JHMD: Významnější část tratě má být uvedena do provozu začátkem září

Úzkorozchodná drezína MUV pomáhá se znovuzprovozněním dráhy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářÚzkorozchodná drezína MUV pomáhá se znovuzprovozněním dráhy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Drážní úřad nezvykle omezil platnost osvědčení na dva roky a územní rozsah zkrátil na pouhých necelých šest kilometrů.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MichaelP

Zdravím, víte někdo jaký byl zhruba počet cestujících na větvi JH-Nová Bystřice např před Covidem ve všední dny?

Matěj Šedivý

0-1 na vlak

Matěj Šedivý

Samozřejmě mimo sezonů. V sezóně to kolikrát bylo až 100 lidí na vlak.

Radim

Mohu se zeptat těch, kdo tu obhajují provoz na úzké za každou cenu, zda se jí někdo z nich svezl a má představu o jízdním, které se v parním vlaku vybíralo před 4 lety? Protože já a no a už v tu dobu to bylo velmi, ale velmi drahé, jestli tady nebude ten problém. Jezdit v závazku veřejné služby je nesmysl.

jardakuzel

Mě úplně fascinuje jak pro národní technický skvost jakým úzkokolejka bezpochyby je problém uvolnit pár desítek mil Kč ale do takových 3,14čovin jako nová budova pro filharmonii se bez problému naleje x miliard a další 10 mol ročně na provoz

Kubrt

Jednak nesouhlasím s hodnocením budovy filharmonie, ale budiž, každý má právo na názor.
Spíš specifikuj, co to znamená „uvolnit“ – z čeho a za jakým účelem.

kopr

Jsem urcite pro zachovani uzkokolejky, nicmene filharmonie bude slouzit mnohanasobne vice lidem a snad se ji povede nas vsechny kulturne pozvednout.
Chte nechte pritahne ke kulture nove lidi tim, ze bude nova a atraktivni a pokud team, ktery bude zajistovat program dokaze delat svou praci dobre, mohl by to byt opravdu poklad, ktery i dokaze vydelat penize, ale to je az sekundarni.
Takova filharmonie ma mezinarodni presah a tim holandskou nemyslim rodinu na vylete z Lipna do ceske kanady:)
Tak se tolik necilte, prosim:)

Karl vB.

Vývojová řada vyjádření pana Kysely v průběhu času tady je bohatě zastoupena množstvím článků.
Pro rozhodování soudu bude ale důležitá odpověď na otázku:
– Kdo zaplatí dluhy, které JHMD vytvořila?
Z tohoto důvodu by nebylo od věci přinést informace také z jiného zdroje, než je pan Kysela.
Například od Svazku obcí, který, jako poslední článek reorganizačního řetězu, by měl dluhy po JHMD splácet.
https://www.obcasnik.eu/video-uzkolejce-jsme-pred-schuzi-veritelu-za-obce-nic-neslibili-tvrdi-jindrichohradecky-starosta-kozar/

Pája

Dluhy by si měl její předchozí šéf splatit ze svého. Ale chápu, že se to nikdy nestane a pokud se reorganizace nakonec podaří, budou je splácet cestující a obce. Což je docela nepříjemné, protože obce mají svých výdajů dost i takhle.

Kubrt

Klid, do takhle navržené reorganizace žádné obce nepůjdou.

Pája

Taky si myslím, že by to starostům dali voliči sežrat. Byl jsem v kontaktu s jednou z J. Hradce a prý o tomhle schématu (my zaplatíme cizí dluhy) ani neuvažují. I když volby můžou přinést změnu, přesto dluhy způsobil někdo jiný a místní to vědí. Bude to asi ještě dost zajímavé.

MichalK

Tunel na krajský a státní peníze se může zase vesele rozjet. Ať tu trať spouští jen přes léto pro turisty. Vždyť je absolutně nesmyslné, aby se to podporovalo jako veřejná doprava. Když si vezmeme trasu z Nové Bystřice do Jindřichova Hradce tak: Autem 20 minut, Busem 30 min, na kole 40-45 minut a úzkokolejkou jestli se nepletu to jezdilo za 80 minut. Nehledě na to, že jsem si byl cca před měsícem prohlédnout části některých úseků, a byly v naprosto otřesném stavu. Nedokážu si tedy ani představit, že by to bez velkých investic vůbec mohlo rozjet v celé své délce.