Jihočeský krajský úřad zahájil územní řízení k novostavbě trati Plzeň – Stod
Vizualizace trati Plzeň - Stod. Pramen: Správa železnic
Stavba nabrala zpoždění, neboť plzeňský krajský úřad nekonal. Ministerstvo proto územní řízení přeložilo do Českých Budějovic.
Já vždy přemýšlím nad tím, jestli by nemohl vzniknout speciální úřad na povolování velkých dopravních staveb. Prostě odborníci na danou problematiku, kteří by hlídali termíny a nedocházelo by u nich k neznalosti, neodbornosti, k neznalosti know how apod.
Takový úřad plánovalo ANO. Nebylo to přijato.
Ne. To plánovalo jeden stavební úřad pro všechno. Prostá centralizace bez vazeb k místům, se všemi příslušnými neduhy. Nešlo o odborníky na dopravní (a jiné souvislé) stavby.
Tak nevím jestli současný systém, kdy úředník pod přímým vlivem samosprávy (je její zaměstnanec i když vykonává státní správu), který zatím povoloval max. přestavbu rodinného domu a teď má povolit dálnici, je to nejlepší co může být.
Tak naštěstí jim zbylo krapet zdravého rozumu a takový úřad od července vznikne https://www.mmr.cz/cs/ministerstvo/stavebni-pravo/specializovany-a-odvolaci-stavebni-urad
A co zbytek trati na hranice? Tam se to taky rozjede?
Že ale silniční stavby v témže období běžely…?
železnice na „zelené louce“ není legrace. To se jen tak nevidí a často nedělá, úředníci nevěděli co s tím 😉
Protože na _výstavbu_ silniční stavby není potřeba tytéž lidi jako na _povolení_ stavby.
Takže třeba novostavbu toho severozápadního obchvatu nikdo nepovoloval, aha.
Tak evidentně byla priorita v té bídě udělat aspoň něco, než vůbec nic. A popravdě i na silnici je to katastrofa, obchvaty typu Losiná a vše dál stále v nedohlednu, děs běs…
Tranzit by měl jet primárně právě po těch kolejích. Děs běs je, že i většinu přeprav vhodných pro vlaky suplují hromady aut.
Na koleje právě tady SŽ stále plánuje částečnou jednokolejku, takže transit po kolejích asi nikdy, protože byste stejně musel řešit kamiony výluky na sekání křoví a podobně…. To není konkurence existující dálnici.
Na obrázku je TRAXX společnosti Metrans s kontejnery Evergreen, tex a MSC.
A autobus Karosa Axer 😂
Kdepak,
tohle je LC956. Axer (C956) má dveře uprostřed jako C954.
Na té vizualizaci mezi autobusovou točnou a železniční tratí chybí modré zábnradlí. Co kdyby autobus nerespektoval konec cesty a vjedl do kolejiště jako ten taxikář v Praze?
To by musel být Tatrabus, aby se na ten násep vyšplhal. Obyč Karosa se zapíche čumákem do hlíny, už to zkoušeli…
Tatrabus: https://www.youtube.com/watch?v=TJ1X0xn8Mpk
A nebylo by lepší zrušit Českou republiku a rozdělit ji mezi
Rakousko, Německo a Polsko ?
Bylo.
Asi ano, jenom aby zůstal jako jeden z úředních jazyků čeština, německy neumím 🙂
Polsky byste to zvládl. Odhlédnu-li od toho, že dělení není dobrý nápad. Když už, tak do konfederace s jednou z těchto zemí. A zase – abychom nestavěli hlava nehlava všechno, a nebylo té dopravy celkově ještě výše nad hlavu.
Ze msty? A jenom proto, že mstitel o problémech v DE, AT a PL nikdy nečetl a tak si to účelově spojil: Když o žádných problémech v DE neví, tak tam žádné neexistují, takový sebeklam se mu náramě hodil…
Až ti tvoji vysnění němci dotáhnou troleje do Marktredwitz tak něco pindej. Čeká se na ně od roku 1994.
A můžete se vzteknout nad tím, že z Chebu směrem ke hranici s DE už kus cesty sloupy stojí: https://mapy.cz/s/nojejedene
Nevím, vždy, když se do něčeho Němci pustili, tak skončili až jako druzí.
To Polsko si s dovolením strčte do trenýrek. Rychlost výstavby dopravních staveb není jediným kritériem kvality života. Najdu vám x protipříkladů, proč je radno žít raději v ČR.
V česku je malebná krajina 🙂
Mnozí by ji přesto rádi vyměnili za poušť pocákanou sídelní kaší, a někde se jim to daří.
Ja součástí rakouského eko fašismu, polského o bože a německého alahu akbar být nechci 🙂. A pokud někdo ano, vyberte si a sbohem!
