Jel po vyloučené koleji, řekl k tragické nehodě vlaku EC 279 Metropolitan slovenský ministr dopravy
Na Slovensku se střetl vlak EC 279 s autobusem. Zdroj: Facebook.com - Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR
Ve hře je možné selhání lidského faktoru.
Za havárii vlaku a autobusu suspendovali na Slovensku tři výpravčí
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-za-havarii-vlaku-a-autobusu-suspendovali-na-slovensku-tri-vypravci-40478764
Už to leze
„Podle tzv. svodky o poruchách a mimořádných událostech na tratích Železnic Slovenské republiky skončily práce na zmíněné koleji těsně před tragickou nehodou. „Takže v době přejezdu vlaku přes přejezd už měla být kolej mimo výluku – tedy průjezdná,“ uvedl web.“
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-nejasnosti-kolem-havarie-na-slovensku-ktera-si-vyzadala-sedm-lidskych-zivotu-40478613#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Jo, ale průběh ukončení výluky je evidentně to, co bylo příčinou. Stáhli výpravčí, o OZOV ani slovo. Nic, co by ukazovalo viníka. Spíše standardní opatření při vyšetřování tak závažné nehody.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-za-havarii-vlaku-a-autobusu-suspendovali-na-slovensku-tri-vypravci-40478764
A co na to uskupení stánku SŽ ? Za každou nehodu může přeci strojvedoucí ! Mělo by se něco vymyslet ať je tomu tak i ted… MY NIC , MY JSME DOBRÁ ZPRÁVA !
Raději vyhledej lékaře, na to slunko lez jen s čepicí.
Propagačnímu oddělení SŽ nezištně nabízím slogan:
„Dobrá správa přináší dobrou zprávu!“
Asi slušnej matroš…anebo zanedbána školní docházka prvního stupně..
https://maps.app.goo.gl/zAUtMU7sai4Ehb2n8 – Na úvodní fotce je přesně tento pohled od přejezdu směr Budapešť
a co tam ty lidi,co se promenádujou v provozní koleji???
Nepromenádujou… Prchají…! 🙂
Tak se prchá, Mazánku? 😀
Tak nepředpokládám, že by tam zrovna v tu chvíli pustili nějaký provoz…
já bych na to rozhodně nespoléhal
Podobne debilne sa choval substrát asi pred 5 rokmi, keď zostal na trati Bratislava-Vajnory – Bratislava-Vinohrady Ešus. Bolo strhnuté trakčné vedenie a substrát sa vybral pešo, kam ho napadlo po vedľajšej koľaji, po ktorej kľudne mohol ísť iný vlak a urobiť z nich veľkú porciu fašírky.
Pri mimoriadnom zastavení vlaku bez súhlasu vlakového personálu substrát nesmie vystupovať. To, že horel rušeň je síce stresujúce, ale aj keby horel aj prvý vozeň (čo neviem potvrdiť ani vyvrátiť) tak sa mohli presunúť do ďalšieho vozňa, nie však z neho vystupovať.
No v takové situace si asi většina, když vidí ten bordel, a k tomu oheň v přední části, určitě bude nechat radit od dalšího nádražáka…
Pohled na poškozené trakční vedení, pohupující se ve výši očí už mnoho lidí donutil nechat si poradit
Tam se něco houpalo?
Viděl jsem to několikrát. A viděl jsem i stržené trakční vedení sklápěčkou, jejíž řidič se šel podívat, co vlastně udělal. Když OZ zapnulo napájení, tak skočil do kabiny auta po hlavě, odjet z kolejí však musel kolega, když si předtím na sedadla rozložil starou plachtu.
Bolo to v čase, pár minút pred / po ukončení výluky TV, takže sa mohlo pohupovat‘ len pánom v trenkách ____ a dámam v podprsenkách _____.
Oheň na mašine vlaku, ktory nevezie výbušný materiál síce nepoteší, ale nemal by zbavovat zdravého rozumu.
Koľko koľají je vedľa seba, toľko vlakov tam súčasne môže ísť.
Já vidím posečený trávník.
Pri oprave PZZ (poškodeného autobusom) bolo vykonané aj kosenie a pílenie naletových drevín.
NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali
A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali
On na to bude nějakej předpis, ale
Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk…
(nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobusu!!!)
Zatímco dispečerům se „ulehčuje“ a kontroluje práce mnohonásobně jištěným SZZ tak strojvedoucím se traťová část VZZ postupně vypíná… (protože někde „v dálce“ ETCS)
A výluka se ukončuje po zapnutí zabezpečovacích zařízení 😉
To taky 🙂
… ale v Čechách by výluka nešla ukončit, bo není CO zapnout
Přejezdů je na českých tratích víc než je Evropský průměr a 70% má zabezpečovací zařízení.
Instalují se kdejaké kraviny jako sčítací rámy cestujících, ale aby byly na vozidlech třeba záznamové kamery, které by mnohé příčiny nehod osvětlily?
Nejsou a nebudou. Aby se třeba náhodou neukázalo že za všechno nemá vinu strojvedoucí 🙂
Někde už jsou. K vidění třeba zde: https://youtu.be/yOQ2ClT15sE?si=uKIybDEAOJ39-lxJ
z 0 na 80 za 1 s je fakt hrozivý
a proč tam není zvuk?
Protože ta kamera je na stanovišti strojvedoucího.
Takhle dokonale odhlučněný stanoviště, to teda čumim…
To jste mě nepochopil. Protože je kamera umístěna na stanovišti, tak má záměrně vypnutý zvuk, aby nezaznamenávala hovory na stanovišti.
Strojvedouci za jizdy asi nemuze praktizovat soukrome hovory, nebo se mylim?
Zaznam sluzebnich hovoru je problem?
Já bych spíš odpověděl „Protože to je kamera. Zvuk zachycuje mikrofon“ :-).
Hadam, ze vetsina kamer na Zemi ma i mikrofon.
No ale v tom případě si tam přece klidně může vzít svoji vlastní? Fakt v tom není ani stopa obav aby se náhodou občas neprokázal opak?
Tak počítám, že vlastní kamerka to nemusí v případě velkého průseru přežít, ale záznam do nějaké betelné černé skříňky třeba jo. Taky to nikdo nevymaže jen tak, jako ze své vlastní. Každopádně by to spoustu diskusí vyřešilo. Nedávno jsme narazili na případ, kdy by to fakt bodlo a ne nahánět různé „věrohodné“ svědky…
Kamerové záznamy z lokomotiv mají svůj veliký význam. Prakticky okamžitě znáte příčinu MU. Pro příklad: u sběračů lokomotiv velice rychle zjistíte, zda udělal chybu strojvedoucí (například nestáhl kde měl), nebo jde o technickou závadu sběrače lokomotivy a nebo jde o technickou závadu trolejového vedení. Totéž u čelní kamery –> sebevrah nebo nešťastná náhoda, vyloučení „pomoci“ cizí osoby. Automobil na přejezdu –> pojistný podvod nebo porucha? Zatím jsme tedy nezaznamenali, že by provozovatel dráhy uplatňoval projetí návěstidla v poloze zakazující jízdu nebo posun, aniž by to byla pravda, ale i toto vždy prověřujeme. Měli jsme i případ, kdy nám traťový stroj… Číst vice »
Čtvrt milionu a jak na tom byla bezpečnost? Když proletí šutr sklem, čekal bych zranění kidí ve vlaku.
