Jen stromy nestačí. AutoMat chce sebrat na magistrále jízdní pruhy pro auta

Náměstí I. P. Pavlova podle projektu humanizace magistrály dánského studia Gehl. Zdroj: Gehl a IPR PrahaNáměstí I. P. Pavlova podle projektu humanizace magistrály dánského studia Gehl. Zdroj: Gehl a IPR Praha

Provoz si s ubráním pruhů poradí, míní AutoMat.

345 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

Je to jednoduché V momentě, ‘Dy bude třeba generálku železobeton mezi Florenci a hlavakem, tak jde dálnice do šrotu. Vzhledem k tomu, ze Nuselsky most je snad i mladší a už nějakou generálku za sebou má ( jasné kvůli metru), tak se asi i dočkáme

lekarpraha

Náhrada podchodů přechody pro chodce je to nejhorší řešení, co existuje. Kdo někdy u křižovatky či přechodu se světelnou signalizací bydlel, ví, o čem mluvím. Jenže o obyvatele přilehlých domů eko-aktivistům vůbec nejde.

Nárazově obrovské exhalace a hluk, jak se kolona opět rozjede na zelenou.

Snad ten návrh neprojde. Stejný názor jako já má i Odbor dopravy ÚMČ Praha 2.

Potřebujeme hlavně pruh pro vozy IZS, které nemohou stojící kolonou rychle projíždět.

ušatá

Prostě to chce méně aut, méně jízdních pruhů a pak ty povrchové přechody nebudou vadit. Nevím, proč by chodec kvúli bezohlednosti a pohodlnosti majitelů aut měl být neustále diskriminován, obtěžován.

Ivo

On snad někdo jezdí chodcům po chodníku? Není to spíše opačně, chodci brání autům v plynulém provozu.

VTT

Původně se počítalo s tím že se bloky domů mezi Sokolskou a Legerovou vybourají a vznikne z toho obrovský bulvár moskevského (nebo pařížského) stylu. Pak by u domů byl široký chodník, pás zeleně, za ním čtyři pruhy v jednom směru, zas zeleň, čtyři pruhy v druhém směru, pás zeleně, chodník a domy. Vypadalo by to zas jinak než dnešní dvě asfaltová koryta. Pak měla celá magistrála vést za muzeem a nad hlavním nádražím, asi tam, co jsou 5.-7. nástupiště. Můžeme se dohadovat, jestli je škoda nebo ne, že se to nedokončilo. Ale to, co je tam dnes, je opravdu otřes,… Číst vice »

ušatá

Chválabohu, že k tomu nedošlo a snad nikdy nedojde. Jsme Praha a ne New York ani Moskva.

Petr

Kdo je ten nikým nevolený automat a koho zajímá?

Jirka

To je základ, že občanská společnost nemusí nutně kandidovat ve volbách, ale prosazuje svoje zájmy. Je to tak dobře, občanský nátlak na politiky umí posunout věci správným směrem. Máme tu spolek, co chce humanizaci. Máme tu určitě i nějakou partu, co si myslí, že by měla mít magistrála další dva pruhy na každé straně a zklidnila by se pak doprava, což bohužel pravda není. Okruh taky odvede jen malou část aut.

A jako člověk, co v Praze žil a doteď tam občas jezdím, tak musím uznat, že prostě magistrála v centru je strašná no.

watslaw

A jak byste se tvářil, kdyby ten spolek, co chce ty dva pruhy navíc, tlačil na ty politiky úspěšňeji, než teď ten automat?

On ten „občanský“ nátlak umí posunout věci i špatným směrem. A na to, abychom zjistili, kterých občanů je víc, máme volby, případně referenda, nebo alespoň ankety (ale reprezentativnější, než mezi fanoušky aktuálního primátora nebo radního na facebooku). Ale problém referend a anket ale je, že není moc kompatibilní s vyjednáváním, ucelenou strategií a kompromisy.

Jirka

Úplně normálně by se mi to nelíbilo. Ale jsem rád, že to tady prostě je. Takové spolky tu jsou a v Brně se dokonce lidi od nich dostali na magistrát. Ono je totiž strašně dobře, že se lidi zajímají o to, co se kolem nich děje. Je blbý, když se lidi o svět kolem nich zajímají jednou za čtyři roky.

David 814-047

Jenom je problém, když se tito aktivisté dostanou k moci – viz Čižinský, Šajhérr a jeho Libeňský most, který se stejně musí zbourat a další ….politika je totiž hlavně řemeslo a práce, ne aktivismus.

ušatá

Je potřeba hlavně věci řešit odborně, se zřetelem na zdraví, životní prostředí, obyvatelnost. Ta doprava tam musí být jen ta nejnutnější a co nejméně škodící.

Digi

Úplně stejně spolek jako je Nerv a hospodářská komora.. Oproti komoře nás stojí na dotacích míň…

Vladimír

Nějakých pár pomatených cyklistů, kteří chtějí všem ostatním komplikovat život.
Nevím, proč se vůbec jejich představami někdo zabývá, nemají do ničeho co mluvit.
Tedy, mluvit samozřejmě mohou, ale jejich názor má stejnou váhu, jako můj, nebo váš.
Když někdo přijde s dobrým nápadem, je dobré se nad ním zamyslet, když někdo prosazuje nesmysly, nemá cenu s ním ztrácet čas.
Jako s AutoMatem.

Orange pilled

„pomatených cyklistů“ jak Váš názor může někdo brát vážně?

Orange pilled

Jezdit po městě jedním z nejefektivnějších dopravních prostředků, jako je kolo, je „pomatené“. Ale jezdit po městě svým 1.5 t SUV není?

Marty

Nejvíce v -12, za sněhu a ledu, to je kolo to nejlepší 😆🤦 bolševická lůza zas chce lidem nařizovat čím maj jezdit

David 814-047

Jezdit po kopcovité Praze na kole jinak než rekreačně je pomatené …..
Jezdit MHD je OK, jezdit SÚV je zvěrstvo, to s Vámi souhlasím.

Michal Bartoníček

Pomatení plechovkáři komplikují lidem život poslední léta každý den čím dál víc. Ale nad jejich počínáním se nikdo nezamýšlí. Tak to musí udělat někdo jiný. Tudíž s pomatenými plechovkáři nemá cenu ztrácet čas. 🙂

Marty

Sám jste pomatený zelený bolševik

Občan

Super! Už aby to bylo!

Jaaa

ANO, konečně! Konečně snad tento urbanistický vřed z města zmizí. Ačkoli tomu mnozí dopravně a urbanisticky nevzdělaní kolegové nevěří, kromě efektu dopravní indukce při rozšiřovaní dopravní sítě existuje i opačný efekt při jejím omezování – dopravní redukce. Ačkoli si mnozí dopravně a urbanisticky nevzdělaní lidé dopravu představují jako fyzikální veličinu s konečným součtem, doprava je ekonomická veličina a je zcela závislá na nabídce a poptávce. Takže když ji poněkud přiškrtíme, tak se celá ani nerozlije po okolí, ani nebude hromadit na obou koncích. Drtivá část cest prostě realizována nebude, protože lidé při omezení a zdražení nabídky jednoduše přehodnotí svoje priority.… Číst vice »

Ondra

Jenomže on nezmizí. Dají se tam stromy a lavičky, možná jeden přechod navíc a furt to bude hnusná dopravní stoka

VJY

Doku nebude jiná lákavější varianta, jak se dostat z jihu na sever. Myšleno pro všechny.

Jmeno

To je ale blábol…to že lidi přestanou jezdit auty je jen vlhký sen teroristické organizace automat. doprava se musí ve městech řešit komplexně jinak bude vždycky drhnout…

Orange pilled

„vlhky sen“ kolik je Vam? 15?

Jaaa

Budou jezdit míň a jinam. 😉

VJY

Nebudou. Budou jen víc naštvaní. Jediné řešení je nabídnout lákavější variantu. Buzerací se to fakt nezmění.

Jmeno

Jakože třeba zacnou jezdit místo k sobě domů,jezdit domů k vám? Asi těžko co…min nebudou – ten kdo chce jezdit sockou jezdí už teď, kdo chce jezdit autem, jezdí už teď a bude jezdit nadále….

Jmeno

Ano,právě proto..proto je lepší mít jednu hlavní prujezdni trasu, která odebere většinu provozu,než všechny trasy skrtit a tím pádem bude doby provoz všude…ze je magistrála ve středu města není dobře – měla by být v tunelu nebo dát lidem jinou ale rozumnou alternativu, tzn.obchvat….

ušatá

Nejen tranzitní, ale celkově automobilová doprava. Ta prostě škodí a vadí. Proto musí být za cenu, kterou skutečně stojí a jen v nezbytném rozsahu.

Marty

Jasně soudružko

ušatá

Jinak v pořádku? Nějak nechápu, asi na to nestačím.

panda

Když se omezí jedna trasa, přetíží se objízdné. Takhle to prostě funguje, drazí AutoMatlové.
A když píšu „drazí“, tak tím myslím opravdu drazí!

Frank

Esli vona nakonec pointa nebude v tom, že SJ magistrála je objízdnou trasou teď. Nevím jestli pamatujte dny Nato v Praze, ale tehdy byla magistrála v podstatě přerušená v půli na několik dní a co se stalo? Vlastně nic…

Jaaa

Ne, nefunguje. Takový efekt je dočasný v řádu nejvýše jednotek měsíců.

Tomáš R.

V mém bezprostředním okolí se za posledních několik let uskutečnilo poměrně hodně dopravně – omezujících opatření. Například snížení počtu pruhů na klíčové komunikaci ze dvou na jeden v každém směru a přeměna těch zabraných pruhů na parkovací místa, zjednosměrnění jedné dost frekventované ulice, instalace zpomalovacích prvků v kritických bodech, zavedení ZPS, instalace světelné signalizace na jedné z frekventovaných křižovatek a pár dalších menších. VŽDY se strhla vlna pokřiku automobilistů o kolapsu, katastrofě a konci světa. VŽDY se nakonec ukázalo, že případné komplikace v provozu trvaly maximálně pár měsíců, než si to prostě „sedlo“. A kupodivu, což mě docela překvapilo, ta… Číst vice »

Radek

Doprava není danost nebo nějaká přirozenost se kterou se nedá nic dělat. Naopak, doprava je primárně politické rozhodnutí. Proto modal splity vypadají v jednotlivých městech různě. https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce

Michal Bartoníček

Fascinuje mě, jak někteří zavilí řidiči tuhle zcela jasnou poučku ignorují. 😄

Michal Bartoníček

Kdo vám tuhle ptákovinu řekl? 😄

Lukáš Kníže

Ono bude úspěch, když se pruhy mezi Fügnerovým náměstím a Žitnou redukují ze čtyř na tři pruhy (jak je tomu na zbytku magistrály) a odbočovací pruhy se redukují jen do průběžných.

Dalnice

Jen mi připomeňte – kolik hlasů dostal Automat v posledních komunálních volbách?

mgr.pavel

A kolik hlasů dostal NERV, že si „dovoluje“ radit vládě? Já bych jim jejich rady zakázal, ve volbách nedostali ani jeden hlas..

Jinak doporučuji vám nastudovat argumentační faul ad hominem – nastudovat a pak prosím nepoužívat.

Dalnice

Zbytečně zdlouhavý způsob jak říct, že je nikdo nevolil….

VJY

NERV – Národní ekonomická rada vlády. Sestavuje vláda. Tato poznámka svědčí o tom, že nevíte co plácáte za nesmysly.

