Jihočeský kraj: Prodloužení zkušebního provozu Panterů na Lipence a přímý spoj Jindřichův Hradec – Horní Dvořiště

CityShuttle ÖBB, osobní vlak České Budějovice - Linec. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářCityShuttle ÖBB, osobní vlak České Budějovice - Linec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

S příchodem nového jízdního řádu Jihočeský kraj také zavádí u regionálních vlaků číslování linek jako v ostatních krajích. Bude se jednat o linky S.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Dačický

Ad Dvořišťská a Sp vlaky. Před lety se mluvilo o tom ,že do Budějc budou zajíždět místo stávajících „šuplíků“ , nové City Jety. Je toto stále v platnosti?

Jan

Je mi líto těch RegioPanterů, jak trpí na Lipence v úzkých obloucích…

Ondřej

A že nic nepojede do Kamenice a Nové Bystřice o tom ani zmínka…

BND30

Tak zaprvé, je to zpráva o novinkách. To o JHMD není novinka a zadruhé – nedávno tu byl článek o švýcarském vlaku, co umí změnit rozchod za jízdy…pravda jen z 1435 mm na 1000 mm. Ale když rozbijete prasátko….

Jiří Kocurek

… tak můžete každému cestujícímu zaplatit za jízdu a pořád to vyjde levněji po současné splítce.

Přestup v Jindřichově Hradci není příčinou toho, že se jedná o turistickou trať. A už vůbec ne příčinou toho, že z Bystřice přes Číměř do Hradce jede autobus… k nemocnici na opačném konci města, než je nádraží.

Karl vB.

Tam žádné vlaky nejezdí už teď, takže jde o setrvalý stav, který netřeba zmiňovat (a který se asi jen tak nezmění).
Podle posledních informací společnost JHMD dluží celkem přibližně 300 mil. Kč.
https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/sfdi-prihlasil-vuci-firme-jhmd-pohledavky-temer-za-78-milionu

krteček

Jen pro informaci pisatele, přímé spojení Beroun – Blatná – Strakonice a zpět zůstane v pracovní dny zachováno vlaky 7910 / 7917. Ranní úprava je vyvolána úpravou koncepce dopravy a ukončením provozu dle předpisu D3 v úseku Strakonice – Blatná.

Ivo

Aspoň podle oběhů je přímé spojení Jindřichův Hradec – Horní Dvořiště již ve stávajícím GVD (Sp 99139 -> Os 3855), i když to není v JŘ uvedeno (ani v IDOSu).

Bert

To jsou ty Pesy tak těžké, že nemohou přejet přes most v Červené nad Vltavou?

veli.k

Otázkou je, zdali by tedy nebylo vhodnější nové Pesy prozatím poslat jinam (nabízí se určitě trať Veselí – Velenice, případně nabídnout první dodávky jiným krajům, kam mají přijít až později), než aby se v půlce trati muselo nesmyslně přestupovat. Ty 842 by tam snad ještě chvíli vydržely.

bakiy

Já bych za tímhle nelogickým, spíš debilním, přestupem hledal hlavně dotace. Prostě to je pro trať Tábor – Písek, tak to nesmí (byť dočasně) na trať Veselí – Velenice nebo Tábor – Pelhřimov. A až do Písku to nemůže kvůli mostu, jak psali už jiní…

Jiří Kocurek

Ne, jen ten most je natolik v prr-, v rekonstrukci, přesněji vedle se stavý nový.
96 tun na 6 nápravách je nějakých 16 tun. Čili ani trať třídy přechodnosti B není potřeba.

Nádražák

Dokázal by někdo objasnit ty technologické důvody, kvůli kterým zanikne přímé spojení? Protože osobně bych jel asi radši celou cestu s kvatrem, než někde přestupoval a stresoval se o čekačku přípojů.

Jjj

Nové motory nesmí na most u Červené n / V. Nemají přechodnost.

Tomariero

Nové jednotky nebudou mít přechodnost přes starý most takže se bude nějakou dobu přestupovat.

Jiří Kocurek

A jelikož natřením se dodatečná nosnost nezíská, tak přestup kvůli mostu hrozí na více místech, kde staromili blokují výměnu staré dožilé konstrukce.

A kdyby se dnes stavělo jako za Karla IV, tak … jsem si jist, že Karlův most by 90 tun železničního vozidla nevydržel, když měl problém s tramvajemi T3 o hmotnosti 16 tun a provoz se musel ukončit.

Kubrt

Poslední tramvaj projela po Karlově mostě v roce 1908, kvůli problémům se spodním přívodem proudu.

Jiří Kocurek

Až tak… Tak to jsem si ty staré fotky blbě zařadil do časové osy spolu s rekonstrukcí mostu za socialismu. Mea culpa!

Kamui

Jak je to s těmi rychlíky Praha – Třeboň – Vídeň? Tady se píše jeden pár, v IDOSu je jeden, ale v SŽ tabulkách jsou dva páry.

M19

V článku se píše jeden pár denně a jeden pár o víkendu, tedy jeden pár pracovní dny, dva páry víkend.

Jihocech125

Super text (jako vždycky). Jen bych chtěl opravit drobnou chybku v odstavci týkající se trati Beroun – Blatná – Strakonice. Os 7909 bude z Blatné odjíždět v 9:12, nikoliv 10:47

veli.k

Super text = překopírovaná tisková zpráva.

Jihocech125

Jasně, to vím. Já to ale myslel tak, že na určitým webu vycházejí články popisující změny ve všech krajích.

Karl vB.

Když si tak libujete v komplexním pohledu na nový GVD pro všechny kraje, tak hoďte oko sem:
http://www.ceskedrahy.cz/scripts/detail.php?pgid=124