Předpokládám, že mluví o ceně kamery.
Ne, mluvím o ceně čelního okna.
ad Leinad: čelní okno je dostatečně silné, aby jím kámen nebo i něco většího neproniklo. Nicméně dojde k jeho poškození.
Díky.
(I tak bych to bral za bezpečnostní incident jak hrom, místo mašiny s pevným čelním sklem osobní vůz s otevřeným bočním oknem,…)
Tam, kde se to stalo již vozy s otvíracími okny nejezdí 🙂
Děčín východ – Ústí Střekov.
Za co mínusy?
Ta proč tam ty kamery povinně nejsou?
SŽ, DU, DI nebo MD to může nařídit, stačí napsat „předpis“
Nebo se nechce?
Pevně věřím, že fírové by to (kameru mířící na trať) uvítali
Aby ty vzajemne si odporujici informace davaly smysl vidim to na ukonceni vyluky bez zapnuti PZZ.
Reci o nefunkcnim PZZ vznikly prave protoze bylo vypnute pri vylukach s jizdama pracovnicjch vozidel.
Tohle je opravdu fundované vysvětlení oné události.
Prispevok vodiča ktorý stál za autobusom https://www.facebook.com/share/p/Lou2kDPd5NTd9QeP/
Ale o světelné signalizaci se tam nic nepíše, jen že se zvedly závory…
Asi na ně neviděl přes ten autobus. Tak přece nebude lhát.
AndyS
https://www.facebook.com/share/p/Lou2kDPd5NTd9QeP/
40 roků jsem pracoval jako výpravčí vlaků, tak něco o tom vím a nyní jsem v důchodu tak můžu vypovídat. Z toho co jsem spatřil tak ten rychlík jel proti správnému směru, já jsem byl vždy zastáncem toho abych jezdil ve správném směru, většinou je to pravostranný provoz. Nevím jak je to tam s tím , kdo řídil provoz těchto vlaků mezi stanicemi, zdali to byli výpravčí, nebo dispečeři. Vše naznačuje tomu, že provoz mezi stanicemi řídil dispečer, protože kdyby to řídili výpravčí, tak se to asi nestalo, protože jeden výpravčí žádá jízdu vlaku po určité koleji a druhý výpravčí… Číst vice »
Tak já tedy nevím…
(cituji Tadeáše) „40 roků jsem pracoval jako výpravčí vlaků, tak něco o tom vím a nyní jsem v důchodu tak můžu vypovídat. Z toho co jsem spatřil tak ten rychlík jel PROTI správnému směru, já jsem byl vždy zastáncem toho abych jezdil ve správném směru, většinou je to pravostranný provoz.“
Pokud je na Slovensku pravostranný provoz (což je) a pokud fotografie z nehody není stranově převrácená (což není) tak si myslím, že ten bourající vlak EC279 jel VE SPRÁVNÉM SMĚRU…
Proč Tadeáš tvrdí opak, to nechápu
(že jel EC279 po vyloučené koleji, to nerozporuji, pouze směr)
Podle některých informací jel zřejmě jako první po ukončení výluky.
Tadeas nema pravdu. EC jel po 1. TK tudiz po spravne, chceme-li jizne koleji, ktera byla predtim vyloucena. EC zastavil cca 300 m od problemoveho prejezdu ve smeru na jihovychod (Sturovo).
Dukazem jsou fotografie i videa vytvorene bezprostredne po nehode, napr.: https://www.dailymotion.com/video/x914900 .
navíc co tam ty lidi co se promenádujou v provozní koleji??
Substrat je pitomy …
z nekterych vyjadreni to na mne dela dojem, ze mame byt „radi“ za to, ze EC jel po vyloucene koleji a ne na te druhe primo proti Os ZSSK
A proč by měl EC jet proti Os?
A víš, že to mohlo být tak, že ho na vyloučenou pustily, aby nečekal na protijedoucí Os, nenabralo EC sekeru. Není důkaz, že by měli jet proti sobě a fíra jak udávají nic nezavinil. A to zatím nevíme proč jel na vyloučenou kolej, kde měl určitě na volno. To musí vysvětlit vypravčí nebo dispečer. Tak tvá varianta je momentálně strašení.
Na vyloučenou kolej by měl mít spíš „výkolejku“ a ne na volno, no neee???
měl to být sarkazmus, né vážně myšlená věc
bohužel editovat to nejde
(nebo to neumím)
Já to bral jako srandu, ne strašení.
Kdyby asi jel po té druhé, tak některý vlak počká a vykřižují se ve stanici.
Tak jednu dvacetinu problému zvaného 380 mají České dráhy vyřešenou
Aby ses nedivil, naši východní bratři nám mašinu uvedou do provozu. Tehdy např. šlo o eso 363 066. Nebo, že by jsme dostali jako náhradu jinou mašinu?
Nám můžou dát jeich Zátopka, bez ETCS se v budoucnu bude stejně jezdit jen pod střídavinou na jihu.
To ano, ale nemaj na ně dotace? Aby to nebylo složitější. V horším případě dostaneme 263 004 🙂
263 se u nás spíš budou vyřazovat, to aby my je spíš dali jim, třeba za jednu 362.
Byla na to dotace. To znamená, že se to smí používat jen k účelům, jaké byli v podmínkách dotace, tj. příměstská doprava v okolí Blavy. Ale to omezení není věčné. Je možné, že už to vypršelo a ZSSK si s těma lokomotivama může už dělat co chce.
Podle všeho to všechno jde za ŽSR a ty mohou ČD náhradou poskytnout leda tak MUVku.
Dají to do áček, za týden jako nová málo jetá.
Opravdu blbé řešení, za 7 mrtvých.
Ne ze bych sem v tom vyznal, ale jste si jisti, ze to nepujde opravit?
Může to jít opravit, otázka je, jestli se bude chtít.
To, ze Ceske drahy nesnasi vyrobce masiny, jeste neznamena, ze budou chtit odepsat, kdyz uz stala tolik penez. Nebo i pres to ?
Takže vlastně si těď ČD a Regio Jet nemají co vyčítat. Oba byli tam kde neměli do dělat a v obou případech to dopadlo jak to dopadlo a umírali při tom lidé.
Strojvedoucí je ten nejméně pravděpodobný viník. Přesněji není viník zcela jistě.
