Letecké společnosti Letectví

Jet Airways bojují o přežití. Přišly o další letadla, čtvrtina jich nelétá

Indické Jet Airways podepsaly s Boeingem dohodu na nákup dalších 75 letadel 737 MAX 8. Hodnota zakázky podle katalogových cen je 8,8 miliardy dolarů. Foto: Boeing
Indické Jet Airways podepsaly s Boeingem dohodu na nákup dalších 75 letadel 737 MAX 8. Hodnota zakázky podle katalogových cen je 8,8 miliardy dolarů. Foto: Boeing

Indický dopravce Jet Airways přišel během tohoto týdne o další dvě letadla. Zabavily jim je leasingové společnosti, celkem tak firmě chybí letadel, které zajišťovaly zhruba třetinu ze všech 600 plánovaných letů denně.

Uvedl to indický server Financial Express, podle kterého se týká zabavení letadel hlavně novějších boeingů i širokotrupých Airbusů A330. Firma denně musí zrušit kolem 200 letů. Tak vysoký počet zrušených letů začal zajímat i indické úřady. Podle některých leasingových společností aerolinky neplatí už od října loňského roku.

Jet Airways jsou dlouhodobě ve finančních problémech. Podle některých zdrojů se situace zhoršila poté, co čtvrtinový vlastník dopravce, společnost Etihad Airways, odmítla firmě poskytnout další kapitálovou injekci. Podobně Etihad Airways, samy ve velkých potížích, postupovaly i v případě padlého Air Berlin. Krize dosáhla už takové úrovně, že i zakladatel firmy a stále většinový vlastní Naresh Goyal oznámil, že je ochoten z čela firmy odejít.

Jet Airways vznikly v roce 1992, patří k jedněm z největších dopravců v Indii. Firma se dostala do problémů hlavně díky velkému boomu levnějších nízkonákladových aerolinek v Indii, zejména pak IndiGo.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Zajímavé, zvláštní a k zamyšlení. Do čeho vstoupí kapitálově Etihad Airways, to lavíruje na hraně bankrotu v lepším případě (viz nyní Jet Airways a Alitalia), příp. to zkrachuje (viz Air Berlin). Je otázkou, zda chyba je v těch akvizovaných aerolinkách nebo v samotném Etihadu…

Anonym
Host
Anonym

Letecká doprava dává přírodě doslova na frak. Letenky by se neměly dávat za hubičku…

Vojta
Host
Vojta

nepracuje pro Etihad tajně Luftjarda? :-O

milanek
Host
milanek

Škoda jich, jediná aerolinka, kde jsem dostal na palubě nanuk.

Jen tak
Host
Jen tak

Nanuk dava delta na letech z prahy … 🙂

Jen tak
Host
Jen tak

celkem tak firmě chybí letadel, které zajišťovaly zhruba třetinu ze všech 600 plánovaných letů denně.

… chybi tam kolik letadel
… letadla zajistovala … tudiz chybi XXX letadel, ktera zajistovala tretinu ….

🙂

Jen tak
Host
Jen tak

A jeste “vetsinovy vlastni” … by melo byt asi “vetsinovy vlastnik” 🙂

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll