Jihočeský a Středočeský kraj propojí od prosince elektrobusy

Nový Iveco Crossway. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNový Iveco Crossway. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Cena za kilometr výkonu bude mezi 65 až 70 Kč.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Tak tomu říkám super deal. Něco co stojí podstatě méně pořídím podstatně dráž a ještě se biji do prsou jak jsem eko…
Osobně nemám nic proti žádným druhům pohonů, ale tady jde vidět že je něco evidentně špatně. Tedy minimálně co se týče ekonomiky.

rudlafara

Fešáckej stroj….

Noscortas

Kolik se tak v průměru přispívá z veřejných prostředků za km provozu u dieselových / CNG autobusů?

Ngt8dd

V roce 2020 byl celorepuikový průměr cca 40 korun

risa.informace

Busline už dávno měl skončit, a převzít to ČSAD Libercem

Michal M

Na Táborsku?

Horal

Prášek jste si vzal?

Petr

To je hezké a nějaké ranní spojení z Pžíbrami do Písku a Budějic, také bude. Zejména o víkendu je to děs. Je to jak VHD opona.

Cestujíci xy

A misto comettu , dlouhodobého a kvalitniho dopravce musime jezdit s busline kde řidiči neznají ani tarifi , natož trasu.

MK

A přitom to řídí pořád ty stejní řidiči

Cestujíci xy

Bohužel ne . Zustalo jich jen pár . Často lidi z uk kteři nevi co je sníh a k nám bahoru je pošlou z garáží nevyhovujicim vozidlem pro závěje … pracovni podminky co řikaji o proti commetu děs a hruza . Snandardy kvality pid neplni ani nahodou…

Mystifying oracle

Ale tak zase dobrý promrskat si takhle po ránu angličtinu, v ceně jízdenky, ne? Jiný za to platěj 🙂

Michal M

„K nám nahoru“ tím se jakože myslí Smilovy Hory?

Gouda

Počítat cenu za provoz bateriového eletrického vozidla nelze. U fosilních paliv se všichni mohou přetrhnout, aby do výpočtů ceny zahrnuli všechny externality a externality externalit. U bateriových elektromobilů se to „záhadně“ neřeší. 1. Zatím není známa cena nakládání se starými bateriemi a ekologických škod s tím spojených. 2. Ekologické škody spojené s těžbou a výrobou zatím dobrovolně akumuluje Čína, ale platit je budeme my všichni. Zatím je do cen nepromítají… 3. …jenže činský komouš to samozřejmě nedělá z dobrého srdce, ale aby měl celosvětový monopol. A to v budoucnu způsobí rozsáhlé ekonomické a další geopolitické škody, především když komouš monopol… Číst vice »

Atom

To není pravda. Externeliti u fosilu nikdo nezapočítává, viz těžba ropy, přeprava, úprava. Oproti u Elektra se vše započítává. A ta baterka se už dá velice dobře recyklovat az 98 % materiálu. Po těch 15-20 používání se pak vyrobí nová baterie z recyklátu.

Gouda

Zkuste mi (a hlavně sám sobě) vysvětlit, kde se „recykluje 98 % materiálu“ když recyklace spočívá mimo jiné v spálení elektrolytu, který představuje cca 15 % hmotnosti článku. Taky určitě víte, že kovy v článku obsažené je mnohem levnější těžit a zpracovat, než recyklovat, a není to kvůli technologii, ale kvůli prostému faktu energetické náročnosti recyklace. Taky určitě víte, že spálení nekovových částí článku produkuje toxické zplodiny. Je to asi jako kdybyste chtěl grafitové tužky recyklovat tím, že byste grafit extrahoval z počmáraných papírů. Je to nesmysl. Takové metody dávají smysl u vzácných materiálů používaných ve velmi malých množstvích (např.… Číst vice »

MK

Na lince 453 jezdí aktulane 3x bus od Busline a 1x bus od Comettu, ještě ve starých PID barvách. V prosinci to budou, jestli se nepletu, 2 roky od nástupu Busline na 10 let. Jaktoze tam nyní bude zase jezdit Comett?