V této MU již nedovedu potvrdit ani toto…
Mohu se zeptat, zda je strojvedoucí nějakým způsobem dopředu zpravený, kudy (po kterých traťových či staničních kolejích) pojede? Nebo to vidí až podle výhybek, kudy mu postavili cestu a vlastně vůbec netuší, kudy pojede? Nesouvisí to z touto MU, zajímá mě to obecně – má sice poznání trati, ale dispečer ho ve stanici může poslat k jinému nástupišti, tak zda ví, po kterých spojkách a kolejích pojede, nebo se prostě nechá vést postavením výhybek.
Napíšu to laicky – pokud jsou na trati 2 koleje „pro“ obousměrný provoz, tak zpraven není.
Jasně, to dává smysl. Ale já se ptal na trasy při např. výlukách, nebo i jen provozní důvody, kdy předjíždí pomalejší vlak v protisměru, nebo např. z Poříčan do Prahy, kde jsou tři koleje – zda fíra přesně ví, po kterých výhybkách, spojkách a kolejích v tu chvíli pojede, nebo to dostane oznámeno jen rámcově a pak už se jen nechá vést postavenou cestou. Protože někdy jsou např. před/za zhlavím (či na těch třech kolejích) dvě i více spojek mezi kolejemi za sebou (takže to mohou být asi kterékoliv), jindy se zase mění nástupiště, takže zase různé výhybky a jiné… Číst vice »
V zásadě jede tudy, kudy to má postaveno. Nikdo mu přesně neříká, po jakých přesně výhybkách to zrovna dneska bude.
Je rozdíl mezi strojvedoucím, který projel stůj (ač si to uvědomil a zastavil, víc už nestihl) a strojvedoucím, který jel nevědomě po vyloučené koleji, na níž jej zřejmě někdo pustil… 🙂
Ty si hlupák až to bolí …
Mlčeti zlato!
Ne, tady není důkaz, že by fíra projel stůj.
Dopručuji aktualizovat poznatky i odjinud, vývoj jde kupředu (níže citace z novinky.cz):
„Při nehodě vlaku a autobusu, která si ve čtvrtek na Slovensku vyžádala sedm obětí, táhla vlakovou soupravu lokomotiva, která patřila Českým drahám a řídil ji strojvedoucí z břeclavského pracoviště. Železniční společnost Slovensko v pátek potvrdila, že strojvedoucí se nedopustil žádné chyby a nemohl vědět, že ho omylem poslali na uzavřenou kolej.
„Už nyní můžeme vyloučit pochybení strojvedoucího, které by mohlo zapříčinit tuto nehodu,“ cituje Denník N mluvčího ZSSK Dominika Drevického.“
Každopádně – velká tragédie.
Osobně pojem „uzavřená kolej“ neznám … ale možná se již změnilo názvosloví za těch 30 let co jsem slezl z 363.
Jestli čtu správně, tak HAL9000 pouze citoval novinky.cz – a tam evidentně ten pojem znají 🙂 a používají 🙂
Ja kdyz se se ani Sura nebo Sprava zeleznic neumi vyjadrovat, tak to necekej ani od novinky.cz.
Jako kdyz …
Nevím jak bych okomentoval ty výplody cos tady prezentoval. Nejlíp to asi vystihne slovo zvratky, jo to bude ono. Buď jsi turbotroll, nebo neuvěřitelně mimo. Vůbec nerozumím tomu, proč se pouštíš do diskuze o něčem, o čem nemáš ani tušení. Zalez někde do díry a už nevylézej, je to to jediné užitečné, co můžeš udělat.
Běžte si nafackovat.
Ty si hraješ s vláčkama?
Už minule, v diskuzi o Pardubicích, sem ti psal, že seš magor. A teď si to potvrdil. Co ty seš za člověka? Ono míň je někdy víc. Kapišto?
Jako že strojvedoucí může nějak ovlivnit, na kterou pojede kolej? A když náhodou má postavenou vlakovou cestu špatně, tak prostě vlak zastaví a seřve příslušného dispečera/výpravčího/kýho čerta kdo to v té stanici blbě postavil?
I kdyz ministra dopravy SR nesnasim, tak musim napsat, ze vzdy u vsech vyroku rekl „pravdepodobne“, „predbezne“, „definitivne to rekne az zaver vysetrovani“. Mnozi novinari na tohle zrejme zamerne zapominaji.
Ten RJ se tam octl kvůli nerespektování návěsti hlavního návěstidla, tomu ČD tam někdo postavil vlakovou cestu. Chápete rozdíl?
„Šéf Železnic Slovenské republiky (ŽSR) Alexander Sako dodal, že na železničním přejezdu u Nových Zámků projel při spuštěných závorách vlak ve směru na Nové Zámky. Následně se závory zvedly, a do kolejiště vjelo osobní auto a autobus, se kterým se střetl vlak. Jel v opačném směru než ten předchozí.“ Opravdu? Odjinud. Rychlík z Prahy, který se ve čtvrtek srazil na Slovensku s autobusem, jel po koleji, jež byla pro vlakovou dopravu uzavřena. V pátek to řekl slovenský ministr dopravy Jozef Ráž. Podle svědků nefungovala světelná signalizace a závory, které se navíc na tomto přejezdu často opravovaly. Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/slovensko-nove-zamky-nehoda-vlak-autobus.A240628_100043_zahranicni_kha No ono… Číst vice »
cituji „Jedné. A pokud jedné musí jich tam být zákonitě více.Kdyby tam byla jedna šlo by o uzavření prakticky celé tratě.“
Tak této myšlence nerozumím ani za mák
Trat je 2-kolejna. Na 1 kolej padl strom, tak ji vyloucili z provozu. Po druhe koleji se jezdilo logicky obousmerne.
Na vyloucene koleji bylo vse vypnute, vcetne elektroniky pro prejezd, protoze tam krome pracovni techniky nemelo nic jezdit. Jenze se cosi pos*alo a to EC tam vlezlo …
Kruci, já mechanizmu nehody rozumím! Nepotřebuji vysvětlovat „spadlej strom“ na jednu kolej dvoukolejné tratě!
To Trumway napsal nějakou myšlenku („Jedné. A pokud jedné musí jich tam být zákonitě více.Kdyby tam byla jedna šlo by o uzavření prakticky celé tratě.“) které nerozumím…
„Slovenský ministr dopravy Jozef Ráž na tiskové konferenci ke včerejší tragické srážce vlaku EC 279 Metropolitan s linkovým autobusem řekl, že vlak jel po vyloučené koleji.“
OK. A kdyby jel po té druhé tak co? Nehoda by se nestala a ke srážce s autobusem by na přejezdu nedošlo?
Na vyloučené koleji nejede PZZ.
A ta druhá kolej vedle je co? V článku se píše, že byla vyloučena jen jedna. Ten přejezd vede přes kolik kolejí?
