Jen tři zastávky a cena od 60 eur. Začal prodej jízdenek na nový přímý vlak Berlín – Paříž
Vysokorychlostní vlaky ICE a TGV v Paříži. Foto: DB
Vlak po odjezdu z Berlína zastaví až téměř po čtyřech hodinách jízdy.
Vlak po odjezdu z Berlína zastaví až téměř po čtyřech hodinách jízdy.
Dejte si do vyhledávače Bahn.de. Dejte si tam z bad schandau do paříš přes Berlín a naskočí Vám cena. Je to reálně 80-130 EUR s odjezdem pozítří, žádné měsíce předem. A až 4 děti k dopělemu
Děti jsou k dospělému za 1 Kč- interraíl i režijky zahoďte, to fungovalo tak před 15 lety
Jezdíme tím cca 1x měsíčně na fotbal. Na Paris. SG
Podobné spojení je už i dnes. V 11:45 z Berlína, přestup v Duisburgu, v 20:05 příjezd do Paříže. Ale vzhledem k dochvilnosti DB je fajn, že odpadne ten přestup.
Jediným a skutečným velkým plusem cestování vlakem do Paříže od nového jízního řádu bude jen jeden přestup v Berlíně místo dosavadních dvou (v tom lepším případě).
Jelikož jsem úplný laik a začátečník a vůbec nerozumím některým komentářům, prosím, poraďte mi kde a jak uvedenou jízdenku koupím :-). Děkuji za info
Bahn.de
A je dobré mít na to eurovou platební kartu a eura na účtu. Ale neni to nutnost, banka eura klidně na koruny přepočítá, jen to bude kurzem, horším než ve směnárně.
Takže Revolut a mít peníze v EUR kasičce?
Stačí Revolut a mít tam peníze, klidně v CZK.
Bude vlak mít normální tarif, že půjde jet například na Interail + místenku, nebo je globální cena?
Jede to do Francie ve spolupráci s SNCF, takže samozřejmě globální cena.
Predpokladám, že v prípade cesty len rámci Nemeckého územia nebude nutná globálna cena. 🙂
A nestačí iba dokúpiť miestenku za pár EUR ? Keď som šiel ICE Paris – Frankfurt, tak stačila. Akurát bol kontingent takýchto miesteniek obmedzený. Zmenilo sa to už ?
Loni naprosto stejná zkušenost. Interrail, ale s povinnou rezervací (či přímo místenkami). Na lístcích v mailu bylo napsáno, že je nutné je mít vytištěné – prý to je historický relikt a papír netřeba. My si to ale nemohli ověřit, protože za celou cestu Frankfurt-Paris nás žádný průvodčí nenavštívil..
Při tomto nízkém počtu zastávek to o to méně bude o „mezilehlé frekvenci“, o které tu padaly některé komentáře v předchozím článku na toto téma.
Tzn. fakt cíleno na relace Berlín – Paříž, Berlín – Štrasburk a Frankfurt – Štrasburk.
A řekl bych, že těch 400+ cestujících ochotných jet v této trase + i za uvedenou cenu se skoro vždycky najde (a i tak to bude asi jen menší část lidí jedoucích v ten konkrétní den v uvedených trasách ve srovnání s autem či letadlem).
To je pravda, psal jsem o nástupu v Kasselu, což padá, pojede to do Frankfurtu nonstop jako už existující Sprinteři. Ale pořád je tam zajímavá přímá relace z Berlína do Karlsruhe, která dneska už existuje přes Porůří, ale je to pomalejší.
Proč by někdo jezdil do Karlsruhe přes Poruri, když tam jezdí dvouhodinový takt přímých vlaků do Curychu?
Ve 4:02 z Letohradu, na večeři pod Eiffelovkou!
BR 407 je zvykem označovat jako ICE 3new, aby se odlišilo od řady 403 ICE 3.
…a řady 406 ICE 3MF, která by do Francie i jezdit teoreticky mohla.
Jako ICE 3 neo se označuje nová řada 408. 403, 406 a 407 se nijak nerozlišuje a označuje jako ICE 3.
On ale nepsal o ICE 3neo, což je řada 408. Řada 407 se někdy označuje jako „nové ICE 3“ (protože tehdy žádné novější nebylo) nebo ICE 3 MS. Zatímco řada starší 406 se občas označuje jako ICE 3M (vícesystémová), resp. varianta pro Francii ICE 3MF.
