nabídne nějakou dopravu a nemá za jeden nepovedený kus ani náhradu. Tohle by měl Kraj / MD / SŽ brát v potaz a případně neumožnit tuto službu veřejně nabízet. Historické jízdy s jedinečnými stroji je samozřejmě jiný level. Oznámení pár hodin před jízdou, to už je fenomén této On-line doby. Dokud to nebude někde zanesené a nařízené s řádnou smluvní pokutou, tak se „zákazník“ nedovolá ničeho. Ono to celé řádění fanoušků železnice a „zachraňování“ lokálek je… Číst vice »

rozinka

To jo, ale v tom případě by ČD na takové Osoblažce dojezdili už před deseti lety.

Frantisek

Pokud tu službu nabízí spolek na vlastní riziko a není koncesovaná, je to čistě jeho problém, který nemá řešit ani správa, ani kraj, natož ministerstvo. Nebo má být na každý soukromý podnik stanoven dohlížející úředník? Jako jo, nepřipravenost a informace na poslední chvíli jsou nešvarem. Je ale úplně jedno, zda jde o historickou či jinou turistickou jízdu. Pokud na to přeci jen přispívala státní správa nebo samospráva, pak to pokutou nepochybně řešit lze, je-li ve smlouvě. Rozhodně bych však nezobecňoval a nenazýval podobné záchranné snahy řáděním. Že se někdo neukájí nad kilometry nových dálnic, kolonami kamionů a městy plnými aut,… Číst vice »

Leinad

Neodjetí „inzerováno“ spoje (který byl třeba v CIS JŘ) považuji za průšvih a nebyl bych proti možnosti něco takového sankcionovat.
(Narozdíl od nápadů typu nedat licenci bus dopravci, RJ na lince Cheb-KV-Praha, aby lidi Cheb-KV jezdili svým autem když se jim nelíbí krajský neids).

Jaaa

A kde je problém? Za dopravní cestu má zaplatit, jako kdyby jel, a to snad stačí, ne?

Leinad

V chasníkovi, který věřil CIS JR a zůstal na nádraží.

Josef

A jaká bude sankce? Měla by být, aby si příště podobné chování dopravci rozmysleli…

rozinka

Na Osoblažce snad sankce byla, když tam ČD věčně nejezdili?

Frantisek

Pokud si to někdo objednal, měl by to mít ve smlouvě. Pokud to jeli na vlastní triko, je to jejich problém.

realistický odhad

Nejde ovšem jen o „objednávku“ (tohle „ZDO“ není), ale i o to, zda a odkud na ten provoz dostává Kugler nějaké dotace: výhradně jen ze svého by to rozhodně neufinancoval, takže nějaké sponzorování ve hře jistě bude.

PetrB

Škoda, dnes jsem s nimi chtěl jet z Budějc do Týna. A oznámit to v noci den před zahájením provozu je také špatně. Njn, tak to jistí autobus.

Marian

Ale určitě to nejistí KPT BUS, který pokud vůbec ještě existuje, není řidič, který by s tím byl ochoten jezdit.

PetrB

Ne. Jistí to GW BUS, člen skupiny GW JIHOTRANS.

Jarek

Podle webu to existuje a je to milé devadesátkové retro:
https://www.kptrail.cz/autobusova-doprava/

Jaroslav

Velká škoda, aneb jak si vlastním, a zcela jasným a zbytečným vlastním gólem prohrát zápas. Malým dopravcům fandím, ale tady by měl jednatel spolku/společnosti odejít z funkce, protože toto je jeho masterfail. A to ať je legislativa jakákoliv. S autem bez značek vyjede taky jen chorý jedinec.

medical examiner

No…i takové exempláře spatřily světlo světa (schopné jezdit bez SPZ)

Šejdr

Bez značky jsem autobus v provozu neviděl, na silnicích se to řešilo a možná v některých případech dodnes řeší jinak – stačí pár putovních RZ a střídat je na vozech podle toho, který je zrovna provozuschopný. Jeden ze zakladatelů Seznamu autobusů by mohl vyprávět, kolik dopravců po něm šlo, když se díky fotkám v databázi ukázalo, že u nich se stejnou značkou jezdí několik vozů (leckdy úplně jiných modelů nebo i výrobců).

Frantisek

Kdyby jenom bez SPZ. Mít takové předpisy silnice, jé, to by se jim možná najednou po letech ulevilo…

Leinad

A co se stalo? Ten šukafon nemá brzdící procenta, bylo jen o štěstí že zatím nic neprofrčel? Nebo má moc náprav a ničí oblouky? Nebo ruší kolejové obvody a jezdí přes otevřené přejezdy?