Druhá kolej vedle je překvapivě druhá kolej. A přejezdy na vícekolejných tratích jdou pro jednotlivé koleje „vypínat“, přesněji řečeno zavádět do výluky činnosti. Aby například během výluky nezvonil a nebyl zavřený pořád skrz pracovní vehikly na koleji v obvodu, aby skrz pracovní vehikly ve vyloučené koleji nemusely jezdit i vlaky na Op. Prostě se pro příslušnou kolej deaktivuje a pro tu druhou funguje bežným způsobem.
„A přejezdy na vícekolejných tratích jdou pro jednotlivé koleje „vypínat“, přesněji řečeno zavádět do výluky činnosti.“ OK. pokud by tam nějaké pracovní stroje byly chápu vypnutí PZZ. Pokud tam žádné stroje nejsou má být normálně v činnosti. Třeba proto, aby se nějaký vlak nemohl srazit s autobusem. Mimochodem i když se provádí rekonstrukce nějakého nádraží PZZ normálně fungují a to i v případě, že tam maká podbíječka nebo, že se tam prohánějí dvoucestné bagry. Ty však naopak kolikrát přejíždějí přes otevřený přejezd i když je PZZ v činnosti.Záleží na tom jak je to nastaveno. Tohkle se holt nepovedlo a na… Číst vice »
Nevím jak to funguje na Slovensku, ale! Dělám na výlukách jako OZOV (odpovědný zástupce objednatele výluky) – což vlastně je člověk který zodpovídá za výluku. Když dostanu v rozkazu o výluce požadavek o vypnutí PZZ, tak prostě zavolám bezpečákovi, ať to vypne a nezajímá mne jestli tam něco pojede nebo ne – na to je tu někdo jiný. Je to běžné vypínat na vyloučené PZZ, ať se ten přejezd neovlivňuje. Kromě výlukových tam nemá co nic jezdit a navíc ti jsou zpraveni o nefunkčnosti nebo naopak funkčnosti přejezdu a jeho kilometrickou polohu. Ty kecy o tom jak je PZZ v… Číst vice »
Čtyři. 😉
https://mapy.cz/letecka?source=osm&id=1015716261&ds=1&x=18.2539591&y=47.9666270&z=19
Dve. Nehoda sa stala tu: https://mapy.cz/s/guhejurecu
U toho vašeho není žádný oklouk celých 16 km daleko po směru jízdy vlaku.
Podle mě je to tenhle, ale to už je drobnost. https://mapy.cz/s/gakuzuzere
Ten čtyřkolejný vypadá, že soudruzi šetřili a šetřili na stavbě mostu, aby si mohli pořídit víc tanků. Přejezdy v obvodu stanice jsou zlo.
Martin von Bahnhof i Jiří Kocurek: Oba vase odkazy smeruji spravne na ten samy prejezd.
Trat je 2-kolejna.
Od prejezdu na jihovychod (ke Sturovu) mirny levotocivy oblouk je. Kdo ho nevidi, mel by zajit k ocnimu doktorovi.
Pohled z masiny (natocen o hodne driv): https://www.dailymotion.com/video/x6do86s?playlist=x7wv3d . Cas problemoveho prejezdu: 1:04:34 .
Ale jo, už to chápu. podle toho co jsem si přečetl PZZ fungovalo asi jen pro vlaky v opačném směru když krátce před srážkou tam jel vlak a pro směr po kterém přijel ten vlak co se s autobusem zrazil nikoliv když se závory zvedly , autobus s dalším autem vjel na přejezd a on si tam jede vlak.
Každá kolej je zapojená zvlášť a je jedno, kterým směrem vlak jede. Je to symetrické na obě strany.
https://youtu.be/VAxD8NiGIsE?t=203
jen dnes při jízdě po nesprávné koleji není delší výstraha (obousměrný autoblok)
V tomto případě se výraz nesprávná kolej nepoužívá, jednalo by se o banalizovanou trať. Ta tam ale podle předvěsti na fotkách není a tam už je výraz nesprávná kolej na místě.
Kdyby jel v ten okamžik po té druhé, tak se srazí dva vlaky.
To by těch mrtvých nebylo „jen“ sedm, ale tak 10x více …
Je zbytečné spekulovat, pokud neznáme opravdu všechny pravdivě ověřené detaily, co a jak fungovalo v době nešťastné nehody. Jedno je jisté. Stalo se a nic na světě není a nemůže být i přes veškeré dostupné technologie stoprocentně zabezpečené. Přitom je možné, že na začátku sehrál roli jen extrémní déšť a hned nám poškozené technické vymoženosti dopomohli k této udalosti..
Je zbytečné spekulovat a přesto to o pár řádků níž děláte. Úsměvné.
Já? Když jsem tu napsal tento jediný prispevek?Asi byste neměl tolik chlastat již odpoledne, když už teď tak špatně vidíte?
Zbytečně to tu plevelíte.
Citace: „Přitom je možné, že na začátku sehrál roli jen extrémní déšť a hned nám poškozené technické vymoženosti dopomohli k této udalosti..“
A nesehrál? To je jako ta spekulace, když všude píšou, že přejezd blbnul od prutrze mračen? Si pletete ponekud termity..
Jo, je. Podle inside info byla výluka jen napěťová a byla ukončena. Nejčastější chyba bývá na straně řidiče a to stále není vyloučené.
Ovšem soudit viníka a příčinu podle pravděpodobnosti je totální nesmysl.
Já ho nesoudím ale spekuluji o příčině a tam to totální nesmysl není. Vlastně ani nespekuluji, ale říkám „není vyloučené“, protože ty informace jsou rozporuplné.
https://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=1493 jasně stačí si najít pár článku, zabeěru, kde se píše o 500 letých uhrnech, ale určitě to s destem nesouvisí.
Ale tady není debata, zda pršelo nebo ne ale zda déšť sehrál roli. To je ta spekulace.
Tak když tam byla výluka kvůli povětronstním podmínkám, tak nesehrál, ta výluka by jinak nebyla, bože…
tady jsem
„technické vymoženosti“
Tak to by se nesmělo rychleji než nějakých 10 km/h a stejně by se občas nehoda stala.
