JHMD chtějí jednat se státem o prodeji úzkokolejky na území Vysočiny

Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan PíšalaZelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala

Jindřichohradeckým místním drahám vyprší v říjnu "papíry", o nové zatím nepožádaly.

89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Koupili za korunu kompletně opravenou trať včetně modernizace vozů. Tak ať ji vrátí státu a tu korunu bych jim zaplatil

Josef

Což rozhodně není pravda. Opravena byla Obrataňka, ale rozhodně ne Bystřička.. Modernizovaného tam nebylo tehdy z vozidel nic, lokomotivy ani vozy…

Čeněk

Veškeré opravy tratí hradí stát z fondů na opravy infrastruktury! Vozidla M 27 nesplňovala požadavky krajů a osobně bych se styděl těmi vozidly přepravovat lidi. Vyžadoval bych spíše řádné kontroly ze strany krajů, zda finance putují tam, kam by měly plynout a zda vyfakturovaná práce na opravě tratí byly skutečně provedeny! Obávám se nejhoršího…….

Ondřej

Řešení by bylo poměrně prosté – zrušit běžný “dojížděcí” provoz a naplno provozovat úzkokolejku jako turistickou atrakci, včetně cenové hladiny, ale i s tím souvisejících služeb. Nechápu, proč se trať pro běžný provoz vůbec ještě používá…cesta z JH do NB je úmorně dlouhá…

Karl B.

Nerad bych se pletl, ale myslím, že to do kategorie ZDO bylo zařazeno z důvodu nějakého finančního krytí, které by pro turistickou atrakci nebylo možné použít.
Místní obyvatelé, kteří nejezdí autem, budou asi rádi, že v následujícím období budou moci, stejně jako ostatní lidé, normálně cestovat pohodlnými a rychlejšími autobusy, než atrakcí M27.
https://www.youtube.com/watch?v=iZVuJYN-Lgo

Osoba odborně nezpůsobilá

Je to úplně jasné, v průběhu dvou týdnů si musím najít jedno odpoledne a skutečně nadlouho naposledy se svézt alespoň na větvi do Nové Bystřice.
Vzhledem k obsahu dnešního usnesení Krajského soudu v Českých Budějovicích vydaného v insolvenčním řízení s JHMD začíná být zřejmé, že řešení úpadku dlužníka reorganizací je tímto soudem vnímáno spíše jako zbožné přání úpadce.

Karel

Ještě by soud mohlo zajímat, kolik bylo přepravených cestujících před a po nasazení M 27, spotřeba M 27 versus TU 47 + Balm/u. Dále kolik najezdily M 27 do dnešních dnů km a taky jak se vyjádřil objednavatel (kraj) před provedenou modernizaci M 27. Myslím interiér atd. zda souhlasil, či měl připomínky atd. Podle toho vyhodnotit zda modernizace splnila svůj účel nebo né. Také by kraj měl uplatnit sankce vůči JHMD za náhradní dopravu, nefunkční WC, čistotu atd., pokud je to ve smlouvě. Například K-report – Odpolední pár do Kamenice nahrazen po celé září dodávkou (nejsou hnací vozidla). Pokud je… Číst vice »

Franta Palkoska

Smutné, akorát jsem v Nové Bystřici a těším se na projížďku do Jindřichova Hradce, když to tak vidím, tak bych to měl spíše otočit a podívat se na tu druhou větev. Snad vše dobře dopadne a úzkokolejce nezvoní umíráček..

Karl vB.

Pokud jste skutečně v Nové Bystřici, tak na našem území jinam, než do JH úzkokolejkou jet nemůžete. Na tu „druhou větev“ se dostanete teprve v JH.
Pokud to skutečně otočíte, tak v Litschau (13 km) můžete narazit na Waldviertelbahn, kreá jezdí od 30.4. do 1.11.2022.
https://www.waldviertelbahn.at/cs/jizdni-rad-2022

Franta Palkoska

Ano v Bystrici jsmě opravsz byl a myslel jsem trat z JH na Obratan.
Diky za tip na uzkokolejku v Rakousku

Marek Janík

Časově je nemožné do 2.10. ty papíry stihnout, i kdyby ta firma byla úplně v pořádku.
Čili se díváme na posledních 14 dnů provozu?

