JHMD by se podle posudku daly jako celek prodat za 121 milionů, dluží 360 milionů
Drsné kouzlo jindřichohradeckých úzkokolejek. Pramen: JHMD
Movitý majetek má podle znalců hodnotu 67,37 milionu, z toho kolejová vozidla 60,45 milionu.
Kauzu sleduji dlouhodobě. Po zveřejnění znaleckého posudku jsem očekával, že to na zdopravy.cz odporně rozeberou. Jako čtenáře by mě zajímalo jak se vypořádal posudek s naceněním kolejové techniky. A ono nic. Jenom to shrnou v zavádějícím titulku, kde věta „JHMD dluží 360mio“ už ani není pravda. Tak se ptám tady… jaký názor máte na nacenění parních lokomotiv?,TUček a Balmů?
Myslím, že v daném nejde o nacenění kolejových vozidel, která budou asi nejspíše po letitém podfinancování vyježdděná na dřeň s výjimkou U37.002, která je nedlouho po rekonstrukci. Jinak titulek je skutečně zcela zavádějící, pokud by měl být uveden v realitu, musel by autor článku z hodnoty přihlášených pohledávek odečíst ty co jsou podmíněné a teprve to co zbyde porovnávat s cenou stanovenou znaleckým posudkem. Tak jak je to uvedeno nyní je porovnání za stavu, kdy nový nabyvatel nebude provozovat dráhu ani drážní dopravu a SFDI tím logicky uplatní své podmíněné pohledávky. Že by autor věděl, že to takto dopadne?
Celej problem je v odmitani reality – je to skanzen/technicka pamatka/turisticka atrakce, ale my se furt budeme tvarit, ze na tom jde delat byznys a ZDO 21. stoleti.
To je pravda, potenciální další přežití je limitováno tím, jestli se podaří najít model financování a bázi prvku turistického ruchu regionu, nikoliv dopravy samotné. Jinak řečeno, šotouši a taktouši to nezachrání, byť je to železnice.
O ničem. Systém konkurzů a spol je celkem k ničemu. Dráha má jezdit. Víme, že jen modernizace je v řádu miliard. Stavba možná násobků.
Doufám, že se šotosexuální družina složí a koupí to a budou to provozovat. Dle zdejší debaty přesně ví jak na to. .-)
Hezká nálepka. A bohužel ukázka vaší psyche….
Tak jeden takový z Brna si tam prý přímo snad na nádraží v JH i udělal kancelář….
Já nabízím jednu korunu + DPH, jako zaplatil kdysi Šatava. Přidám tři pastelky a žvýkačku.
Koupit to jako podnik může jen někdo, kdo má zajištěno, že bude dlouhodobě dostávat (asi od krajů) velké peníze za provozování dopravy v závazku veřejné služby. A takový závazek nemůže převzít nikdo, kdo nemá právo tam jezdit. Hlava XXII aneb čekání na Godota.
Je to velice jednoduché. Vše je domluveno, věřitelé , investoři, provozovatelé, kraj, stát. Všichni mají jedinou podmínku. Čajánek pryč. A pak se na části dráhy jezdí příští rok. Když Čajánek v nejkatší možné době neodejde, tak na trati již nikdy žádný vlak nepojede. To je ultimátum Rajfky i státních institucí.
Mohu se zeptat na zdroj ze kterého čerpáte? Situaci se snažím sledovat, ale toto mi unikolo
Zdroj je přímý účastník všech jednání. O částkách (celkově)vám říkat nebudu, ale na rozjezd části dráhy je alokováno 60 mil korun pro příští sezonu. Jen ten Čajánek je problém. Celá trať už stejně není v plánu oživit aspoň né v nejbližších letech.
To mi připomíná film Císařův pekař – Pekařův císař a tajnou poradu jak jeho milost co nejlepším způsobem odstranit….. Tak se budete holt muset sejít asi ještě jednou, když už všechno ostatní je do úplných detailů, kromě toho hlavního domluvené… Stejně už do nebude nikdy jako dřív…pokud to nebude jezdit do Obrataně, tak z mého pohledu je to stejně k ničemu.
Situace kolem JHMD se jeví natolik sporná, že Čajánek by byl blbej kdyby teď ustoupil. Pořád se může stát, že mu soudy dají nakonec za pravdu.
Čajánek hraje o svoji ve prospech RB zastavenou vilu. Proto si bere JHMD za rukojmí. Chce je někam dotlacit. Jak ale znám Porize a Placka, tak ji nikam nedotlaci, max JHMD k rozprodeji.
Agentura JPP.
„JHMD by se podle posudku daly jako celek prodat za 121 milionů, dluží 360 milionů“
Podle mě by se daly prodat i za těch 360 milionů.Všechno má svého kupce.
Spíš tedy vydražit, pokud by se našlo dost vzájemně soutěžících a nebo naopak cíleně spolupracujících investorů. Doby, kdy se podařilo převést úzkokolejky od státu (= Čéšky) za symbolickou 1 Kč, už jsou dávno pryč a Čajánek bude dělat vše pro to, aby z toho pro něho zbylo maximum možného.
