regio-vlak

Jihlava začne příští rok rozšiřovat trolejbusovou dráhu, hotovo bude v roce 2027

Trolejbus Škoda 32Tr v Jihlavě. Foto: DPMJTrolejbus Škoda 32Tr v Jihlavě. Foto: DPMJ

Souvislá trolejová stopa povede od Rantířovské ulice přes Žižkovu k ulici Hradební v centru.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Schenk

Jak Jihlava, tak Opava v padesátých letech zrušily tramvajové provozy. Myslím, že to byla historická chyba, dnes se města rozrostla a tramvaje by zde byly pro svou kapacitu vhodné.

Zdenda

Jo? A kde jsou v těchto městech směry, které by obsluhovaly kloubové vozy v intervalu 5 minut? Tramvaje by naopak v těchto městech brzdily rozvoj MHD.

Michal Bartoníček

Ten popis je takový vágní. Nebyla by nějaká mapka, kde všude se budou trolejbusy rozšiřovat?

zvukař

Také bych uvítal alespoň jednoduchou mapku. Pane autore, čekáme.

Tomáš Záruba

Já jsem to pochopil takto (a odpovídá i délka):
https://mapy.cz/s/pahunopova

Radim

Trasa tangenty je vedena od křižovatky ulic Znojemská x Hradební po Hradební dále po Žižkové ulici až po křižovatku s Rantířovskou, kde vznikne bloková smyčka okolo čerpací stanice ONO. Dále se v rámci stavby prodlouží trojele na ulici Seifertova.

Zdenda

tohle je hlavní směr, kde budou největší práce.
https://mapy.cz/s/jadasetosa

218

Jak je myšlených těch 7 směrů na křižovatce u City Parku? Kompletní „Těšnov“ je 6 směrů, když to rozpočítám na oba směry zvlášť,tak 12. Takže 7 je buď moc nebo málo..

Radim

Zdravím, myšleno je to tak, že nové uspořádání trolejového vedení umožní odbočit ze všech 4 směrů doprava a ze tří směrů doleva, jízda rovně bude možná všemi směry. Odbočení vlevo ze Znojemské na Hradební ve směru ke křižovatce Žižkova x Dvořákova se realizovat zatím nebude.

Zdenda

Fakticky vzato nejméně potřebné směry z důvodu úspory zůstanou a jeden z využitelných se naopak neudělá… Vynecháním jednoho směru se ušetřila částka, která odpovídá 3,5% z celkové ceny… Provozně by ale při realizaci byl k nezaplacení… Tak to dopadá, když se rozhoduje z finančního pohledu a ne provozního.