Digi

Sám plácate… Slavkada do voleb s tím že v nějakém nervů budou tito lidé… Nešla, takže nikým nezvolení rozhodují o osudu lidi…

Digi

Šla vláda…

ušatá

A výsledek? Hodně smutný, Je nutné mít odborníky a diskusi.

Jaaa

A kolik hlasů dostal Koperník, že si dovoluje tvrdit, že Země je kulatá a otáčí se okolo své osy i okolo Slunce?

My chceme placatou Zemi a taky jsme si to odhlasovali! Nějaká věda, ta nám nebude diktovat, co si máme myslet!

Lysimachia

Zklidnění magistrály je potřeba, ale AutoMat jsou regulérní zelení jakobíni.

mgr.pavel

Takže když AutoMat říká správnou věc, vy budete proti, protože AutoMat?

Mně je jedno kdo co říká, mne spíš zajímá CO říká. A zde říká vcelku rozumnou věc.

Low cost

Neříká, ale to je jedno.

EM*

Řešením zácp by bylo zbořit všechno mezi Sokolskou a Legerovou, vzniklou plochu vyasfaltovat a namalovat 15-20 pruhů v každém směru. A kdyby ani to nestačilo, tak…

Trumway

…tak zařídit, aby si všichni lidé z okolí Prahy museli najít zaměstnání v blízkém okolí svého bydliště a za prací nedojížděli do Prahy nebo aby se lidé v Praze bydlící museli přesouvat po městě jen MHD. Včetně těch z tohohle sdružení.

Radek

Tak ale to přece bylo a je jejich rozhodnutí, že žijí mimo Prahu a zároveň v ní chtějí pracovat – tzn mít benefity venkova (klidné a levnější bydlení) i města (lepší nabídka práce a služeb). Proč by tohle za ně měla řešit společnost? Namísto osobní zodpovědnosti jsme se stali nárokovou společností.

VJY

ANO. Zakázat „Pražákům“ jezdit mimo Prahu (pod průhlednou záminkou rekreace na chalupě či návštěva rodičů v Horní Dolní). Přetěžují nám středočechům komunikace.

Radek

Vy jste se v tom mém komentáři našel, že? Nicméně odstěhovat se někam na periferii do rodinného domku a pak denně jezdit do města a ještě mít pocit, že by mi to obyvatelé města měli bez řečí umožnit z mého pohledu nemá nic společného s osobní zodpovědností. Srovnávat to s někým z města, kdo vyjde na chalupu třeba 20x za rok myslím dost pokulhává.

Marty

Ano soudruhu neostalinisticky utopisto. Kde ty lidi maj pracovat když na vesnicích není práce?

Radek

Nevím o tom, že bychom si potykali. A pokud nejste ochoten přijmout osobní zodpovědnost tak soudruhem jste spíše vy. Nikdo nikoho nenutí bydlet na vesnici. Vždycky máte volbu. Spoléhat se pořád na veřejný sektor, že to za mě vše vyřeší, udělá mi dostatečně dimenzovanou silnici od domu do práce + dostatek parkovacích stání zadarmo z mého pohledu nemá s osobní zodpovědností společného vůbec nic.

VJY

ANO. Zakázat „Pražákům“ jezdit mimo Prahu (pod průhlednou záminkou rekreace na chalupě či návštěva rodičů v Horní Dolní). Přetěžují nám středočechům komunikace.

vlachjan

To zkusili v severní americe. Nefunguje to.

Jaaa

Zato spolehlivěji funguje rušení dálnic a jejich náhrada VHD, jak se původně zcela zoufalí opět přesvědčili v severní Americe.

Marek

Jestli se příslušníci ekoteroristických band písemně a pod sankcemi zaváží, že budou na zádech nosit veškeré zboží do vnitřní Prahy a stejně tak odnesou na svých zádech všechny, kdo se tam potřebují dopravit, tak jsem pro jejich návrh.

Jan Novák

O veřejné dopravě jsi nikdy neslyšel?

Low cost

Veřejnou dopravou budete vozit basy piva do obchodů s potravinami? A můžete mi říct kdy? Přišel bych se podívat s lahví Prosecca…

digi

Ano, každé auto na magistrále veze pivo… zároveň maji jako spolujezdce invalidu ,nutne musícího do nemocnice… a ještě, obligátní bábu s nůší na střeše…

Low cost

Marek otevřel téma dopravy zboží, na to uživatel Jan Novák mu odpověděl, že se má zboží vozit veřejnou dopravou – na to se chci podívat a vy se to snažíte překroutit invalidama, atd.

mgr.pavel

Marek otevřel téma, které ale magistrálu nijak nezahlcuje.

digi

Marek otevřel dopravu všeho, přečtěte si znova jeho text.. já jsem se ptal kolik z dopravy na magistrále je opravdu zásobování… řekněte mi to vy?

mgr.pavel

Prosím, kolik aut na magistrále vozí piva nebo stěhuje babičku s pianem, a kolik z toho jsou lidé co by MHD mohli v pohodě využít?

Low cost

Třeba metro C pod magistrálou ve špičce…jo moment, oni už se tam další lidi nevejdou…

Frank

Tam , na té bájné přetížené trase C , se někde dokonce stojí i fronty od perónu až na ulici kde to lidé vzdávají a volají si taxíky…

mgr.pavel

Nojono, když ona je blbost centralizovat všechnu dopravu do centra Prahy. Kdyby existovaly okružní linky, nemusí všicni jet pod magistrálou nebo na ní..

Low cost

Souhlasím, postavíme okružní metro E a pak klidně můžeme z magistrály udělat pěší zónu. Rád končím diskuzi ve vzájemné schodě.

MP22

Tyhle názory tu píšete pro koho? Každý racionální člověk ví, že se musí omezit zbytné cesty autem a těch je většina. Zásobování, cesty k lékaři ani odvoz piana nepotřebují 3 pruhy, na to bohatě stačí 1. Takže když budou dva, tak je ten druhý pro ty zbytné cesty pořád luxus

Low cost

A co jsou prosím pěkně zbytné cesty? Treba ty, které zaplní parkoviště na Loretánském náměstí, ev. před dalšími ministerstvy?

Frank

Těžko soudit, v roce 1988 každý den po Václaváku projelo 10.000 aut a od doby , co to opatření stáhla na pár tisíc tam už nemají v obchodech co prodávat, nechodí jim tam zákazníci a v noci tak straší…

MP22

Ano ty také, všechny které se dají nahradit MHD.

Ivo

Prosím jezdím autem již přes 30 let, ale ještě nikdy jsem neabsolvoval zbytnou cestu a tak bych velice ocenil, pokud byste i dal nějaký příklad. Navíc si myslím, že ať se zeptáte koho chcete, tak nikdo se nejede projet do Prahy, aby se pobavil, ale jede tam jen v krajní nutnosti, když už nelze jinak. Možná by bylo lepší vyexportovat z Prahy všechny státní instituce a najednou by tam mohlo být prázdno.

Low cost

Třeba do města Ralsko-Kuřivody, tam je místa…

Jaaa

Ale absolvoval, jenom o tom nevíte, protože značnou část nákladů na danou cestu prostě neplatíte. Toto jsou všechno základní ekonomické poučky, které v kapiitalismu možňují dosahovat efektivity – na rozdíl od komunismu. Vy platíte v podstatě jen fixní částku za km, takže jedete za stejnou cenu kamkoli. A je vám úplně jedno, jestli tam původně bylo údolí, hora, centrum města, že museli postavit most, tunel, přetnout důležité trasy pro jiné. Je vám jedno, kde zrovna kolik ztracených příležitostí vytváříte a zdraví kolika lidí poškozujete. Dokud jedete, platíte pořád stejně. Jakmile stojíte nebo poskakujete v kolonách, najednou se vám nutná cena… Číst vice »

Radek

Největší vtip je, že nejhlasitější zastánci tohohle automobilového komunismu sami sebe pokládají za kapitalisty. Brojí proti dotacím, ale nevadí jim přijímat dotace na jejich způsob dopravy. Nevím, jestli to je neznalost matematiky nebo jen lenost.

Matěj

A tak třeba jsem blbej můžete mi to objasnit? Já mám za to, že jestli si koupím a budu provozovat svoje auto je moje věc a nikdo mě do toho nenutí ani mě dosud za to nikdo nesoudil, ale poslední dobou je těchto moderních inkvizitorů nějak moc.

ušatá

Až si budete platit skutečnou cenu takové dopravy, pak bude vše v pořádku a i vaše chování se dost podstatně změní.

Matěj

Prosím, co myslíte tím pojmem skutečnou cenu? Palivo osvobozené od spotřební daně a DPH? Z čehož řidiči odvedou do státní kasy tolik, že je pak možné mít VHD za současné ceny?

ušatá

Řidiči hradí minimum nákladů, které silniční doprava působí. Prostě tomu věřte, jinak si hledejte podklady. Je jich víc než dost, ale to se vám asi nechce. Navíc pravda bolí. Ale to už je vaše smůla.

Marty

Takže až vy jako kuřačka nebo příznivkyně extrémních sportů bude platit 50x vyšší zdravotní pojištění, budr to super

ušatá

Nerozumím, dá se to napsat nějak srozumitelně, logicky? Nejsem kuřák ani příznivec extrémních sportů???!!! Ale jestli jsem to pochopil dobře, jste pro to, aby si ti, co vykonávají činnosti, které působí zvýšené a zbytečné náklady na zdravotní péči, si to platili nebo se na to pojistili, tak jsem jednoznačně pro. A totéž by mělo platit i u úhrady zdravotních dopadů z dopravních nehod. Buď platit vše nebo se připojistit. Každopádně by se to nemělo hradit z všeobecného pojištění. Ono by možná to i výrazně přispělo k nižšímu počtu nehod.

Marty

Jste bolsevik, zelený neostalinisticky utopista chtějíci opět menit společnost na jinou, tentokrát bezemisni 😆😆

Radek

Šermujete s pojmy, kterým zjevně nerozumíte. Pokud vám třeba tržní parkování přijde jako bolševismus, tak byste se měl vrátit na základní školu. A pokud si myslíte, že ostatní lidé by měli platit vaše nároky, tak byste se měl vrátit do minulého režimu. Ale jsem rád, že jste se pod ten komentář přihlásil, přesně takové lidi jsem měl na mysli.

ušatá

Opět dotaz, cítíte se dobře, jste v pořádku? Když v něčem nejste dostatečně odborně vzdělán, je lépe se k takové tématice nevyjadřovat a zkusit si nejprve odborné znalosti doplnit co nejvíce. A pak lze i k problematice doststečně diskutovat a nepsat ideologické nesmysly. Nehledě k tomu, že to ještě nemá ani logiku.

Matěj

„Státe dej“ a to říká ten, který jezdí pouze tím nejvíce dotovaným druhem dopravy na světe – VHD 😀

Radek

No vidíte a já si myslím, že IAD si v tomto s MHD rozhodně nezadá. Jen záleží, jak detailně počítáte. Zkrátka byl bych opatrný s tím „nejvíce dotovaným druhém dopravy“

Matěj

Myslíte „dotaci“ jako dvojí zdanění ropných produktů, pořizovací cenu automobilu, dálniční poplatky, povinné ručení, STK a emise? Nebo narážíte na dopravní cestu, kterou na rozdíl od kolejí může v podstatě zdarma používat i kdokoli jiný (s výjimkou dálnic a rychlostních silnic)? Nebo on stát platí důchodcům a dětem i auto?

