Jihočeské cyklobusy v rámci systému Cyklotrans po 17 letech letos nevyjedou, oznámil dopravce

Cyklobus. Pramen: Jihočeský krajCyklobus. Pramen: Jihočeský kraj

Cyklisté toužící poznat krásy jižních Čech letos nemohou počítat s unikátním systémem cyklobusových linek Cyklotrans, který po 16 minulých let

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrB

Takže věci se mají takto: Jihočeský kraj vypsal na podporu rekreační dopravy dotační program ve výši 5 mil. Kč. Část je vyčerpána a 6. 6. proběhne 2. kolo. Dopravce muže zadat až o 2 mil. Kč. Nemohu ale nikomu nařídit, aby se do programu přihlásil. Kraj musí přistupovat ke všem žadatelům rovným způsobem.
S pozdravem
Stránská Ivana, hejtmanka Jihočeského kraje

Pampara

Nemají na jiné věci, které jiné kraje bez problémů platí, takže nadstandard cyklobusů škrtli poměrně snadno. Vzpomeňme nástup GWTR na Šumavu – aby soukromníka ufinancovali (proč a jak k tomu došlo bych moc nerozebíral), tak stejně snadno, jako nyní cyklobusy škrtli 20% spojů.

Bob

No co, budeme tam jezdit autem a oni budou muset investovat do nových parkovišť, abychom jim nezatarasili vesnice.

železničář v důchodu

Koho myslíte tím „oni“? Měl jste asi napsat spíše „ony“, protože do parkovišť budou „muset“ investovat ty vesnice – „kraj“ jim na to možná nanejvýš něčím přispěje, ale sám to rozhodně „řešit“ nebude, na to zejména v případě JčK rychle zapomeňte, měl-li jste to původně na mysli.

noerf

Jan Šindelář: A co jezdil dopravce Jana Jandová (dříve ADLP) s cyklobusem podél Lipna, tak to vypadá letos jak?

Paes

Tak ona i ta doprava stojí v kraji beztak za prd. Pokud člověk chce jet z Prahy veřejnou dopravou a navštívit Zvíkov a Orlík najednou, tak se tam nedostane. Červená Lhota je taky veřejnou dopravou takřka nepolíbená.

PetrB

Tak tech mist je vice: Kratochvile, Krasetin-lanova draha Klet, Holasovice, Zumberk atd. atd.

Souprava

Mame drzak na aute,kde je problem? Preprava cyklistu je snad verejny zajem? Ve Svedsku vlaky cyklisty neberou (jen v jiznim),busy take ne a nikdo tam panice nepripada. A na kole se tam jezdi hodne.

xyz

„Ve Svedsku vlaky cyklisty neberou (jen v jiznim)“
… zato např. v Rakousku, Švýcarsku či Německu cyklisty berou (přinejmenším v „Nahverkehr“ + přinejmenším mimo dobu největší špičky).

Tvrzení o nic méně vypovídající než to vaše.

PetrB

Jj drzak mame v tech vasich nesmyslech 😂

PetrB

Jihočeský kraj by nejlépe nechtěl platit nic ani za dopravní obslužnost, nejlépe by zrušil veřejnou dopravu celkově, jelikož ji považuje za přítěz pro krajský rozpočet…

pepin

tak jistě, máme tu to letiště, ne…😁

Paes

on má jihočeský kraj tu nevýhodu, že díky nízké hustotě osídlení ho stojí přeprava cestujících více peněz než v hustěji zalidněných krajích (Moravskoslezský, Jihomoravský, Ústecký). Vzdálenosti třeba mohou být stejné, ale počet lidí v obcích je větší

Railanalytik

Jen to potvrzuje, že podnikání v dopravě je otázkou peněz a nikoliv PR.

Jiří Kocurek

A že přeprava bicyklu zdarma není až tak zdarma.

Honza

K čemu cyklobusy, důležité je letiště ze kterého nic nebude létat. Třeba budou místo cyklobusů, cykloletadla……

Tuzemák

A cykloparašutisti budou vysazováni za letu i s bicykly. Pod námi jsou Hoštice, vyskočíte si za letu. Máme to pokrokový kraj a pokrokovou dopravu co? 😮

Rišan

Samozřejmě by se za budějovické „mezinárodní“ letiště měl někdo zodpovídat – a nejen Zimola. Investovat miliardu do nepotřebného letiště a naopak zrušit 500x menší dotaci cyklobusů to je další ukázka tamního kocourkovského hospodaření. Vedle nákladného splavnění horní Vltavy, jež má jen omezené rekreační využití mnohem důležitější dálnice na Linec se staví hlemýždím tempem, stejně jako modernizace trati do Budějovic aj. Zdá se, že na jihu Čech jsou poměry ještě shnilejší než jinde.

Hodně štěstí

Ale místo toho cyklisté můžou létat z Budějovického letiště k moři za pouhou 1 miliardu z veřejných peněz. 🙂

Kajman

Ano, letadla budou mít cyklopřívěs :-)))

Ic540

Zdravím. Ne cyklopřívěs, ale cykloháky jako ve vlaku….😁

Martin V.

Vy se tomu smějete, ale nákladní kluzáky DFS 230 německé Luftwaffe byly docela úspěšné, některé byly dokonce vyrobeny v Čechách. Kdyby se naložily cyklisty i s koly a nechaly vyvléct z Českých Budějovic, tak pak už můžou samy přistávat na šumavských loukách. A všichni budou nakonec spokojeni. 🙂

Kajman

No tak Jan Tleskač přece již před mnoha lety sestrojil létající kolo, to by mohlo být řešení pro jihočeské letiště… 🙂