Myslím že je třeba vypíchnout to, že je to na BIO CNG. Spalovat to tedy bude přeneseně řečeno nějaký bioodpad. To mi přijde rozumné i v dnešní době, byť samozřejmě trolejbusy v Jihlavě hrají a budou hrát prim.
A když nebude bioCNG, tak se natankuje fosilní CNG a nikdo nic nepozná 🙂
Nevím, jak to mají namyšlené v Jihlavě, tak jen pro zajímavost – pokud onen bioCNG pochází z městských čistíren odpadních (splaškových) vod, jedná se o množství využitelné pro cca 30 autobusů – v pražské čistírně na Trojském ostrově. Pak jsou samozřejmě zemědělské bioplynové stanice, kde už se dostáváme od kejdy i do sféry zplynování kukuřičné siláže, což už je takové na hraně.
Tak kupovat bus se spalovacím motorem mně přijde pro MHD s trolejbusovou sítí dnes už poněkud mimo… Už jen kvůli hlučnosti…
Pořád existují autobusové linky, mimořádnosti apod. A varianta elektrobus je dražší. I tak nejvíc kilometrů odjezdí trolejbusy.
Myslím že je třeba vypíchnout to, že je to na BIO CNG. Spalovat to tedy bude přeneseně řečeno nějaký bioodpad. To mi přijde rozumné i v dnešní době, byť samozřejmě trolejbusy v Jihlavě hrají a budou hrát prim.
A když nebude bioCNG, tak se natankuje fosilní CNG a nikdo nic nepozná 🙂
Nevím, jak to mají namyšlené v Jihlavě, tak jen pro zajímavost – pokud onen bioCNG pochází z městských čistíren odpadních (splaškových) vod, jedná se o množství využitelné pro cca 30 autobusů – v pražské čistírně na Trojském ostrově. Pak jsou samozřejmě zemědělské bioplynové stanice, kde už se dostáváme od kejdy i do sféry zplynování kukuřičné siláže, což už je takové na hraně.
Jo, ta baterka by tam byla lepší…