Radek

Připočtěte dotované parkování a pak všechny negativní externality (dopady na zdraví, životní prostředí atp) a pravděpodobně se nikdy nedopočítáte. Těch studií, které se to pokusily spočítat už je dneska docela dost, dám sem jednu z Harvardu: „In Massachusetts, nearly 37,000 miles of public roads,2 adjacent parking areas, and 4.5 million private passenger cars and light trucks underpin the vehicle economy.3 Based on our analysis, the annual cost of the vehicle economy is approximately $64.1 billion. Of this total, $35.7 billion is public budgetary costs, indirect social and economic costs, and annualized land usage costs. Direct costs to consumers account for… Číst vice »

Matěj

Dotované parkování? Tak to je úplně absurdní argument sám určitě víte proč. Se zdravím to chápu, ale věcí, které mají vliv na naše zdraví je tolik, že to lze těžko hodnotit. Když pominu elektrovozy a na druhé straně autobusy a naftové lokomotivy nebo uhelné elektrárny, tak i ve VHD je mnohem větší šance se nakazit nějakou sezónní nemocí a tak náklady na léčení a nemocenskou mohou převýšit ty na nemoci spojené s IAD.

Radek

Nevím, proč by dotované parkování měl být absurdní argument, absurdní mi přijde platit 200 Kč/ročně (Brno), 1200 Kč/ročně (Praha) a myslet si, že to je reálná cena. Každopádně já své tvrzení podkládám výzkumy, vy své tvrzení nepodkládáte ničím.

Matěj

Bydlím v Praze, neplatím nic, protože parkuji ve své garáži nebo na svém pozemku. Do práce jezdím na kole nebo parkuji na soukromém místě zaměstnavatele. Většina obchodů má také vlastní parkování. V případě, že jedu někam, kde nemají parkování platím přes aplikaci Easypark myslím, že tržní cenu za hodninu. Rezidentní parkování je mor, mělo by být zdarma pro všechny občany ČR případně pro všechny to zpoplatnit stejnousazbou, ale to se politici bojí. Je naivní porovnávat domělé výnosy z parkování s realným dotováním VHD

Marty

Drogy, alkohol, letadla a zbytné dovolené na konci sveta, cukr, nekvalitní jedovaté potraviny atd nic? Tyto externality stojí stát na léčbě a zdravotnictví cca 600x tolik co auta

Radek

Položte mi to nějakou analýzou a můžeme se bavit. Já to podložil studií z Harvardu.

ušatá

Samozřejmě je to vše velmi špatné a drahé, ale to vaše číslo asi nebude správné.

ušatá

Toto je velmi zajímavé a pro zastánce silniční dopravy asi velmi smutné. Díky za to.

ušatá

Spočítejte si ty příjmy a najděte si třeba výpočty externalit a zdravotních dopadů. Jen ty externality jsou kolem 200 mld. Kč ročně, zdravotní dopady min. 70 mld. Kč. No a ktomu třeba jen investice státu z fondu dopravy kolem 60 mld., náklady měst, krajů, obcí na opravy a údržbu jsou min. kolem dalších 60 – 100 mld. Bohužel, je to složité dohledat, protože znějakých zvláštních důvodů se to přesně nesleduje, takže pak nelze ty náklady přesně stanovit. Zvláštní, že? A ty příjmy ze silničn í dopravy, jak o nich píšte, tak nepřekročí většinou 150 mld. Kč. Zajímavé, ne? A to… Číst vice »

Digi

Jakože znečištění per capita může bejt u auta na stejné trase menší než u vlaku? Důkaz pls…

Radek

To já přeci myslím netvrdím ne? Reagoval jsem na ten „nejvíce dotovaný druh dopravy“.

digi

No tak zdravotní dopady jste do vašeho výpočtu zakomponovat jak???

Radek

Teď se fakt omlouvám, nerozumím, jestli reagujete na jiné vlákno nebo nevím. Každopádně myslím, že výrok „znečištění per capita může bejt u auta na stejné trase menší než u vlaku“ jsem nikde nenapsal, koneckonců se s ním ani neztotožňuji.

Ivo

Vy budete poněkud mimo, protože doprava silně dotuje státní rozpočet, takže to, že někdo někam jede autem primárně znamená, že platí mnohem více, než je skutečná cena.

Marty

Stát nikomu nic nedává, stat bere. Platíme daně bolševický soudruhu nakazujici ostatním co mají dělat abcim jezdit. Peníze co dává stát na alkoholiky, kuřáky, narkomany, šílený neziskovky, gendery atd vám nevadí?

ušatá

To víte že vadí. A ptám se, co proti tomu děláte kromě toho, že tím omlouváte neefektivní a drahou silniční dopravu?

ToMa

Opět někdo kdo chce ostatním nařizovat jak žít. Nechce ostatní ať si rozhodnou jestli je cesta zbytná nebo ne.

Jaaa

Nechť trh rozhodne, jestli je cesta zbytná nebo ne!

ToMa

Takže zrušíme vlaky, protože osobokilometr ve vlaku je minimálně pět krát dražší než osobokilometr v autě nebo autobuse? Je to blbost, co?

Jaaa

Ne, není. Vy vesele nepočítáte právě to, o čem píšu výš. Uvažujete jen vámi přímo zaplacené náklady.

ToMa

Ne, beru to z hlediska nákladů státu (včetně samosprávy) na osobokilometr. Vlak je výrazně dražší. Pokud by se platili skutečně tržní ceny, tedy že cestující by musely zaplatit investice a údržbu, auto by bylo levnější. Přesto nikdo normální nenabehne rušit vlak.

ušatá

Ano, z hlediska státu, který nepožaduje od uživatelů silničn í dlopravy veškeré náklady a škody za tu jejich dopravu. Pokud by se platily nejen tržní, ale skutečné ceny silniční dopravy, pak by se na silnicích nehnulo ani kolo a většina lidí i zboží by byla na kolejích nebo výrazně omezená.

ToMa

A na železnici se platí co? Poměrem k nákladům podstatně méně než na silnici. Stát stojí osobou kilometr na železnici daleko více než na silnici. Pokud by se na železnici také musely platit reálné náklady, tak tím také nebude nikdo jezdit. Doprava je jedna ze základních služeb státu a proto ji platí.

ušatá

Ta železnice má stejně pokřivené ceny jako silnice. Ale to je proto, že nemůže mít vyšší cen,y když silniční doprava je uměle udržovaná na extra nízké c eně pro uživatele. To už by nemohla být provozována, což by, samozřejmě, byla katastrofa. Takže správné by bylo, kfyby vše bylo objektivně ohodnoceno a ono by se ukázalo.

ušatá

Samozřejmě je to blbost, protože co píše, není pravda. Tojeho „pětkrá“ vzal kde? To je právě bolest uvažování a neznalostí skutečných nákladů a škod.

ušatá

Je to blbost, protože co píšete, není pravda. To vaše pětkrát jste vzal kde? To je právě bolest uvažování a neznalostí skutečných nákladů a škod.

ToMa

Vycházel jsem z dát MD. Pokud máte lepší, tak je prezentujte

ušatá

Ještě se musíte podívat, co v těch číslech MD je započteno a ptát se, proč je tam minimum nákladů a škody skoro žádné. A najít si vše musíte sám, je dost podkladů, zejména ze zahraničí, kde lze najít fakta. A u nás musíte jít do různých statistik po všech ministerstvech, po městech, obcích a hledat a hledat. Není to legrace a už si na tom vylámalo zoubky více lidí. Psal jsem o tom už víckrát, ale někomu se sem tam něco podailo, to občas uvádím, ale hledat musíte sám a věnovat tomu čas – rozhodně byste ho spotřeboval hodně a… Číst vice »

MP22

Tak společnost se reguluje a řídí odnepaměti, není důvod s tím přestat. Všechno co děláte je vzhledem nějaké společenské dohody, někdy se vám to nemusí líbit, ale stejně to děláte.

ToMa

Ano, ale regulace musí být co nejmenší a jen pokud jsou nutné. To že Vy se rozhodnete že auto nepotřebujete a chcete ho ostatním zakázat/omezit je cesta k totalitě

Orange pilled

but muh freedom

MP22

Já auto potřebuji a mám ho. Jen s ním nejezdím po městě ale z města. Cesta k totalitě je blbost lidí, takže to dřív bude díky vám než díky mě.

ToMa

Proč mě urážíte? Já jenom nechci, aby nikdo na základě svého názoru chtěl něco zakazovat ostatním. A to přesně vy děláte

ušatá

Proč myslíte, že jde o názor? Stačí se pídit po odborných analýzách, po vědeckých poznatcích atd. Bude to pro vás smutné, ale zjistíte, co je pravda, ale nezjistíte, proč se tato pravda nenosí, ba skoro přímo utajuje a zesměšňuje.

Matěj

A proč jste lepší vy, který žije ve městě, kde tedy auto nepoužíváte, ale „prudíte“ s ním pouze mimo město o proti těm, kteří to mají naopak? Já jen, že všichni by rádi měli možnost všude jet a zaparkovat, ale nedej bože aby si někdo dovolil projet a chtít zaparkovat před jejich domem..

ušatá

Když si to řádně zaplatí a nebude to na úkor druhých, tak klidně.

Dalnice

Říkám to pořád a nikdo mě neposloucháte. Na magistrále mají být kontrolní stanoviště a na nich budou Lidové milice rozhodovat o oprávněnosti jízdy jízdy automobilem. Neoprávněným bude vůz zabaven a tito hnáni pendrekem na nejbližší zastávku MHD. Případně pro výstrahu popraveni s celou svou rodinou. Nebo tak nějak…

Jaaa

Jj, budou to lidové milice a budou vybírat pětistovku za vjezd. Pak by se hezky po bolševicku vidělo, jak moc je nezbytné, abyste tam jel.

Matěj

A já si přeji to samé u tramvaje, prověřit všechny jestli do ní nelezou zbytně a ještě k tomu zaplatit plnou cenu za pořízení tramvaje, koleje a celý DPP..to nebude jen 500 za cestu to bude 500 za minutu

Marty

Lidi tam nepojedou jenom zkrachují všechny pražské firmy bez zaměstnanců bolševiku

ušatá

Proč se tady trpí ty ideologické nálepky a žvásty? To snad k odborné diskusi nepatří!

Orange pilled

Negativní dopady magistrály na život v Praze výrazně převyšují pozitivy, které má. Nikdy se nemela postavit.

Nose Peak

V době výstavby to přínos mělo. Že to funguje doteď furt stejně, je ostuda Prahy. Holt, východní Evropa…

Vojta Svobodný

Přínos to mělo především pro rychlý postup sovětských tanků skrz Prahu…jinak moc ne

Apex

Aha.. tak to ano, když první část byla zprovozněna v roce 1973.

Vojta Svobodný

No a? Sověti tusili, ze ‘68 přijde znova a příště chteli byt lépe připraveni. Naštěstí jim to už nevyšlo, ale dálnici do centra města už měli hezky připravenou.

Nose Peak

Před magistrálou se jezdilo po Václaváku a Příkopech. Ano, magistrála byla pokrok, tak na úrovni 50. let. Bohužel vznikla až v 70. letech, to víte, Češi.

To, že se považuje za nepostradatelnou v roce 2024, je šílené…ČR mentálně zamrzla někde v minulosti, a to se netýká jenom magistrály…

ušatá

Nemělo, bylo to jen přání lidí, kteří se viděli v silniční dopravě a odmítali zejména trmvaje, železnici apod.

