Jihočeši vítali nové Pantery, kraj jedná s Českými drahami o dodávce dalších pěti jednotek
Jihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Soupravy pro Jihočeský kraj jsou dvouvozové, mají maximální rychlost 160 km/h a 140 míst k sezení.
Trošku moc povyku pro obyčejnou elektrickou jednotku.
O.K. Prosím vyměnit naše 460 za tyto „obyčejné elektrické jednotky“.
A na každém konci Tornáda jedna Laminátka. Pozvěte tam ty Frantíky od TGV, tohle v životě neviděli.
Uvidíme, jak jim to nadšení vydrží, až klasicky přestanou fungovat dveře na jedné straně. Nechápu, že to ještě Schadewerke nebylo schopné vyřešit po těch letech.
Žvaníš kraviny. Jezdím s tím denně do/z práce. O žádných problémech se dveřmi nevím. Otvírají možná pomaleji, než by někteří cestující chtěli, ale to je asi vše. Mě více vadí koše pod stolky, o které si neustále otloukám kolena.
Plzeňské pantery už se hemží na trati z Plzně do Strakonic, teď k nim přibudou i ty jihočeské… Už to kazí jen ty rychlíky Plzeň – Brno, tam se zastavil čas… Viz záznam panteřího hemžení v Horažďovicích – předměstí:
https://youtu.be/1wywDWgN23w
Do Strakonic zajíždí 1 souprava plzeňských Panterů jen 2x denně – ráno z Horažďovic předm., ten jede před šestou jako spěšný vlak do Plzně, tady čeká do tří a jako další spěšný vlak jede do Strakonic. Večer souprava zajíždí do Horažďovic, aby se cyklus opakoval další den.
To bych hemžením zrovna nenazýval. Je ale škoda, že do Strakonic nejedou i osobáky, které končí v Horažďovicích předm. Myslím si, že by prázdné nejezdili, zvlášť odpoledne, když se vrací děti ze škol.
A na trati Tábor – Benešov jezdit nebudou? Postaví se nová trať za miliardy včetně 8 tunelů na 170 km/h a bude tam jezdit Regionova max 80 km/h? Nebo ještě hůře budou osobáky nahrazeny autobusy které jedou ještě o 20 minut déle než Regionova?
Bude tam jezdit rychlík. Kvůli Regionově se to nestavělo.
Zastávky ano.
Otázka do pranice: Schválil by to někdo bez vybudování zastávek, jen pro R/Ex?
A druhá: Má se železniční trať navrhovat pouze na rychlost zastávkového osobáku o max dvou vozech/článcích, když tam kromě něj jezdí ty R/Ex?
Že by pak žádná dvoustovka v ČR nikdy nebyla, protože nejsou osobáky na 200 km/h, neplýtvalo by se pontencíálem a OCD by bylo vklidu.
Ano, tam by se rychlejší vozidlo taktéž hodilo… případně by to mohlo jezdit i skrz Tábor.
Nejmenší je dvouvozový Panter s Vmax 160 km/h. Regionovy tady v roce 2050-2100 nebudou, ale ty tunely ano.
To tyhle krámy budou jezdit absolutně všude? Zlatý Bdt/B a BDS to byl komfort, ne jako tyhle křápy. Nezbývá než přejít na bus.
Před 14 dny Velenice-Budějice-Plzeň. Os Velenice Budějice luxus, následný R s humanisovaným (spíše humusovým) B a vypelichanou a prosezenou 1 třídou bez klimy tragedie. Takže z pohledu cestujícího nové jednotky super.
Jasný a rovnou můžeme vyvěsit do okna praporek SSSR a přesednout do MBčka, člověče proberte se, je 21. století a doba vozů B a BDs je již dávno pryč, nechat pár kousků na léto na vodáky, ale jinak vše do šrotu …
Nejdřív používat pro fanoušky na fotbal a hokej. Do šrotu až po devastaci, to chvíli počká 😉
MBčko patří opečovávat, dneska už je to veterán. Na denní hrkačku cokoliv jiného.