Point je někde jinde a v tom má autor pravdu. Stopro zabezpečit nelze nic. A pokud by vlaky jezdily třebas pomaleji přes přejezdy jak nepřímo naznačujete, určitě by to zase dost rizika snížilo. Ale zkuste to někomu dnes říct, vše je honem honem, nikdo nemá čas čekat ani na přejezdech ani ve vlaku, vše je otázka peněz, Čas jsou peníze atd atd.. Takže pak si těžko můžeme stěžovat a hledat tu viníky a neprůstřelné řešení. Vždy je něco za něco…
Náhodou pan (nebo paní) „Jméno.m“ vidí dobře!
cituji Vás pane Michale:
„Je zbytečné spekulovat, pokud neznáme….“
a o pár ŘÁDKŮ níže píšete
(opět cituji)
“ Přitom JE MOŽNÉ, že na začátku sehrál…“
a to je ta spekulace – a stihl jste to v jediném
svém příspěvku 🙂 spekulaci odsoudit a vzápětí vyrobit 🙂
„asi byste neměl tolik chlastat již odpoledne“, když si po dvou řádcích SVÉHO textu nepamatujete co jste napsal na začátku
Tak když tam byla výluka kvůli povětrnostním podmínkám, tak nesehrál, ta výluka by jinak nebyla, bože… Nechlastejte oba dva…
Zdendo,
sehrál/nesehrál je mi buřt.
Spekulace se skrývá ve slovíčkách „je možné“ 🙂
Kořalku nepiju, jdu si dát Rum
Ne, to „je možné“ je jen neštastný opis. Kterého se tady spousta haterů hned chytla, že jako spekuluje. Kdyby to napsal natvrdo, popsal by skutečnost. Ale to by si tu někteří nemohli zamínusovat. Sehrál a basta. Ty informace najdete i na k-reportu. „kôli poveternostným podmienkam sa poškodilo TV, na ktorého oprave sa pracovalo“
https://www.k-report.net/discus/messages/28/174.html?1719614065
Neodsoudil, ale napsal, že je zbytečná.
Všichni děláme zbytečné (nebo řekněme – „neužitečné“) věci – třeba proto, že nám dělají radost (jsou ale pak ještě zbytečné?) 🙂
No jo…
Takže on si pak svou vlastní zbytečnou spekulací „dělal radost“
Když se mi to takhle vysvětlí (zbytečné…, radostné!!!, zbytečné???), tak to chápu – a toho kdo si dělá radost bych nechtěl nějak omezovat.
… teda kromě těch, co „si dělají radost“ na veřejnosti a je to fuj, ti mě vadí…
https://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=1493 jaké spekulace? ty uhrny byly etremní – 500 lete, stačí se podivat na nějaké zábery z okoli a je jasné, že to odstartovalo celý ten problém, včetně neschopné nemocnice, která měla pomáhat zachranovat zraněné…
Někdo znalý místních poměrů by nám měl vysvětlit něco blíže k zab, zař. Je to již dávno, co jsem po té trati jel, tehdy elektromechanika s úvazkem na autoblok. Byl-li obousměrný, nevím. Při trolejové výluce se zab zař nevypíná, je ale možná nějaká úprava dle výlukového řádu. Bylo tu již několik matoucích článků, mluvčí nejsou znalí předpisů a novináři opakují každou blbost. Dnes je přísný zákaz podávání informací zaměstnanci. Co by nám řekl asi návěstní mistr o činnosti přejezdu. Co by nám řekli výpravčí sousedních stanic o výluce. Jinak jsou to stále neověřené domněnky.
Pokud vím, tak jediný autoblok uvázaný na elektromechaniku je první úsek za Štúrovem směrem na NZ (od 70., 80., nebo 90. let, nevím, může mě někdo doplnit). Jinak NZ – Štúrovo hradlový poloautoblok či rovnou telefonika (a narozdíl od socíku bez hradel/hlásek) a elektromechanika. AB a RZZ jen mezi Bratislavou a Novými Zámky – od 80. let.
Ministr za pritomnosti gen.reditele ZSR rekl ( https://www.dailymotion.com/video/x914a38 ), ze prejezd byl pro vyloucenou kolej vypnuty. Kdyby to nebyla pravda, tak ho zrejme ten gen.reditel ZSR opravi – i kdyz je to jeho sef.
Tolik „zaručených“ svědectví a konspirací, až z toho jde hlava kolem. Jedni říkají, že přejezd nefungoval, jiní zase že fungoval. Jedni tvrdí že kolej byla vyloučena, druzí zase, že byla pouze napetova výluka ukončena 30 minut před nehodou. Nejlepší by bylo, kdyby si přestali vymýšlet a slovenské úřady informovaly někým kdo je alespoň trochu v obraze.
Vysetrovani probiha a nema smysl delat tiskovky kazde 2 hodiny. Je treba cekat na ukonceni vysetrovani, co muzou byt dny, tydny, mesice …
Tady je zase mudrců, tak si můžou jet vyzkoušet koridorový přejezd u nás, z jedné strany oblouk s PHS a z druhé do kopce, navíc PZZ spíše dělá blbosti než funguje, částečně i díky nájezdům místních domorodců. Takže po průjezdu vlaku když jedu do kopce, tak abych něco vůbec viděl, tak pomalu musím zastavit v první kolejí a z druhé strany abych někoho pořád vozil a ten šel na druhý konec přejezdu koukat 👍
Kradou i zrcadla?
https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/nb_zrcadlo20110712.html
Mám dojem, že v celku by tam zůstaly asi hodinu.
Tady jde o to, že takové přejezdy by na koridorové trati vůbec neměly být. A že jsou, odpovídá MD ČR, SŽ. Prostě už nejsme v 19. století. (tedy vlastně jsme).
Jsme v Evropě a tam platí evropské normy-a to i na železnici. Jsou podrobné a přesně stanoví, kde a za jakých podmínek lze použít pro překonání křížení použít jaký druh zabezpečení. Do rychlosti 160 km/h lze použít přejezd, opatřený červenými světly a závorami.
Problem je, ze ty normy si nezridka kde-kdo vysvetluje / upravuje jak se mu zlibi. V Cesku na trati se 160-tkou prejezdy byt muzou (a stoji kazdy rok hodne penez i zivotu), ale na Slovensku ne. Kde je tedy „svata“ euronorma?
V principu. Rýt rýčem lze i ve svátečních botách, do divadla v gumovkách se nechodí.
První jízda Railjetu v ČR.Výpravčí v Přelouči pustil Railjet na vyloučenou kolej.Naštěstí bez následků.
Jezdím po Rajku a přál bych Vám vidět.Ty zelený tunely kolem trati,vysekané jen 30 metrů před návěstidlem.Slováky to nezajímá a my nenáme páky,můžeme si stěžovat,ale to nepomůže.Jezdí se jen podle barev na Mirelu.ŽSR 21 století.O kvalitě svršku nemluvím,aspoň jak se to na laminátce třepe,tak my naskakují na hodinkách kroky.
To teda ŽSR to je opravdu jako legenda, pravidelná rychlost nákladních vlaků v této zemi je do 5 km/h
Jako bych to slyšel: Veď máš opakovač, tak čo ti je*be!?
Třeba stanice Bratislava Nové Mesto měla 11 pomalých neoznačených jízd.Takže než to projedete se 600 metrovým vlakem,bez komentáře.
