Jihočeský kraj má územní rozhodnutí pro další obchvat na novohradské silnici do Rakouska
Nový obchvat Strážkovic na silnici II/156 se otevřel v roce 2021. Autor: Hana Brožková
Cílem je především zbavit město tranzitní dopravy, která dnes proudí zúženou Trocnovskou ulicí přes Žižkovo náměstí.
Duo Kuba, Kubka jsou hrdiny české silniční infrastruktury.
Kolik čítá transit přes Sviny? 100 aut denně?
To je jedno, v bývalém okresním městě do r. 1960 obchvat způsobí dopravní indukci, protože se pak po městě vyplatí jet i těm, kterým doteď ne.
A odkud se tam ta doprava bude indukovat? Evidentně víte o místních poměrech kulové.
Vážený pane Koro, váš expertní odhad si dovoluji pouze nepatrně upravit. Oficiální údaj je 7 tisíc aut za den. 🙂
https://budejovice.rozhlas.cz/pres-sedm-tisic-aut-projede-denne-centrem-trhovych-svinu-dopravu-odkloni-severni-9190933
Děkuji za informaci. Jde opravdu o tranzit nebo vč místní dopravy?
Toto město mělo v roce 2023 oficiálně (včetné uvedených přilehlých osad) Rejta, Otěvěk, Todně, Něchov, Rankov, Bukvice, Hrádek, Jedovary, Březí, Pěčín, Veselka, Nežetice, Čeřejov, Třebíčko, celkem 5.291obyvatel.
Pohledem do mapy zde dovodit, že jde o tranzit:
– osobní: do práce, škol, k doktorovi
– nákladní: dřevo, stavební hmoty, zemědelské přepravy a voda
z Novohradských hor do Českých Budějovic
100 projíždějích aut za den na silnici II. třídy?
To by bylo 5-8 aut za hodinu á 16 hodin denně, tedy jedno auto za 15 minut v každém směru. Něco takového fakt není problém přejít.
Zatížení je cca 7000 vozidel denně a z toho bude určitě nejméně třetina tranzit na Novohradsko. Hlavně ale průjezd nevyhovuje šířkově. Na Trocnovské mezi Štefánikovou a Školní se nevyhnou ani dva autobusy nebo náklaďáky.
Mapa se zakreslenou trasou obchvatu města:
https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0pIQzg3N19pbmZPem5hbURPQ185MDcwNzU0OTIxOTg0MDQyNzczLnBkZg/JHC877_infOznam.pdf