T6B5

ano

Martin

Obávám se, ze díte pravdou. Vypadá to na věnec se stuhou „Dnes naposled“ a „Nezapomeneme“.

off

Rozumím tomu dobře tak, že bez těch zmiňovaných papírů končí za 14 dní i provoz na větvi z JH do NB?

Osoba odborně nezpůsobilá

Ano.

Igor Mauricio

JHMD u mne osobně skončilo ve chvíli, kdy dalo přednost ukrajinským utečencům před turisty a lidmi, kteří JHMD živí, tedy zákazníky.

Ne snad, že bych byl nějak proti tomu nabízet volné ubytovací kapacity komukoliv, kdo o ně požádá. Jen v případě JHMD bych se vůbec nedivil, kdyby to byla jen hra a občané UA byli rukojmí – aneb „hele státe, my se tak snažíme, tady děláme dobročinnou záslužnou činnost, a ty nám pořád nic nedáš.“

Ostatně podobný scénář „vykoupení se z problémů“ jsem už viděl (sic ne u dopravních firem) a zrovna tady by mne vůbec nepřekvapil.

Gwann

A kdyby ty kapacity poskytly třeba lidem po povodních, to by vás neurazelo?

Igor M.

Myslim, ze jsem jasne napsal, ze proti tomu nic nemam, at si je daji komukoliv, kdo pozada. Ale v tomhle pripade se obavam toho, ze je to od nich jen urcita vycuranost.

Gwann

Nebo to vyšlo finančně lépe. Nebo fakt si někdo řekl…a proč bych nepomohl. Ať je Čajánek cokoliv, za dobrý skutek ať už motivovany jakkoliv je nevhodné na to takto reagovat

Gwann

Ps: možná ve Vašem příspěvků vidím motivaci, co tam není…ale jsem už na zmínky o ukrajincich jak nám ujidaji chlebíček alergicky

Igor Mauricio

S občany Ukrajiny přicházím do styku téměř denně, ať už v rámci svého hlavního zaměstnání, kdy je potkávám na stavbách, tak v rámci brigádnického řízení autobusů, kde je potkávám jako kolegy, a vlastně mi na nich vadí jen to, že se s nimi člověk moc nedomluví, protože mají jiné návyky a mají třeba sem tam problém pochopit stavební výkresy, protože u nich se to dělá jinak, a jdou si tak nějak vlastní cestou, pokud nad nima člověk nestojí a nekontroluje je. Jako řidiči mají zase problémy s jízdním řádem, přípoji atd., u nich to prostě funguje jinak a jsou na… Číst vice »

jarda V.

Hele prodám Vám to za 130 mega a ukažte za kolik jezdíte a já Vám pak doúčtuju těch 10-let kdy jsem jezdil levněji (a vysoudím těch 108) a Vy jste to nebrali v potaz. Čtvrt miliardy ze státního .. to nevymyslíš…..

Gwann

Pokus je to slušný. Takový pěkně vydíráci. Ale dle mého úzká skončila. Tohle nemůže projit a taky to naceneni dost smrdí…

Lucie

Zdravim. Mame jet do Kamenice 1.10 a vracet se 2.10. vlakem do Obratane a pak na Tabor. Pokud JHMD vyprsi licence 2.10. znamena to,ze mohou jeste ten den vyjet nebo uz ne? Dost by nam to zkomplikovalo cestu domu,kdychom museli jet jinak nez vlakem.

Karl vB.

Toto by vám měl s veškerou odpovědností zodpovědět krajský koordinátor dopravy Kraje Vysočina, do kterého oba body (Kamenice/L. a Obrataň) náležejí.
https://www.kr-vysocina.cz/kontakt/ds-304467/p1=106512

Gwann

Nebo spíš drážní urad

Marek Janík

se tam pošle nějaké Rošero

Martin

Stejně se divím, že při tom „prodeji“ za 1 Kč ve smlouvě nebyla nějaká doložka, že když to nebude fungovat, bude to krachovat atd. že se to automaticky vrací celé pod stát. Stejně tak zákaz rozprodeje lokomotiv do Ruska apod…. Něco dostat zadarmo a pak 30 procent z toho vracet za 150 mil, to je možné asi opravdu jenom v ČR… Tím spíše, když to celou dobu provozuji a spravuji jen z dotací a příspěvků státu (krajů)….

