Infrastruktura Silnice

Jesenice se dočkala první části obchvatu, má zklidnit provoz ve městě

Nový obchvat Jesenice u Prahy. Foto: Středočeský kraj
Nový obchvat Jesenice u Prahy. Foto: Středočeský kraj
Druhá část obchvatu bude hotová do konce příštího roku, má ulevit dopravě v centru města.

Řidiči mají od dnešního dne k dispozici první část obchvatu Jesenice u Prahy. Současně začala stavba druhé etapy, která by měla být hotová do příštího roku.

O dokončení informovaly na svých stránkách Středočeský kraj a město Jesenice u Prahy.

Díky obchvatu se nově mohou řidiči směřující od Dolních Břežan k Pražskému okruhu (D0) vyhnout centru Jesenice, silnice by měla odvést z téměř desetitisícového města i kamiony. Kvůli kolonám v ulicích Jesenice často uvízly i autobusy Pražské integrované dopravy. Končí také uzavírka silnice Jesenice – Zlatníky. Zakázku za 106 milionů korun získala Eurovia CS. Celkem práce i s výkupy pozemků vyšly podle kraje na 168,4 milionů korun.

Trasa obchvatu Jesenice u Prahy. Foto: Městský úřad Jesenice
Trasa obchvatu Jesenice u Prahy. Foto: Městský úřad Jesenice

Druhá etapa obchvatu propojí kruhový objezd u supermarketu Lidl s Kocandou a propojí ho k silnici II/603. „Stavba obchvatu úzce souvisí s přípravou výstavby středočeské části dálnice D3. Společně s druhou etapou však přispěje tato stavba také významným způsobem ke zklidnění dopravy i v samotné Jesenici u Prahy,“ uvedla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová. Druhá etapa bude hotová na konci příštího roku, vyjde na 128 milionů korun.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Touš

Já bych chtěl poděkovat. Denně jezdím z Břežan do Sulic a díky vynaloženým milionům se nemusím občas vyhýbat autům na zkratce vedle dálnice. Díky!!!!! Dále díky minimálnímu provozu na novem obchvatu můžu trochu protáhnout auto i motorku. Takže spokojenost.

Zbyněk

Za 168 miliónů se dalo postavit hodně km luxusních cyklostezek, čtrnáct cyklověží nebo nevím kolik tramvají. Dopravní politika v podání ANO, líp nikdy nebude.

Jan

Kamiony z Dolních Břežan do Jesenice? Kde by se tam vzaly když je tam zákaz vjezdu pro kamiony už min 10 let? Zklidnění? Uz jste po tom kruhaku kam obchvat ústí někdy jeli? Každý druhý den je tam kolona už z dalnice ani dobocovaci pruh nestačí.

FlyingJ

Ten kruháč je šílenost. Denně kolony z obou stran a teď se tam ještě přidají další dvě větve.

Rossec

Kdo řekl, že: současně začala stavba druhé etapy? Jermanová?

mirek

Nezačala. Ale je před volbami…

Jarda Š.

Nechápu, proč se stavba rozdělila na dvě etapy. Jedna bez druhé má minimální význam.

john334

Mně teda přijde, že tolik aut, co využije obě části obchvatu, zas nebude a většina pojede z MÚK buď na jeden nebo druhý směr…

Jarda Š.

Tahle první část má v podstatě význam jen pro toho, kdo jede z Kamenice do D. Břežan nebo na Zbraslav, či opačně, což, myslím, příliš zatížená relace není.

Josef Nový

Naprostý souhlas. Tato etapa měla být jako poslední a to jen v případě dokončení D3 v plánované stopě. Bydlím v Kamenici a jediné čemu to pomůže budou delší kolony na kruháčích. Ptám se proč místo nesmyslného obchvatu nebyl vysázen les? Pro neznalé fandím obchvatům a jsou zapotřebí, ale zde opravdu není vůbec třeba. (Odhad do 100 aut za hodinu ve špičce, jinak pouze desítky aut za hodinu)

Jakub P

Takže tzv. Schrödingerova auta, která úplně zacpou kruháč (i když díky obchvatu nebudou tolik ucpávat tu křižovatku, která je kousek za kruháčem do centra Jesenice a která ho ve skutečnosti nejvíc ucpává), ale zároveň jich bude tak málo, že není třeba je řešit?

Josef Nový

Ale vždyť tam dělají kolonu světla u Lidlu a následně auta co jedou z Prahy na Kocandu a dále. Na Břežany fakt né. Jezdím zde 10 let 6 dní v týdnu díky práci v různou dobu. Tenhle obchvat je na nic. Ať je dále na Kundratice a pak bude stejně k ničemu, protože tam už je souběžný hotov (občas ho využívám.) Ten co je hotový, tak je také zajímavý, protože uprostřed kruháče je retenční nádrž. = už hodně pomníčků.

