Jihočeský kraj bude v červnu jednat s investorskou firmou Accolade o letišti

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České BudějoviceLetiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice

Jihočeský kraj bude v červnu jednat o spolupráci s firmou Accolade, která chce jako investor vstoupit do společnosti Jihočeské letiště.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martas

No to je jasný, za pár mega koupit půl letiště i s pozemky, to je super kšeft na úkor města a kraje! A to tam utopili miliardy a prodají to za pár mega, výborně! Zase zlodějna za bílého dne, 90. léta jsou zpátky!

František

Není divné, když do letiště kraj a město dalo přes miliardu a podíl města ocenili znalci na 33,17 milionu korun. To je zase nějaké šméčko pana Knota.

Jaaa

„…by začala pravidelná doprava turistů z Prahy do České Krumlova přes českobudějovické letiště…“

No výborně, tak ono nám to sucho nestačí…

Jindra

Mohou znalí připomenout laikům jaké jsou max. možnosti ČB letiště. Tedy jaká letadla by tam mohla přistávat a jaká už ne. Zda to vyžaduje další investice atd. Prosím bez hlášek typu max. trabant, když najede v Hodějovicích na minu z války 🙂 Díky.

jozka

Accolade? Jo, to byly casy… to se to parilo…

🙂

Rosa Airlines

Rosa Airlines unfortunately has to postponed the start of its operations, previously announced for May 20.
Honestly who will start a New Regional Czech Airlines in the middle of a lock-down.
We are now preparing even more destinations form Ceske Budejovice and expect start of the operation in Q3 or Q4 2020.
Demand is here, we are listening to them and we constantly adjust to better reply to market demand!
We never gave up, we adapt to the new market demand!
Send us directly your comments on https://www.facebook.com/czechrosa/

František

Good joke.

Peet

Tak jestli mají zbytečné peníze, tak by je radši mohli dát Klokánku, to má větší význam.

Jiří Kocurek

Vidím dobře? Kraj a město investovaly přes 1 mld. Kč a nyní má 50 % podíl hodnotu 33 miliónů? To je na kýbl.

libor

takto se hospodaří v čr (bohužel)

Jiří Kocurek

… s veřejnými penězi. Bohužel. Zdravé firmy, které dokážou z investovaných peněz vytvořit zisk to jednoho dne neutáhnou. Protože náklady sociálního státu dokážou narůst přes všechny meze, především v kolonkách „papaláši sobě“. Mao Ce Tung měl 25 Mercedesů, Stalin sbírku amerických bouráků a lidi neměli co žrát.

Frantisek

Takový stát je ovšem sociální jen v názvu…

boris

Jde jenom a jenom o ty pozemky, levne koupit od kraje a pak strelit na vystavbu bytu a prumyslovych hal. O zadne letani se nejedna, maximalne tak tryskace Bosch manazeru, v pondeli do prace a v patek zpet do Mnichova.
Garantuji, ze to bude zlodejna za bileho dne, to skonci u soudu bud pro korupci nebo kvuli peci radneho hospodare.
Asi jako mega barak byvaleho primatora Budejovic Zimoly na Lipně, za ktery dal jen par kacek a postavil mu ho kamos, ktery uplne nahodou stavel zakazky za mnoho mega pro Jinocesky kraj.

rtep

Firma Accolade staví zejména průmyslové haly, tak na tom zbytečném letišti třeba jednou nějakou postaví. Nebo aspoň nějaký ten sklad.

Vlastimil Kocurek

Ono se to vlastně rozdělilo na dvě věci. První je letiště, které tu nikdo nechtěl a přeci se postavilo, protože vedení kraje to chtělo. Samozřejmě stavbu letiště mohli utnout obyvatelé obcí Homole a Planá, ale neudělali to. Museli být pod obrovským tlakem. Druhá věc je plocha velikého odpuzujícího brownfieldu se 120 polozbořenými, relativně vysokými stavebními objekty. Spojení tohoto areálu s letištěm mělo smysl jen pro armádu, dnes to lze považovat za dvě rozdílné plochy. V tom pravdu nemáte, protože tady je dost silná dynamika rozvoje, zájemci jsou již nyní, není to o tom, že se jednou něco postaví. Souvisí to… Číst vice »

noerf

Vlastimil Kocurek: Letiště v Plané bylo heště dříve než většina baráků okolo. Stavba terminálu je druhá věc. Vzhledem k budoucímu propojení s dálnicí a předpokladem vybudování odstavných ploch pro kamiony by letiště mohlo mít význam z hlediska nákladní dopravy a to i vzhledem k parametrům vzletové a přistávací dráhy. Ovšem je otázka jak se to podaří naplnit.
Na druhou stranu jsou zde aktivity některých politiků a vlivných skupin, které chtějí skupovat stávající pozemky okolo letiště pro jejich vlastní byznys.

Frantisek

Pokud opravdu chcete nákladní dopravu stavět primárně na silnicích, pak snad. Další dálnice, další kamiony, no…

noerf

František: Na letiště je i železniční vlečka ze stanice Boršov nad Vltavou, odtud je to na nákladové nádraží ČB cca 10 km.

Vlastimil Kocurek

Nejde jen o další dálnice, ale o kapacitu železnice. Bylo snad v našich silách alespoň 1. koridor udělat troj-kolejný,
a na ostatních koridorech částečně troj-kolejný. To berte jako laický názor, a upřesněte.

Bob

Ano, přesně proto o to mají zájem.

Hodně štěstí

Myslím, že na letišti v Českých Budějovicích budou vůbec rádi, že tam teď přistane práškovací letadlo z Linze. 😀

JIŘÍ

Nejenom tam. Ona byla za to donedávna ráda i Ruzyně, o ostatních malých letištích se ani nebavím. 🙂

boris

Letiste v CB je zbytecne pro obyvatele, ale super pro miliardare a jejich Cesny a Bombardiery. Proste jim to zaplatime, jsou tak hodni, ze sem letaji, tak proc ne. Letiste nechat pro integrovany zachranny system jako zalozni letiste, stanoviste pozarniku, sanity pripadne v blizkosti postavit socialni cetrum. Hlavne je super do toho 2 mld nacpat a pak to za 35mega strelit, to se nekdo pekne napakuje. To je na podnet pro BIS, at se na tu zlodejnu podiva.