David

Tak při tom prodeji za korunu to už několik let nefungovalo, stát si s tím nevěděl rady. Trať se rozpadala a byla zarostlé už i stromky. Ta skupina cca 15 ti akcionářů to nedostala do ruky funkční. Diesely musely projít opravou, výměnou motoru. Páry během let sehnali a přivezli z Polska, Rumunska… vagony k param zase během let rekonstruovali z toho, co se jim podařilo objevit. V zahraničí… , v lese, nebo odstavené jako chatky…. Takže to že je to teď ještě funkční je zásluhou předchozího vedení a lidi. Ne státu. Bohužel vše se otočilo, po té, co solární baron… Číst vice »

Martin

Ty zásluhy Ing. Šatavovi atd nikdo samozřejmě neupírá. Ale podle Čajánkových vyjádření i on udělal chyby, třeba podpisem nevýhodných smluv s kraji nebo tím, že rekonstrukci M27 chtěl přihrát firmě kterou sám vlastnil a to by pak bylo klasifikováno jako podvod s evropskými dotacemi….jen říkám co tvrdí Čajánek, jestli je to pravda nevím…. Každopádně Čajánek byl v JHMD od začátku a to jak si to na začátku rozdělili je jejich věc. Jen poukazují na to, jak je to absurdní…. Stát něco prodá za 1Kč (vlaky, koleje, pozemky, budovy), možná potom odkoupí zpátky za stovky milionů (nejdříve 30 km, pak časem… Číst vice »

xyz

S příklady není potřeba chodit daleko – český stát před 20 lety vložil „zadarmo“ majetek jako např. nádražní budovy, jednotlivá nástupiště atd. do vlastnictví nově zakládané společnosti ČD, a.s., aby v pozdějších letech byl tento majetek za miliardy korun prodán z rukou ČD, a.s., do rukou státní organizace SŽDC, s.o., že. 🙂

Radko Křivánek

Šatava neuzavřel „nevýhodné“ smlouvy, ale smlouvy, které umožnily JHMD žít, rozvíjet se a čerpat i státní peníze na dopravní cestu. ZDO díky nim několikanásobně vzrostla oproti stavu za ČD. Více zde, ať to nepíšu znova. https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4472534 Regiony o ZDO původně moc nestály a o drahou ZDO už vůbec ne. Jiné smlouvy by prostě nebyly. Umění možného. Spoustu let to s nimi fungovalo. Nic vlastní firmě přihrát nechtěl, nesmíte Borisi Putinovi všechno věřit. Mezi oslovenými dodavateli mělo být družstvo Rekova, kde byl Šatava řadovým družstevníkem, což střet zájmů nezakládá a dotace neohrožuje. Družstvo navrhoval investičně i provozně levné vozidlo spolufinancovatelnéné z… Číst vice »

Martin

Nemusíte se rozčilovat. Nemám žádné zaručené informace. Hned v prvním příspěvku píšu, že nevím, jen cituji Čajanka.

Core

Myslím, že vykládáte nesmysly. Nevím z čeho berete, že za Šatavových smluv něco fungovalo, když to bylo v mínusu a tvořilo to ztrátu. Nevím kde berete, že JHMD šroubují požadavky na Kraje do výšin, když chtějí pořád méně než kolik berou České dráhy (které mají samozřejmě úsporu z množství). Jste úplně mimo.

Radko Křivánek

Především, za Šatavy fungovaly JHMD. Za Šatavy fungovalo financování a společnost se rozvíjela.
Měl jsem pocit, že s JHMD je nyní něco v nepořádku, protože do každé kritické diskuse dříve záhy vyrazil cvičený troll. A najednou dlouho nic. Až teď. Všechno je jak má v být, negativní energie v JHMD nemá energetickou krizi. 🙂

Core

Až na to, že za Šatavy to nefungovalo, což bourá celý váš argument. Neodpověděl jste na mou otázku. Zbytek jsou jen hloupé invektivy. Hezký den.

