Jihlava může začít se stavbou nového terminálu, cena v soutěži spadla o 29 %

Vizualizace centrálního dopravního terminálu Jihlava. Foto: Jihlava.euVizualizace centrálního dopravního terminálu Jihlava. Foto: Jihlava.eu

Stavba autobusového terminálu doplní velkou proměnu železniční stanice.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten co se odstěhoval

Jak se přišlo na parkoviště s 68 místy? Počet míst se prakticky neliší od stávajícího (nedostačujícího) stavu.

ceryy5

Toto je nesmysl, ale aspoň, že v blízkosti bude stát parkovací dům, jenž postaví ICOM

František

Prostě tu přípravu na VRT berou pěkně z vostra…snad v těch 68 autech bude aspoň 1.5 člověka na auto.

xyz

Od loňska ale tamní stání jsou v „modré zóně“. Jsem zvědav na ten budoucí stav.

Alibaba

Projektant spočítal počet míst, které se mu na daném prostoru podařilo vytvořit. 🙂

Martin

To uz pocitame s tim, ze tam budou stavet ruske vlaky?

JirkaJJ

Jo, podle oken i barevného provedení je to Sapsan. Autora vizualizace by měl za kolaboraci okamžitě odsoudit lidový tribunál…

Jiří Kocurek

.. tak to mu nepomůže ani útěk do Argentiny. Taková chyba na vizualizaci je horší než ostřelovat britské rybářské čluny v domění, že se jedná o japonské torpédoborce. https://mapy.cz/s/cosebavohu

tarten

Mimochodem, dá se říct, že Sapsan je ruský vlak, když ho koupili Rusové pro provoz v Rusku, ale zní to stejně divně, jako by se řeklo, že Vectron na 230 je česká lokomotiva.

Jan Cermak

Nevim. Odkud, kam by jste z Jihlavy jeli vlakem?

David

Do Havlbrodu, kolem rychle a hezké jedničky…

Alibaba

V budoucnu třeba do Prahy a do Brna.

Rodney

No osobně bych si dokázal představit větší prostory pro čekárnu. Chápu že při příznivém počasí budou stejně lidé raději čekat venku ale v zimě těžko. A při nějakých mimořádnostech se budou mačkat uvnitř.

MP22

Dotaz na místní: co plánuje město namísto současného autobusáku?

Svojšín

Ten by snad zůstal, je mnohem blíže centru

MP22

Mnohem blíže centru? Je to blíže asi o 200 metrů, to si nemyslím že se vyplatí mít nadále rozbité přestupy bus-vlak takovou vzdáleností.

Martin

Ano, současný autobusák je opravdu mnohem blíže centru, mnohem blíže „městu“, zástavbě, ale třeba i nemocnici, novému zimnímu stadionu, vysoké škole atd… A taky nejde jen o vzdálenost, ale primárně o výškové převýšení…

jk

Město s tím moc plánů mít nemůže, autobusák patří ICOMu.

Knížecí rada

Autobusák patří soukromé osobě. Současný autobusák zůstává, s přesunem celého autobusáku se počítá až v další etapě. Teď tam bude jen pár zastávek.

MP22

Ajo, jak jsem mohl zapomenout že je to icom nádraží… No předpokládám že ten to snad prodá, protože krajské linky budou jezdit na nové nádraží, regiojet asi taky, tak co by s tím potom dělali?

okk

Prodávat to asi nebude. Spíš bych čekal, že tam něco postaví. Třeba byty/kanceláře.

Martin

„Termín výluk zatím není upřesněn“…. Ten už probíhá…je tam neskutečný bordel, vlaky na to nádraží zajíždí nepravidelně…ještě 5 minut před odjezdem vám paní u okýnka tvrdí, že vlak na Brod určitě bude vyjíždět z Jihlavy město, pak se dozvíte že čeká na hlavním nádraží a na město vůbec nebude zajíždět… v aplikaci Můj vlak je to také špatně, no prostě katastrofa…

XXyy

Na té vizualizaci v úvodu mě nejvíc fascinuje, že tam dají nějakou německou soupravu ICE, která tady nejezdí a zbytek tam dají nějaký Karosy namísto třeba moderního busu Regiojet

Noscortas

Přesně, navíc takové autobusové vykopávky už v závazku veřejné služby dávno nejezdí.

Jiří Kocurek

Řešíte naprosto nepodstatnou věc. Vozidla se po dobu životnosti stavby budou měnit, lidé se budou jinak oblíkat (dle počasí) a jestli je na vizualizaci vlevo Mercedes, nebo něco jiného, je fatk úplně buřt při běžném uzívání.

Jiří Kocurek

Lidi a vozidla jsou tam jako stafáž: Pro představu, jaké rozměry má stavba.

tarten

Tak ono hlavně ICE 3 BR 403 je vykopávka z roku 1997, tak nevím co máte.

Kebab

Toho ICE jsem si taky hned všiml, možná se za pár generací dočkáme.

tarten

Dost těžko ale bazarového úlovku ICE 3. Když, tak ICE 5. Ale Evropou křižuje asi 100 typů vysokorychlostních vlaků, tak nevím, proč je tolik lidí zatížených nemlich na ICE 3 co se už pro zastaralost ani nevyrábí.

JirkaJJ

To není ICE, podle barevneho provedení je to Sapsan…

tarten

Jako byste řekl: To není ovoce, to je podle hnědé barvy třešeň.

JirkaJJ

Ne, oboje je z rodiny Siemens Velaro, ale ICE3 a Sapsan se liší (například tím, že Sapsan má širší rozchod a díky tomu o 33 cm širší skříň). Je to jako byste tvrdil, že to je jabko a já bych řekl, že to není jabko, ale hruška a vy pořád lpěl na tom, že to je jedno, že jabka i hrušky jsou ovoce… Mimochodem, není to poznat jen podle barevného provedení, ale i podle pohohy a tvaru světel.

tarten

Nepsal jste o ICE3, ale o ICE. Sapsan samozřejmě patří mezi ICE spolu s ICE1, ICE2, ICE4 a dalšími. Dál, Sapsan je varianta Velara, a všechny jeho varianty spolu s dalšími řadami samozřejmě patří do rodiny ICE 3.

JirkaJJ

ICE je obchodní značka Deutsche Bahn. Nic co není provozováno nebo spoluprovozováno Deutsche Bahn nemůže být označováno jako ICE. Není to označení výrobků jedné firmy.

Mimochodem když ICE-L je Talgo, tak každé Talgo je také ICE? A když ICE-T je z rodiny Pendolino, tak nám v ČR také jezdí ICE? 😀