Pokud vím, tak do Plzně jezdí taktéž to skvělé Bbdgmee 236 s tou úžasnou klimou, tak jste tím mohl jet. Ale Někteří dávají přednost pohodlným béčkům (kupé, otevírací okna, pohodlné sedačky, někdy i svatý klid od lidí). Panterem jsem jel jednou a nikdy víc. I když je bohužel 21. století, velmi bych dal přednost komfortu a dávám přednost BDs, ideálně 450 v kožence. Panter je jenom od pohledu odporná velkoprostorová krabice s klimatizací. A to jsem vlakem jezdil často, doteď.
No a to skvělé Bbdgmee je plný….a když máte doplatek do první třídy, tak pláčete za co jste to zaplatil.
Tak proč si první tu kupujete, když je tak hrozná. Vidíte, já jsem si třeba na Rožmberku taky jednou koupil lístek první třídy a byl jsem plně spokojen. Nic mi nechybělo. Naprostý luxus, tisíckrát lepší než regiopanter, interpanter a interjet. Takže pláčete jenom vy.
To já zas taky na R11 omylem vlezl do jedničky s lístkem na dvojku. Opravdu mi ta „druhá třída“ nepřišla oproti zbytku soupravy nějak podivně prázdná. 😀 Jinej rozdíl jsem tam v tom fakt neviděl. Až do upozornění průvodčí, která mi vysvětlila, že ta prázdná dvojka je vlastně jednička, se mi tam hovělo jako v každým jiným béčku. No když mi pak uklouzl omylem dotaz nějak ve smyslu -cože tohle že je jednička-hu? Uznal jsem, dle výrazu dotyčné, že bude lepší celou věc víc nerozmazávat a v tichosti raději odejít. Bylo to tak osm let zpět, ale troufám si tvrdit,… Číst vice »
Tak si to v tom autobuse užijte.
Neužije, protože RTO, nebo ŠMka už nikde nejezdí.
Ale motor z toho busu by se ještě někde našel…
Já Vám tedy nevím, no. Spousta lidí včetně mně se i díky Panterům na koleje vrátila. Uznávám že to není TGV, ale svých 160 uhání běžně, já si často volím sezení u stolku, nebo nechám studenty si tam udělat úkoly cestou domů, v pohodě do toho naložíte kolo i kočárek, vozík už sem taky viděl, odkládací police taky občas využívám, sedačky sice nejsou jako gauč, ale ani nepohodlné. No a pokud se člověk vyhne místu s košem pod oknem, tak ho ani nikde nic netlačí. Z jejich klimy nekašlu – na rozdíl od žlutého. S výjimkou dvou případů rychločinného brzdění… Číst vice »
Je to pro někoho možná jen jeden skok vpřed, ale rozhodně skok. 🙂
Tak oproti Syslu s Honeckery a Rychlým Esem jo. Podotýkám že to ESO mi v soupravě nevadí.
Myslím, že laureát Zlatého čtyřhranu na tento týden je jasný.
Už vidím, jak si za pár měsíců budou stěžovat na nadměrný hluk při stání v nádraží, jako lidé z té vesnice.
No tak to má kraj smůlu stejně jako třeba Olomoucký. Další Panteři jen tak nebudou, jelikož trafa se vyrábějí v Moskvě … takže smolík 🙁
Určitě je dokáže vyrobit i někdo jiný. Trafa nejsou čipy a pokud si Škoda nedokáže na něco takového jako je trafo zajistit second source, tak by se nad sebou měli vážně zamyslet. Pravda bude to asi dražší, ale s tím už se v této době musí počítat.
Svého času elektrickou výzbroj elektrických jednotek vyráběl MEZ Vsetín s českými pracovními silami.
http://www.trafocz.cz
Taky česká firma. Jinak tu fabriku založil Josef Sousedík, nebýt jeho… tak ty elektromotory museli soudruzi dovážet v rámci RVHP odjinud.
A nebýt privatizace funguje dále..
Možná ji neměli znárodnit dědicům kterým tátu umlátilo gestapo na služebně.