PvvS

Takže když to vezmu kolek a kolem, tak od 1995 -2012 . Vykopání JHMD od státu, oprava tratí, nákup vozidel, včetně podbíječek, páry, motoráků (i v provozu). Od 2012 je tam akorát nástup hašišbeden, prodej všeho co jde .. Jestli to za Šatavy nefungovalo, jak tomu říkáte teď ?

PvvS

Míň než ČD chce dneska kdejakej soukromník. To je vidět na výběrkách. Je rozdíl cena v podepsané smlouvě a pak číslo který si aktuální vedení JHMD vycucalo z palce.

Core

No ale ono to vypadá, že vycucané z prstu je spíš to číslo co prosazuje kraj, pokud se všem ostatním platí mnohem víc 🙂
Takže podle vás Kraj má číslo správné a všichni ostatní dopravci si to vycucali? To mi připomíná takové to „všichni jsou blázni jen já jsem letadlo“

PvvS

To by tady nějakých 10-12 let jen nevyhrožovali žalobama, ale dávno by měli na stole rozsudek. To že to zkusili až teď, jen svědčí o tom, že na to nárok asi mít nebudou. Pokud kraj postupuje správně podle smlouvy, tak proč platit víc ? To bz je první ekonom roznesl v zubech.

Josef

Pane Čajánku, říkal jsem si, ze více rozes*at už to snad nejde. Mýlil jsem se, je vidět, že jste skutečný mistr…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Konečně lze napsat:
Do švestek!
Nad propastí!
Nevyjedou!

ABC

no, poslední spíš bude Dojedou!

Karl vB.

Z takto presentované „reorganisace“ mám takový divný dojem, „že se má stát nažrat a JHMD mají zůstat celé – panu Čajánkovi“. Osobně bych se velmi podivoval, pokud by někdo soudný na takový návrh „reorganisace“ přistoupil. Nabízí se otázka, k čemu by státu, nebo komukoliv jinému, (kromě vlastníka JHMD) byla trať od letiště Nová Včelnice (hranice krajů JČK a KV) do Obrataně. Její směrování je naprosto nevhodné, neodpovídá současným přepravním proudům, které logicky probíhají mezi lokálními centry, kterými jsou Jindřichův Hradec, Pelhřimov a Tábor. Zmíněný úsek tratě nabízený státu k odprodeji, končí v Obratani, tedy napůl cesty mezi Pelhřimovem a Táborem… Číst vice »

Josef

Vtipný je, jak kdekdo ví, jak to tam chodí. Obrataňka rozhodně nejezdila prázdná. A už vůbec ne v useku Hradec – Kamenice. Ovšem M27 vyhnalo plno lidí, protože uživatelská přívětivost toho vozidla je 0, navíc JHMD často nahrazuje vlaky ND protože nemá vozidla. Starší občané do toho nevlezou. Hranice Jčk/Vysočiny je ohledně VHD peklo a pochybuji, že tito mistři nekvalitní veřejné dopravy na tom budou chtít cokoliv měnit…

TrBus

JH – KnL je vytížená relace a Jihočeský kraj trvá a bude trvat na své objednávce, tak jako na minimu v relaci JH – Nová Bystřice. Což je ostatně vidět i v návrhu jízdních řádů pro období 2022/2023. Problém ovšem nastává ve chvíli, kdy chcete cestovat v dopoledních hodinách z JH za Kamenici či opačně, tam je čekající doba v Kamenici skoro 60 minut z důvodu požadavku kraje Vysočina.

Návrh jízdních řádů 2022/2023 pro Jihočeský kraj zde:
https://www.jikord.cz/cs/novinka/navrh-jr-pro-obdobi-2022-2023/

Karl vB.

