Jezděte vlakem, trvá to jen 10 minut. IDS radí odříznutým, jak se v Brně vyhnout 20kilometrové objížďce
Bílovice nad Svitavou. Foto: Kordis JMK

Mimořádná minibusová linka bude mít jen omezenou kapacitu.

Mimořádná minibusová linka bude mít jen omezenou kapacitu.
z druhé strany 4 jak dlouho jetě nebude jezdit? Proč se musí rozdrbat půl Brna na 2 roky, mešlo by to jedno po druhém a rychleji? Když člověk vidí tempo jak se pracuje…včera jsem jela okolo VŠobrany-dělají tam chodník, bylo půl 10 dopoledne…chodil tam jeden co uklůízel rozřezané kusy a dalsí tři jen okouněli-asi měli přestávku…to si šetří práci na další 2 roky?
Jezděte vlakem, trvá to 10min. Výborné, a jak dlouho čekám na ten vlak??
Tuto informaci máte doslova v té samé větě, ze které jste citoval onu dobu jízdy..:D A pokud tedy nejedete ve špičce, tak aplikace Můj vlak / Poseidon vám tuto informaci poskytnou na pár kliknutí.
ale lístek si nekoupíte
Já bych jim tam zavedl povinné místenky, aby si užily komerční konkurence. Chceš jet vlakem? Tak jenom jako zájezd! A na poslední příchozí dynamické ceny. Konečníkově!
Alkohol, nebo něco silnějšího?
liberalizaci trhu železniční dopravy
No ta náhradní doprava minibusem asi neklapne – umělci z DPMB a magistrátu tam chtěli rozjíždět autobusem cizí pozemek takže logicky si to majitelé ohradili šutry a páskami takže autobus se tam vymotává v zatáčce dvě minuty, když nic nejede. A teď se ještě vztekají a tlačí na majitele pozemků. Prostě klasická neschopnost jak je u DPMB zvykem.
Jen tak pro informaci DPMB je v pohodě , linka jezdit bude . To by školáci do Bílovic museli chodit asi
pěšky . A ten pozemek 2krát3 metry který tvoří zbytek původní polní cesty nestojí za řeč i když vlastníky
chápu.
Dnes jsem viděl na idnesu video jak se tam vymotával autobus asi 2 minuty – ale nevím proč tam nenasadí jen ty pidibusy stylu transit, toto byl nějaký větší. Normálně bych jich tam mohlo pendlovat vícero a řidiči si dávat echo vysílačkou. Ale nevím jestli ty Dekstry nebo jak se ty křápy jmenovaly jsou stále funkční…
Můj osobní názor jestli by to kapacitně zvládly , jen školáků dojíždějících z tohoto směru je 70. Samozřejmě pokud bude možnost individuální dopravy místo 20 km objíždění.tak by ty transity snad stačilly
Proč tam nenasadili dodávkobusy? Možná je to častečně i o žádoucí kapacitě, ale hlavně mají cca. rok nové „midibusy“ které jsou citelně větší (délka 9,5m, šířka jako „dospělý“ bus) a staré Stratosy a Dekstry (7,5m a k tomu užší) postupně vyřazují…
Jako jo, ty SOR 9,5m líp jezdí, dají se líp použít v běžném provozu, ale při těchto vyjímečnostech jsou holt skoro tak neobratné jako „dospělý“ bus.
No sem vůbec nepatří.
astávky Hlaváčova a Bílovecká ….. správně je BÍLOVICKÁ
Správně je zastávky a ne astávky.
akra…
Lidi se dávno měli smířit s tím, že některé lokality jsou zkrátka hůře dostupné jakýmkoliv prostředkem. A že se ty silnice opravit musí, o tom není sporu. Co mají říkat obyvatelé Dolního Žlebu v Děčíně? Tam ani nezajíždí autobus a jedinou veřejnou dopravou je tam vlak. Pokud někdo tím autem potřebuje a stojí mu to za to, bude si muset tu 20kilometrovou objížďku zkrátka vytrpět.
