Zbývá měsíc a půl odstřelů. První tunel na D35 je vyražený už z více než třetiny
Práce v tunelu Homole, únor 2025. Foto: Radek Mátl / ŘSD

Tunel má být proražen do letošního září.
Tunel má být proražen do letošního září.
Nemá ten tunel nějak nízký profil?
samozřejmě
Skoda, že nikdo nebude mít odvahu nechat cca 400m tunel na 130 a radši tam necha dát les značek a usekáč .
Když v roce 2020 zvedli povolenou rychlost na 100 km v hodině ve Valíku, tak se tam desetinásobně zvýšil počet překročení rychlosti oproti 80ce , což mě vede k úvaze, že podat Čechu prstu znamená, že ukousnou ruku….
na jednu stranu máte pravdu na druhou zvýšil se také desetinásobně počet dopravních nehod ? Domnívám se že ne. Respektuji povolenou rychlost (i když se mi stává, že ji někdy překročím), ale snažím se na to dívat realisticky a za mě bych určité změny přivítal
Tak doufám, v případné nehodě v tunelu uhoří nebo se udusí výhradně realisté a jejich rodinní příslušníci.
Z mého pohledu pokud máte krátký tunel v nižších stovkách metrů a z každého jeho místa vidíte oba konce (např. Valík), tak to samo o sobě zvyšuje jeho bezpečnost (možnost utéci z něj) natolik, že by ji ani rychlost 130 km/h neměla nijak zásadně degradovat.
Delší tunely v jednu chvíli pojmou více dopravních prostředků a lidí a jejich opuštění v případě nebezpečí je náročnější (hlavně na orientaci kudy ven). Tam nížší rychlost dává mnohem větší smysl.
Utíkat k začátku/konci kratšího tunelu, kde se budou proti Vám řídit auta 130km/h budete bezesporu se stejným nadšením jako v této diskuzi.
Nechtěl jsem se zbytečně rozepisovat tím, co považuji za samozřejmé, co tunel z bezpečnostního pohledu musí splňovat, ale pro vás to udělám. Tunel není jen díra skrz zem, ale má uvnitř i ne zrovna levnou techniku a vzdálený dohled. Pokud se v tunelu cokoliv nebezpečného stane, tak je to velmi rychle detekováno a zakázán vjezd do tunelu (u delších tunelů (např. na pražském okruhu) je ta signalizace i průběžně uvnitř). Zkráceně řečeno než se vyhrabete z auta, tak ti nejbližší za vámi museli tak jako tak zastavit a ten zbytek zastavil bezpečnostní systém/dohled. Krom toho i takový krátký tunel Valík… Číst vice »
No a kromě toho překročení rychlosti se tam stalo něco jiného? Museli tam hned dostavět márnici? Hřbitov? Stanici hasičů či záchranky?
Na krátkých tunelech s odstavným pruhem a aktivním předimenzovaným větráním je ta 80/100 jen šikana řidičů.
Kolik tunelů má odstavný pruh?
Nejste vy takhle náhodou z přízně SS Obergruppenführera Reinharda Heydricha? Ten razil dost podobné názory.
Jejda to jste si skutečně ukydnul do diskuse ve stylu “ nemám názor, plknu něco o nacistech „….
aneb jak pár italských tunelů dokáže spolehlivě vytvořit flame pod každým článkem, který byť jen vzdáleně, štrejchne o tunel.
A nebo tunely v Rakousku či Švýcarsku na 120 … Německo má taky někde 130. Není to jen Itálie.
V Rakousku mají na 100 i dálnice, natož tunely.
Závoď si mimo tunel, tam jsou rizika menší.
Ale tak není třeba se v tomto opičit po Rakousku.
Nemám projeto samozřejmě úplně všechno, ale ani v AT ani v CH ani D jsem tunely nad 100 nezaznamenal, zcela jistě to ale budou spíše výjimky. Já osobně vnímám užší/žádnou krajnici a obrubník hned vedle levého kola v LP jako nenulové riziko.
Trochu mě zmátl popis „Orlickoústecko“, ale opravdu už je to okres UO. (Nicméně do změn hranic v roce 2007 byla zrovna Stradouň okres Chrudim.)
Ano ale toto je u vesnice Vraclav a ta je od 60let v okrese Ústí nad.Or.
Bylo by skvělé, kdyby se redakci povedlo získat video z odstřelu. Prosííím
na iVyslani to v regionech je
Máte ho např. zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/15334105033-udalosti-v-regionech-sever-a-vychod/225411000170213/cast/1096275/
Nebo tady: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-pardubicky-kraj-tunelem-nad-budouci-dalnici-d35-otrasaji-odstrely-40509003
ještě tady…
https://youtu.be/uWGXzfKK45g?si=Tm3OHYzZ4n6LgG9M
Největší vychytávka je klakson ve spreji.
jo, ten a mlácení pokličkama o sebe, to je kombo, co dokáže zhoršit kocovinu o řád. až dva…
Jen by mě zajímalo, proč nešlo jet severněji a ten kopec obejit? Blízkost těch chalup?
Byla tam územní rezerva pro DOL (v mezičase zrušená).
Je tam regionální biokoridor, nejspíše nevycházel ani poloměr oblouku.
Plus biokoridor.
https://zdopravy.cz/24-hodin-denne-s-pauzu-jen-pres-svatky-z-prvniho-tunelu-na-d35-je-prorazeno-17-metru-229453/?comments=1#comment-1520098
Jinak pro redakci: tlačítko pro kopírování URL komentářů generuje neplatná URL. (Chybí v nich prefix „?comments=1“, zde jsem doplnil ručně.)