Ty čipy se v ČR vyrábějí taky, v Rožnově pod Radhoštěm. 🙂
U těch čipů jde o to, že často daný typ vyrábí jen jeden výrobce a předělání na jiný typ od jiného je časově/finančně náročné (nutnost přepsání programu do procesoru), ale samozřejmě se i toto děje, protože prostě nelze jinak (když nejsou, či budou za 12 měsíců a předělávka na jiný procesor zabere 9 měsíců, tak se může vyplatit předělat (a těch 9 měsíců je opravdu minimum, protože to znamená předělat i hromadu dalších věcí, včetně certifikací atd.). Pak jsou samozřejmě i čipy, které dělá více výrobců a tam ta náhrada za jiný je mnohem jednodušší a rychlejší (třeba flash paměti).
Těch SoC je na trhu mraky, stačí si vybrat „stejný“ model od jiného výrobce. Leda by měli něco co vyrábí jen jeden/dva ale v tom případě si za ten „nedostatek čipů“ můžou sami.
Když chceš vybírat stejný model od jiného výrobce, tak pokud to má být jednouchá náhrada, musí být za a) úplně stejný , což se děje méně často, než by se mohlo zdát
pokud je a) splněno, musí přijít b) být ochotný ti to prodat(mít kapacitu atp.) navýšení kapacity výroby čipů není úkol na týden, nebo na měsíc a dokonce ani na rok.
Opravdu? Muzete poskytnout blizsi info , popr smer , kde patrat? Dik
Kdyby to byly čipy tak je určitě neberou z Ruska. Ty se (snad ještě) vyrábí v ONSemi v Rožnově myslím
Zcela na jisto. Nabírají totiž zaměstnance.
Tak je vyrobí Ukrajina, když si vymohla sankce proti Rusku … každá sranda něco stojí ….
Chuděra Ruská armáda je doma v Rusku na cvičení a Ukrajina jim vyhlásí sankce.
…a ty nevdecnici je ze samy rozcapenosti ani nevitaj!
Žádné šeříky na tanky a žádné polibky ruským samopalníkům se zimním límcem…
A odkud máte, že se vyrábí v Moskvě?
No to je blábol.
Byl jsem k nim trochu skeptický, ale po prvním svezení jsem byl naprosto nadšen z pohodlnosti sezení. Většina nových vlaků má sedačky velmi tvrdé, ale tady se mi sedělo – nerad bych přeháněl – skoro líp než v Béčku. Hlavně ta ergonomická „díra na zadek“ je opravdu super, krásně tam člověk zapadne. Nevíte, jestli je tenhle typ sedaček i v jiných vlacích?
Sezení v Béčku – toť etalon pohodlí a zážitku z jízdy! 😁
No, upřímně, někdy je to (sezení) v B opravdu lepší, než v super-moderních vagonech. Jenže všechno ostatní je v B na nic, takže už ať zmizí z kolejí (max ať je přidají jako posilu nebo při mimořádnostech).
Já jsem měl rád ležení v koženkovým béčku, první ranní vlak z Brna do Ostravy po nějakém koncertu, to bylo super. člověk i lehce zdříml minimálně do přerova, někdy opravdu až do Ostravy
Zážitek nevím, ale na sezení i ležení jsou ty sedačky opravdu pohodlné. Největší problém je, když se v kupé sejdou víc než 4 lidi, to už je málo prostoru na nohy.
Řekl bych, že stejné jsou v push-pullech v MSK https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Push-Pull-MSK.php
Opravdu jsou i v push-pullech, je to typ Borcad Visio.
„Pantery jsou v jižních Čechách nasazovány na regionální vlaky České Budějovice – České Velenice, České Budějovice – Strakonice, České Budějovice – Písek, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – (Tábor). Do Tábora začnou jezdit až po dokončení koridoru u Soběslavi.“
A směr Rybník / H. Dvořiště nejezdí?
Velmi málo snad jen jeden pár přes víkend. Na Rybník jezdí jizni expres a rakouské vratné soupravy s taurusem. Nocni/ranni pár obstarává Regina a tu a tam se mihne žehlička s jedním patrem a BDs (tuším). někde se psalo že snad začnou jezdit z Rakouska trojkový talenti ale z toho asi sešlo.
Děkuju. Vím o ÖBB. Chtěli jezdit s Talenty 3, ale nakonec ty jednotky nebudou. Náhrada bude obvyklý cityjet Desiro ML. Ale zdá bude jezdit na Sp Linec-ČB, to zatím nevíme. Viděl jsem v tabulce nasazení vozidla, že Pantery jezdí do Horního Dvořiště i v pracovní dny ale velmi málo…bohužel…
S tou Reginou jste se lehce dělo asi o 3 roky … již dávno tam nejezdí. Složení vlaků na Horní Dvořiště, viz výčet: 3800 až 3806 – ÖBB 3880 – 242 + BDs+ 2 krát Bdt 3882 – 242 + 2 krát B 3884 – 242 + BDs + Bmto/ee 3886 – 210 + BDs + 2 krát Bdt 3888 – Panter 3881 – 242 + BDs + Bmto/ee 3883 – 210 + BDs + 2 krát Bdt 3885 – Panter 3887 – 242 + BDs + Bmto/ee + 2 krát B 3889 – 242 + BDs + 2 krát… Číst vice »
To je dobře. Jen dotaz… mají ČD na dodatečných 5 jednotek nějakou rámcovku? Mám totiž za to, že všechny rámcovky už jsou vyčerpané. Bude se tedy muset dělat nové řízení?
Pokud je mi známo, tak rámcovky jsou vyčerpany, takže se budou muset dělat nové a nejen kvůli těmto pěti. Pardubický kraj prý taky zvažuje nové elektrické jednotky, protože rekonstrukce honeckerů nějak nevyšla..
A je to vlastně dobře. Na těch vagónech je dobře jenom VMax 160 a že jsou tichý při brždění. Ve všem ostatním byly už v době svého vzniku staré.
Kdyby předělali vnitřek a přidali klimu, tak na nějaké Sp/Os by to bylo OK. Samozřejmě lepší je koupit něco nového.
Co prosím znamená „nějak nevyšla“?
Tratec, který je měl modernizovat, zbankrotoval.
Jestli se nepletu, tak jsou rekonstruovaný jen dva (možná čtyři) vozy a to ješte spíše nefungují a ta firma zkrachovala. Takže se řeší, co se bude dít dál.
Vrútky, Pars, Nová huť… firem je spousta.
Huť by myslím byla vhodná volba.
Nepochybně, ale je na tom to správné logo, takže se Bymee může považovat za moderní vozidlo dalších 50 let, asi jako Bmo v okolí Prahy.
Mohly by se při tom svézt i některé žluťákovy kopřiváče.
Co to má společného? Diskuze je o ČD.
Meli by je predelat na nahradu vozu BDs. Maji siroky dvere, ten na tri casti rozdeleny interier by se pro to taky hodil, do obycejnych rychliku nekam na hradec nebo na ty luznice by byly akorat.
Byl to už několikátý pokus vysoutěžit dodavatele, který by byl ochotný je zrekonstruovat, a skončil katastrofálně. Dodavatel je přijal, zčásti rozhrabal a přestal existovat. Teď se nevyplatí ty honeckery ani skládat do původní podoby. Gute Nacht, Genossen.
Není jisté kam půjde 19ks které objednali z opce, je tam psáno jen neurčité do kterých krajů půjdou a jihocesky je mezi nimi tzn už jsou objednané ale zatím se dohadují na smlouvě.
Citace z komentáře na FB u příspěvku panteři pro Jihočeský kraj: Zároveň zlínský kraj byl jeden z prvních, kde jsme nasadili moderní nízkopodlažní jednotky RegioShark. Aktuálně bude pro kraj na základě naší nabídky objednáno dalších 13 nových souprav pro elektrifikované i neelektrifikované tratě.
Takže i Zlínský kraj plánuje nové jednotky
Zlínský kraj už toho plánoval…. Mimochodem do Zlína ty Sharky už zase nejezdí, místo nich opět nastoupily Regíny. A to i do Kroměříže a Kojetína.
Ano, jsou součástí rámcovky. Poslední kusy.
A budou už fungovat?
Ne. Proč?
Když jsem jel včera Panterem říkal jsem si, že je škoda že jsou ty Zlivsko-Dívčické expresy celkem málo obsazené a hlavně jedou pár minut od poloh Os ze Strakonic. Přitom kdyby mohl ten Panter zajet až do Netolic (asi spíše parciální pohon než drátizací Netoličky), mohlo by to pomoci lecčemu.
Ano, třeba šotoušům k uspokojení. Výhoda proti busu by byla přesně jaká?
Pokud by to vyžadovalo stejný počet vozidel, tak je výhoda vyšší využití vozidla a třeba i možnost zredukovat bus, pokud by bezpřestupový vlak vycházel dobře časově. Pokud by to vyžadovalo víc vozidel, tak žádná. Ale stálo by to za to zkusit, jen by se musela sž donutit k drátování příměstských oblastí.
Nejsem odborník, ale to čelní sklo na stanovišti strojvedoucího se mi zdá dost malé. A přes masivní boční sloupky není asi moc dobre vydet do stran. Nebo je to jen můj dojem? A realita je jiná?
Na zeleznici nic jako prednost z prava neexistuje.
Díky to pobavilo.
Nikde jinde taky ne. Pouze obecná úprava pravidel provozu hovoří o přednosti ZPRAVA.
Na křižovatce tu přednost zprava dáváte, doufám…
Zprava ano, ale z_prava ne…
Asi bylo myšleno přednost z práva. Jako ze zákona o provozu víte kde.
To je úmyslně. Stanoviště je konstruováno tak, aby prostor pro strojvedoucího vydržel i v případě nárazu do cisternového návěsu v rychlosti 110 km/h.
Díky to poučilo.
Chtěl bych vidět bariérovou zkoušku, jinak výpočtům neuvěřím.
Pane kolego, z mého pohledu je důležité i decelerace a limity lidského organismu s ní spojené – to jsem se v TSI parametrech nedočetla (uznávám, můj problém). Neporušená kabina plná lidského džusu asi není cílem?
Tím je, asi jako na silnici „konstrukčně řízené zhroucení“?
Ničemu to nevadí. Coradia Stream to má ještě těsnější. Bouda je pak daleko odolnější. ☑️
Vydět? A proč by měl strojvedoucí vidět do stran?
Jako aby bylo vidět líp do křižovatky?! 😀
Nedal by se ten Panther nějak upravit aby tou Bechyňkou projel? Ale asi by to pak vyžadovalo nové schvalování jednotky. A nebo upravit ten problemovy oblouk? Neví někdo? Díky
A co ho bude tahat? Elinka nebo Bobinka?
Proč? Napájení na 1500V Škoda vyrobit umí. Ten průjezd obloukem je větší oříšek. Elinka se svým krátkým rozvorem i délkou na něj byla už konstruována. Bobinka taky. To je asi hlavní rozdíl. Přitom bych tam Pantery viděl moc rád.
Ne, na bechyňku existují perfektní vozidla, která nemají problém ani s napětím 1500V, ani s oblouky, a říká se jim vlakotramvaje.
A dá se pořídit taková vlakotramvaj, aby to z pohledu vozového parku současných dopravců nebyl atyp?
Které vozidlo v historii Bechyňky atyp nebyl?
Ale bavíme se o budoucnosti, ne o historii. Přemíry atypů nebo přímíry unifikace si už naše železnice užila víc než dost…
Pokud je trať takhle atypická a stojí nám za to jí provozovat, je normální na ní provozovat atypická vozidla, stejně jako na úzkokolejkách nebo zubačkách. Viz. třeba Švýcarsko. Vozidla se mají přizpůsobovat infrastruktuře pro její optimální využítí, ne naopak, a ty vyspělé železniční státy už na to přišly. My máme v česku řekněme čtyři skupiny tratí které jsou mezi sebou více méně zaměnitelné, a tomu by mělo odpovídat i to, kolik konstrukčně různých vozidel budeme nasazovat.
No o něco větší problém je legislativa, která vlakotramvaje nezná a neumožňuje.
vlakotramvaje umožňuje a zná. A dokonce to umí i naše národní legislativa naprosto bez problémů – vozidla na která se nevztahuje LOC a PAS schvalovat umíme. Jedinnou část „opatření která přijmou členské státy“, kterou nemáme, je popis co dělat při přechodu mezi městskou a těžkou kolejovou infrastrukturou. Jinak máme všechno.
