posily_do_teamu

Zbývá měsíc a půl odstřelů. První tunel na D35 je vyražený už z více než třetiny

Práce v tunelu Homole, únor 2025. Foto: Radek Mátl / ŘSDPráce v tunelu Homole, únor 2025. Foto: Radek Mátl / ŘSD

Tunel má být proražen do letošního září.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Nemá ten tunel nějak nízký profil?

Jan

To provizorní napojení na I/17 těsně před tunelem bude v provozu dříve než samotný tunel?

jira.h

samozřejmě

Jan

Stradouň zachráněna…

František

Skoda, že nikdo nebude mít odvahu nechat cca 400m tunel na 130 a radši tam necha dát les značek a usekáč .

frank

Když v roce 2020 zvedli povolenou rychlost na 100 km v hodině ve Valíku, tak se tam desetinásobně zvýšil počet překročení rychlosti oproti 80ce , což mě vede k úvaze, že podat Čechu prstu znamená, že ukousnou ruku….

petr

na jednu stranu máte pravdu na druhou zvýšil se také desetinásobně počet dopravních nehod ? Domnívám se že ne. Respektuji povolenou rychlost (i když se mi stává, že ji někdy překročím), ale snažím se na to dívat realisticky a za mě bych určité změny přivítal

Michal M

Tak doufám, v případné nehodě v tunelu uhoří nebo se udusí výhradně realisté a jejich rodinní příslušníci.

Karel IV.

Z mého pohledu pokud máte krátký tunel v nižších stovkách metrů a z každého jeho místa vidíte oba konce (např. Valík), tak to samo o sobě zvyšuje jeho bezpečnost (možnost utéci z něj) natolik, že by ji ani rychlost 130 km/h neměla nijak zásadně degradovat.
Delší tunely v jednu chvíli pojmou více dopravních prostředků a lidí a jejich opuštění v případě nebezpečí je náročnější (hlavně na orientaci kudy ven). Tam nížší rychlost dává mnohem větší smysl.

superhero

Utíkat k začátku/konci kratšího tunelu, kde se budou proti Vám řídit auta 130km/h budete bezesporu se stejným nadšením jako v této diskuzi.

Karel IV.

Nechtěl jsem se zbytečně rozepisovat tím, co považuji za samozřejmé, co tunel z bezpečnostního pohledu musí splňovat, ale pro vás to udělám. Tunel není jen díra skrz zem, ale má uvnitř i ne zrovna levnou techniku a vzdálený dohled. Pokud se v tunelu cokoliv nebezpečného stane, tak je to velmi rychle detekováno a zakázán vjezd do tunelu (u delších tunelů (např. na pražském okruhu) je ta signalizace i průběžně uvnitř). Zkráceně řečeno než se vyhrabete z auta, tak ti nejbližší za vámi museli tak jako tak zastavit a ten zbytek zastavil bezpečnostní systém/dohled. Krom toho i takový krátký tunel Valík… Číst vice »

František

No a kromě toho překročení rychlosti se tam stalo něco jiného? Museli tam hned dostavět márnici? Hřbitov? Stanici hasičů či záchranky?

Na krátkých tunelech s odstavným pruhem a aktivním předimenzovaným větráním je ta 80/100 jen šikana řidičů.

Michal M

Kolik tunelů má odstavný pruh?

ZdendaP

Nejste vy takhle náhodou z přízně SS Obergruppenführera Reinharda Heydricha? Ten razil dost podobné názory.

Frank

Jejda to jste si skutečně ukydnul do diskuse ve stylu “ nemám názor, plknu něco o nacistech „….

Swariner

aneb jak pár italských tunelů dokáže spolehlivě vytvořit flame pod každým článkem, který byť jen vzdáleně, štrejchne o tunel.

František

A nebo tunely v Rakousku či Švýcarsku na 120 … Německo má taky někde 130. Není to jen Itálie.

Michal M

V Rakousku mají na 100 i dálnice, natož tunely.
Závoď si mimo tunel, tam jsou rizika menší.

Svojšín

Ale tak není třeba se v tomto opičit po Rakousku.

Swariner

Nemám projeto samozřejmě úplně všechno, ale ani v AT ani v CH ani D jsem tunely nad 100 nezaznamenal, zcela jistě to ale budou spíše výjimky. Já osobně vnímám užší/žádnou krajnici a obrubník hned vedle levého kola v LP jako nenulové riziko.

Lysimachia

Trochu mě zmátl popis „Orlickoústecko“, ale opravdu už je to okres UO. (Nicméně do změn hranic v roce 2007 byla zrovna Stradouň okres Chrudim.)

Jira.h

Ano ale toto je u vesnice Vraclav a ta je od 60let v okrese Ústí nad.Or.

leos

Bylo by skvělé, kdyby se redakci povedlo získat video z odstřelu. Prosííím

Dušan

na iVyslani to v regionech je

Dejf
Michal M

Největší vychytávka je klakson ve spreji.

Dejf

jo, ten a mlácení pokličkama o sebe, to je kombo, co dokáže zhoršit kocovinu o řád. až dva…

leos

Jen by mě zajímalo, proč nešlo jet severněji a ten kopec obejit? Blízkost těch chalup?

Kubrt

Byla tam územní rezerva pro DOL (v mezičase zrušená).

Dachs

Je tam regionální biokoridor, nejspíše nevycházel ani poloměr oblouku.

Lysimachia

Jinak pro redakci: tlačítko pro kopírování URL komentářů generuje neplatná URL. (Chybí v nich prefix „?comments=1“, zde jsem doplnil ručně.)