posily_do_teamu

Ještě dva roky provozu a konec. České dráhy vyřadí další řadu motorových vozů

Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 854. Foto: České dráhy

Dráhy už motorové vozy 854 při větších závadách neopravují.

Z českých kolejích zmizí během necelých dvou let z pravidelného provozu další řada motorových vozů, která má za sebou včetně modernizace více než půl století nasazování.

Jde o motorové vozy řady 854 a 854.2, kterých mají České dráhy ještě 36, ale postupně jich v provozu výrazně ubývá. Nahrazují je především jednotky 847 RegioFox od polského výrobce PESA Bydgoszcz.

Plánovaný konec do roku 2026 potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Motorové vozy této řady jsou aktuálně v depech v Praze-Libni, Rakovníku, Hradci Králové a Brně. Nasazováno jich nyní v turnusu už jen 17, jinak jezdí jako zálohy. Aktuálně jsou v provozu na výkonech Praha – Rakovník, Praha – Mělník / Turnov, Hradec Králové – Letohrad.

V případě Královéhradeckého kraje zmizí už letos všechny vozy řady 854 nasazením jednotek RegioFox.

„V další fázi budou přicházet další motorové jednotky 847 RegioFox do Středočeského kraje, kde nahradí řadu 854. Ta bude v příštích letech postupně odstavena do zálohy a následně zrušena,“ dodal Šťáhlavský. Podle smlouvy se Středočeským krajem vyjedou místo vozů 854 jednotky RegioFox.

U řady 854 už dopravce neplánuje velké opravy. „Pokud dojde k závadě nebo jinému poškození takového rozsahu, že už se nevyplatí provést opravu, jsou vozy odstaveny a následně nabídnuté k prodeji nebo dojde k sešrotování,“ dodal Šťáhlavský.

Motorové vozy řady 854 vznikly modernizací vozů 852 a 853 (dříve M296.1 a M296.2), které se vyráběly na přelomu 60. a 70. let. Modernizace proběhla v druhé polovině 90. let ve společnosti Pars nova.

Tagy 854 České dráhy motorové vozy 854
233 komentářů