Jezděte vlakem, trvá to jen 10 minut. IDS radí odříznutým, jak se v Brně vyhnout 20kilometrové objížďce

Bílovice nad Svitavou. Foto: Kordis JMKBílovice nad Svitavou. Foto: Kordis JMK

Mimořádná minibusová linka bude mít jen omezenou kapacitu.

Odebírat
Upozornit na
guest
40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Já bych jim tam zavedl povinné místenky, aby si užily komerční konkurence. Chceš jet vlakem? Tak jenom jako zájezd! A na poslední příchozí dynamické ceny. Konečníkově!

Svojšín

Alkohol, nebo něco silnějšího?

Pepa

liberalizaci trhu železniční dopravy

Liboros68

No ta náhradní doprava minibusem asi neklapne – umělci z DPMB a magistrátu tam chtěli rozjíždět autobusem cizí pozemek takže logicky si to majitelé ohradili šutry a páskami takže autobus se tam vymotává v zatáčce dvě minuty, když nic nejede. A teď se ještě vztekají a tlačí na majitele pozemků. Prostě klasická neschopnost jak je u DPMB zvykem.

petr63

astávky Hlaváčova a Bílovecká ….. správně je BÍLOVICKÁ

Václav

Správně je zastávky a ne astávky.

petr63

akra…

MiNo

Lidi se dávno měli smířit s tím, že některé lokality jsou zkrátka hůře dostupné jakýmkoliv prostředkem. A že se ty silnice opravit musí, o tom není sporu. Co mají říkat obyvatelé Dolního Žlebu v Děčíně? Tam ani nezajíždí autobus a jedinou veřejnou dopravou je tam vlak. Pokud někdo tím autem potřebuje a stojí mu to za to, bude si muset tu 20kilometrovou objížďku zkrátka vytrpět.

Liboros68

Krásný příběh, ale tady se bavíme o nesrovnatelně větších sídlech než nějaká zapadlá víska o které slyším prvně v životě.

Pat

Je to pravda no, kdo kdy slyšel o nějakých Bílovicich and Svitavou…

Svojšín

Např. ti, kterým říkají něco jména jako R Těsnohlídek, S.K.Neumann, Leoš Janáček atd.
Pak taky domácí i náplavy v Brně všeho druhu, jezdící na výlety nad cca sever Brna, kde je to velice vhodné apd.
Také samozřejmě cestující
na hlavním koridoru a tak, no.
A tu vaši Zahnojenou Lhotu zna někdo?

Zahn

Zahnojenou Lhotu může vyplodit jen zahnojený mozek.

Frederick

O té Zahnojené Lhotě se učí v zeměpise jako o nejnižším bodu ČR, měl by ji tak znát každý.

Liboros68

ze štatlu všeci asi… s nějakou pidi osadou o 150 lidech se to fakt nedá srovnávat

Zbyněk

O Špindlerově Mlýně a Peci pod Sněžkou jste slyšel?

MiNo

Dolní Žleb je místní část Děčína, kromě toho i část CHKO Labské pískovce. Že vám to nic neříká, je váš problém a vlastně mě to nijak nepřekvapuje.
Tady jde o princip. Můžete si stěžovat svým předkům, na jakém místě se to usadili. Ale bude lepší a jednodušší se srovnat s realitou.

SYN

Je to hodně smutné že tu máme přímo v Brně místa kde se při rozkopání nedá protáhnout ani blbá MHD! Normálně se tomu říká redundance… A neudělali s tím prakticky nic, žádná snaha, a to tu opravu chystají už roky.
Jestlipak mají zaděláno na to aby to za příštích 100let bylo zase potřeba rozkopat přesně prostředkem vozovky a zase to totálně zneprůjezdnit??

Jaroslav Mašek

Aktuálně je rychlost opotřebovávání silnic tak vysoká, že silničári dodělají jeden úsek a dva další přibydou do havarujního stavu. Už bude jen hůře.

Spokojená

A s masivním nástupem těžkých ev to bude ještě rychlejší

Jaroslav Mašek

Ale EV šroty jsou přece slepá ulička a budoucnost jsou dieselová SUV, nebo jak to přesně je?

Ondra K.