Čajánek může chtít a jistě chce. Ale ostatní by mu to museli dovolit. Pokud vše půjde tak, jak by mělo, utře hubu. Ale hrozí, že to bude celé sabotovat Vrchní soud.
„Pokud vše půjde tak, jak by mělo…“
…což je za stavu zdejší justice asi tak předvídatelné jako počasí na příští velikonoce.
Čajánek je sice šíbr, ale to nijak nesnižuje jeho nárok na to, aby vypořádání JHMD proběhlo právně v pořádku.
Nejsem právník, ale to úspěšné odvolání moc o právní čistotě probíhajícího vypořádání JHMD nesvědčí. Kdyby bylo vše v pořádku, nebyl by jistě důvod odvolání vyhovět.
Po některých rozsudcích z poslední doby bych si na právní čistotu vypořádání taky asi nevsadil, ale důvody bych hledal na straně všech účastníků řízení včetně soudů.
Soudce je exot, který kašle na rozsudky vrchnaku a dle mého patří za toto karne postihnout
Na Čajánka nic nezůstane, hraje o svoji vilu v Jablonci zastavenou za úvěry RB v JHMD
Tak klidně těch 360 míčů můžete nabídnout a koupit si je.
A teď tu o karkulce. POkud to někdo koupí, tak nejspíš bude chtít i nějakej zisk. A 360 milionů ta trat možná nevydělala doteď
To si to rčení špatně vykládáte. Každá věc má svého kupce,. ale ne za jakoukoli cenu.
Stejně nakonec bude cyklostezka a vozidla se prodají do Polska a Rumunska
Pokud to koupí nějaký cyklobaron.
Zrušit dráhu není tak jednoduché…
Dobrý den já bydlím v dobesove a jezdila sem snímá do práce a teď musím bejt na ubitovne
S dobře odpruženým kolem si trať zájemci mohou v rámci předkupního prohlížení projet už teď. Skákat po pražcích nemusí být o tolik horší než některé úseky silnic III. tříd.
Jasně, prachy na cyklostezku z obratane do Černovice se snesou z nebe, a těch cyklistů…no jak na vaclvaku
Propleskni se, aby Te přešly podobné blbě napady
Ono to celé bude o hodně složitější, než je zde uvedeno. Pokud se nepletu, nemalá část z přihlášených pohledávek je podmíněných – tedy pokud by nový nabyvatel dále na majetku provozoval dráhu a drážní dopravu, resp. umožnil její provozování, přebírá jen tento závazek a je otázka i jeho jednání se SFDI, jak se k těmto pohledávkám postaví ve finanční rovině. K ocenění dráhy samotné se posudek staví laxně i při vědomí toho, že ocenění není jednoduché. V zásadě by šla dráha ocenit nákladovou cenou, což znamená přizvat znalce z oboru drážní infrrastruktury a vyjít na světlo boží se skutečným stavem… Číst vice »
Nejpozději od otrávení Bečvy je zřejmé, že k výsledkům nejrůznějších znaleckých posudků je nutno přistupovat s krajní opatrností. A nejde jenom o důvěryhodnost znalců jako takových, ale především o způsob, jak k závěrům posudků přistupují instituce, které na jejich základě rozhodují.
Otrávení Bečvy je slabej odvar kauzy Kramný. Já osobně si myslím, že vrah je, nicméně je nemožné, že by vraždil proudem, vzhledem k tomu, že zásuvky u postele nefungovaly, což tam u soudu padlo.
Já bych zde uvedl třeba i kauzu Slopné. To člověka fakt mrazí, ačkoli se považuji za člověka, který bere věci s rezervou.
Ano.
#potenciál!
Mě by zajímalo, co konkrétně znamená tohle:
„Firma eviduje pohledávky … za ministerstvem vnitra (za nesprávný úřední postup) 167 mil.“
To je výcuc z Čajánkova prstu, že mu někde MV nesprávně šláplo na kuří oko a tím mu vznikl nárok na náhradu (nejspíše nemajetkové) újmy za vytrpěnou bolest nebo dokonce trvalé následky.
Já to vidím jako součást tvůrčího účetnictví a pokusu o zamaskování skutečné majetkové a finanční situace podniku.
A pravda je nepochybně obojí. Cajanka patří zavřít za zkreslení účetnictví
Tak to bude vyšší psychopatická liga. Po republice běhá pár takových exotů, co žalují instituce za kdejaký čmrk po papíře. Tady to bude vážně velký level. To si bude říkat o zfilmování ukrutného příběhu.
Neboli: reálná (= „prodatelná“) hodnota aktiv je jen 1/3 hodnot pasiv? 🙁
Dlouho jsem si myslel, že už když se tyto částky rovnají, tak je firma předlužená a musí se to takříkajíc řešit.
Otázka je, kolik závazků je kryto majetkem (úvěry u bank, dluhy vůči státu). A kolik je v rámci půjček v rámci skupiny, od majitelů,atd. A závazky z obchodního styku, které se platí s nějakou splatností (pohonné hmoty, materiál).
To není otázka, to máte všechno přesně uvedené v insolvenčním rejstříku.