Já jsem jenom v úžasu z toho plzeňského úřadu, prý nedostatek lidí. A to zjistili až po roce?
Všude, kde je potřeba opravdu máknout a ne jen žvanit u kafe, nejsou lidi. Práce na stavebním úřadě rozhodně není to, co by 99,9% zde diskutujících chtělo vykonávat. Pokud ano, tak netuší o čem to je.
A pokud nejsou lidi, tak se na svou agendu úřad prostě vys… a nic se neděje. Nebyli lidi, ať si to dělá, kdo chce, nám je to jedno, my ani nepípnem a počkáme, až to vyhnije. Co je nám po nějakých vlacích.
Tak doufám, že avizované snížení rozpočtu na platy úředníků, které je součástí „ozdravného balíčku“ tomuto nedostatku pomůže …
Bude ještě míň lidí?
Tak jasně že bude.. Úředníci mají nejnižší platy a prostě to nebude taky dělat nikdo. Stejně jako tisíce profesí, na které mladší generace nešáhne, protože jsme si je vychovali v mago*y závislé na netu.
Nebude to dělat nikdo, protože půjdou raději pracovat někam, kde jim za práci zaplatí a kde bude jejich práce respektovaná a ne otloukánkem každého politického projevu.
Možná ten rok doufali, že někoho seženou. Jenže za ten plat?
Možná se mýlím, ale třeba se tahle stavba dotkne finančních zájmů vlivných osob. => ať ji vedete kudy chcete, vždycky dostanete po čumáku a dozvíte se v médiích, čí zájmy posazujete. Myslím, že to sabotovali ze strachu o židličky.
Tady je v tom Jirka snad i nevinně, nezvyklé…
Co Brno – Přerov?
To zase „nestíhá“ jiný úřad. Územní řízení na 5.stavbu bylo zahájeno 3.3.2020.
Tady je radost platit daně.
Reálně bylo zahájeno před pár měsíci, protože žadatel dodával tři roky potřebné doklady. Takže žádné nestíhání úřadu.
Na D1 okolo Přerova muselo ŘSD po 13 letech opakovat územní řízení. Tak snad se to nebude opakovat.
Není předmětem článku.
Nikoliv, je tam úplně stejný problém.
To „krajský úřad nekonal“ mi připomnělo jednu kolegyni v bývalém zaměstnání. Ta mi rovnou řekla „jsem se na to vy*rala“ a bylo to bez výmluv. Prý málo lidí… 😀 To jo 😀
Ano, málo lidí. Za 27k / měsíc totiž v Plzni absolventa fakt nesežete: „Podle mluvčí plzeňského hejtmana Evy Mertlové mají přípravu územních řízení na starosti tři úředníci, kteří zároveň musí vykonávat i jinou agendu. Krajský úřad se sice opakovaně pokoušel počet úředníků rozšířit, ale všechny pokusy byly neúspěšné. „Od 19.11.2019 Krajský úřad vypsal na tyto pozice 15 výběrových řízení. Osmkrát se nám nikdo nepřihlásil, dvakrát nám uchazeči odstoupili před nástupem a další dva pak během zkušební doby,“ uvedla Mertlová. Z vybraných uchazečů pak u dopravní agendy zůstal jediný člověk, který ale rovněž podal výpověď a nastoupil na ministerstvo dopravy.“
A ryba v Plzni samozřejmě smrdí od hlavy, když vedení kraje s rozpočtem 9 mld. Kč nenajde prachy na přidání u jednoho úřednického místa. Takže ano kraj se na to vysral, resp. kňučí místo řešení problému.
Kdyby třeba zrušili pár služebních aut, nebo 5,6 mil. Kč na financování akcí v Bruselu, hned by prachy byly.
Nebyly protože tabulky a za.nejiste osobní hodnocení to fakt moc lidí dělat nebude.
No tak jestli to je 27k a bez osobního tak ne. Ale osobní může být dost vysoké (vím od známé co dělá na úřadě ve Zlíně). Jenže to by si je nesměli dávat jenom „ti nahoře“, protože na ostatní potom zbyde almužna. No ale tak když se nechce…
Přece IT odborníci se taky dohánějí přes osobní nebo přes dohody, za tabulku by to nedělal žádný. A zrovna stavební odbor by měl být nadprůměrně odměňován, jinak si úředníci najdou vedlejší zdroj příjmů z úplatků lobbistů, kteří se nezdržují stavebním řízením, nerespektují územní plán.
…. v Plzni absolventa fakt nesežete …
A ten absolvent se nestane profesionálním úředníkem za týden.
A kam ti absolventi teda mizí?
Jdou dělat něco jinýho nebo odejdou do zahraničí, kde je ohodnotěj normálně lidsky a ne jako zde, že se Vám platem firmy vysmívají.