Nebo jenom přebyrokratizovaná dráha nechce provoz?

Marian

Proč přebyrokratizovaná? Jen se an Kugler na to vys.l, protože si myslel, že je tak dokonalý, že on nemusí dodržovat zákony. Možná se poradil i ve své KPT Scholar, kde mu řekli, že všichni musí, ale oni se svým srdéčkem pro dráhu nemusí… Třeba, ještě než se za nimi zavře voda, pošle pár předžalobních výzev a pak spadne lička do kafíčka u dělá žbluňk, kruhy na hladině
se uklidní a bude ticho a klid.

Leinad

Vysral se na to, předpis nedodržel, to je pravda – ale stejně trvá otázka, proč je nařízeno tolik papírování, co by se stalo kdyby to nedělal žádný dopravce.

Raddie

Tak byste se za chvíli bál do vlaku nasednout, protože by se rázem vyrojily strašné střepy.

Facepalm

Ty strašné střepy ale mnohde vesele jezděj už teď a papíry maj evidentně všechny v cajku. V tom to tedy asi nebude.

medical examiner

No…DB 628 po českých kolejích jezdí i přes byrokratické bariéry. A občas taky hoří…

Leinad

Jako třeba vozy splňující TSI, se zkouškou v jiném Evropském státě?
Já nemyslím úplně zrušit schvalování – ale jen neschvalovat schválené

Vilém

No tak kvûli razítku zrušíme zajímavý projekt od nadšencû lokálky, která vede malebnou krajinou… hlavnë když na jiných tratích jezdí spičkový mašiny…

Marian

Nojo, vždyť ono stačí se prohlásit za švarné chlapce od dráhy, co to dělají srdíčkem a je hotovo. Všechno ostatní je přece zbytečná buzerace

Jackub

🤣👍👍

Jarek

Jak někdo naznačuje výše, vozidlo nemělo plnohodnotnou TBZ, která je základním předpokladem pro vydání toho papíru.

-TR-

Tak už chápu, proč Ústecký kraj o případném provozu vlaků na Kozí dráze jedná raději s KŽC. Můžeme si o této firmě myslet cokoliv, ale přece jen je spolehlivější.

xyz

Viz např. shořelá 831.168 na spoji s cestujícími či opakované výpadky spojů Podlipanského motoráčku bez předchozího oznámení a bez náhrady autobusem. 🙂

Ale O. K., věřím, že zrovna tohleto s „vypapírováním“ vozidla by si ohlídat uměli.

-TR-

Žádný dopravce není absolutně spolehlivý. Ani KŽC ne. Ale s papírováním problém obecně nemají.

K Podlipanskému motoráčku bych rád dodal, že letos nejede vůbec, protože Středočeský kraj na to nedal peníze.

Jackub

Vypadá to, že kraj dostal rozum! 👍

Pietro

Rozum? Na kraji? Tady je po ránu nějak veselo. 🙂

-TR-

Kraj rozum nedostal, protože nezrušil bezplatnou přepravu pro důchodce v autobusech PID, přestože měl možnost to udělat.

medical examiner

Že jo – ryze turistické spoje není nutné dotovat.

A teď si vemte, že zrušením 89 autobusových linek (vesměs dublujících vlak) se ušetří 770 milionů korun ročně.

xyz

Podle sledovačky přitom tento vůz jezdil do Týna nad Vltavou už v některých loňských víkendech. Zajímavé. 🙂

Marian

Loni měl povolený zkušební provoz, letos už ne.

JirkaM

Takže kdyby na DÚ chtěli tak jim ten zkušební provoz prodlouží. Už jenom ta debilita že jsem se Slovenskem byli jedna dráha a teď se dělá jak kdyby se to přivezlo z Mongoska mě dost vytáčí.

Marian

To je tak … Kdyby Kugler přišel se sklopenou hlavou a řekl, že něco asi strašně pos.l, tak by se nejspíš dalo o něčem jednat a asi by i mohla být snaha. Jenže když vám někam přijde namachrovanej týpek, co se sám tituluje Generálním ředitelem (s velkým G) koncernu KPT a k tomu další hejno ředitelů divizí a subředitelů fiktivních středisek, tak ta snaha se domluvit prostě není.

Martin1

Jak kdyby na DÚ chtěli? Pokud firma nedodala vyhodnocení zkušebního provozu, který ze zákona musí dodat, tak by jako úřad měl rozhodnout na základě čeho? Na základě prázdnýho papíru?