Myslím, že nejsme v rozporu.
Kamenice nad Lipou leží na hlavní silnici I/34 mezi J.Hradcem a Pelhřimovem, takže by se obsloužit dala vcelku jednoduše jak z JH (JČK), tak i od PE (KV).
O úrovni spolupráce těchto dvou krajů na poli veřejné dopravy nemám informace, ale za 2 roky budou krajské volby, takže předpokládám, že by oba páni hejtmané mohli toto téma uchopit a ve prospěch svých potenciálních voličů využít.

hank

Obzvlášť chucpe mi připadá Čajánkovo tvrzení, že mu JHMD dluží 39 miliónů…

Martin

😂😂 jo, mě taky rozsekalo

Core

Tak někdo tam ty prachy strkat musel, když kraj to měl se slevou, ne? A strkali to tam akcionáři očividně, to je už stará informace.

Radko Křivánek

Vládnoucí akcionáři platili daň za své chyby, jinak by to už, pravda, nejezdilo. Jménem široké veřejnosti Vám děkuji za Vaši finanční obětavost. Teď jen jak ty prachy dostat z firmy zpátky ven. Ano!!! Prodat Obrataň!!!
Naopak odsunutí akcionáři o své peníze, reálně do firmy vložené, přišli nekompetencí nového vedení. Není na to nějaký paragraf?

Core

Kdo jsou odsunutí akcionáři? Vždyť JHMD celou dobu řeší špatně podepsanou smlovu Šatavou

PvvS

Jistě má na vše doklady, směnky a smlouvy. Pak se může přihlásit do konkurzu a třebas něco dostane.

Core

Třeba má. A pokud nemá, jeho smůla, je to docela jedno na existenci úzkokolejek to nebude mít vliv.

R. Křivánek

V citovaném vyjádření se uvádí, že stát bude mimo jiné přihlížet k původnímu privatizačnímu projektu. Celý komplet byl privatizován za 1,- Kč, takže za poměrnou část KnL-Obrataň by mělo být státem vyplaceno okolo 30 haléřů. (Povrácení i třetiny původních vozidel – kde jim je konec.) Zatímco znovuzrození technicky a ekonomicky se hroutícího systému do prosperujícího stavu je zásluha šatavovců, samotná privatizace je zásluhou čajánkovců. To byl také důvod spolupráce obou skupin. Dokud spolu uměli komunikovat, nějak to fungovalo. (Ze seznamu 42 tratí k privatizaci zůstaly nakonec jen JHMD a místo za účetní hodnotu se privatizovaly za korunu, což byl mistrovský… Číst vice »

M19

Kdyby se nezprivatitovali za korunu, byly dle plánu ČD koleje vytrhány. Účetní hodnota minus nutné investice, tak to vypadá, že stát měl ještě doplácet.

R. Křivánek

ČD neměly žádný plán vytrhat kolele, to je pověra. ČD nevěděly, co s tím. Stav byl dlouhodobě schátralý a poté, co se začalo mluvit s privatizaci, šetřilo se ještě víc. Patrně by to pár let jezdilo s velmi řídkým jízdním řádem, rychlost by se snižovala a nějak by se to zrušilo úplně nebo by se rozhodlo o nějaké větší investici ČD, To se ovšem v té době nejevilo příliš pravděpodobné. Kdyby se však úzkorozchodky dožily bez privatizace časů SŽ(DC) a jejich investičního apetitu, byla by tam dva roky výluka a nějaká spřátelená firma by tam možná miliardu proinvestovala. Na modré… Číst vice »

Scotty

Provoz na Bystřici byl už za ČD zastaven ůdajně kvůli nevyhovujícímu technickému stavu trati. Vytrhání by přišlo samo sebou za pár let jako další fáze.

