Jihlava dokončila velké prodloužení trolejbusové sítě, přibylo téměř šest kilometrů

Otevření trolejbusové trati Sokolovská, Jihlava. Pramen: Město JihlavaOtevření trolejbusové trati Sokolovská, Jihlava. Pramen: Město Jihlava

Nová trolejbusová trať přináší velkou proměnu sítě linek MHD.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jas

Lidé si zvyknou na nové linky 🙂 Po čase se ukáže a dojde k optimalizaci, jak se píše v článku. Do pár oblastí (údajně asi 2%) se zhorší doprava, ale snad je to opravdu jak psali a nevyplatí se to.
A doufám, že co nejdříve budou ty nové trolejbus, údajně prý několik na jaře a zbytek později až.

Miroslav

Kdysi jeden řidič trolejbusu tvrdil do kamery České televize, že s trolejbusem se téměř jezdit po sněhu, kvůli váze a dalším specifickým vlastnostem.
V Jihlavě to podle fotek s trolejbusy po sněhu umí, holt Vysočina.

PvvS

Tak jestli myslel ty parodie typu 25Tr, tak měl pravdu 🙂

Sch

To dost záleží na způsobu regulace rozjezdu. V dnešní době to již z hlediska návrhu a proveditelnosti není problém, ale dříve to mohlo tak být zejména u stejnosměrných trakčních motorů.

Pája

Ale to není jediný problém. Ten zásadní se nazývá pneumatiky. 2 stejné vozy 14 tr. Jeden na pneumatikách do zimy se na Kocandu dostal, druhý na jiných pneu ne. Novější vozy jsou na tom díky asynchronním trakčákům a jiné regulaci samozřejmě líp, taky trakční baterie vzadu u parciálních a elektrocentrála u hybridních trolejbusů zvyšuje váhu na zadní nápravě, ale s pneumatikami do zimy už se vyškrábe i vůz bez baterií.