Jihlava má kompletní jihovýchodní obchvat, druhou část otevřeli dnes
Druhá část jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Foto: Kraj Vysočina

Nový obchvat umožní se při cestě od Třebíče na Žďár zcela vyhnout městu.

Nový obchvat umožní se při cestě od Třebíče na Žďár zcela vyhnout městu.
A kdy uz slavne jihlavske RSD konecne neco udela s silenou I/38 z jihlavy do Znojma? Vzdyt to je tragedie, nahoru dolu a za kamiony do kopce ctyricitkou… vzdyt to je za trest, co si musi myslet nemci nebo rakusaci co tama jedou by me zajimalo…. Priprava jak zpomaleny film, resi se to 40 let a ted realizace (mozna!) 2030-32..
Co přesně dělalo z té kruhové křižovatky tu nejsložitější čast? Vždyť to stavěli uprostřed pole, dopravu měli odvedenou bokem…
Jinak stavba pěkná, je trochu paradoxní, že se to otevřelo pár měsíců po tom, co byla rozkopaná celá Jihlava včetně stávajícího obchvatu na I/38. Odsunout celou tu standu na další stavební sezonu, tak se dalo ušetřit hodně nervů.
To s těma Dukovanama mi přijde podobná výmluva jako P+R v centru Liberce. Opravdu je nejlepší napojit Dukovany na D1 u Jihlavy? Nebylo by to jednodušší u Rosic nebo u Velké Bíteše?
Bylo, ale to by z toho nic neměl kraj vysocina.
Samozřejmě, že je to výmluva, jak podojit krajský rozpočet (a ještě nám něco zbyde pro kamarády). Stačí se podívat do mapy.
Oblast severně od Dukovan směrem k D1 je pro těžší dopravu dost marná. Ostatně, i silnice I/23 má taky spíš blíž ke dvojce, než k silnici I. třídy.
Na I/23 je ovšem nejhorší milion průjezdů přes obce… dnes se mě tama mermomocí snažil poslat nějaký kre*én z Jindřichova Hradce kde byl zamalovaný/přeškrtaný cíl Brno… přitom pro to nebyl jediný důvod, trasa Pelhřimov-Humpolec (D1) byla normálně průjezdná a o čtvrt hodiny kratší…
I/23 je prostě „zabitá“ krajovka vhodná (na delší trasu) tak maximálně pro veterány nebo vozidla bez dálniční známky 🙁
Trasa je stanovena https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-stredocesky-kraj-pripravuje-se-trasa-pro-obri-naklady-do-dukovan-40509298 Od Labe až do Dukovan viz obrázek v článku.
To se nevejde do Jihlavského tunelu, když nevede trasa po I/38?
Zjevně ne.
Protože i tunel pod zastávkou Třebíč-‚Borovina na obchvatu města se má zakrýt až po těch přepravách. Do té doby půjde o zářez.
Nešiřte dezinformace prosím. Tunel Borovina bude postaven s podjezdnou výškou 9 m.
Pardon, je to tak https://obchvattrebice.cz/nejvyssi-tunel-evropy-v-borovine-a-zanik-krizovatky/
Možná to s dodatečnou výstavbou byla dřívější varianta, kterou jsem četl už někdy před cca 10 lety.
Myslím že si to pletete s tou prosklenou protihlukovou stěnou/zastřešením, která bude na tunel navazovat.
Světlá výška borovinského tunelu by měla být 9,2 metru. O tom, že je takto vysoký silniční tunel unikátem pravděpodobně nejen v Česku svědčí to, že by po ukončení přepravy nadrozměrných nákladů měla být jeho výška snížena falešným stropem na standardní výšku 4,5 m.
Vždyť se v té souvislosti právě bude realizovat rozšíření II/399 od exitu 162 Velká Bíteš, až do Náměště včetně obchvatu Jinošova.