Počkej, když to jede přes Spandau, tak to jede do Frankfurtu přes Hannover ?
Spíše přes Braunschweig a Hildesheim.
Tyto vlaky jedou směrem na Hannover, ale pak uhnou rovnou na VRTku směr Göttingen a Fulda.
a kde teda odbočia na tú VRT na Fuldu? Nie vo Wolfsburgu? Na úseku Wolfsburg – Braunschweig dokončili druhú koľaj, tak by sa to pohľadom na mapu javilo najlepšie tadiaľ. Len ma to zaujíma.
Ano přesně tam, „zastávkové“ ICE staví Wolfsburg, Braunschweig, Hildesheim, Göttingen. Sprinteři jedou do Frankfurtu stejnou cestou bez zastavení.
Pri takejto vzdialenosti je už vidieť nezanedbateľný časový rozdiel VRT s vmin 300 km/h a mixu rôznych upgradovaných a konvenčných tratí. Je dobré, že konečne takéto spoje vznikajú. Keby išiel cez Kolin nad Rýnom, by to dal o niečo skôr. Vraj ale jednania o trase medzi DB a SNCF neboli jednoduché. Ale priame spojenie Berlin – Štrasburk je tiež fajn.
Přes Köln a Belgii by to asi šlo o dost rychleji, ale tam by bylo asi ještě těžší najít nějakou rychlou trasu, která by neměla konflikty ani v jednom těch tří států. Zejména ten uzel Bruxelles by byl oříšek, navíc zrovna tam by asi nebyla úplně velká motivace hledat řešení problému, který se jich vlastně netýká.
Možná to příští rok vyzkouším. Předpokládám, že minimálně ve Francii je vlak povinně místenkový.
Co se prostě podívat do rezervačního systému místo predpokladů? To by člověk co tvrdí, že jej chce vyzkoušet měl zvládnout. Ano, je povinně mistenkový.
Ani bych nečekal, že by povinně místenkový nebyl. Paříž chystám už dlouho, když už jsem byl skoro odhodlaný, přišla olympiáda, tak jsem to odložil. No ale potřebuju něco, co tam je ráno a ne v 7 večer, protože to by znamenalo nocleh nebo dva. Kdyby to jelo o 12 hodin jinak, tedy kdyby tyhle spoje byly dva, bylo by to ideální spojení (60€ je v pohodě, no k tomu cesta do Berlína to bývávalo 5 stovek, teda bývávalo to i míň). Nejdřív jsem uvažoval o vlaku wien-paris do kterého bych přistoupil v salcburku nebo linci, no ale ten jezdí tak… Číst vice »
Tu cestu přímým busem přes noc znám, dá se to, byť pohodlný to není. I vzhledem k brzkým ranním budícím zastávkám ve Štrasburku a podobně. Ale jet tak dlouho do Paříže na otočku a mít na místě když to půjde dobře, tak 10-12 hodin mi přijde s prominutím jako naprostá hloupost. Zejména pokud to město moc neznáte. Za tu dobu se tam ani pořádně nezorientujete, natož abyste si něco prošel. To je město, na které jsou IMHO 3-4 dny minimum, pokud má člověk sebou někoho, kdo se tam vyzná.
Francií to jede 2 hodiny 400 km Německem 6 hodin 600 km. 1500 Kč za 1000 km je dobrá cena.
Slovenskem za 6 hodin 400 kilometrů.
A zadarmo! 🙂
Škoda, že to nestaví co 50km někde v polích:'(
Od toho je pomalejší vrstva…
Pokud teda byl dotaz na takovouhle zastávku 50 km od Paříže: https://mapy.cz/s/cucapecema
Frankfurt jih to má do polích teda do lesa blízko. 🙂
Tak to jsem si myslel, že bych ho od prvního EC z Prahy chytal někde v Lipsku nebo Halle. No ale v tom Berlíně bude na přestup hodina a to už není úplně na krev…
Tenhle vlak přes Sasko(-Anhaltsko) vůbec nejede, tak zbývá jen ten Berlín.
Treba vcera byla Praha-Berlin slusne na krev, vsude 2h zpozdeni.