Toto sa väčšinou rieši prísne predpisovou jazdou. Chápem tlaky aj od ŽSR, aj od dopravcu, ale ak by sa fírovia dali dokopy a začali jazdiť štýlom že proste nepôjdu rýchlosťou väčšou ako je potrebná na to aby vedeli zastať pred navestidlom (a tým tu trať kvalitne zasekali), veci by sa niekam pohli. Inak to bohužiaľ na severnom Balkáne nepôjde.
Jezdím tam 15 let a nikdo nic neřeší.Když to Slovákům nevadí……
Jezdit Slovensko je hardcore.
Tak to natoc na mobil, zaves na YouTube a odkaz s komentarem posli do nekterych z 3 poslednich nezavislych novin Slovenska (Dennik N, Aktuality, Sme) nebo do nekterych v Cesku (tam mozna i do TV).
Od 1.7.2024 bude vsechny TV v SR ovladat UV KSS (Koko*i Skur*ení Smerácky) – tam uz jejich kritika neprojde.
Dle jiných článků zemřel i řidič autobusu, resp. je součástí toho počtu 7 obětí. 🙁
Ano, bydlel ve stejné vesnici jako většina obětí.
I když podle SME.sk to ( poněkud zmateně)vyzníva, jakoby byl mezi zraněnými, tak nevím, kde je pravda….
Podľa štátneho tajomníka ministerstva zdravotníctva Michala Štofka je vodič autobusu vo vážnom ohrození života, do nemocnice ho transportovali vrtuľníkom. „Keď ho našli, bol pri vedomí,“ potvrdil Štofko.
O. K., jiný zdroj uvádí něco jiného Rodákem ze Semerova je i řidič autobusu. „Obec Semerovo na jihu Slovenska má kolem 1 300 obyvatel a všichni se tam dobře znají. Čelko deníku Nový Čas prozradil, že mezi oběťmi neštěstí byli i mladí lidé. „Tomu nejmladšímu bylo jednadvacet let. Byli tam tři mladí lidé a tři starší,“ uvedl starosta s tím, že ho s všemi pojil přátelský vztah. Musím říct, že ho znám jako velmi zodpovědného člověka a dobrého šoféra. I mě vozil autobusem na střední školu. Nikdy z jeho strany nedošlo k pochybení. I on je obětí této tragické nehody,“… Číst vice »
„… má kolem 1 300 obyvatel a VŠICHNI SE tam dobře ZNAJÍ“
Týjo, tak to je.. to je… já nevím co to je, ale mám z toho hrůzu.
Dobře znát 1300 lidí…
Novy Cas je neco jako Blesk – napisou pravdu jenom omylem.
Ridic je ze Semerova, ale zatim je ziv, i kdyz 6 lidi ze Semerova v tom autobusu zemrelo. (Tolik vim ja z TA 3)
Mohlo se to ovsem casem zmenit.
No, podľa iných informácií (asi priamo od človeka z prevádzky, ktorý tomu rozumie a nie ako minister, ktorý nemá ani tušenia o čom kecá) sa výluka koľaje skončila cca 25 minút predtým, ako tam šiel ten vlak. A výluka to bola napäťová. Na druhej strane, ako niekto môže trepnúť taký nezmysel, že kvôli dažďu tam bola výluka ale zároveň všetko fungovalo ako má? To akože výpadky pri daždí je bežná funkcia zariadení ? Aby sme neskončili ako pred 150-timi rokmi, že sa mohlo jazdiť len za slnečného počasia a cez deň … Jedná sa o najdôležitejšiu medzinárodnú trať na SVK,… Číst vice »
Berte to tak, že prakticky všechny dosavadní informace o tom, jak to bylo a jak (ne)fungovalo zabzař, máme od agentury JPP.
Nie sme zlí
načo záplava horkých slín
mm – sladké výmysly.
Nie sme zlí
azda bývame bezradní
bez chýb nie je nik.
Ráža síce neznášam, ale vždy ku všetkému, čo povedal dodal „predbežne“, „zatiaľ“, „treba počkať na závery vyšetrovania“ – na to novinári i konšpirátori radi zabúdajú.
Takže čakáme …
PS: Teď jde o to jaká návěst byla v poslední stanici na návěstidle. Pokud zelená mohl jet. Pokud červená projel návěstidlo. Ale spíš to odnese výpravčí.
hlavne to odnesli lidi v tom autobuse
Věřím tomu, že na této trati už je traťové zabezpečovací zařízení. To nepovoluje otočit traťový souhlas a postavit odjezdové návěstidlo na volnoznak, pokud je na trati přejezd v poruše/ve výluce (teď tedy nevím, zda na automatickým hradle a autobloku nejde postavit už odjezd, nebo až příslušné oddílové návěstidlo kryjící daný přejezd).
Takže o „zelené“ pochybuju, to už bych to spíš viděl na přivolávačku.
Traťový souhlas se právě otáčí při výluce, aby nepostavil na správnou vyloučenou. A k tomu mnemotechnická pomůcka. Jestli to neudělal, automatismus je sviňa.
Je to možné, nikdy jsem na dvoukolejce a autobloku nesloužil a tak tyto postupy neznám. Jsem už z principu lokálková krysa a můj vrchol v TZZ je automatické hradlo na přímětské trati. A všude jinde, na klidnějších částech tratě, máme obligátní „telefoniku“.
No, podle info výše jen teoretická debata, protože po NAPĚŤOVÉ výluce. Bez přesných informací zbytečné.
To je fór v poslední stanici
Podle zatím dostupných informací, kdyby jel po „správné“ koleji kde před pár sekundami projel v protisměru další vlak = čelní střet … Těch mrtvých si vynásobte minimálně 10x při čelním střetu 🙁 .Samozřejmě nechci nic zlehčovat, protože i tak je to dost velká tragédie … Pak se nabízí otázka, jestli ho výpravčí/dispečer neposlal na „nesprávnou“ kolej úmyslně, protože tím by odvrátil čelní střet. Jenže jaksi nepočítal s tím, že mu na nefunkčním přejezdu vjede autobus (před autobusem údajně projel ještě osobák) …
Foto nahoře ukazuje, jestli je na správné nebo nesprávné…
PS. jestli teda to video nebylo převrácené, protože borec má hodinky na pravé ruce. o)
Aj ja nosím hodinky na pravej ruke.
Proto jsem psal jestli. Doplním tedy, jestli to byl skutečně vlak z Prahy do Budapešti a ne naopak, tak je video převrácené. Viz oblouk…
Ale houby, teď jsem to zblbl. Je na správné.
Máš výše odkaz na mapu, téhle tvé opravy jsem si nevšiml.
Byl to vlak z Prahy do Budapešti a to video je správně.
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9pmeDxNzzY&ud=18%C2%B011%2728.079%22E%2047%C2%B059%277.687%22N&x=18.1915945&y=47.9854793&z=19
Záleží, jak se točily ručičky.