Petr

Fáze 1: Dokončit Městský okruh.
Fáze 2: Na konci Nuseláku a u Hlavního nádraží udělat dvě velká záchytná parkoviště. Od Hlavního nádraží k Muzeu zbourat a z Legerovy a Sokolské udělat normální obousměrky po jednom pruhu v každém směru.
Fáze 3: Zamyslet se jestli neshodit i estakádu na Těšnově a neukončit to na nábřeží.

Nejsem nějaký ekoblb nebo třicítkář, ale severojižní magistrála nemá v historickém centru co dělat.

MP22

Na co ta parkoviště? To jezdí metro jen od Nuseláku?

Roman Soudný

Magistrála není v historickém centru.

Jaaa

Ale je. „Historické centrum“ není jen to za středověkými hradbami, ale i význačné budovy, které se místo nich objevily v 18. a 19. století. Opravdu nejde o „moderní centrum“ tj. z 20. století a dále.

218

Historické centrum konci na Příkopech, Nové Město už je sídliště pro náplavy, co postavil ve slabé chvilce Karel IV..
I když furt je to aspoň v Evropě (u Karlína vede hranice po viaduktu, tady asi v úrovni vinohradských tunelů..)

vlachjan

Fáze 1: Omezit provoz na magistrále pro provedení nezbtných stavebních úprav, jenž vzejdou z návrhu. Fáze 2: ponechat sníženou úroveň provozu, který se mezitím zcela přizpůsobil novému dopravnímu stavu. Fáze 3: Zopakovat stejný přístup v ulici v Holešovičkách Fáze 4: Zopakovat stejný přístup v ulicích Strakonická a Svornosti. Okruh stavět zcela bez závislosti na tyto stavební úpravy a samozřejmě s vysokou prioritou, kterou nyní (snad) má. Rozhodně ale na něj s realizací úprav ve vnitřním městě nečekat. Pokud Vám přijde, že takové řešení je příliš radikální a do Prahy přijíždí příliš mnoho aut, pak navrhuji, jako určitý ústupek, nultou variantu… Číst vice »

Lukáš Kníže

Máte pravdu – ulice Svornosti si taky zaslouží humanizaci jako sůl! Nyní to je jen silnice, nikoliv ulice.

vlachjan

Já osobně považuji za trochu nešťastné, že město chce začít zkoušet tyto úpravy právě na Magistrále. Přitom právě Strakonická/Svornosti by byla rpo zkoušení takového přístupu ideální. Zároveň se jedná o rozvojovou lokalitu, které by „změštění“ velmi prospělo.

Jaaa

Není co „zkoušet“. To je jako testovat, jestli voda teče z kopce. Ve světě je s tím 60 let zkušeností.

abc123

Většinu dopravy tvoří lidé místní, až sč kraj. Tranzit je malý.

Ivo

Já si tak říkám, kam až chtějí dojít a už asi vím, ideální bude půlpruh a kdo bude chtít projet, tak bude muset hodit auto na štorc. Chudáci řidiči autobusů…

Ivo

Nemůžu si pomoct, ale ten jejich záměr znamená, že chtějí více kolon a více exhalací. Ví někdo proč tohle vlastně prosazují?

L.

Protože čím víc bude Praha ucpaná auty, tím lépe to budou moci použít jako záminku pro další kroky proti řidičům.

Ivo

Takže finále bude liduprázdné město bez aut i bez lidí?

MP22

Samozřejmě, protože každé město kde není automobil na prvním místě je liduprázdné. Teda počkejte, není ta náhodou naopak?

Orange pilled

Ano, treba takove Tokyo, kde pouze 12% cest je autem je liduprazdne.

Luboš Beneš

A co Benátky, tam auta nejsou vůbec a co je tam lidí.

218

Však v Benátkách už taky začali řešit,jak se těch lidí zbavit,že jich je tam moc,ne? Asi teda spíš turistů,než místních,ale pustit auta na náměstí sv.Marka by k úbytku chodců mohlo pomoct,ne?:D

vlachjan

Ono to takto úplně nefunguje. Dopravní proud se vždy přizpůsobí kapacitě: když pruh přidáte, přibude ve městě aut. Když pruh uberete, aut ubude. Doba strávená v kolonách zůstane v průměru stejná. Kam se ta auta podějí? Část řidičů jednoduše zvolí jiný dopravní mód.

Ivo

V tom případě je ale ideální přesně to, co píšu, kompletně zrušit silnice a nastane klid a mír.

M82

To je zvlastni, ze zrovna v Praze Vam to nejak nefunguje a tech aut nějak uplne neubyva…

vlachjan

No, aby to fungovalo, musíte redukovat přepravní kapacitu. A to se v Praze neděje.

Tomáš R.

A ona je doprava v Praze problém???? Vždyť veškeré potíže přeci už dávno vyřešil tunel Blanka, jak se o tom psalo už v roce 2011, ne? „Zkraje září mají dělníci vytěžit z Blanky poslední kubík zeminy. A za čtyři roky se v něm má prohánět osmdesát až devadesát tisíc aut denně. Naděje pražských řidičů se k tunelu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou dlouho upínají. Doufají, že jen co se otevře, mnohými ulicemi metropole projedou, aniž by postávali v kolonách. Jejich očekávání nyní umocňují výroky ozývající se z budovy magistrátu. Už za bývalého vedení se hlásalo, že šestikilometrový tunel vyřeší kritickou dopravní… Číst vice »

Vojta Svobodný

Tak tím se vyřešil západní břeh Vltavy—teď to chce zahloubit ještě magistrálu do tunelu a vyresi se východní břeh

Dan

Tak všechny problémy asi Blanka nevyřešila jak vidíme(to taky nikdo nesliboval ani nepředpokládal), ale průjezd po magistrále hodně usnadnila, do té doby běžně zácpa už od Štvanice(směrem k Muzeu), od otevření Blanky průjezd v pohodě až k semaforu u bývalého federálního shromáždění a i dál vlastně v pohodě. Minimálně tedy v tomto směru v ranní časy kdy tam občas jezdívám pomohla výrazně. Odpoledne v opačném směru už to taková sláva není, ale za to může semafor v Legerce na křížení s Rumunskou a pak s Ječnou a Žitnou, pak už to taky jakžtakže jede (dříve taky zácpy cca od Masaryčky… Číst vice »

Luky

„Jakékoli zůžení magistrály to zase uvede do stavu jako dříve, zácpy nonstop všude…“ Prosím toto tesat do kamene, vyučovat na školách, zanést do ústavy. A jaképak copak, naco tam je chodník na obou stranách, já bych tam pruh přidal!

Jaaa

A proč si myslíte, že to funguje zrovna tak, jak tvrdíte vy?

dan Žatecký

„AutoMat chce sebrat na magistrále jízdní pruhy pro auta“

Sebral bych jim licenci.

Ivo

Oni mají licenci na rozum? Silně bych o tom pochyboval.

DavidK

Vy zase máte štěstí, že žádnou licenci na psaní na internetu nepotřebujete.

Panoramix

„V poslední etapě by mohla zmizet estakáda v oblasti Florence a Těšnova.“ Tohle rozhodně aspiruje na vtip století. Ti zástupci AutoMatu asi hulí slušný matroš. To by jako opravdu chtěli, aby se auta po přejetí Hlávkova mostu od Holešovic tak nějak rozprchla do úzkých uliček na Těšnově, na Florenci a v Karlíně? Oni fakt asi žijí v představě, že se automobilový provoz nějakým zázrakem. vrátí na úroveň 60. let 20. století, kdy to bylo bez estakády ještě schůdné. Jinak si to nedokážu vysvětlit. A mimochodem, tvrdit, že magistrála vede centrem města je hodně troufalé. Možná tak ještě že vede po… Číst vice »

Jaaa

Vy nejste realista. Vy si jen představujete dopravu jako vodní proud. Ale takhle to opravdu nefunguje.

Tomáš R.

Je fascinující sledovat argumentační kreativitu obhájců „reality“. Že někdy někoho napadne zpochybňovat fakt, že severojižní magistrála vede přímo historickým centrem města, to je vážně roztomilé. Když si zadáte do googlu pojem „Severojižní magistrála“, vyjedou vám jako první její definice na Wikipedii a na stránkách IPR. Znějí takto: „Severojižní magistrála (SJM) je silniční komunikace v Praze, procházející středem města a zásadním způsobem ovlivňující dopravní situaci v pražském centru.“ (Wikipedia) „Severojižní magistrála je celoměstsky významná ulice vedoucí skrz centrální historickou část hl. m. Prahy…“ (IPR) Tak teď asi budete muset přejít na vyšší level a dokázat, že „centrum města“ a „střed města“,… Číst vice »

218

Geografický střed Prahy je někde u Olšanských hřbitovů,ale centrum to není..

pěškobus

Koukám, že je tu zase spoustu komentářů povyšujících se nad lidi v autech, neřkuli přímo odsuzujících. Co mi ale dává právo soudit někoho zavřeného v autě jenom proto, že nechce jet z Řitky do Stodůlek víc než dvojnásobnou dobu? Vadí mi čistě to auto, nebo mi vadí fakt, že má v Řitce dům s trojnásobnou metráží oproti mé 2kk špeluňce v Radlicích? A nedojíždí odtamtud náhodou jen proto, že mají doma starého rodiče? Spousta z komentátorů má zřejmě jasno. A pak je tu další náraz do reality, viz trať 171 včera, dnes a zítra. Články máte přímo zde, nad a… Číst vice »

Radim

Dvojnásobná doba to rozhodně není a to ani teď, když je směr do Prahy stále mimo špičku. Vzal jsem že jedu ze Řitky od Úřadu na Pavlák. Podle Gúúglu autem 31min, posle IDOSu MHD 42min.
Takže tak.

pěškobus

Nevím, co vám na to mám říct. Zvolil jsem Řitka – Stodůlky, protože to kdysi jezdila kolegyně, tam čas jítdy víc než dvojnásobný.

Ale máte pravdu, určitě najdeme i nějaké další případy dokazující, že jsem hlupák, třeba trasu z černošického nádraží na hlavák, žeáno.

Radim

Aha pardon neumím číst já ty Stodůlky přehlédl proto jsem tam dal „něco jako centrum“. V tomhle máte pravdu autem mi to píše 24 minut, MHD 43 minut. Sice to není dvojnásobek ale chápu. Ta trasa autem je totiž skoro celá po dálnici. To je pak jasné že zastávkový autobus + metro je pomalejší – taky jste si vybral pomalu ideální trasu pro auto, stejně jako to vaše „z černošického nádraží na hlavák“.

frank

navíc to ani vůbec netrasuje přes Magistrálu 🙂

Jaaa

Mně opravdu nevadí vaše auto. Klidně si ho doma vystavujte.

Mně vadí naprosto chybná a prokazatelně nic neřešící současná dopravní “koncepce” Prahy, zděděná ještě od bolševika, který měl názory na dopravu z roku 1940.

Lidé jsou si schopni uvědomit, že zvyšující se nabídka zboží nebo služeb snižuje jejich cenu a zvyšuje tím jejich dostupnost.

Stejně tak o tom v případě automobilové dopravy neuvažovali ani bolševici. Oni chtěli jen postavit širokou silnici, jakou viděli na západě.

Nechtěné efekty na sebe nenechaly dlouho čekat. Je třeba to konečně vzít v potaz a začít se chovat podle toho, co víme, že se nepovedlo.