Gejza

Takže místo toho, aby se vybudoval obchvat Dolních Břežan, kterým Dolní Břežany podmiňují souhlas se zprovozněním MÚK na D0, tak se rovnou buduje obchvat obchvatu Jesenice. Tedy místo problému I. úrovně (chybějící MÚK na D0 pro Dolní Břežany a okolní sídla) a II. úrovně (chybějící obchvat Dolních Břežan) řešíme problém III. úrovně (tranzit z Břežan přes Jesenice kvůli chybějící MÚK u Břežan). Bravo!

Martin998

Podmínkou pro zprovoznění MUK není obchvat Brezan, ale obchvat Písnice. A ten musí vybudovat Praha.

Gejza

OK. Každopádně i Dolní Břežany házely do zprovoznění MÚK vidle s tím, že nejprve chtějí obchvat, který by vymístil dopravní obsluhu vzdálenějších suburbií z intravilánu.

Jan

Brežany jsou pro otevření, blokuje Pisnice a ten jejich starosta.

Jakub P

A má pro to afaik oporu v podmínkách stavebního povolení, podle kterejch musí být nejprve sjezd a nájezd u Komořan (hahaha) a pak se teprve může otevřít tenhle… A jediný, co na tom Komořanským ŘSD zvládlo, je načerno postavenej most odnikud nikam přes obchvat, kterej možná budou muset shodit… Fakt se nedivím žádný obci, která ŘSD cokoli blokuje, když to takto dopadá… (I když důsledky toho blokování v řadě míst neseme všichni – co naděláme, když výstavbu svěřujeme úřadu, kterýmu se nedá věřit ani jestli je asfalt černej nebo bílej).

Martin V.

Jak se má Písnice obchvátit? To nestačí spojka z exitu 3 na silnici 603? Kdo by sjížděl na vedlejším exitu do Písnice, když tam jet nepotřebuje? Copak je vše ostatní tak ucpané, že i Písnice se hodí pro tranzit?

Démon

To je tedy fofr. Myslím, že obchvat Jesenice byla podmínka kolaudace SOKP512.

Lemmy

Ježiš, chudáci, konečně, opět o čtvrt století později, ale je to doma…
Křižovatka Benešovské se silnicí z Břežan bylo peklo…

Jan

Peklo, jen od 7:45 do 8:00 když se vozí děti do školy jinak ok, doporučuji projet uzavirku přes vestec to bylo dobrodružství stalo to az do Zlatnik

MlB

Povolení k provozu podmínit nulovými obstrukcemi města k napojení budoucí D3!

bohyn

Takový slib by měl nulovou váhu. Až se bude probírat D3, tak současní politici budou v důchodu. Ti noví už nebudou slibem vázáni.

Lemmy

Na D3 běží územní řízení, ne?

franzJosej

no konecne aspon neco. par metru ale dik za to.

Vojta

Tento obchvat (na silnici č. 101) má souvislost s přípravou a výstavbou D3?
Že by úplatek, aby Jesenice souhlasila s napojením D3 ve svém katastru?

franzJosej

budou remcat jako vzdy. tahle postKSC generace vymre a snad bude za 50 let lepe

Jiří Kocurek

Pojmenuje se po císařovi a netuší, že v čechách se remcalo už tehdy.

looking4bucho

Priznam se ze to uplne nesleduju protoze s D3 ve stredoceskym kraji driv nez v r. 2040 nepocitam, ale nemyslim ze zrovna Jesenice by byla kamenem urazu. Dalnici a privadece uz tam maj skoro vsude, napojeni na D3 uz je relativne mimo obec a hur nez ted uz tam asi byt nemuze. Stredoceska cast D3 ma myslim uplne jiny vyzvy nez Jesenice.

Martin

To je ten obchvat, ktery je jen par set metru od dalnicniho obchvatu Jesenice?

Jiří Kocurek

Jo, aby se nemuselo z dálnice přes náves, když se jede do dolních Břežan. Taky si přes Jesenici zkracují cestu kamioňáci jedoucí do modletické průyslové zóny. Asi by bylo lepší, aby najely nějaký ten půlkilometr navíc tím, že ji ze směru od Plzně objedou celou zónu naokolo.

Jakub P

Zřejmě to bylo jednodušší, než otevřít nájezd, kterej je už roky kompletně hotovej rovnou u Břežan.Jenže to by museli splnit podmínky, se kterýma bylo na obchvat vydáno stavební povolení a to nedokážou nebo nechtěj…

Josef Nový

Ano toto je obchvat obchvatu.:-) jo a pro kamiony, které tam už 10 let nesmí a kdyby tam náhodou nějaký jel, tak se zakousne hned ve Zlatníkách na tom monstrózním kruháči.

Jakub P

Na týhle části ty kamiony smysl nedávaj, na tý druhý (kterou by měli teprve začít) směrem do Modletic celkem jo.