Jihočeský kraj: Prodloužení zkušebního provozu Panterů na Lipence a přímý spoj Jindřichův Hradec – Horní Dvořiště
CityShuttle ÖBB, osobní vlak České Budějovice - Linec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
S příchodem nového jízdního řádu Jihočeský kraj také zavádí u regionálních vlaků číslování linek jako v ostatních krajích. Bude se jednat o linky S.
Ad Dvořišťská a Sp vlaky. Před lety se mluvilo o tom ,že do Budějc budou zajíždět místo stávajících „šuplíků“ , nové City Jety. Je toto stále v platnosti?
Je mi líto těch RegioPanterů, jak trpí na Lipence v úzkých obloucích…
A že nic nepojede do Kamenice a Nové Bystřice o tom ani zmínka…
Tak zaprvé, je to zpráva o novinkách. To o JHMD není novinka a zadruhé – nedávno tu byl článek o švýcarském vlaku, co umí změnit rozchod za jízdy…pravda jen z 1435 mm na 1000 mm. Ale když rozbijete prasátko….
… tak můžete každému cestujícímu zaplatit za jízdu a pořád to vyjde levněji po současné splítce.
Přestup v Jindřichově Hradci není příčinou toho, že se jedná o turistickou trať. A už vůbec ne příčinou toho, že z Bystřice přes Číměř do Hradce jede autobus… k nemocnici na opačném konci města, než je nádraží.
Tam žádné vlaky nejezdí už teď, takže jde o setrvalý stav, který netřeba zmiňovat (a který se asi jen tak nezmění).
Podle posledních informací společnost JHMD dluží celkem přibližně 300 mil. Kč.
https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/sfdi-prihlasil-vuci-firme-jhmd-pohledavky-temer-za-78-milionu
Jen pro informaci pisatele, přímé spojení Beroun – Blatná – Strakonice a zpět zůstane v pracovní dny zachováno vlaky 7910 / 7917. Ranní úprava je vyvolána úpravou koncepce dopravy a ukončením provozu dle předpisu D3 v úseku Strakonice – Blatná.
Aspoň podle oběhů je přímé spojení Jindřichův Hradec – Horní Dvořiště již ve stávajícím GVD (Sp 99139 -> Os 3855), i když to není v JŘ uvedeno (ani v IDOSu).
To jsou ty Pesy tak těžké, že nemohou přejet přes most v Červené nad Vltavou?
Otázkou je, zdali by tedy nebylo vhodnější nové Pesy prozatím poslat jinam (nabízí se určitě trať Veselí – Velenice, případně nabídnout první dodávky jiným krajům, kam mají přijít až později), než aby se v půlce trati muselo nesmyslně přestupovat. Ty 842 by tam snad ještě chvíli vydržely.
Já bych za tímhle nelogickým, spíš debilním, přestupem hledal hlavně dotace. Prostě to je pro trať Tábor – Písek, tak to nesmí (byť dočasně) na trať Veselí – Velenice nebo Tábor – Pelhřimov. A až do Písku to nemůže kvůli mostu, jak psali už jiní…
Ne, jen ten most je natolik v prr-, v rekonstrukci, přesněji vedle se stavý nový.
96 tun na 6 nápravách je nějakých 16 tun. Čili ani trať třídy přechodnosti B není potřeba.
Dokázal by někdo objasnit ty technologické důvody, kvůli kterým zanikne přímé spojení? Protože osobně bych jel asi radši celou cestu s kvatrem, než někde přestupoval a stresoval se o čekačku přípojů.
Nové motory nesmí na most u Červené n / V. Nemají přechodnost.
Nové jednotky nebudou mít přechodnost přes starý most takže se bude nějakou dobu přestupovat.
A jelikož natřením se dodatečná nosnost nezíská, tak přestup kvůli mostu hrozí na více místech, kde staromili blokují výměnu staré dožilé konstrukce.
A kdyby se dnes stavělo jako za Karla IV, tak … jsem si jist, že Karlův most by 90 tun železničního vozidla nevydržel, když měl problém s tramvajemi T3 o hmotnosti 16 tun a provoz se musel ukončit.
Poslední tramvaj projela po Karlově mostě v roce 1908, kvůli problémům se spodním přívodem proudu.
Až tak… Tak to jsem si ty staré fotky blbě zařadil do časové osy spolu s rekonstrukcí mostu za socialismu. Mea culpa!
Jak je to s těmi rychlíky Praha – Třeboň – Vídeň? Tady se píše jeden pár, v IDOSu je jeden, ale v SŽ tabulkách jsou dva páry.
V článku se píše jeden pár denně a jeden pár o víkendu, tedy jeden pár pracovní dny, dva páry víkend.
Super text (jako vždycky). Jen bych chtěl opravit drobnou chybku v odstavci týkající se trati Beroun – Blatná – Strakonice. Os 7909 bude z Blatné odjíždět v 9:12, nikoliv 10:47
Super text = překopírovaná tisková zpráva.
Jasně, to vím. Já to ale myslel tak, že na určitým webu vycházejí články popisující změny ve všech krajích.
Když si tak libujete v komplexním pohledu na nový GVD pro všechny kraje, tak hoďte oko sem:
http://www.ceskedrahy.cz/scripts/detail.php?pgid=124