Vojta Svobodný

Líbí se mi ten obrázek v titulku, kde je vidět krásne náměstí na IP Pavlova se stromy a předzahrádky restauraci-realita je taková, že po rekonstrukci se sice situace zlepšila, ovšem stále je prava půlka náměstí převážně určena pro auta včetně parkovacích míst na obou stranách-takže žádné predzahradky ani byt nemůžou a lidé se stále mackaji jen na levé straně…

Ondra

Nj. Praha 2. Spolu+Ano

Vojta Svobodný

Jsem také volicem Spolu, nicméně musím uznat, že v Praze budu příště volit Piráty…prijdou mi, ze jsou jediný, kteří se snaží to město posunout trochu na západ (a ano, to říkám jako majitel auta, které využívám i na přesuny po Praze)

John

Jako myslíte progresivní ultralevici? A to říkám jako člověk který po Praze jezdí převážně MHD s výjimkou přepravy těžkých věcí.

Vojta Svobodný

Nálepkování bych si odpustil. To používá skutečně pouze nižší kasta. Zároveň si jsem docela jistý, ze ani sám nevíte co ty slovíčka znamenají ;). A jestli si myslíte, že přidávání stromu, cyklostezek, mhd spojů, výstavba P+R parkovišť atd je něco levicového, tak jste na hodně velkém omylu.

Kebab

Nálepky jako plechovkář, autista nebo pumpička tedy také používá jen nižší kasta? S tím nelze nesouhlasit.

Jaaa

Piráti jsou ultralevice? 😀

Tady spíš někdo v životě nevystrčil nos z vlastní bubliny, aby zjistil, co je to skutečná ultralevice. Piráti jsou k vaší smůle klasifikováni jako středová strana…

Marty

Sou to zelený bolševici

Ondra

Taky mám auto a souhlasím

basteilubbe

Pokud chcete posun na Západ, tak ještě lepší volba je Praha sobě. Adam Scheinherr byl nejschopnějším náměstkem pro dopravu od listopadu. Nové tramvajové linky, mosty a lávky, trolejbusy, metro D, nové přechody, bezproblémová rekonstrukce Baranďáku, etc. Hřib, který ho nahradil, v podstatě doteď žije z jeho práce.

watslaw

Popravdě řečeno, z pohledu chodce mi nahrazení aut předzahrádkami a ponechání stejně úzkého koridoru pro chůzi, přijde jako z bláta do louže. Když to proběhlo před lety na Starém Městě (Malé náměstí a okolí, kde ta auta nejezdila pořád, zatímco předzahrádky a pouliční „umělci“ byli mimořádně otravní) mi to ve finále dokonce přišlo jako zhoršení.

Jan

Provoz si s tím vždycky nějak poradí, myslím, že se tomu říká dopravní zácpa…

DavidK

No… Avšak… To je zcela v pořádku. Tak tam bude zácpa. No Boože… Autíčkáři si pak budou muset buď počkat, nebo hledat alternativní cestu. Což… Což reálně znamená, že aut jedoucích skrz magistrálu zkrátka ubyde. V rámci nynější otřesné situaci to není vůbec nic vůči ničemu. Úplně v pohodě řešení, které se mělo udělat dávno. Snad na něj dojde a nebudou (nejen) na magistrátu moc zbabělí…

Radim

Moc jich neubude. Radši „pojedou“ déle, než by se vzdali auta.

Jaaa

Ale bude, věřte tomu. Dejte tomu půl roku…

mgr.pavel

Vždyť i slavný Cimrman si dělal legraci z hlouposti Prahy vést centrem města (s mírnou nadsázkou) dálnici.

V divadle se tomu všichni smějeme, ale jakmile padne návrh tu absurditu nějak omezit či zrušit, spousta lidí začne lapat po dechu a po volantu svého auta a být proti. bez ohledu na jakýkoliv racionální argument.

(některé snahy o omezení magistrály jsou spíše úsměvná a bez racia, to mi prosím zase nemusíte psát. Řada z nich ale smysluplné zdůvodnění má, jenže člověk zvyklý na pohodlí svého auta nerad slyší pravdu/fakta)

haxor

Magistrála ve směru do Holešovic je u opery zúžená kvůli rekonstrukci kanalizace na dva pruhy už skoro rok. A nic hrozného se neděje. Teď je navíc zúžení ještě před křižovatkou s Vinohradskou a taky se to dá. Takže za mě, ať se to klidně zúží. A to tamtudy jezdím skoro denně. Až to bude neprůjezdné, tak začnu víc jezdit metrem. Zatím rychlost průjezdu a pohodlnost převažuje, bohužel.

Panoramix

No právě že se to moc nedá. Kvůli tomu se úplně zbytečně táhne fronta aut až na Pankrác a vůbec nefunguje nastavená zelená vlna, protože auta prostě na zelený signál nezvládnou projet, jak se pak musí nesmyslně řadit jenom do dvou pruhů, aby se po 10 metrech opět mohli rozdělit do 3 pruhů. Pak samozřejmě věčně někdo zůstává stát v křižovatce, zejména pak na I. P. Pavlova v křížení s tramvají a se směrem od Ječné. Myslím, že řidiči tramvají by mohli vyprávět, jak je ten průjezd „v pohodě“.

DavidK

No… Tak potom co omezit celé na 2 pruhy v každém směru a vyřešené.

haxor

Kdo vjede do křižovatky, když ji nemůže projet, je blb. Tomu by nepomohlo ani deset pruhů. Nedisciplinovanost řidičů s počtem pruhů na magistrále nesouvisí. Tu křižovatku tam blokují i když jsou volné všechny tři pruhy.

Roman Soudný

Nic hrozného se neděje, jenom tam je pořád zácpa, i v neděli ráno.

haxor

Vidíte a svět se točí dál, rohlíky na krámě jsou. Stoleté babičky, které musí každý den do centra do nemocnice také neumírají po ulicích a i lidé, kteří každý den přestěhují dvacet klavírů to nějak zvládají. Žádná apokalypsa se nekoná.

Roman Soudný

Až na ty zbytečné emise z aut, která by jinak jen projela. Takhle si hezky zastaví, prostudují krásy Čelakovského sadů a zase se rozjedou.

haxor

Emise jsou zbytečné, to máte pravdu. Ideálně by tam neměly být žádné.

Ondra

Magistrála je hnus, bohužel tu není politická vůle nějak lépe přeměnit. Přidání stromů tomu moc nepomůže. A radní z Prahy 2 přes dopravu, v MČ která je rozdělená magistrálou na dvě části, sdělil, že ji omezit nechce. Přitom si stěžuje, že je Praha 2 auty zahlcená. Dobré schyzofrení jednání.

Lysimachia

schyzofrení ?!

Tomáš Buček

Severojižní magistrála – dálnice v historickém centru. Kdy konečně si všichni uvědomí, že to je jen dinosaurus, přežitek a smutný pozůstatek normalizačního plánování. každá iniciativa směřující k nápravě této jizvy by měla být vítána.

Ondra

Je to i lakmusový papírek všech pražanů. Je nám přednější pohodlí automobilistů, před zdravím a kvalitnějším veřejným prostorem ?

L.

Jakože totálně zaspaná a neprůjezdná praha je zdravá a kvalitní?

L.

… zacpaná…

Ondra

Ono se tam teď po ní jezdí plynule ? Nevšiml jsem si.

Pako

A když se vše zašpuntuje, půjde to líp?

Orange pilled

Podpora alternativnich zpusobu dopravy ktere jsou (nejen) prostorove efektivnejsi (chuze, kolo, MHD) mobilitu v kazdem meste zlepsi.

DavidK

No, průjezdná s vyššími deseti tisíci aut denně na magistrále opravdu zdravá a kvalitní není. Je zkrátka nutnost lidi naučit, že do práce mohou využívat i MHD. O nic víc nejde.

mimochodem

A co takove si predstavujete pod pojmem historicke centrum?

Prikladmo tady v case 2:30 mate vyobrazeno misto drivejsich hradeb, lokalitu hlavaku a Muzea, prestavba probehla v pulce stoleti devatenacteho. Je devatenacte stoleti jeste historie, nebo uz soucasnost?

https://www.youtube.com/watch?v=d87FyrZslZQ

frank

Tak jsou ještě pamětníci, kteří si pamatují Vrchlického a Čelakovského sady jako oázy klidu, s jezírky ,labutěmi kam je vodili na procházku rodiče . Někteří si i pamatují , že z Vinohradské třídy se v róbě a obleku pohodlně došlo do Opery a Hybenrská či Na Poříčí neústily pod dálniční most. Nebo že architektonické skvosty své doby a nyní tedy památkově chráněné budovy nemají pod sebou několikaproudé dálnice. Dokonce se najdou i tací, kteří nemuseli do zaplivaného podchodu, když šli z parku Bělehradská do parku na Karlově. Ještě starší budou pamatovat, že v Elektrických podnicích bývaly lázně , to ještě… Číst vice »

thebearspook

A ti nejstarší pamatují, že Vladimír Iljič Lenin byl v Ječný.

Tomek

Ano, tady se i pokud jde o dopravu v Praze vždy stahují spodky předem…a pak se zjistí, že se vlastně žádná tragédie nestane, viz například opravy Barrandovského mostu. Když je na magistrále kolona, tak si nemyslím, že by ji pomohl pruh navíc… A naopak. Ale jasně, nebudeme si nalhávat, že jde o odborné a na datech, trendech a zkušenostech založené rozhodování, že. Na to některým politikům v těch spodcích něco chybí (a nebo přebývá, jen na nesprávném místě). Těším se na hezké vizualizace, to my v Praze umíme.

M82

Automat muzeme zavrit centrum, protoze existuji objizdne trasy – blanka a magistrala. Taky automat musime omezit magistralu. Jj rozumim ..

vlachjan

Tak ono tehdejší vedení Prahy tvrdilo, že po zprovoznění blanky se malá strana pro tranzit zavře. Asi se na to asi nějak zapomělo či co…

Jaaa

Už je Blanka zkolaudovaná? 😉

vlachjan

Už je zprovozněná a přebrala onu dopravní zátěž. Stejně tak Nové spojení přebralo dopravní zátěž původní Vítkovské trati, kterou bylo možno zrušit. Přestože NS ještě dlouho poté kolaudaci nemělo.

MP22

Mají pravdu, dokud tam nebudou dva pruhy v každém směru tak to bude stoka. Alternativy existují, MHD má Praha skvělou. Je potřeba co nejdříve celé širší centrum hodit pod mýto a začít vyhánět parkování z ulic do soukromého. Peníze lít do MHD, místo Blanky 2 raději postavit metro E a D, tlačit na stát ať co nejdříve staví metro S a VRT, obří P+R u středočeských nádraží a postavit oddělené cyklostezky skrz celé město Lidem se to začne líbit jako kdekoliv jinde kde se tohle začalo dít a budou za to ve výsledku neskutečně rádi. Automatu fandím, za každý komentář… Číst vice »

Low cost

Pokud jim posíláte své prachy, je to vaše věc a nikdo nemůže říct ani popel. Já bych je teda použil radši míato toaleťáku a je to zase moje věc. Špatně je, že si je musí ze svých daní platit nedobrovolně ty, co nechtějí.