Nejlépe nedělat nic, protože ten přechod neumožnit. Stejně to má vlastní kolej.
Ano, Stadler GTW. Holandská pobočka Arrivy provozuje totok: http://www.railfaneurope.net/pix/nl/private/Arriva/FLIRT/170126-060.jpg
(a dokonce taky na 1500V) ale pro Bechyňku by byl daleko vhodnější nový sprinter od CAFu, když už tězkou jednotku, protože je o dost lehčí.
Stadler GTW
Problémový oblou je z největší pravděpodobností ten první hnedka v Táboře. Je umístěn v zástavbě, takže s ním není moc radno hýbat kam. Takže řešení jeho zvětšení by bylo něco na způsob metra, za mostem přes Lužnici to zavrtat pod zem (beztak je tam velké stoupání, které by se tím zmírnilo), vykroužit to někam na druhou stranu nádraží,tam v podzemí z podchodu udělat nástupiště a pak to vyústit někde do nákladních kolejí.
Tak teď ještě tu spojku v Rybníku, aby se zrušila zbytečná úvrať, a lipenka bude mít na další desítky let vyřešeno. A třeba pak znovu – jinak než jako teorie nebo něčí sen – přijde na stůl otázka pošumavské elektrické dráhy po levém břehu nádrže až po Horní Planou.
Vy si s tím nedáte pokoj. Spojka v Rybníku by buď byla extrémně nákladná (estákáda přes údolí potoka), nebo by jí padlo za oběť pár domů a minula by stávající stanici (a vzdálila by se většině osídlení), ale zejména – je naprosto zbytečná.
Ono by to zase tak problematické nebylo, ani nepotřebujete estakádu přes údolí potoka, stačí posunout nástupiště o 100m směrem k ČB a hned se tam ta spojka vejde i se stávající zástavbou.
Spíš o 300 m a ten jeden barák by na to padnul, ale pořád platí – co by se tím získalo? O 2 minuty kratší cestovní doba ČB-Lipno? Mimo vodácké vlaky tam jezdí jednotky cestujících na vlak. A odstranění úvratě v Rybníku toto nevyřeší.
Přesně tak. Viz nějak takto: https://mapy.cz/s/gelatogogo
OK, to by šlo, to mě nenapadlo. Pořád ale zůstává ta otázka, co by se tím získalo 🙂
Získalo by se tím odstranění úvratě a to je pro cestující jedině plus. A kromě toho zkrácení jízdní doby o pár minut. Když se někde investují miliardy do zrychlení hlavní tratě kvůli úspoře několika desítek sekund, tak proč by se tady nemohlo investovat pár milionů do zrychlení spoie ČB – Lipno, který je také hojně využíván, především v létě?
A jaký to zkrácení cestovní doby bude ít ekonomický smysl ? Jaká je investiční návratnost ?
No dobře, ale úvrať pro Pantera úplně problém není. Takže pokud se bavíme o Panterech na Lipno tak řešit úvrať je už celkem nepodstatné.
Jak se ti jelo Pepíčku? Ale blbě, celou cestu jsem seděl proti směru jízdy. Tak jsi si měl místo s někým vyměnit. Ale já byl v kupé sám!
To myslím že když, tak už spíš takto: https://mapy.cz/s/lasepopofo
Pro osobku by ten sklon nemusel vadit.
Připojení k trati do Dvořiště bych více přiblížil k Rybníku, a rovnou dvě koleje ze stanice. Tím by se sklon zmírnil, těch cca 30 promile je hodně a i nějaká nákladka v podobě dřeva tam snad jezdí?
A jak se zdůvodní nutnost výkupu pozemků … to objíždění pozemku je patrně z důvodu tvrdohlavosti někdejšího majitele/sedláka, který nechtěl pole rozdělit, resp. prodat jen kus, požadoval, aby si to investor koupil celé, ale ten to nechtěll, protože TO nepotřeboval a na pozemku hospodařit nechtěl.
Ten majitel by logicky chtěl, aby tam byl přejezd pro možnost přejíždění z jedné části na druhou a to zase nebude chtít SŽ, protože ten polní přejezd zjevně nelze osadit jen křížem, ale musela by tam být alespoň světelná signalizace ….
