JHMD: Významnější část tratě má být uvedena do provozu začátkem září

Úzkorozchodná drezína MUV pomáhá se znovuzprovozněním dráhy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářÚzkorozchodná drezína MUV pomáhá se znovuzprovozněním dráhy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Drážní úřad nezvykle omezil platnost osvědčení na dva roky a územní rozsah zkrátil na pouhých necelých šest kilometrů.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan táborský

Začít se musí instalací ETCS a pak už nebude problém

Matěj Šedivý

Přesně, alespoň level 2 a ideálně i do všech parovek. To snad nebude tak drahý, ne? 😉

Martin

Nikdo po JHMD a spol ETCS nevyžaduje. Ale i když jste trať a její stav neviděl, mohl jste na internetu například vidět mostek podepřený dřevěnými hranoly – bylo to tuším na K- reportu. Navíc si přečtěte rozhovor s panem Šatavou, původní stav v devadesátých letech byl takový, že v pražcích nedržely hřeby, praskaly styky, kolejnice nedržely rozchod. Jak si asi myslíte, že koleje vypadají nyní, když za pana Šatavy se to nějak (často i brigádnicky) co nejlacinějším způsobem splácalo (kromě jednoho úseku) trochu dohromady a dalších deset let se do toho asi neinvestovalo vůbec?? Trať na Obrataň měla výhodou, že… Číst vice »

Kolemjdoucí

Několik let zpět byla, myslím, podbíječka kolem Včelničky. Kdo někdy na úzké byl, ví, že výměna pražců probíhala celkem ve velkém. Takže, jak píšete, ta trať nyní vypadá lépe než po privatizaci. Bohužel na větší opravy nikdy neměli dostatek peněz (ani za Šatavy, ani za Čajánka). Na K-reportu se také psalo, že se chystala oprava několika mostů. K tomu bohužel nedošlo. Osobně jsem zvědavý, co vše vymyslí Swietelsky

Michal M

Tady je ten propustek, je jich tam takových víc.
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4608896

jan táborský

Vy jste tu recesi nepochopil? S panem Šatavou se známe dlouhá léta , a stav tratí dobře znám.

Jan Přech

Mě pořád v článcích chybí nějaký věcný popis v čem vlastně závady, které vadí DÚ spočívají. Na rovinu: soudní dokumenty v plném znění se mi číst nechce a nemám na to ani čas. Na druhou stranu řeči agentury JPP o shnilem svršku z komentářů mě taky moc neuspokojuji.

Martin

Vy nevíte co chcete. Čekáte, že tu hromadu dokumentů někdo přečte za vás a dá vám stručný výtah. Na druhou stranu ale nevěříte lidem, kteří tu trať za vás už prošli / nafotili.

CJH

A neni prave tohle nahodou jedna z funkci novinaru?

Jaaa

Jo, někdo znalý by mohl podat zprávu. 😉

Náhodný kolemjdoucí

Vzhledem ke stavu valné většiny svršku se DÚ vůbec nedivím… byl zralý na opravu už před několika lety.

Josef Kamiš

Zralý pravda byl… druhá pravda je, že to bylo za plného provozu, nikdo si s tím hlavu nelámal a vlaky z mostů nepadaly.

král j

Toto je ostuda, že k tomuto vůbec došlo. Tak se přece s e strategickou dopravní infrastrukturou přece nezachází. Místo jakýchsi subjektů by se do toho mělo vložit ministerstvo. Vždyť železnice jsou důležitou součástí našeho národního bohatství.

noerf

O strategické dopravní infrastruktuře bych v tomto případě nehovořil.
1) v případě mimořádné události může stát, kraje či obce využít všechny prostředky nezávisle na vlastnictví
2) železnici k přepravě armády používají jen některé státy, například armáda USA se zásadně přesouvá po zemi po silnici (viz. její přesuny z německých základen do Pobaltí)

Jiří Kocurek
Jiří Kocurek

Nicméně pro přepravy vojenské techniky hluboko v zázemí na vzdálensot několik set kilometrů je lepší využít kteroukoliv jinou trať než JHMD a mít to bez překládky.
Na přepravy v blízkosti fronty je železnice až příliš zranitelná a tank na železničním vagoně … lehčí cíl pro dělostřelectvo si nedovedu představit.

Nose Peak

Leopard 2 naloženej na plošiňáku, to celý na podvalníkách…a ještě by se to započítalo do 2 % HDP na obranu :-)))

Zlámalík

Ministerstvo v tom bylo vloženo za socialismu a ještě pár let potom a dopracovalo to k uzavření tratě. Tak nevím, kdo tady to bohatství doopravdy zachraňuje, vy subjekte.

MichaelP

Zdravím, víte někdo jaký byl zhruba počet cestujících na větvi JH-Nová Bystřice např před Covidem ve všední dny?

Matěj Šedivý

0-1 na vlak

Matěj Šedivý

Samozřejmě mimo sezonů. V sezóně to kolikrát bylo až 100 lidí na vlak.

MichaelP

Díky, těch 100 lidí to bylo předpokládám víkendy… Každopádně mi přijde, že provozovat tam pravidelnou dopravu celý rok je hloupost…

noerf

Přes cca 8 – 10 lety Jikord objednával v úseku Jindřichův Hradec – Nová Bystřice tři páry vlaků denně, aby JHMD dosáhlo na příspěvky SFDI. Jinak to byla trať mimo turistickou sezónu k ničemu.

Tomáš Škrov

V sezóně i ve všední dny, mimo sezónu ale i 9 víkendech do 10 lidi na vlak (listopad – březen) pokud byl sníh tak občas běžkaři.