Jinak ta skvělá MHD, která je na spoustě Prahy zajištěna autobusem jednou za 30 minut nebo metro a tramvaje, které zase kolikrát vypadá jak pojízdná ubytovna bezdomovců, nikoho z aut nenaláká. Naprosto chápu, že lidé z mého okolí do MHD zejména v zimě nevlezou.

MP22

No vás tam tedy naláká to mýto a ostatní věci, právě kvůli lidem jako jste vy to musíme co nejdřív začít zavádět. Díky za podporu mého postoje praktickou ukázkou.

Low cost

Když myslíte🤷‍♂️
Vlastně se na to Euro7 a další EU nesmysly začínám i těšit, aspoň budu mít na silnicích víc volna. Jen teda doufám, že lidi jako vy pak nebudou jako první brečet, že v krámech v centru Prahy zdražily potraviny, protože to samozřejmě všichni obchodníci přeúčtují na zákazníky.

Chronosphere

Musíme co nejdříve – to je kdo to my? Nějaký nevolený výbor pro veřejné blaho jehož jste členem, nebo jiná zelená bolševická organizace,nadaná právem mluvit za národ? Co takhle s tím mýtem kandidovat ve volbách,co? 😁

frank

legrační již poněkud argumentačně prázdná obezlička o “ hygienickém nevlézání “ , najmě od lidí, kteří radši hodinu dvě za den posedí v autě v koloně, trošku se tam opotí a z auta mají takové skladiště odpadů z fastfoodů. 🙂 Tedy auta těch slušnějších řidičů, ti echt otrlí to rovnou vyhodí z okénka ven a puk mudrují, že platí daně za úklid města…

František Dobrota

Zato sonda do vašich představ o řidičích byla argumenty vysloveně těhotná. Zajímavé, že útoky ad hominem na řidiče tu adminovi nevadí… 🙁

Frank

No vzhledem k tomu, že s některými lidmi, kteří 100% do práce doráží autem, jsem se za 40 let v pracovním procesu setkal a stále setkávám , s některými jsem se svezl a některým vidím v našich garážích do aut , mi váš ublíženě žalovací příspěvek přijde poněkud směšný. Navíc jsem sám řidič a mít auto v takovém bordelu jako má půlka lidí stojících na magistrále v kolonách, to by mě hanba fackovala. Mimochodem , příště než začnete s žalováním, tak si přečtěte na co reaguji a vůbec celou diskusi…

Panoramix

Už zase ty blude o skvělé pražské MHD. Jednou se to zmínilo v nějaké rádoby studii a všichni se toho drží jako klíště. Ptal se ale někdo opravdu širokého spektra uživatelů a potenciálních uživatelů na hodnocení MHD, co je fajn a co by potřebovalo vylepšit? To by byl věrohodný zdroj dat. Rozvoj MHD v Praze spíše stagnuje (byly by zapotřebí pořádné infrastrukturní stavby mající dopad opravdu na zlepšení dopravy pro statisíce lidí, nikoliv stometrová prodloužení TT neřešící vůbec nic), kvalita vozového parku také nejde kupředu (stále se řeší jen nejnižší cena, nikoliv pohodlí pasažérů), absolutně se nedaří z MHD vyhnat… Číst vice »

frank

Poměr dělby přepravní práce aut ( pražský modal split je 33 procent ) je v Praze zhruba stejný jako v Amstru či Kodani, tam prostě není MHD zdaleka tak kapacitní jako v Praze a lidé to tam tedy řeší koly, neboť ani tam se už víc aut na silnice nevejde . Nejlepší na tomto příspěvku je to, že spolehlivě naštve jak řidiče tak cyklisty 🙂 Když jsem lidem z automatu říkal, že v Amstru mají auta na přepravě podíl některé roky i o něco větší než v Praze, tak je to skutečně netěšilo…

MP22

Žádné veliké stavby? Aha, výstavba Metra D, příprava metra E, příprava desítek km tram. tratí včetně výstavby jednoho a přípravy dvou přemostění Vltavy. Studie proveditelnosti na metro S, projektové práce na jednu VRT a příprava dalších 2. Výstavba a příprava železnice do Kladna, přestavby všech centrálních nádraží, příprava obrovských kombinovaných terminálů a nových vlakových zastávek….. Vozový park? Ukončená soutěž na 200 nových tramvají, tržní konzultace na 70 vlaků metra, do roku 2030 dokončená obnova většiny vlakových souprav na příměstu započatá letos. Co autobusy? Ukončená soutěž na 100 elektrobusů, 370 autobusů Iveco ve dvou soutěžích, soutěž na více než 100 elektrobusů.… Číst vice »

*h8*

Žiju poměrně daleko od Prahy a tak využívám MHD jen občasně. Na páteřních trasách dobrý, ale jakmile potřebuje člověk někam mimo, je to tragédie. Byl jsem vyzvednout něco ve skladu eshopu někde v Xaverově, spojení tam bylo snad jednou za 30 minut ve špičku pracovního dne, z hlavasu cesta skoro hodinu. A když jsme s kamarády byli na koncertě v Klánovicích, tak jsem se na infolince DPP ptal v kolik od klubu jede noční rozjezd směrem na Hlavní nádraží, že nám jede vlak ve 2 ráno. Bába na telefonu mi naprosto vážně oznámila, ať si vezmeme taxi, že lokalitu v… Číst vice »

frank

Tak předpokládám, že jste byl ve Smolíkovy vedle nádraží 🙂 Poslední přímý vlak Klánovice -Hlavák jede ve 23,23 a první ve 4:08 . Mezitím se dá, poměrně kombinovaně, jet nočními autobusy což bych tedy sám nikdy neudělal. Rada “ báby“ mi , tedy zejména pro člověka, který “ z poměrně daleko od Prahy “ přijede zapařit na poslední pásmovou stanici v Praze , přijde jako rada kvalitní 🙂 Za cenu několika piv a panáků být pohodlně dovezen na nádraží odkud vám k vám domů po půlnoci zajisté jezdí spousta vlaků je normální, na to skutečně nepotřebujete 24hodinovou MHD s 15-20… Číst vice »

Jaaa

To je jenom chyba těch e-shopů, že si cpou sklady tam, kam se MHD dojet nedá. Spoléhají na to, že má každý auto a jede, a ti lidi jim to žerou. Pro ně minimální náklady; a má to sanovat město?

To je jako byste si stěžoval, že postavili parkoviště v polích a jinde ne.

2084

Možná za dříve tam nic nejezdilo nebo bába kecala, ale dnes jezdí z Klánovic na hlavák přímý bus 908 co hodinu. Jede to teda 56 minut, což je dost šílená jízdní doba, ale jezdí to.

Ten Onen

Tak jestli vážně stovku, tak jich tady zkusím napsat co nejvíc 😀 Automat je zájmový spolek, který prosazuje své zájmy. Což je celkem oprávněné a nedá se proti tomu nic namítat. Zároveň ale dost často vydává své názory za celospolečenské zájmy a domněnky za fakta. Což už problém je. Většinou totiž myšlenkově nedosáhnou dál, že za první roh a nemají schopnost se dívat na problematiku jako celek. Praha má už teď malou kapacitu ve všech částech dopravní infrastruktury a přesun dalších lidí do MHD je v těch vytížených částech a časech nereálné. Podle průzkumů máme jeden z nejvyšších poměrů MHD… Číst vice »

Orange pilled

MHD a cyklostezky jsou pro Prahu levnější alternativy než IAD. Nebýt MHD, musela by se zbourat čtvrtina Prahy aby na ty obrovske parkoviště, magistrály a mimoúrovňové křižovatky bylo místo. Údržba takové infrastruktury by byla astronomická. Stačí se podívat do USA.

16kg kolo neničí cyklostezku jako 1.5 tunové SUV silnici. Co je levnější?

Ten Onen

Ano, kolo tolik neničí cyklostezku, ale to ani osobní auto (ani SUV) neničí silnici. Až autobusy a nákladní vozidla mají díky nápravovým tlakům zásadní negativní vliv na životnost vozovek. Ale zatímco cyklostezka se postaví a pak po ní jezdí v průměru pár osob za hodinu, tak silnice jsou využívány automobily v mnohem vyšší míře. Takže efektivita vynaložených nákladů je mnohem vyšší. Pokud jde o MHD, tak zase nebýt IAD, tak systém MHD zkolabuje. Jak jsem psal, v Praze je velký poměr využívání MHD, ale díky nedostatkům u obou druhů infrastruktury nejsou rezervy a jeden systém by bez druhého (IAD a… Číst vice »

Orange pilled

IAD by bez MHD zkolabovala. MHD bez IAD ne. Díky efektivnosti MHD kapacitu navysite mnohem snadněji. Pro auta byste musel zbourat budovy. Pro MHD nikoliv

Jaaa

“ MHD má kromě mnohem vyšších investičních nákladů i obrovské provozní náklady”

Stále řádově nižší, než na stejnou jednotku převezené osoby u IAD.

Plýtvání penězi je investice do IAD a vašimi domněnkami to prostě nezměníte.

Ten Onen

Ale řádově vyšší z pohledu nákladů z veřejných rozpočtů. Jestli si někdo zaplatí náklady na IAD ze svého může být každému ukradené, jsou to jeho peníze.
Jde tedy o srovnání veřejných nákladů na přepravenou jednotku a tam to až tak positivně nedopadá. Proto je VHD rozvinutá zejména v bohatých státech, kde na to jsou zdroje.

Fsp

Heleďte a co takhle naopak? Nejdřív to metro E a D, S a VRT a obří P+R a pak si klidně házejte pod mýto a vyhánějte z ulic.

Jaaa

To nepomůže. Ta nerovnováha směrem k IAD je příliš velká už dnes a negativní jevy IAD odčerpávají už dnes přespříliš mnoho peněz.

MP22

A dneska nic nestojí? Pod magistrálou vede metro C například. Z Říčan jezdí vlaky, proč musí jezdit lidi po D1? Není na co čekat, musí se změnit myšlení lidí a musí to jít ruku v ruce s výstavbou. Výstavba jede, myšlení vázne.

Roman Soudný

Jak se stalo, že zrovna Auto*Mat dostává takového prostoru v médiích? Vždyť je to spolek jako každý jiný, ale novináři z nich div nedělají odbor na magistrátu.

Low cost

No spolek jako každý jiný, ne každý podobný spolek (radši nepíšu čeho) se dokázal přisát na errární cecík za 52 míčů. a za naše prachy akorát vymýšlí jak lidem „osladit“ život, v tomto státě je radost platit daně:

https://www.hlidacstatu.cz/hledat?q=22670319&qtl=8

MP22

Tak si nejdříve pořádně přečtěte co je za plnění u těchto smluv a pak něco říkejte o vyhozených penězích. Tohle dává alespoň smysl, nesmysl je dávat peníze neziskovkám typu Harley Davidson klub a podobně, co ti přinášejí společnosti?

Low cost

Smysl nedává ani jedno. Nesmysl je dávat peníze jakékoliv neziskovce.

digi

Chudák FAČR … Naše největší neziskovka…

watslaw

Té je tuplem nesmysl dávat erární peníze. Profesionální fotbal je výdělečná aktivita, kluby patří největším miliardářům, a bafuňáři si přihrávají různé kšeftíky…

frank

Největší česká neziskovka je už celá desetiletí česká fotbalová asociace, ta asi každý rok přijde na víc než půl miliardy korun . Když se kouknu na tabulku největších příjemců, tak echt „neziskovka“, ve smyslu nenáviděná českou lůzou je až Česká katolická charita a Člověk v tísni někde na 10 místu žebříčku …

Pavouk

Bez neziskovek se žádný normální stát na světě neobejde.

watslaw

Ale ne za státní peníze. Zejména neziskovky, prosazující určitý druh správy věcí veřejných (=politiky), mají být financovány zastánci takových názorů, a ne aby sloužily k prosazování názorů menšiny z peněz většiny.

mgr.pavel

A kde prosím stát dává peníze neziskovkám *právě* na propagaci jejich politických názorů?