R. Křivánek

Provoz na bystřické byl v historii zastaven mnohokrát a vždy byl záměr přehodnocen a alespoň sezonní provoz obnoven. Nikdy nebyl důvod k úplnému zastavení provozu, byť stav byl tristní. Za úplným zaříznutím se vždy skrývaly jiné důvody.

xyz

Každá z větví úzkokolejky vstupovala do privatizace v jiné situaci. Novobystřická: – v 1. pol. roku 1997 několik měsíců mimo provoz – poté převzetí provozování osobní dopravy společností JMHD – o několik později odprodej do rukou JHMD Obrataňská: – v žádném okamžiku nebyla mimo provoz – od 9/1997 výrazná redukce počtu spojů (k termínu 28. 9. 1997, ke kterému došlo mj. k zastavení osobní dopravy do Harrachova či Svobody nad Úpou apod.) – o několik týdnů (?) později převzetí provozování osobní dopravy společností JMHD, opětovné navýšení počtu spojů (tehdy jedoucích v režimu „MD dá do rukou dopravce peníze a ten… Číst vice »

Adamgolias

Totéž je i můj názor , čd tehdy začalo rušit , trhat , bourat vše co bylo zanedbane. Viz objízdné staniční koleje např na trati jicin nbk. Bez vize pro budoucnost.

R. Křivánek

ČD toho v diskutované polovině 90. let moc netrhalo a nebouralo. Pokud něco schátralo, tak se tam píchly červené terče a čekalo se i pár let, až to bude nějak řešitelné. Rušící snahy šly z mnoha stran, hlavně od státu, ale od ČD minimálně. Tehdy existoval oficiální pojem „Nedofinancovaná ztráta“ a byl to pojem, který se běžně používal a operoval s ním i stát. ČD čekaly, až se ztráta dofinancuje a stát čekal, až ČD vyhladoví. Hlavním vnitřním zdrojem pro pokrytí této ztráty byl tehdy slušný zisk z nákladní dopravy, kterou tímto ovšem stát postupně podřízl také. Stát chtěl rušit,… Číst vice »

xyz

– Těch přesunů objednávek regionální dopravy bylo více, mj. objednávání autobusů z (tehdy rušených) okresních úřadů na úřady krajské. Důvodů bylo více (resp. byly výhradně jiné) než „přesunout nepopulární rušení na kraje“.

Penězovodem ve směru do ČD, a.s., se stal zejména stav, kdy původní SŽDC byla útlou skořápkou, do které pak byl majetek z rukou „jednoho z mnoha dopravců“ rozprodáván.

Facepalm

Byl jsem sám, kdo si hned ten den, co to celý zachvátil Čajánek, říkal, že tenhle borec to vytuneluje jako všechno, co se mu kdy dostalo do ruky?

Martin

Bohužel tam ale byl už od začátku

hank

Internetové stránky JHMD jsou od včerejška nedostupné… Oni už se na to asi opravdu vykašlali.

Tuzemák

Už zase běži. Asi chvilkový výpadek na serveru? Přeci jenom je víkend.

Martin

Fajn, ale za tu 1 Kč, za kterou to od státu koupili.

Martin

Ani náhodou, chtějí se prodat „jen“ jednu větev. Tak to je za 50 hal.😉

Hobodej

No chtějí prodat jen 30km z 80 takže bych to viděl tak na 25 haléřů. Se zaokrouhlením tedy 0,0 Kč.

Adamgolias

Nejsou nahodou ty koleje nyni v lepsim stavu nez kdyz je zprivatizovaly? Neprobihala udrzba , ktera i tuto cast trate zhodnotila?

Martin1

Věc provozovatele dráhy.

Martin

A zaplatil to Čajánek ze svého? Nebo na to zase byla nějaká dotace, nebo příspěvky na dopravní cestu?

Martin

Seznámil jsem se informativně a obsahem dostupných dokumentů. Ač bych to JHMD přál, aby mohli fungovat dál, nabyl jsem přesvědčení, že tak jak si vedení společnosti představuje reorganizaci, je to nereálné. Být věřitelem s elemtarnim povědomí o problematice dopravy ve veřejném zájmu a se znalostí železničního prostředí, pak bych s reorganizací dovolil nesouhlasit. Chybí mi tam několik zásadních návrhů k oné reorganizaci. Popsaná vize se jeví jako takové polovičaté řešení ve smyslu „aby se vlk nažral“.