Zachovat průjezd MHD znamená garantovat v celé délce stavby volný koridor šířky 3,5 metru, což v případě dvoupruhové komunikace typu Fryčajova je přibližně celá polovina vozovky. Rekonstrukce víceméně všech inženýrských sítí najednou si na komunikaci takovéto šířky prostě nevystačí pouze se záborem poloviny vozovky. Jednak inženýrské sítě se jen pod jednu polovinu vozovky nevlezou, druhak přípojky k nemovitostem a propoje do kolmých ulic vyžadují spoustu překopů přes celou šířku a nemluvě o tom, že spojný šachty ve vzájemným napojení kanalizačních stok jsou vesměs monolitický betonovaný přímo na místě. Asi Jediná možnost jak se do budoucna vyhnout dalším podobným úplným uzavírkám… Číst vice »

Jméno*

Nejvíce nepřátelské IDS z hlediska odbavení v drážní dopravě pro blbé kaštanstvo (z části s exekucí) radí, aby kaštanstvo využívalo vlaky místo autobusů, kde se dá jízdné koupit jednoduše u řidiče. Existují prosím již nějaká přesná data kolik cestujících po zavedení chytrých validátorů přibylo/ubylo a jak se na systému 0/0-S podepsal výběr tržeb? Tohle by se mělo zveřejnit na korunu přesně.

xyz

Když jste to zmínil: https://mapazadluzeni.cz/?g=obec&v1=podil_osob_v_exekuci&v1p=2025-Q3
Bílovice: v exekuci 81 obyvatel (2.7 %)
Adamov: v exekuci 276 obyvatel (7,1 %)
potenciálně Babice: v exekuci 22 obyvatel (2 %)

Jméno*

Pár obcí co se hodí plus chybí pocty cizinců atp. Papírové označovací jízdenky z předprodeje má již jen pár krajů a je archaické. Z hlavy JMK a PID. Většina ostatních má minimálně u drážní dopravy nediskriminační vývoják ve stylu „přijdu k nástupišti, je/není automat: je, mohu zaplatit hotově i kartou, není: mohu zaplatit hotově i kartou buď u průvodčího nebo v automatu přímo ve vlaku. Dostanu obvykle jízdenku s QR kódem platnou po určitou dobu. Jízdenka je fakticky bez jakýkoliv ochranných prvků, čili pro objednatele levná, navíc QR kód je prakticky neprolomitelný. IDSJMK místo toho raději jede desítky let starý… Číst vice »

Nose Peak

O obzvláště hloupý kaštan si může koupit papírový lupeny v předprodeji…

Jméno

Zbytečné, jiné systémy vůbec nepotřebují řešit ochranné prvky kvůli nutnosti zákonné akceptace hotovosti. Stačí QR kód vytištěný na jakémkoliv zařízení, tj. automat na zastávce, automat ve vlaku, zařízení u průvodčího.

Nose Peak

QR kódy jsou v Poseidonu. Cash-only kaštan si může dosypat kredit složenkou na poště…

Jaroslav Mašek

Blbé. Tady je krásně vidět jak špatné rozhodnutí je stavět městský okruh v okrese Brno-město. Měli to postavit na úrovni Vranova a Adamova. Akorát Královopolský tunel by se nejmenoval Královopolský, ale např. Soběšický. Ale kdyz se u plánování silnic nepřemýšlí, tak je to těžké. Aspoň že tam je ten vlak, budou mít Náhradní vlakovou dopravu.

SYN

„akorát“ by to bylo třikrát delší, potřebovalo citelně víc tunelů, rozdrbalo zachovalou krajinu a MHD by nadále trčela v ucpaných ulicích…
Co brání Adamovu plánovat slušné napojení? Teda jako kromě sevřeného údolí?

mgr.pavel

Stavět městský okruh mimo město, ehm..

PetrN

městský okruh je úplně něco jiného než obchvat a každé má svůj zásadní význam. V Praze se taky postupně buduje městský okruh (Blanka, Strahovský tunel, Jižní spojka) a dálnice D0 jakožto dálniční obchvat. Brno má obchvat v podobě D1 která mj. supluje chybějící jižní část městského okruhu, ze západu snad jednou povede I/73, no a severovýchodní segment nikdy obchvat mít nebude, ale ono to není až tak potřeba s ohledem na skutečné tranzitní směry kolem Brna

Liboros68

To by bylo obyvatelům Brna platné jak mrtvému zimník milej pane… úplně mimo názor

Pepe

Vlak je super, když dojede do centra města…

mgr.pavel

.. a člověk nemusí řešit parkování ve městě. V Bílovicích je u nádraží P+R zdarma (byť teda kapacita nic moc, asi)

Smutný jsi

Ta chabá kapacita je problém. Ne, nechceš řešit, kde dáš auto, když to za 10 minut jede.

Nose Peak

No, a právě proto tam jezdí až k nádraží autobus, a dá se v něm platit i hotově (viz debata občanů v exekuci výše)

M19

Proč? Z okolních obcí jede k vlaku bus, z Bílovic jede místní bus… No a Ti co to nezvládnu mohou objížďkou. 😉

Modré zábradlí

Úplná tragédie, když další jede až za 15 minut…

SYN

No ta kapacita celých Bílovic je asi tak o řád nižší než počet aut které tam ráno projíždějí… P+R to nevyřeší.

Pepe

Vlak je super, když dojede do centra města…