Já měl za to, že dotace neziskovkám jsou nějak účelově vázané, a ten účel nebývá „protože politický názor“.

Máte konkrétní příklad, kdy neziskovka dostala peníze kvůli svému politickému názoru? Rád to budu také kritizovat..

watslaw

Tak v případě zrovna AutoMatu to byly ty granty na jejich akce v rámci „Zažít město jinak“, kde svůj politický názor propagují.
V čistě krystalické podobě na prosazování politického názoru byly státní peníze vyplaceny např. zde:
https://www.eeagrants.cz/cs/ukoncena-obdobi/ehp-a-norske-fondy-2009-2014/programy/ehp-fondy-2009-2014/cz03-nestatni-neziskove-organizace/schvalene-projekty/gay-rights-are-human-rights-prava-lgbt-o-1423

Nose Peak

Jo, třeba taková politická neziskovka IVK, financovaná soukromníkama, jenichž firmy jsou přisátý na veřejný rozpočty…

watslaw

Takže chcete říct, že placení IVK z vašich daní se Vám líbí?

Nose Peak

Ne. Pouze uvádím klasický příklad politické neziskovky…

watslaw

Ano, je to politická neziskovka, a dle mně ani ta nemá dostávat peníze od státu (a ani je v současné době, pokud vím, nedostává).

digi

A kdo bude určovat který druh spravy veci verejnych je politicky a který není? Sousedské komise jak za komančů?

Low cost

Vtip týdne, gratuluji👌

Pavouk

To samozřejmě nebyl vtip vůbec. Ale pro vás je holt namáhavé si o neziskovkách něco zjistit, raději se vezete na vlně populistů.
Já sám přispívám asi pěti neziskovkám několika tisíci ročně a rozhodně nejsem sám.

mgr.pavel

Víte, která neziskovka dostává od státu nejvíc peněz?

FAČR.

Víte, že řada neziskovek supluje roli státu třeba v sociální oblasti, v paliativní péči, atd.? Že stát regulerně od nich nakupuje službya za to jim, světe div se, dává peníze?

Aneb není neziskovka jako neziskovka.

Low cost

No a? Ani FAČR, stejně jako „sociální“ neziskovky nemají co být přisáté na státní cecek. Když budu chtít jít na Spartu, koupím si lístek a nepotřebuji, aby mi ho někdo dotoval. FAČR si mají kluby platit ze svého, stejně jich většina patří miliardářům. Jinak se bavíme o dotacích, grantech – tedy klasickém přisátí na státní cecík, ne o situaci, kdy stát vypisuje veřejnou soutěž na objednání nějaké služby do které se může přihlásit každý, a ze teda nevím, že by stát nějaké VŘ na dodavatele paliativní péče soutěžil, ale nijak zvášť to neslduji. Takže ano dotace neziskovkám a zvlášť automatu… Číst vice »

Jaaa

Za grant nedostanu veřejnou službu?

Vy asi netušíte, co je to grant, tím to bude…

Orange pilled

Prinos Junaku je pro spolecnost nevycislitelna. Je jedine dobre jim davat penize.

mimochodem

On kolega asi zapomnel prepnout z hlidace smluv na hlidac dotaci.

Takovy Zazij mesto jinak, to ma prinos presne jaky, ze se to dotuje?
Jako jo, clovek si trosku rozsiri obzory, takovy opekani spekacku na grilu umistenem nad kanalem (Karlin, 2016) a posezeni na lehatkach okolo tohoto kanalu se jenom tak nevidi, ale tak hlavne, ze jim chutnalo. 🙂

frank

Skoro každý den vidím buď z okna vlaku, z tramvaje nebo když jdi ,či jedu kolem na kole ty lidi co žijí v iluzi, že magistrála je užitečné, nepostradatelné ba přímo skvělé řešení dopravy v centru města. Valnou většinou auta těchto lidí stojí, nebo se šnečí rychlostí posunují v nekonečných kolonách kýženým směrem. Automat celkově nemusím, ale s magistrálou mají prostě pravdu . Praha prostě nepotřebuje mít přímo v centru dálnici s více proudy než má valná většina českých „dálnic“ v krajině…

David Novák

To není v centru ani není dálnice. Prozatím neexistuje žádný jiný způsob dopravy který by byl stejně dobrý jako auto. Ostatně stačí se podívat co dělají bohatší lidé, asi je úplně nepotkáte na magistrále na kole nebo sedět v přeplněné tramvaji.

Frank

Možná vás potěší, že v prvních ročnících soutěže „do práce na kole „zcela jasně soutěž ovládli lidé, kteří i tehdy patřili mezi nejvyšší platové vrstvy v Praze. Zaznamenal jsem tehdy dokonce jisté mrzení v řadách přítomných echt alternativních cyklistů když na stupně vítězů vyskákali pánové v tretrách za 10 litrů a s koly za cenu malého automobilu …

mgr.pavel

Nejde o nejbohatší lidi, ale na společenském žebříčku jsou podobně vysoko: řada politiků (z hlavy třeba rakouský prezident, bývalý pražský primátor) jezdí do práce MHD.

Ona ta mantra „auto je nejlepčí“ už je trošku překonaná.. Minimálně od momentu, kdy se stala tak masovou záležitostí, že auta proměnila ulice v pomalu popojíždějící kolony.

Orange pilled

LOL auto pro dopravu po městě je ten nejhorší způsob.

Orange pilled

Mohl bych si koupit Porsche Cayenne ale nechci. Raději všude jezdím na svém trekingovem kole, na které jsem si namontoval zadní nosič s brašny ortlieb. Občas se mi někdo na ulici směje, když vezu nákup, ale já vím kdo jsem. Jsem borec!

Jiří Kocurek

automat, to jsou ti, kteří mají jídlo v restauraci a elektřinu v zásuvce, takže jim není potřeba nic vozit?

Low cost

Oni ho tam mají doslova, protože jim ho platíme z našich daní, to se pak vymýšlí zákazy aut.

frank

kdyby se po magistrále vozilo jídlo, tak by tam nebyly takové zácpy prázdných osobních aut 🙂

Jaaa

Ne, nejsou, ale někdo prostě nemá v hlavě dost inteligence, tak holt nezvládne nic jiného než dehonestovat.

FlyingJ

To je furt dokola. „Humanizace“ magistrály samozřejmě lze udělat i se zachováním třech pruhů v jednom směru. Cyklostezky se vejdou (kromě Nuselského mostu). I v nejužších místech Legerky/Sokolské je 20m na šířku. Stačí kouknout na street view a je jasné že se vejde široký chodník na obou stranách, stromořadí, cyklostezka, a tři pruhy pro auta. Dnes jsou v Legerově místy až 4 pruhy + 2 pruhy na parkování. Proč se první neřízne do odbočovacích a parkovacích pruhů?? Proč se pořád mermomocí snaží omezit jízdní pruhy, místo aby omezili ty podélná stání, vykáceli ty příšerný keře, vyházeli ty strašný betonový bloky… Číst vice »

David

Protože je pro město žáddoucí aby v centru žili lidé. Nějaká parkovací místa či místa pro zásobování jsou před obytnýmy domy nutná. Tříproudá dálnice nikoli. Ale jinak souhlasím, že zlepšít stav se dá i bez ubírání přímých pruhů, ale ještě lepší by to bylo s jejich ubráním. Dva pruhy v každém směru stačí.

mimochodem

> je pro město žáddoucí aby v centru žili lidé.

On je tam snad nejaky prebytek bytu k pronajmu za par susnu, protoze tam absolutne nikdo nezije a zit nechce?

Jaaa

Typická česká povaha – já tam nebydlím, tak jim to aspoň zmrvím.

mimochodem

Nerozumim, muzete, prosim, myslenku rozvest?

Vychazejme z premisy, ze v lokalite, ktera je z nejakeho duvodu neatraktivni, nikdo bydlet nechce, je tam previs nabidky najmu/bytu na prodej nad nabidkou a ceny jsou nizke.

Typicky nejake vyloucene lokality, misto vedle chemicky, dalnice pod okny apod.

Jak je mozne, ze v teto lokalite k tomuto jevu nedochazi a kdykoliv se nejaky byt v nabidce objevi, zmizi v radu spise jednotek dni?

L.

Jenže na ta parkovací místa se musí nějak dát dojet.

Jaaa

Na to stačí i sdílená zóna.

Petr

Skvělá myšlenka, jen by to chtělo nejprve dobudovat vnitřní okruh Prahy, protože takhle bude doprava na magistrále ještě víc kaput, než je teď.

Jeník

Spíš bych to řešil rovnou redukcí na jeden pruh. Dopoledne by se tím pruhem jezdilo z jihu na sever a odpoledne ze severu na jih. Zbylo by plno místa na kytičky, zeleň a psychiatrické ordinace pro bývalé řidiče… 🙂

MP22

S těmi řidiči máte pravdu, těch by psychiatrické vyšetření potřebovalo dobrých 50 %.

mikemp

Je vidět že se tam dobrovolně hlásíte.

MP22

Jo a jak?

micat1

Konečně to někdo řekl nahlas. „Doprava se přizpůsobí.“ Přesně tak. Kdyby magistrálu nikdo nepostavil, nikomu by nechyběla, lidi by nebyli zvyklí tama jezdit a našli by si jinou cestu, případně jiný dopravní prostředek. Stejně tak si dnes nikdo nestěžuje, že nezaparkuje na Staromáku, protože se to přirozeně očekává. Vždycky je těžké prosadit změnu statusu quo. Snad se Praha zařadí mezi moderní města, kterým se to povedlo.

B0R1S3K

„Kdyby nikde neměli svobodu, tak by nikomu nechyběla. UV KSČ 1/1990.“ Ou wait 😃

Jaaa

Státní stavba silnic má něco společného se svobodou?

Nebo lidi si nějak svobodně staví a provozují silnice?

Nebo co je tohle za argument?

Radim

Zatím tu evidentně bylo deset lidí co je jim to fuk, protože jezdí městskou (plusy) a 21 řidičů co vozí ve svém voze sebe a vzduch (mínusy). Uvidíme večer 😀

Jiří Kocurek

Jak pomocí MHD opravit ten vodovod v Seifertově?
Taktováto potřebu ani neuvažujete, ostatním právo na názor odpíráte.

tomas-6273

Kolik jízdních pruhů pro auta je potřeba na opravu vodovodu? Není to spíš opačně, že čím více pruhů, tím větší a častější problém s opravou?

Radim

Když by jezdilo pouze zásobování, opraváři, TSK, atd atd, tak by stačil klidně jenom jeden pruh v každém směru

frank

vy děláte jako by se vodovody daly opravovat jen v místech, kudy vede dálnice…

David

ty maminy co jsi tam k ty kolone smrdicich TDI pujdou sednout s detmi taky uz maji?

Jo, neni to super, ze je magistrala pres mesto, ale dat tam nejaky betonovy kvetinace a sebrat pruhy to nevyresi.

Musi treba existovat rozumna cesta z D1 smeru do office parku v Karline a nove i u Masaricky. Ti lidi, kteri bydli v satelitech za mestem nove asi nebudou jezdit na kole.