Myslím si, že JHMD dojezdí, přinejmenším v takovém stavu, jak poskytovaly dopravu doposud. Snad se najde alespoň způsob, jak zachovat sezónní turistický provoz.

noerf

Troufám si tvrdit, že trať Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou bude nahrazena autobusy, z Kamenice nad Lipou do Obrataně nějaké minibusy a trať Jindřichův Hradec – Nová Bystřice bude převzata jiným dopravcem za účelem provozování turistických vlaků.

Martin

Otázka je, jestli se to jenom na těch turistických vlacích uživí…. Ono když máte platit třeba jen jednoho strojvedoucího (a kde je nějaký zástup?) + Jednoho průvodčího a nějakého brigadníka, tak to máte minimálně 100 tis měsíčně s náklady na mzdy… Při ceně jízdenky 500,- (na kterou budou všichni brblat), musíte každý měsíc odvozit 200 lidí abyste zaplatil jen platy personálu….a kde máte všechny další náklady – na uhlí, vodu, naftu, údržbu vlaků, údržbu kolejí… To by muselo být minimálně 500 turistů každý měsíc…při čtyřech víkendech za měsíc tedy více než 120 lidí za jeden víkend… To si myslím že… Číst vice »

oce

Strojvedoucího si půjčíte v půjčovně, případně na vedlejšku od jiného dopravce, nebo důchodce na brigádu. Totéž se zbylým personálem. To je to nejmenší. Akorát si na to musíte vydělat.

xyz

Logicky bych se ptal, kde berou personál další společnosti s převážně/výhradně sezónním víkendovým provozem jako např. KŽC, Railway Capital nebo např. provozovatel úzkokolejky na rakouské straně kousek za Novou Bystřicí.

hank

Do tržeb si ještě přičtěte ubytovací služby a do majetkové bilance hodnotu staničních budov, kde se ubytování nabízí. Vsadím se, že se brzy vynoří někdo, kdo navrhne jejich oddělení od zbytku majetku JHMD a prodej zvlášť. (A kdoví, jestli už někde za bukem není nějaký insider nastartovaný, aby po této příležitosti skočil… Připouštím, že je tato úvaha poněkud paranoidní, ale v Čechistánu to tak už 33 let chodí.) „…podle mě to na trase Jindřichův Hradec – Nová Bystřice, kde v podstatě kromě přírody nic není nemůže dlouhodobě ekonomicky fungovat…“ Podle této logiky by nemohl výdělečný turistický ruch fungovat nikde, kde… Číst vice »

Martin

V pohodě, byla to jenom úvaha🙂…. Samozřejmě že napr. hotel v České Kanadě fungovat bude, ubytovat se musí každý, ale vlakem už každý nepojede…. a navíc je rozdíl v ceně za ubytování, stravu atd a cenou za jízdenku….. a mimochodem znám plno lidí, kteří byli v České Kanadě na dovolené a když jsem se jich zeptal jestli se svezli úzkokolejkou, tak nikdo z nich…..jen jeden mi říkal, že při výletu na kole tam potkali nějaký „divný zelený vlak“….. Nedělejte si iluze, že do té přírody lidé jezdí, aby se svezli vlakem…. Těch je menšina. Jinak, měl jsem za to, že… Číst vice »

noerf

Jízdenka na parní vlak stojí u JHMD okolo pětiset korun. A sto lidí za den přepraví.

Martin

No, ale není to každý den, nebo každý víkend….

noerf

Víkendový turistický provoz by se z tržeb zaplatil.

Martin

Kéž by to tak bylo…. A kéž by to tak opravdu fungovalo….. Já jsem ten poslední kdo by byl proti…. Jen mám obavy…..

Georg

mozna ten vlak jako takovy, udrzba ne.

Georg

bez pravidelneho provozu v zdo nedostavate statni dotaci na udrzbu infrastruktury a to by byla pro jhmd konecna, zijou hlavne z toho.

Adamgolias

To bude konec . Deset mesicu chatrani a najezdu vandalu aby se 2x denne o prazdninach projel parni vlak . Po roce bude nesjizdna

Johnny Cash

Reorganizaci zamítnout. Do likvidace s tím chlívem.

Standa

Souhlasím. To je jako by vam nabízel někdo černou díru na peníze.