Michal M

To byla kamufláž aby dostal Čajan prachy na provozuschopnost z SFDI.
Dotovat vození vzduchu bylo levnější než dotovat opravy turistické trati.
A jak se jim Čajan odvděčil…

Kolemjdoucí

Hele, kdo někdy na úzký byl, tak ví, ze práce na tratích probíhala, sfdi si taky moc dobře hlídá, jak jsou jejich peníze vynaloženy. Zároveň soukromý subjekt nikdy nedosáhne na takový peníze od sfdi jako SŽ. Plus odhaduju, ze větší akce budou i dražší než na normálněrozchodné dráze.

Michal M

Já nezpochybňuju, že opravy probíhaly, byť asi s rozkladem JHMD mohly mít sestupnou kvalitu.
Ostatně na to, že prachy na opravy ze SFDI můžou být hlavní zdroj příjmů JHMD, přišel už dávno Šatava…

Radim

Mohu se zeptat těch, kdo tu obhajují provoz na úzké za každou cenu, zda se jí někdo z nich svezl a má představu o jízdním, které se v parním vlaku vybíralo před 4 lety? Protože já a no a už v tu dobu to bylo velmi, ale velmi drahé, jestli tady nebude ten problém. Jezdit v závazku veřejné služby je nesmysl.

Araburg

Plus ten výběr dopravce pro závazek… Spolehlivost sama. 🙂

jardakuzel

Mě úplně fascinuje jak pro národní technický skvost jakým úzkokolejka bezpochyby je problém uvolnit pár desítek mil Kč ale do takových 3,14čovin jako nová budova pro filharmonii se bez problému naleje x miliard a další 10 mol ročně na provoz

Kubrt

Jednak nesouhlasím s hodnocením budovy filharmonie, ale budiž, každý má právo na názor.
Spíš specifikuj, co to znamená „uvolnit“ – z čeho a za jakým účelem.

kopr

Jsem urcite pro zachovani uzkokolejky, nicmene filharmonie bude slouzit mnohanasobne vice lidem a snad se ji povede nas vsechny kulturne pozvednout.
Chte nechte pritahne ke kulture nove lidi tim, ze bude nova a atraktivni a pokud team, ktery bude zajistovat program dokaze delat svou praci dobre, mohl by to byt opravdu poklad, ktery i dokaze vydelat penize, ale to je az sekundarni.
Takova filharmonie ma mezinarodni presah a tim holandskou nemyslim rodinu na vylete z Lipna do ceske kanady:)
Tak se tolik necilte, prosim:)

Jiří Kocurek

Tento příspěvek se nelíbí uživateli Dimmu Borgir.

s J.

Mě zase úplně fascinuje, jak někdo ani netuší, kdo je vlastníkem které stavby, ale potřebuje hned hodit hejt.

Vaše rozhořčení by možná bylo validní, kdyby třeba místo opravy lanovky na Petřín investovala Praha raději do Vltavské filharmonie, ale to se nestalo.

Co má Hlavní město společného se soukromou úzkokolejkou v Jihočeském kraji?

Karl vB.

Vývojová řada vyjádření pana Kysely v průběhu času tady je bohatě zastoupena množstvím článků.
Pro rozhodování soudu bude ale důležitá odpověď na otázku:
– Kdo zaplatí dluhy, které JHMD vytvořila?
Z tohoto důvodu by nebylo od věci přinést informace také z jiného zdroje, než je pan Kysela.
Například od Svazku obcí, který, jako poslední článek reorganizačního řetězu, by měl dluhy po JHMD splácet.
https://www.obcasnik.eu/video-uzkolejce-jsme-pred-schuzi-veritelu-za-obce-nic-neslibili-tvrdi-jindrichohradecky-starosta-kozar/

Pája

Dluhy by si měl její předchozí šéf splatit ze svého. Ale chápu, že se to nikdy nestane a pokud se reorganizace nakonec podaří, budou je splácet cestující a obce. Což je docela nepříjemné, protože obce mají svých výdajů dost i takhle.

Kubrt

Klid, do takhle navržené reorganizace žádné obce nepůjdou.

Pája

Taky si myslím, že by to starostům dali voliči sežrat. Byl jsem v kontaktu s jednou z J. Hradce a prý o tomhle schématu (my zaplatíme cizí dluhy) ani neuvažují. I když volby můžou přinést změnu, přesto dluhy způsobil někdo jiný a místní to vědí. Bude to asi ještě dost zajímavé.

Jiří Kocurek

Nebylo to s.r.o. ? Pak majitel neručí osobním majetkem … a věděli jste to všichni předem.

Karl vB.

Pan Kysela je akcionářem JHMD, takže to „sro.“ s největší pravděpodobností asi nebude. 🙂
https://www.hlidacstatu.cz/Osoba/Vazby/jan-kysela-6?aktualnost=Nedavny

MichalK

Tunel na krajský a státní peníze se může zase vesele rozjet. Ať tu trať spouští jen přes léto pro turisty. Vždyť je absolutně nesmyslné, aby se to podporovalo jako veřejná doprava. Když si vezmeme trasu z Nové Bystřice do Jindřichova Hradce tak: Autem 20 minut, Busem 30 min, na kole 40-45 minut a úzkokolejkou jestli se nepletu to jezdilo za 80 minut. Nehledě na to, že jsem si byl cca před měsícem prohlédnout části některých úseků, a byly v naprosto otřesném stavu. Nedokážu si tedy ani představit, že by to bez velkých investic vůbec mohlo rozjet v celé své délce.

nadrazi

Které otřesné stavy jste před měsícem našel?