Krásný příběh, ale tady se bavíme o nesrovnatelně větších sídlech než nějaká zapadlá víska o které slyším prvně v životě.
Je to pravda no, kdo kdy slyšel o nějakých Bílovicich and Svitavou…
Např. ti, kterým říkají něco jména jako R Těsnohlídek, S.K.Neumann, Leoš Janáček atd.
Pak taky domácí i náplavy v Brně všeho druhu, jezdící na výlety nad cca sever Brna, kde je to velice vhodné apd.
Také samozřejmě cestující
na hlavním koridoru a tak, no.
A tu vaši Zahnojenou Lhotu zna někdo?
Zahnojenou Lhotu může vyplodit jen zahnojený mozek.
O té Zahnojené Lhotě se učí v zeměpise jako o nejnižším bodu ČR, měl by ji tak znát každý.
Ta „Zahnojená Lhota“ je zeměpisně poměrně významné místo (nejhlubší pískovcový kaňon v Evropě, nejsevernější český bod na levém břehu Labe, je poblíž nejníže položeného místa v ČR a je to část okresního města, které patří mezi 25 největších měst ČR). Že jste na základce v zeměpisu nedával pozor vás neomlouvá a rozhodně neopravňuje to mísot nazývat Zahnojenou Lhotou.
A mimochodem, vážně argumentujete 1. žeklezničním koridorem, když Dolní Žleb leží úplně na tom stejném koridoru? To jste si trošičku nahrál sám sobě do outu.
Určitě je to zajímavý a relativně známý bod, ale jako sídlo se pohybuje v „poněkud“ jiné váhové kategorii – počet obyvatel = 141(!) versus Bílovice nad Svitavou = 3725 obyvatel tedy skoro 30x tolik… takže se tu přestaňme laskavě urážet a akceptujme že prostě objem potřebné dopravy je asi tak srovnatelný jako Praha versus Děčín…
Víte, je taky třeba říct b) a chápat širší kontext těchto reakcí. Kdyby se totiž neustále ve veřejných mediích a prostoru nekvákalo o Praze, Žižkově Vinohradech.., jako by se ta republika snad jmenovala Pražská, a všichni v té matičce stověžaté přece bydleli, tak by nám to možná na Moravě ani tak nevadilo. Ale praktiky všechna veřejná media sídlí v Praze a když tamní redaktůrci kváknou, tak člověku dojde, že kolikrát neznají ani základy moravského místopisu…..Tak se nečilte…
ze štatlu všeci asi… s nějakou pidi osadou o 150 lidech se to fakt nedá srovnávat
Rudolf Těsnohlídek s přáteli tam 22.prosince 1919 zachránil sedmnáctiměsíční Lidušku, ponechanou svou matkou v lese. Od té doby vznikla i tradice vánočního stromu na náměstí, pod nímž se vybíralo na sirotky a chudé.
Takže Liboroso68 , Pat a další, když neznáte historii, tak bych vám doporučil držet se starého, známého hesla: „mlčeti zlato“.
Reagujete na mě omylem
Ok, zato v Dolním Žlebu se zato nachází nejhlubší pískovcový kaňon v Evropě, poblíž leží nejnižší přirozený bod na pvorchu ČR a odehrává se tam i děj románu Vladimíra Párala. Takže bych nehájil ani navážení se do Dolního Žlebu.
Ten, kdo není ignorant….
O Špindlerově Mlýně a Peci pod Sněžkou jste slyšel?
Dolní Žleb je místní část Děčína, kromě toho i část CHKO Labské pískovce. Že vám to nic neříká, je váš problém a vlastně mě to nijak nepřekvapuje.
Tady jde o princip. Můžete si stěžovat svým předkům, na jakém místě se to usadili. Ale bude lepší a jednodušší se srovnat s realitou.