Digi

Existuje, MHD se tomu říká… Opravdu nevím proč by měl stát zařizovat silnice k soukromým objektům… Postavili si to tam, v územním plánu to bylo, takže co si stezujou..

Jiří Kocurek

Aha, takže nejde o provoz, ale o vypráskání zločinných soukromníků v rámci třídního boje.

Dobré vědět. Protože soukromá ulice pro všechny domy v ní je totální nonsens.

Digi

Tak díky tomu že si to tam soukromnik tak provoz stoupne…

František Dobrota

Taky stoupne prosperita. Většině místních diskutujících a celému AutoMatu to nedochází, ale potíráním dopravy (a.k.a. zklidňování) společnost chudne.

Jaaa

Hmmm… Ne. Naopak se ve městě omezováním IAD na nutnou míru a místo toho investicemi do VHD společnost bohatne. 😉

frank

nechci vám do těch „cyklo-argumentů“ moc mluvit, ale při stavbě kanceláří na Masaryčce se ze strany investora přímo uvádělo, že je tam skvělé dopravní spojení pražskou MHD + vlakem a autobusem . . .

Roman Soudný

Stát má zařizovat protože na to vybírá daně. Když se vzdají peněz, vzdají se i odpovědnosti.

Digi

To je ta doba nároková… Každej, kdo platí daně, tak si může od státu něco nárokovat.. Soukromnik silnici, automat klid od aut… A já hodinky vodotryskem…

Low cost

Potíž je v tom, že automat daně neplatí, ale žije z nich…

digi

Jak to automat dělá že za potraviny neplatí DPH??? FAČR, naše největší neziskovka, vám nevadí??

mimochodem

Svata prostoto. Placeni DPH = platim dane, tak urciteee… Fajn, dejme si jednoduchy priklad. Mame lednici plnou syru. Tyto syry lednice dodava soukromnik ( = ekvivalent prijmu ze soukromeho sektoru). K teto lednici se dostane statni zamestnanec (nebo nejaka mimovladka, cerpacka, cokoliv, co netvori dostatecny zisk v soukromem sektoru), otevre lednici, vezme si pul kila sejra a ctvrt kila tam vrati coby „dan“. (To zhruba odpovida skutecnosti, den danove svobody je plus minus v pulce cervna.) Otazka: Kolik syru tento subjekt do lednice dodal? Dodal tam prece ctvrt kila, to da rozum… Jenze toho syra je v lednici tak nejak… Číst vice »

digi

What??? Ok,propočty … agrofert v roce 2021 zaplatil na daních 1,3 miliardy na dotacích ziskal 2,2 miliardy… Odečte také náklady na úředníky kteří administrují dotace, náklady na soudní řízení které agrifert vede ( soudci nepracují zadarmo)… kolik sýrů má agrofert do lednice dodat??

Jaaa

Bez státního zaměstnance nemáte žádnej servis, nejsou postavený a průjezdný ani ty silnice, vy kapitalisto. Nemáte jak vydělávat, můžete si tak leda na dvorku okopávat brambory. Jaký služby si zaplatíte, takový máte. Pokud nedokážete uznat, že státní zaměstnanec přináší svou prací stejné hodnoty jako ten soukromý, a dostává za tuto PRÁCI stejnou kompenzaci, pak vůbec netušíte, o čem mluvíte. A státní zaměstnanci samozřejmě daně ve skutečnosti PLATÍ, protože vydělané peníze jsou JEJICH SOUKROMÉ za jejich soukromou práci, nikoli státní. Stejně jako je platí zaměstnanci SOUKROMÝCH FIREM, co PRACUJÍ na zakázkách PRO STÁT; naprosto stejně jako soukromníků, co pracují pro jiné… Číst vice »

mimochodem

Ve skutecnosti je to jen otazkou perspektivy, coz bystry ctenar jiste pochopil. Stejne tak se bystry ctenar jiste dovtipi, ze ten syr v lednici je prave proto, aby se zkonzumoval ( = pouzil prave na zajisteni nejakeho toho zakladniho servisu, dopravni obsluznosti atp.). Ovsem to, zda nekdo zijici se statnich penez, do rozpoctu nejakym zpusobem prispiva, ci nikoliv, je nutno brat z pohledu te „lednice“ 🙂 Pokud nekdo neco z lednice vezme a nejakou cast tam vrati, tak proste neprispiva. Dovolim si vsak zasadne nesouhlasit v teto veci: > Jaký služby si zaplatíte, takový máte. Tohle platilo v segmentu soukromem… Číst vice »

digi

agrofert v roce 2021 zaplatil na daních 1,3 miliardy na dotacích ziskal 2,2 miliardy… Odečte také náklady na úředníky kteří administrují dotace, náklady na soudní řízení které agrifert vede ( soudci nepracují zadarmo)… kolik sýrů má agrofert do lednice dodat?? ptám se znova protoze jste mi neodpovedel a u kousek níž zase stejně poučujete…

mimochodem

A co chcete slyset? Vzdyt mi davate za pravdu – mohou existovat subjekty (at uz FO pracujici ve statnim, nebo cerpacky a jine neziskov, nebo koneckoncu i firmy), ktere dane ve skutecnosti neplati, protoze toho vice sezerou.

Samozrejme stran zemedelsti je siuace jeden velky spatny uz toliko kvuli unijnim dotacim, ktere jsou pro ruzne staty v ruzne vysi, cimz padem se u nas bez narodnich dotaci nevypestuje nic, ale zavislost na dovozu odjinud taky neni zadnej slagr.

digi

Tak zavislí na dovozu jsme byli ale vzdycky… kde se v čechách naposled otevřel solnej důl??? a proím netvrdte mi ze zivocisna výroba nepotrebuje sul, uzenarstvi že nepotrebuje sůl atd…

mimochodem

Ale jasne, ze se se soli a korenim obchoduje, co svet svetem stoji. Presto je dobre si alespon nejakou zakladni sobestacnost i nouzove zasoby drzet. Prave pro pripad, ze by se obchod mel nejak zadrhnout.

Autičko

A daně platíme jako proč?

Nose Peak

Kdyby tak existoval nějakej kapacitní způsob dopravy ve městě…něco jako vlak, ale jezdilo by to pod zemí…to by se dalo postavit paralelně s magistrálou, aby se lidi dostali do práce rychle a bez kolon…škoda, že to ještě nikdo nevymyslel…

Radim

😀

František Dobrota

Někdo to i postavil, funguje to a stejně je pro stovky tisíc lidí auto lepší volba. Co z toho plyne? Že je třeba těm statisícům lidí život trochu pos*at, to dá přece rozum. Ještě bychom jim mohli říkat třeba buržousti nebo kulaci, ať z toho ubližování lidem máme lepší pocit…

Nose Peak

No, anebo můžem nastavit poplatek za vjezd někam na takovou úroveň, že firmy, kam jezdí lepší lidi ze satelitů pěkně po jednom v autě, budou někde u dálnice na Chomutov a ne uprostřed Prahy…

MP22

Jasně, takže kvůli lidem co si plní svůj „americký sen“, postaví si domeček za Prahou ale najdou si práci v centru Prahy a za každou cenu musí jezdit autem, tak kvůli takovým lidem bysme ideálně měli to centrum probourat a uzpůsobit jim že? To je skvělej nápad, škoda že ho vyzkoušelo 99% amerických měst a úplně to selhalo…

Orange pilled

On jim někdo dal pistoli k hlavě a nutil je bydlet v satelitu?

MHD

AutoMat se profiluje v aktivity typu Last generation. O takových věcech se má rozhodovat v konsenzu a ne, že si nějaký spolek něco vyřve.

M19

Přečtěte si své vlastní příspěvky v diskuzích jinde a pak moralizujte…

MHD

Pěkný osobní útok. A co něco k tématu?

M19

Vzhledem k tomu, že jste zde ventiloval svou nenávist a váš příspěvek nebyl věčný k tématu, je to od vás obyčejná demagogie. Jen jste podsouval své názory za fakta. Tak tu neplačte.

mgr.pavel

No ale vy jste udělal stejný osobní útok na AutoMat 🙂

Ten zde něco navrhuje, pojďme se tedy bavit o konkrétním návrhu. Ne o AutoMatu nebo o vás.

Nose Peak

Magistrála má na IPáku (odtud je ta vizualizace v článku) 4 pruhy v každým směru. Vám to fakt připadá normální?

Orada

Jo, 4 pruhy jsou lepší, jak 3 pruhy Adidas 🙂

Dachs

Zbořte Nuselák a bude stačit jeden pruh, občas k tomu odbočovací. Karlov bývala velice poklidná pomístní čtvrť, ne náhodou zde vznikl areál nemocnic, včetně Dětské, a ústavů. SJM je odpudivý relikt, tehdy se nikdo nikoho na nic neptal, ale pod magistrálou máte linku metra na hraně kapacity, nemáte MO, nemáte Déčko, takže je asi na místě racionální pohled, co s tím, než aktivistické úvahy obsahující boj proti „třídnímu nepříteli“ (principiálně podobné myšlení jako tehdy soudruhů). Tím, neříkám, že by se nemělo dělat nic. Co však nezpůsobí kolaps jinde, je zásadní otázka pro modely. Jinak 3-4 pruhy na nějaké páteři ve… Číst vice »

Nose Peak

Linka na hraně kapacity je moskevský metro, s intervalem 90 s. Kolik že je aktuálně špičkový interval na Cčku? Podle IDOSu je to v ranní špičce 27 vlaků za hodinu, to mi vychází na nějakých 133 s. Před covidem to bylo, tuším, 115…

Radim

A když si „pár“ lidí vyřve předražený okruh v tunelu, tak to neva?

Ondra

Vźdyť taky o tom automat nerozhoduje. Každý si může vyjádřit ke všemu. Čekám že přiletí Macinka a řekne, že by to chtělo další pruhy a baráky by se měli zbourat.

Chronosphere

Nevím kdo je Macinka,ale když sám říkáte, že se každý může vyjádřit ke všemu,tak on může taky,ne? Já vím,chtělo by to cenzuru nevhodných myšlenek a názorů, což ty vaše rozhodně nejsou.😂😂

mgr.pavel

Ať se klidně ten macinka ozve, byť jej vůbec neznám. Jen ať zazní co nejvíce argumentů a z nich se vybere nejlepší. A mně bude jedno od koho bude.

Já bych tedy mnohem raději řešil ty argumenty a návrhy, než kdo je podal. A vy?

mimochodem

Mezi nama, tohle Macinka netvrdi. Macinka tvrdi, ze je doprava umele zprznena kuprikladu tim, ze sice na spouste cest existuje moznost synchronizace semaforu na zelenou vlnu, ale tato moznost je umyslne (!) vypnuta. Nejak funkcni to je snad jen na casti Evropske.

Z meho pohledu je zcela perverzne reseno treba odboceni Stefanikuv most-Lannova, doleva to pusti na jednu zelenou maximalne tri auta, pokud zrovna nekdo nezaspi. Vikend, devet vecer, provoz minimalni, ale na tehle krizovatce stoji deset aut deset minut, nez si semafor trikrat projede svuj cyklus. Jako… proc?

Nose Peak

Tak jestli je největším odborníkem na dopravu v Praze politolog z Klausova institutu, tak to potom jo. To jo.

Jaaa

Oni ti klausovci jsou typickými specialisty na všechno. Taková esence čecháckovství.