27K měsíčně.. moje kamarádka, úřednice bere asi 16K čistýho v Praze.
Nikdo vám nebrání si toho Ing. například v oboru územní plánování, dokonce přímo v Plzni to jde (Fakulta aplikovaných věd ZČU), udělat. 🙂 Trvá to myslím 4.5 roku (3+1.5), obsahem je mimo další matematická analýza na úrovni funkcí více proměnných, lineární algebra a další snadné předměty, které udělá každý. 🙂
V roce 2006.
Na stavebních úřadech je opravdu málo lidí. Agenda roste, zákony a předpisy bují neskutečným způsobem. Co šlo dříve za týden nelze nyní za několik let. Bohužel, tak to je. Přes všechny sliby politiků je povolování staveb neskutečná těžkopádná mašinérie, ze které vyjde vítězně kdejaký podvodník a solidní stavebník nebo potřebná stavba zapláče. A právníci zastupující neziskovky mají vývar jako hrom. Placený státem!!!
Teď mne tak napadlo… Jestli jsou v Plzni na magistrátu – stavebním úřadě fakt jenom 3 lidi, tak to nejde u důležitých staveb se prostě podělit o práci s ostatními stavebními úřady ve městě/kraji? (teď to neberte tak že rýpu, fakt se ptám, protože to nevím). Napočítal jsem 49 stavebních úřadů (a „odborů výstavby“) na MěÚ, OÚ, UMO a Magistrátu. A jenom v Plzni je 7x UMO + Magistrát. Kdyby se zapojili všichni, každý by udělal „kousek“, tak mi neříkejte že by to nešlo…
Kraj nemá magistrát…
A to se nemůžou domluvit o zapůjčení zaměstnanců?
Tohle je státní správa. Do toho hejtman ani primátor nemohou a dokonce vůbec nesmí mluvit!
Jednak je to krajský úřad, jednak za ty tabulky lidi nejsou ani na městě, stačí pár let pozorovat v krajských městech, která mají MČ nebo ÚMO, jak se vám lidi průběžně stěhují mezi magistrátem a jednotlivými ÚMO/MČ, podle investičních potřeb. Je to i demografií, teď končí ročníky, kterých bylo 95k/rok a odcházejí do důchodu výrazně silnější.
Kraje by teoreticky mohly mezi sebou uzavřít veřejnoprávní smlouvu, aby se některé specializované agendy soustředily pro víc krajů na jednom z nich, ale v praxi na to ty odborníky nemá v dostatečném počtu žádný.
Ale ten problém tady skutečně je. V mém okolí ve státní správě 3 lidé. Jedním s nich je moje máma v předdůchodovém věku. Má to pár let do důchodu a je v nejvyšším platovém stupni, takže to tam těch pár let v pohodě doklepe. Další dvě známé, jedna už výpověď dala a druhá se aktivně poohlíží po jiných pracovních příležitostech.
Nebylo by to lepší postavit rovnou na hranice v jednom celku i kdyby to mělo být stavěno pomocí PPP ?????
Lepší by to bylo, ale to bychom se taky nemuseli dočkat vůbec.
Buďme rádi alespoň za to, prý je to připravené tak, aby se druhá kolej na tom kousku dala bez větších problémů dostavět.
Problém je v tom, že nyní Dobrá správa zavedla systém, že druhá kolej se pokládá za úplné výluky v řádů měsíců a výhledově se dočkáme určitě i let.
Má význam stavět na koridorových tratích, kde vlaky dosahují rychlosti 200 km/hod a bude tam jezdit nákladní doprava, zastávky pro osobní vlaky, které jsou z územních, hlukových a dalších vlivů značně vzdáleny od obcí. Zejména, když autobusy staví na náměstí či návsi.
často je to tam kde si to obce přejí, s tím že územní plán počítá s rozvojem právě směrem k zastávkám km od intravilánu. Jestli takovéto uvažování funguje poznají až další generace.
Cesta se tím zpravidla nezkrátí, jen bude více dojížďky, část z toho zase skončí v autech. „Přejí“ si to zástupci, kteří to pravděpodobně nebudou muset používat, ale chtějí ukázat, že „jsou vidět na mapě“.
Souhlasím, má. Jinak by obce mohly výstavbu neúměrně zdržovat. Kromě toho zrovna v blízkém okolí krajského města lze očekávat, že tam ta zástavba v dohledné době vznikne (narozdíl třeba od České Sibiře).
Autobus pojede z návsi, aby v Plzni ve špičce trčel v koloně.
Proboha kde v Plzni v „koloně“????
A, Kefalín, co si asi tak pod pojmem kolona tam u vás představujeme???