Já myslím, že naši předkové se na Moravě usadili dobře. Spíš je problém, v jaké podobě ta Morava dnes „funguje“. Já naivka jsem si po listopadu 89 totiž myslel, že se vrátíme k zemskému zřízení, nikoli, že se opráší gottwaldovské kraje coby výpotek účelové oposmlouvy…Že se bude konečně budovat dobře fungující stát, nikoli tenhle Kocourkov….
To je blbost, opravit se to musí to chápu. Ale zastupitelé nic nedělali proto, aby našli cestu jak vytvořit náhradní trasu a ano, dalo se to. Jen nesmí na úřadě sedět lidé 65+, kteří jezdí maximálně do obchodu a nic v okolí neznají.
Tady je hlavní problém celého tohoto příběhu. Lidé co jsou nekompetentní, drží se tam zuby nehty a nikoho nového mezi sebe nepustí, takže většina těch měst, obcí prostě upadá, protože tyhle lidé už nic řešit nechtějí ani nebudou.
Je to hodně smutné že tu máme přímo v Brně místa kde se při rozkopání nedá protáhnout ani blbá MHD! Normálně se tomu říká redundance… A neudělali s tím prakticky nic, žádná snaha, a to tu opravu chystají už roky.
Jestlipak mají zaděláno na to aby to za příštích 100let bylo zase potřeba rozkopat přesně prostředkem vozovky a zase to totálně zneprůjezdnit??
Aktuálně je rychlost opotřebovávání silnic tak vysoká, že silničári dodělají jeden úsek a dva další přibydou do havarujního stavu. Už bude jen hůře.
A s masivním nástupem těžkých ev to bude ještě rychlejší
Ale EV šroty jsou přece slepá ulička a budoucnost jsou dieselová SUV, nebo jak to přesně je?
Zachovat průjezd MHD znamená garantovat v celé délce stavby volný koridor šířky 3,5 metru, což v případě dvoupruhové komunikace typu Fryčajova je přibližně celá polovina vozovky. Rekonstrukce víceméně všech inženýrských sítí najednou si na komunikaci takovéto šířky prostě nevystačí pouze se záborem poloviny vozovky. Jednak inženýrské sítě se jen pod jednu polovinu vozovky nevlezou, druhak přípojky k nemovitostem a propoje do kolmých ulic vyžadují spoustu překopů přes celou šířku a nemluvě o tom, že spojný šachty ve vzájemným napojení kanalizačních stok jsou vesměs monolitický betonovaný přímo na místě. Asi Jediná možnost jak se do budoucna vyhnout dalším podobným úplným uzavírkám… Číst vice »
Ano, chápu, ale zdaleka ne všechny sítě mají stejnou životnost jako kanalizace. Taky jsou všechny ostatní sítě mnohem snadněji vyměnitelné než kanalizace, protože mají menší průměr, menší hloubku uložení a též nemají přísné požadavky na vyspádování. Fryčajova je sice úzká, ale není totálně uzavřená z obou stran, potřebná šířka 3,5m se tam celkem dá dosáhnout, pokud nebude kanalizace (stačí v tom krátkém 100m úseku) přesně ve středu vozovky… ano bude to možná pro zhotovitele o něco obtížnější, možná se to projeví i „zdražením“ stavby o několik procent… ale podle mě to za to stojí. Ostatně přece nejde o to aby… Číst vice »
Nejvíce nepřátelské IDS z hlediska odbavení v drážní dopravě pro blbé kaštanstvo (z části s exekucí) radí, aby kaštanstvo využívalo vlaky místo autobusů, kde se dá jízdné koupit jednoduše u řidiče. Existují prosím již nějaká přesná data kolik cestujících po zavedení chytrých validátorů přibylo/ubylo a jak se na systému 0/0-S podepsal výběr tržeb? Tohle by se mělo zveřejnit na korunu přesně.
