Jihlava začne příští rok rozšiřovat trolejbusovou dráhu, hotovo bude v roce 2027
Trolejbus Škoda 32Tr v Jihlavě. Foto: DPMJ
Souvislá trolejová stopa povede od Rantířovské ulice přes Žižkovu k ulici Hradební v centru.
Souvislá trolejová stopa povede od Rantířovské ulice přes Žižkovu k ulici Hradební v centru.
Jak Jihlava, tak Opava v padesátých letech zrušily tramvajové provozy. Myslím, že to byla historická chyba, dnes se města rozrostla a tramvaje by zde byly pro svou kapacitu vhodné.
Jo? A kde jsou v těchto městech směry, které by obsluhovaly kloubové vozy v intervalu 5 minut? Tramvaje by naopak v těchto městech brzdily rozvoj MHD.
Ten popis je takový vágní. Nebyla by nějaká mapka, kde všude se budou trolejbusy rozšiřovat?
Také bych uvítal alespoň jednoduchou mapku. Pane autore, čekáme.
Já jsem to pochopil takto (a odpovídá i délka):
https://mapy.cz/s/pahunopova
Trasa tangenty je vedena od křižovatky ulic Znojemská x Hradební po Hradební dále po Žižkové ulici až po křižovatku s Rantířovskou, kde vznikne bloková smyčka okolo čerpací stanice ONO. Dále se v rámci stavby prodlouží trojele na ulici Seifertova.
tohle je hlavní směr, kde budou největší práce.
https://mapy.cz/s/jadasetosa
Jak je myšlených těch 7 směrů na křižovatce u City Parku? Kompletní „Těšnov“ je 6 směrů, když to rozpočítám na oba směry zvlášť,tak 12. Takže 7 je buď moc nebo málo..
Zdravím, myšleno je to tak, že nové uspořádání trolejového vedení umožní odbočit ze všech 4 směrů doprava a ze tří směrů doleva, jízda rovně bude možná všemi směry. Odbočení vlevo ze Znojemské na Hradební ve směru ke křižovatce Žižkova x Dvořákova se realizovat zatím nebude.
Fakticky vzato nejméně potřebné směry z důvodu úspory zůstanou a jeden z využitelných se naopak neudělá… Vynecháním jednoho směru se ušetřila částka, která odpovídá 3,5% z celkové ceny… Provozně by ale při realizaci byl k nezaplacení… Tak to dopadá, když se rozhoduje z finančního pohledu a ne provozního.