Jen dva soutěžící. Vyloučení Alstomu z největší zakázky na ETCS v Česku platí, rozhodl ÚOHS
RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy![RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/07/regiopanetr.jpg)
![RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/07/regiopanetr.jpg)
Téměř dva roky po vypsání velké soutěže nedošlo ještě ani k podání nabídek.
„Největší dodavatel zabezpečovače ETCS na světě nedostatečně prokázal svoji kvalifikaci pro dodávky takových zařízení v Česku a Správa železnic ho vyloučila ze soutěže právem.“
Jsem rád, že alespoň někdo (redakce) do toho vrtá. Držím palce, možná marně.
Tak cizaci by se k nam chteli nakvartyrovat… Jeste ze mame vsechny ty urady, co za nas budou kopat.
A pokud by nahodou mel nekdo namitku na snizeni ceny.. Cim vyssi cena, tim vyssi dane. HE!
Proč to vlastně u ŘSD jde, ale u SŽ ne? Podezření na kartely byly i u silničních zakázek.
To nevypadá na vendor lock-in.
Monopol si rozvracet nedáme!
Tak tady je to úplně jasné.
1) Alstom, jako společnost, samozřejmě umí vybudovat ETCS, a to i v ČR. O tom nikdo nepochybuje.
2) Zadávací řízení dle ZZVZ je vysoce formalistický proces, s přesně danými pravidly, která platí pro všechny stejně.
3) Nelze požadovat, aby pouze na základě názvu firmy (např. Alstom / Siemens / AŽD) bylo upušteno od povinných procedurálních kroků v rámci zadávacího řízení.
4) Nabídka byla špatně zpracovaná. Nabídku zvrzal ten, kdo ji podával. Tj.někdo v ČR.
Není tedy chyba v přílišném formalizmu zadávacího řízení a jeho hodnocení? To je jako kdybych dal školákovi pětku z písemky z matematiky jen proto, že dvakrát nepodtrhnul správný výsledek.
.y jsme na střední dostávali pětky z fyziky, když jsme neuvedli jednotky. U matiky to bylo podobně, učitelka vždy říkala že když není jasné co ke výsledek že ona ho hledat nebude.
To je právě příklad toho přílišného formalismu.
No já ten článek čtu trochu jinak (upozorňuji, že bez bližší znalosti věci, tj. konkrétního zadávacího řízení), protože ZZVZ je v zásadě nyní velice benevolentní a umožňuje dodavatelům doplnit téměř vše, jen to nesmí mít vliv na výši nabídkové ceny. Z článku jsem pochopil, že na základě předložené žádosti o účast nebyl zadavatel (SŽ) schopen posoudit splnění kvalifikace účastníkem – požádal jej tedy o doplnění/objasnění dokladů ke kvalifikaci a účastník jej buď nedodal nebo dodal, ale opět nedostatečně. Z toho vyplývá: 1) kvalifikace je napsaná dost striktně, a požaduje kvalifikační předpoklady, které jsou formálně asi v souladu se ZZVZ, ale… Číst vice »
Že by Alstom nedovedl poslat dokumenty do výběrového řízení za tolik peněz?
A nebo to udelal jako vsude, jen to u nas chodi jinak a nevsiml si toho?
Jak to u nás chodí?
že to vždycky dostane ta stejná firma….?
Vypsalo se výběrko a přihlásili se do něj uchazeči.
Nejedná se o první akci, kde se řeší přizpůsobení pro ETCS (tedy bez konvenčních světelných návěstidel – slavné benefity) jestli se nepletu, tak se již staví Masaryčka a Třebová. Každopádně by mě zajímalo, jestli se ten rok 2030 stihne – to by má být vybavená celá TEN-T core… Což ale stejně nebude, když se na pravobřežce ani nezačalo pořádně pracovat a určitě se najdou i jiná místa.
Ano Masaryčka i Třebová už budou bez konvenčních návěstidel, pouze stop značky s doplňkovým světlem.
Toho bohdá nebude, aby nevyhrál Jediný správný dodavatel! To si pohlídají!
Nejsem znalý této narážky, ale hádám, že jediný je AŽD?
SUDOP nakreslí, ŽS postaví, EŽ zadrátuje, AŽD zabezpečí, Škoda dodá vlaky….Mlsna dostane prémie.
A nikdy jinak!
A všichni až na nás daňové poplatníky budou spokojení.
Naprosto dokonalý rozbor.
Jak se zmiňuje článek, AŽD z vyhlášeného tendru nejásala, dokonce ho napadla. Tak asi nebyl napsán podle jejích not.
Dost bych řekl, že v Záběhlicích zavládlou zásadní zděšení. Co je to za způsoby nevypsat výběrku na míru Jedinému správnému dodavateli?
Napadla, ale mám pocit, že neúspěšně.