Když jste to zmínil: https://mapazadluzeni.cz/?g=obec&v1=podil_osob_v_exekuci&v1p=2025-Q3
Bílovice: v exekuci 81 obyvatel (2.7 %)
Adamov: v exekuci 276 obyvatel (7,1 %)
potenciálně Babice: v exekuci 22 obyvatel (2 %)
Pár obcí co se hodí plus chybí pocty cizinců atp. Papírové označovací jízdenky z předprodeje má již jen pár krajů a je archaické. Z hlavy JMK a PID. Většina ostatních má minimálně u drážní dopravy nediskriminační vývoják ve stylu „přijdu k nástupišti, je/není automat: je, mohu zaplatit hotově i kartou, není: mohu zaplatit hotově i kartou buď u průvodčího nebo v automatu přímo ve vlaku. Dostanu obvykle jízdenku s QR kódem platnou po určitou dobu. Jízdenka je fakticky bez jakýkoliv ochranných prvků, čili pro objednatele levná, navíc QR kód je prakticky neprolomitelný. IDSJMK místo toho raději jede desítky let starý… Číst vice »
O obzvláště hloupý kaštan si může koupit papírový lupeny v předprodeji…
Zbytečné, jiné systémy vůbec nepotřebují řešit ochranné prvky kvůli nutnosti zákonné akceptace hotovosti. Stačí QR kód vytištěný na jakémkoliv zařízení, tj. automat na zastávce, automat ve vlaku, zařízení u průvodčího.
QR kódy jsou v Poseidonu. Cash-only kaštan si může dosypat kredit složenkou na poště…
Blbé. Tady je krásně vidět jak špatné rozhodnutí je stavět městský okruh v okrese Brno-město. Měli to postavit na úrovni Vranova a Adamova. Akorát Královopolský tunel by se nejmenoval Královopolský, ale např. Soběšický. Ale kdyz se u plánování silnic nepřemýšlí, tak je to těžké. Aspoň že tam je ten vlak, budou mít Náhradní vlakovou dopravu.
„akorát“ by to bylo třikrát delší, potřebovalo citelně víc tunelů, rozdrbalo zachovalou krajinu a MHD by nadále trčela v ucpaných ulicích…
Co brání Adamovu plánovat slušné napojení? Teda jako kromě sevřeného údolí?
Stavět městský okruh mimo město, ehm..
městský okruh je úplně něco jiného než obchvat a každé má svůj zásadní význam. V Praze se taky postupně buduje městský okruh (Blanka, Strahovský tunel, Jižní spojka) a dálnice D0 jakožto dálniční obchvat. Brno má obchvat v podobě D1 která mj. supluje chybějící jižní část městského okruhu, ze západu snad jednou povede I/73, no a severovýchodní segment nikdy obchvat mít nebude, ale ono to není až tak potřeba s ohledem na skutečné tranzitní směry kolem Brna
To by bylo obyvatelům Brna platné jak mrtvému zimník milej pane… úplně mimo názor
Vlak je super, když dojede do centra města…
.. a člověk nemusí řešit parkování ve městě. V Bílovicích je u nádraží P+R zdarma (byť teda kapacita nic moc, asi)
Ta chabá kapacita je problém. Ne, nechceš řešit, kde dáš auto, když to za 10 minut jede.
No, a právě proto tam jezdí až k nádraží autobus, a dá se v něm platit i hotově (viz debata občanů v exekuci výše)
Proč? Z okolních obcí jede k vlaku bus, z Bílovic jede místní bus… No a Ti co to nezvládnu mohou objížďkou. 😉
Úplná tragédie, když další jede až za 15 minut…
Je to plácání o ničem. Plechovkáři nepřejdou na mastnou tyč. Raději budou nadávat v plechovce. Aspoň tam je komfort.
No ta kapacita celých Bílovic je asi tak o řád nižší než počet aut které tam ráno projíždějí… P+R to nevyřeší.
Vlak je super, když dojede do centra města…