Jihlava nakoupí další trolejbusy, nové nahradí částečně i autobusy

Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda ElectricTrolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric

Flotila Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) projde letos a příští rok další proměnou. Po loni uzavřené smlouvě na nákup deseti

Flotila Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) projde letos a příští rok další proměnou. Po loni uzavřené smlouvě na nákup deseti nových trolejbusů vypsal dopravce soutěž na dodávku dalších šesti parciálních trolejbusů.

Vyplývá to z oznámení ve věstníku veřejných zakázek. Jihlavský dopravní podnik poptává šest nových dvounápravových nízkopodlažních třídveřových parciálních trolejbusů. Zakázka má odhadovanou hodnotu 82,7 milionu korun, vítěz soutěže má dodat trolejbusy do 14 měsíců od uzavření smlouvy. Jihlava počítá s evropskou dotací z programu IROP.

Parcinální trolejbusy umožňují díky baterii jízdu částečně mimo trolejové vedení. I proto nákup těchto vozů umožní nasadit je na dosud autobusové linky. „Nasazení předpokládáme na současné autobusové linky 3 a část linek 12 a 10, dále pak na trolejbusovou linku C, která bude nově prodloužena až na zastávku Kaufland na ulici Romana Havelky,“ řekl výkonný ředitel DPMJ Radim Rovner.

V Jihlavě už loni uzavřeli smlouvu se Škodou Electric na dodávku 7 parciálních trolejbusů 32 Tr za 96 milionů korun. Kromě parciální trolejbusů koupí ještě tři další klasické trolejbusy 32 Tr bez baterie.

Barevné schéma trolejbusu 32 Tr pro Dopravní podnik města Jihlavy. Foto: DPMJ

Barevné schéma trolejbusu 32 Tr pro Dopravní podnik města Jihlavy. Foto: DPMJ

Kvůli novým trolejbusům chystá Jihlava změny v síti linek. V letošním roce trolejbusovou linku C prodlouží ze zastávky Březinova až na zastávku Kaufland. V roce 2022 dojde k rozdělení současné linky 12 na část ze zastávky Bosch Diesel na Masarykovo náměstí, na linku označenou jako H budou nasazeny standardní trolejbusy. Linka z Masarykova náměstí do Velkého Beranova bude dál v provozu s autobusy na zemní plyn. „V roce 2022 dojde k převedení linky 3 z autobusů na parciální trolejbusy, nově linka G, tato linka bude nově výchozí z konečné Antonínův Důl,“ dodal Rovner. V delším výhledu je pak prodloužení linky 10 do ulice Handlovy Dvory a její převedení do elektrické trakce.

Průměrné stáří trolejbusů v Jihlavě je aktuálně 10,2 let, po modernizaci klesne tento ukazatel na 7 let.

Tagy Dopravní podnik města Jihlavy DPMJ trolejbusy Jihlava trolejbusy v Jihlavě
26 komentářů