Aha, pustím si to video znovu… 🙂
Foto nahoře ukazuje, kam vrhají vagony stín a že před fotografem hoří. Víme, že hoří u lokomotivy.
Tedy: Slunce svítí zprava, sever je vlevo, objektiv se dívá na východ (jihovýchod) a vlak tím pádem jel po koleji vpravo, což odpovídá jeho směru do Budapešti.
to ten směěr točení hodinek byl jednodušší 🙂
Jako že by neměl postaveno (svítila návěst stůj) a odvratná výhybka by ho poslala někam jinam než do postavené trasy jiného vlaku? Jo to by asi šlo
Zbytečné spekulace.
správná/nesprávná kolej — rozlišovat ve smyslu -organizačním -provozním -bezpečnostním (toto je můj laický názor) Při pravostranné „organizaci dopravy“ je pravá kolej „správná“ a levá kolej „nesprávná“ Pak při jednokolejném provozu na dvoukolejce (kdy je jedna kolej z nějakého důvodu VYLOUČENÁ) jede vlak po „nesprávné“ koleji když jede (laicky řečeno) v protisměru – přesto je provoz při dodržování předpisů bezpečný… Na vyloučenou kolej vlak nesmí (není ani správná ani nesprávná, je „uzavřená“ pro provoz), vjede-li tam, pak se většinou něco pos… pokazí – to je ten bezpečnostní pohled Takhle si to vysvětluju, chcete-li, kamenujte (může-li být provoz „zlevosměrněn“, tj. v nějakém… Číst vice »
Na Slovensku je pouze pravostranny provoz, ale tam kde to TZZ umoznuje je mozne jezdit po obou kolejich obema smery dohodou vypravcich nebo rozhodnutim dispecera, to plati i zde.
U některých článků by se měla diskuse vypínat. Chytří lidé by pak věnovali čas něčemu, co nás výrazně posune vpřed 😀
Toto je dôležitá téma, pretože bez systémovej zmeny sa bude podobná situácia opakovať. Údržba tratí – dlhodobo podfinancovaná údržba tratí, priecestia so zlým rozhľadom. Nedostatočné kosenie v okolí priecestí. Mnohé priecestia bez zabezpečenia Riadenie dopravy – zastaraný systém riadnia dopravy sa na väčšine tratí spolieha na ľudskú pozornosť, množstvo POTR a mimoriadnych situácii rozptyluje obsluhu. Personálna kríza – na západnom SLovensku je dlhodobo nedostatok signalistov, riešením by bola automatizácia, ktorá ale postupuje pomaly. Korupcia a neriešenie korupcie – viď prípad Štefana Hlinku, bývalého riaditeľa Žsr za vlády SMERu Netvárme sa, že je to výnimočná ľudská chyba, to isté sa môže… Číst vice »
Kecama na fóru to ale nezměníte.
Tak to nečti a jdi něco dělat, co nás posune vpřed.
Kdysi bylo: „…zakázali psát a zakázali zpívat..“. Teď se už nesmí ani číst?
Nikdo mu nic nezakazuje.
Tak se nezdržujte a nashle!
Takže pro mě jako pro účastníka silničního provozu od teď platí, že se budu rozhlížet i když bliká bílá. Snad to do mě nenapálí auto zezadu.
To platilo vždycky 💁🏻♂️
Jo, ale arogantnich blbu v modrobilych vrtulich ci ctyrech kruzich arogance se clovek boji vic nez vlaku na prejezdu…
Mal vôbec vodič autobusu šancu vidieť ten vlak ? Je to v oblúku a veľmi zarastené.
Ve směru, ze kterého přijel vlak, je vidět několik kilometrů. Oblouk začíná až za přejezdem, ve směru na Maďary.
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9pmeDxNzzY&ud=18%C2%B011%2728.079%22E%2047%C2%B059%277.687%22N&x=18.1915945&y=47.9854793&z=19
přejezd už je v oblouku + je to zarostlý jak prase..kousek tam vidět je, ale moc ne, na přejezd autobusu to bezpečný na rozhled není
A je tam traťová maximálka pro obě koleje 100 km/hod.
Ne, neni je to v oblouku – rozhled na obe strany je tak 50 m. Jeste navic EC jelo od zapadu, odkud zrejme svitilo i slunce …
Pohled z masiny (natocen o hodne driv): https://www.dailymotion.com/video/x6do86s?playlist=x7wv3d . Cas problemoveho prejezdu: 1:04:34 .
Presne tak, nemel. Rozjizdel se po zvednuti zavor, jak dlouho to trva prejet koleje s busem aniz by litali lidi ze sedadel? 15-20sec? I kdyby 10, kolik ujede vlak za 10 sec?Navic jestli blikala bila…
Ještě před ním bylo osobní auto. To projet stihlo
(jedna bábka to vravela 🙂 )
A to si doteraz nerobil? Veď to učia v autoškole.
Tak na co je tam ta bílá?
Přesně k tomu. Nicméně v případě této nehody žádná bílá nebyla.
Můžete jet 50, povinnosti přesvědčit se, jestli se neblíží vlak nikdy nezbavovala a nezbavuje. Vy máte řidičák?
Něco jsem včera psal. Takže to zopakuju:
§29
https://www.kurzy.cz/zakony/361-2000-zakon-o-silnicnim-provozu/paragraf-29/
1.d) …toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo
Takže si raději sedně na ruce, než budete někoho zbavovat řidičáku.
Ono je to totiž na mnoha přejezdech nemožné, uvidět vlak včas, pokud pojede plnou traťovou.
Ale může ten zákon napadnout u ústavního soudu.
Proto se dělají Přejezdová zabeezpečovací zařízení. Při jejich vypnutí či poruše se rychlost drážních vozidel, blížících se k přejezdu, sníží na max.10km/h. A toto se ještě doplňuje dáváním návěsti „Pozor“ lokomotivní houkačkou
„Při jejich vypnutí či poruše SE rychlost drážních vozidel, blížících se k přejezdu, sníží…“
Rychlost SE nesníží, rychlost musí snížit strojvedoucí, a ten nejdříve o té poruše či vypnutí (či ukradení) MUSÍ VĚDĚT!
🙂
Za normalnich okolnosti se vlak plnou rychlosti nepriblizuje k vypnutemu prejezdu, ktery by mel byt zapnuty. Nekdo neco pos*al, a KOMPETENTNI lide musi vysetrit kdo a proc. Treba cekat, co zjisti …
Proč by se (za normálních okolností) nemohl vlak přibližovat „plnou rychlostí“ k (vypnutému) přejezdu, který BY MĚL BÝT ZAPNUTÝ?
Buď to blbě píšete, nebo to mylíte jinak a já to nechápu 🙂
Že někdo něco pooral je evidentní (zde podle počtu mrtvých, achjo)
… myslíte jinak…
Asi jsem to napsal ne uplne jednoznacne.