Blekp

Na lince 454 se teď také střídá Busline a Comett. Od prosince dojde k posílení a bude jí jezdit naopak jen Busline.

Krachbumente

Není to divné? Politici vždycky říkají, že e-mobilita je levnější. A teď je najednou dražší! Najděte chybu…

Michal M

Chyba je v tom, že přes tenhle trolí účet šíříš lži.

Firma

Rozdíl mezi normální cenou a elektro cdnou bude platit Borecký ze svého? Nebo jak máme chápat prohlášení jeho partaje, že nejsou prachy a musí nás proto okrást zvyšováním daní a zaváděním nových.

Michal M

Njn, Comett ztratil před pár lety ve výběrku Táborsko, tak inovuje…

Mr_nobody

A ještě z jiného soudku: kdy se dočkáme integrace Tábora do PID? Máme přímé linky, ale tarifní integraci nikoli.

Pája

Možná mysleli jen dobíjení přes den na konečné, nebo budují zároveň obrovské úložiště. Nebo by prostě noční nabíjení ze sítě nevypadalo tak „zeleně“?

Pája

Omluva, to patří jinam.

Daniel Jablonecký

Letos.

Jenda Nový

Ono i Strakonice/Písek – Praha by bylo fajn do PID (407) prip prodloužení 393 at se nám dopravci nehadaji o cenu. sttrans skoncil.

Sova

To by chtělo Tábor konečně zaintegrovat do PID… Byl by to logický vývoj a zkvalitnění systému, na ostatní světové strany kromě jihu už jsou velká města za hranicemi Středočeského kraje vesměs integrovaná.

Cestujíci xy

Přesně tak , vesměs všechny linky na sever od Tábora by mělosmysl integrovat . Lidi osaď jezdí majoritně na prahu ne do čb . Zatím ale řidiči busline odmítají prodat jizdenku pid z mladé vožice do benešova …

Modré zábradlí

„Dopravce bude elektrobusy nabíjet z fotovoltaických elektráren na střechách svých budov.“
Ty autobusy budou jezdit v noci a přes den se dobíjet?

Gajda

Všude v Evropě to funguje tak, že pokud ta FVE vyrobí a dodá do sítě množství energie, které se pak při provozu spotřebuje, tak se to „prostě nabilo“ z ní, i když v době nabíjení bude třeba reálně klidně z nějaký uhelky.
Stejně tak, pokud by třeba ČD vybudovaly FVE, které by vyrobily tolik elektřiny, že by pokryla přesně spotřebu všech Pendolin, tak v tu chvíli jezdí zeleně na bezemisní energii.

Jan T.

Nebo se dají nabíjet baterie na místě, které pak dobijí vozidlo nejvyšším možným výkonem. Myslím, že Tesla to tak někde má.

Pro vozidla MHD, která mají kapacitu na celodenní nájezd je smaozřejmě lepší vámi uvedená varianta, nabíjí se v noci a pomalu, když je elektřiny dost.

Asd

Ale ty další baterie jisté nebudou zadarmo. Taktéž i jejich dopad na životní prostředí nebude rozhodně zanedbatelný.

Ondros

Ano, princip tzv. virtuální baterie. Nevýhodou oproti přímému uskladnění jsou však poplatky za distribuci.

Asd

Virtuální baterie je jen čistý Marketing aby FVE lépe vycházela. Až bude podstatně více instalovaného výkonu v solárech tak zmizí jak pára nad hrncem. Respektive jak píšete adekvátně se upraví poplatky.

Asd

Jenže pokud to nabíjíte EE vyrobenou z uhlí tak to zas tak moc ekologické ani levné není… Nehledě na to co dělají v síti za neplechy přebytky z občasných zdrojů o nutnosti záloh nemluvě. A kdo to všechno zaplatí?

Jindra

Elekrarna bude mit jistě uložiště