U nás v Praze a okolí si pod pojmem kolona představujeme téměř denně nejedoucí špunt od tunelu pod Slivencem po křižovatku D0xD5 na Zličíně ( katastrálně jsou to Třebonice) a dále po D5 daleko za Rudnou – velmi často – tak 3-4 týdne je stojící kolona kamionů až do středočeského Berouna. O celkové délce 20-30 a více kilometrů. !!!!
No hlavně že se rozšiřuje dálnice v Brně… Ale v Praze a okolí kde je daleko nejvyšší intenzita dopravy v celé ČR ve směru D1xD0xD5 a jsou denně desítky km dlouhé kolony „stačí“ jen 2×2 pruhy… Velbnisti jdu blejt…
V klidu. To rozšíření stejně moc nepomůže. Pomohlo by současně se snížením počtu kamionů.
Pak by ale zase ztratilo význam, pokud tam tedy nechcete hnát další stovky osobních aut. Ostatně dost možná je více osobních aut než kamionů, které chtějí přímo do města, jež je pak přirozeně tou pomyslnou zátkou.
To je prekvapeni, ze kolony nejsou jenom v Praze… Kriste, zkus nekdy z ty Prahy taky nekam vyjet.
Zastávku Líně v první řadě vůbec nemá smysl stavět, když trať přes Nýřany zůstane zachována a osobáky budou jezdit po ní. Tohle je zase jen vyhazování peněz do luftu. Kraj pak bude nucen alespoň některé osobáky vést přes Líně jen proto, aby se zastávka alespoň trochu vyplatila. Kdo na ní bude nastupovat, to bych chtěl vidět, ale stejně jako u nechtěných tratí se počty cestujících podhodnocují, tak tady se můžou naopak nadhodnocovat. Praxi máme z autobusů bohatou. Ale kdo ví, třeba skutečně líňané ocení ranní kilometrovou procházku, aby se svezli o 5 minut rychlejším vlakem, než je bus.
Kraj tudy nepovede „některé osobáky“, ale hlavní regionální linku z Domažlic, která se nebude před Plzní zdržovat zastávkami na staré trati. Po té pojede jiná linka, končící ve Stodu nebo kde.
Nová linka povede po staré trati přes Nýřany do Heřmanovy huti (kam se počítá s elektrifikací), mezi Stodem a Nýřany vysoce pravděpodobně osobní doprava skončí, bude jen nákladní kvůli kontejnerovému překladišti v Nýřanech
To je někde napsané? Podle mě mají existovat všechny tři linky, smysl by to dávalo.
Takže opět redukce přepravní nabídky… Kolik minut tím ostatním ušetří?
Zastávka Líně se mmj musí postavit z toho důvodu, aby se místním zacpala huba a dostali něco za to, že v okolí strpí 4000 dojíždějících a 300 kamionů denně (osobně mám problém věřit té vlečce).
Cožpak vlečce věřit lze, ale lidem rozhodujícím o přepravních možnostech ne. Vše už jde dnes primárně na silnice, je z toho jakýsi zaběhlý zvyk, podpořený investičními prioritami.
V některých případech, nevím jak tady, je to složité. Autobus sice může zastavit na návsi, ale nesmí těch návsí vymetat zbytečně moc, a nesmí pak 20 minut poskakovat přes Plzeň. Pak bude i vzdálená vlaková zastávka lepší.
Z bláta do louže. Nabízíme buď vymetací bus nebo cestu do polí. Ti lidé už přitom mají většinou pro jistotu auta, a neváhají je použít. Když je to drahé, vymohou si podporu.
Jen ta pole jsou asi jen 2 minuty pěšky od prvních domů v obci.
Pokud jde o Líně… jestli tam bude fabrika a ne ranvej pro 1 babu s koštětem na sabat, tak dojíždějících nebude málo.
Jo tohle – kdyby opravdu náhodou VW fabrika stále nepadla, a ještě větší náhodou se tam zaměstnanci vozili vlakem, tak to bude po vlečce, ta zastávka bude úplně jinde, s letištěm jenom shoda jmen… 🙂
Jen ta zastávka bude 1 km severně od obce a fabrika 3 km jižně od obce.
Hlavně je nesmysl tímto nahrazovat původní úseky obsluhující území a svážející odtamtud třeba lidi do Plzně. Že z toho vylezou zastávky kdesi v polích, kam je třeba se ještě nějak dostat, tzn. přestup nebo výrazně delší docházka, je chybou přetrvávající technokracie – jíž o možnosti využití té cesty primárně nejde. Výsledkem budou v lepším případě bus-vláčky objíždějící návsi, v horším ještě delší kolony aut tyto úspěšně blokující. Ale jo, tady je někde o kus dál dálnice a pak silniční okruh, tak třeba…