Neminula by stanici, mohla by být až za stanicí směrem na Dvořiště, na Lipence by tak v podstatě vznikla smyčka přes stanici Rybník.
Bacha na sklonové poměry, výškově to nevychází.
S elektrickou jednotkou je úvrať naprosto vpohodě.
Je to ale vždy časová ztráta.
Jen jsem zapomněl dodat, že tady se dá žít vcelku v pohodě i s časovou ztrátou pěti minut oproti spojce pro přímou jízdu ČB – Lipno. Tu spojku by asi fakt nikdo neměl zájem řešit a hlavně platit.
Pětiminutový pobyt ve stanici je u osobáků běžný i v případech, kdy se žádná úvrať neprovádí. A v případě návazných přípojů je dokonce žádoucí mít nějakou minutu k dobru.
Otoč lidí na téhle trati fakt není jako pražské příměsto, kde by ty cca 3 minuty navíc značně vadily, neboť je to násobeno mnoha tisíci lidmi denně. Takže nejsme ve při.
Minuty nutné na obrat by nebyly minuty k dobru.
S touto logikou je i zastavení na zastávce časová ztráta.
Úvrať se dá provádět za dvě minuty pobytu, než z vlaku jedna část klientely vystoupí a jiná nastoupí …
Pokud to není 400m expres ale malý Panter, ztráta velká není.
Ne, není. Je to nepříjemnost pro cestující, jelikož si buď musí přesednout (což vzhledem k obsazenosti nemusí vždy jít) nebo jet proti směru jízdy a jsou prostě cestující, kterým to vadí. I s jednotkami je nanejvýš vhodné nemít úvratě na linkách, pokud nejsou nutné (a zrovna v Rybníku by to nemusel být problém odstranit).
Jednou týdně cestuju Panterem mezi Otrokovicemi a Brnem. Za několik let jsem v Břeclavi při úvrati problémy u cestujících nezaznamenal.
V roce 2018 by vyšla výstavba tratě Lipno nad Vltavou – Černá v Pošumaví na 10 miliard kotun, dnes by zo bylo minimálně o další 4 miliardy více. A to kraj prostě nedá, pokud by se nepodílel i stát.
Na kolik že vyjde stavba Nemanice-Ševětín? Přínos stonásobný…
Jenže to je „evropský“ zájem, na rozdíl od „nějaké“ Lipenky.
Nezavrhoval bych úplně některé části „ŠED“, ale než s tím začínat, tak bych viděl k řešení i mimosezónně využitelný úsek Krumlov (resp. cca Přísečná) – CB spolu se zárodkem nové tratě směr Kaplice. A pak zase ještě Praha – Bystřice. Tím by se dostalo Praha – CK někam na 1:30 a tedy i pokračování „po lokálce“ (zadrátované, možná dokonce i s přepřahem v CK) by bylo na delší dobu dostatečně atraktivní.
1) v zimním období tam stačí v pohodě 810, v létě budou dva regiopanteři skoro málo.
2) důležitější by bylo natáhnout dráty z Českých Budějovic do Kájova, aby tam mohli jezdit elektrické vlaky přímo do Českého Krumlova.a nemuseli se přepřahat lokomotivy.
Bude tam třeba jezdit vodíko-elektrický vlak ….
Proboha jaké lokomotivy se tam přepřahají? Ten jeden brejlovec denně? Kvůli tomu snad nevyhodíme z okna pár miliard. A motory stejně pojedou durch, nebo lidem na Šumavu zpříjemníme cestu přestupem v Kájově?
V Rybníce by spíše byla třeba úprava kolejiště, aby se mohlo křižovat u peronu vlakem v relaci ČB – Lipno a Lipno – ČB bez potřeby přestavit soupravu …
Technologicky to lze i dnes, ale je to takové lámání přes koleno …
Odstranění úvratě v Rybníku není špatný nápad.
Ale velmi by této trati pomohlo nějaké vyhlazení/zvětšení oblouků (alespoň do Vyššího Brodu, ideálně do Loučovic), protože s poloměry okolo 200 m žádnou velkou rychlost nevyvinete (ono i tím odstraněním úvratě by se ten oblouk hnedka za Rybníkem odstranil).