Zapnuty jsem myslel detekujici pohyb na koleji, co v dobe nehody nedetekoval, protoze byl kvuli vyluce odpojen z detekce (jenom na 1.TK).
Na Slovensku platí to, čo napísal Martin H.
Ok. Máte pravdu.
Neplatí TO, že je zakázaný vjezd, nikoli to, že se člověk má rozhlédnout a ujistit se, že nic nejede.
S citacema bych byl v diskuzích opatrnej a když už, tak citoval ze slovenských zákonů.
8/2009 Z. z.
Zákon o cestnej premávke [SK]
„§ 27
(1) Pred železničným priecestím vodič je povinný počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie.
(3) Vo vzdialenosti 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní vodič je povinný jazdiť rýchlosťou najviac 30 km h-1; ak na priecestnom zabezpečovacom zariadení svieti prerušované biele svetlo, vodič je povinný 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní jazdiť rýchlosťou najviac 50 km h-1. Vodič pritom nesmie zbytočne predlžovať čas prechádzania železničného priecestia.“
Odsek 1 platí vždy.
Zároveň ale také platí (český)
§ 28 Zákona č. 361/2000 Sb.
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
Co s Vašima rukama?
Rozhodně nenahrazuje tvůj mozek. Tedy, neměla by.
Můžete mě říct jak mám zajistit rozhledové poměry u nás? Z jedné strany oblouk a PHS, z druhé kopec dolů. Vím že tam ten přejezd si dělá věčně co chce a tak i po průjezdu vlaku se snažím dívat, ale abych něco viděl, tak musím zastavit pomalu v první kolejí 🤪.
Když je přejezd ve výluce, nemůže blikat bílé světlo. Takže stejně je povinnost řidiče před přejetím přejezdu zkontrolovat, jestli vlak nejede…
Pokud je přejezd ve výluce, tak nebliká ani červené. Vlak jede krokem a troubí. Proč zde tomu bylo jinak???
na tohle druhé pravidlo v rámci své bezpečnosti raději rychle zapoměňte..
Máte můj co nejupřímnější souhlas
Protože ve výluce byla pouze JEDNA ZE DVOU kolejí. Takže asi (spekulace) přejezd jako takový ve výluce nebyl
Jet krokem a troubit musí i na vyloučeném přejezdu udělat strojvedoucí. Ale o tom musí být zpraven. Což se tedy nestalo
Jestli byla kolej ve vyluce, tak by bila blikat nemela za zadnych okolnosti.
Znám přejezdy, kde je pozitivka i v režimu DKNP, kdy neinformuje o ničem. Takže možné je vše.
Dělají to nově budovaná PZS v české síti, cca od 2020 (aspoň v naší oblasti). Nicméně, ačkoliv je zavedeno DKNP, pozitivka zhasne při vstupu vozidla do obvodu, jen se při tom nespustí výstraha (ověřeno pokusem s traťovkou a zabezpečovákem, nedalo nám to taky spát).
No jo, ale ve výluce byla JEDNA ZE DVOU kolejí. To by měla blikat POLOVINA bílé?
Až na to, že na tomhle přejezdu žádná bílá neblikala.
Bila blikala pro provozovanou kolej. Vyloucena kolej byla odpojena a prejezd nemonitoroval pohyb na ni. Regulerni vlak na ni byt nemel. Jenomze se tam „zjevil“ a ted se vysetruje pricina, co muze trvat dny, tydny, mesice …
Od té doby, co jsem byl vytrouben a objet za zastavení z důvodu rozhledu u přejezdu chráněného toliko kříži, tak bych se vážně „napálení“ zezadu obával.
Viděl pán minister jak v reálu funguje železnice na SR? Až budete nadávat na CR, tak doporučuji léčebnou kůru na SR. Výluky: nepřetržky neznají, takže se dělají denky od 8 do 13h, kolik se toho udělá asi je všem jasné. Většina lidí všude postává, čumí, nic nedělá. Opatření na výluky neznají. Vydávání výluk na A4, v tom se nikdo nevyzná, ale kaštan si může přečíst, že bude zváranie nebo sekanie trávy a proto se půl dne nejezdí a pak zpravidla ještě týden. Provoz: do koncové stanice přijede Mn pro jeden vůz, četa o 4 ledech a ještě tam je sledovač… Číst vice »
Na vylúčenú koľaj sa nedávajú výkoľajky? Pre istotou….?
No to ne, vždyť by mohl někdo vykolejit… 🙂
Ne
To by bylo lepší výměnu před vyloučenou kolejí uzamknout v bezpečném směru přenosným výměnovým zámkem.
Odvraty se zamykají.
V Česku někdy jo. Ale opačně.
Ne, vzhledem k tomu, že kolejově se to vylučuje většinou když tam budou nějaké mechanismy, tak by tam musel být zaměstnanec pro řízení sledu a odemykal to jak blázen. Vyloučené se kryjí zakazovými terči/kulaťáky laicky (zákaz vjezdu jak na silnici akorát barvy naopak) a to stačí. Ale nevím jak je to na ŽSR. Takže pre istotu je tam ten kulaťák – toho by si měl fíra všimnout.
Povinnost osadit kulatak byla na ZSR nedavno zrusena. 😡😡 ( https://www.dailymotion.com/video/x9156p4 )
Nechce se mi na to video koukat, je to fakt nebo se prostě na to kašle?
Povinnost byla zrusena oficialne zmenou predpisu Z 1 (nastupce D 1).
Takže všechno fungovalo jak mělo. Beztak za to mohou mainstreamová média a Soros, a v žádném případě není potřeba vyvozovat odpovědnost u strany, která s přestávkami vládla 13 let a dovedla ŽSR tam, kde jsou.
Jo a samozřejmě se tento úsek má modernizovat na 140 km/h přesně z toho důvodu, aby se nemusely odstraňovat přejezdy. Paráda.
Vždyť je to ve strašných slovenských horách, jak můžete chtít více než 140 kmh? A za Vase protistatni agitace Vás beztak sleduje slovenska tajná služba.
A taky opozice za to může, Čaputová a Češi. 🤷
… jeste i Brusel a Washigton, saharsky pisek, Chemtrails, plocha Zeme a cipy ve vakcinach.
Muze mi to prosim nekdo jako laikovi vysvetlit: Kolej byla vyloucena, prej oznacena navestidlem. Jak je ale mozne, ze na to kolej vubec postavena trat vlaku vedla? Nemeli by to byt tak, ze vychybky by mely byt postavene tak, aby na vylouceny usek vlak vubec nevjel? Opravdu to jako laik nechapu a budu rad.za vysvetleni, jak to ma fungovat. Dekuji
Vypravci tam vlak mohl pustit. Při výuce se nepředrátovává celé SZZ, aby to bylo fyzicky nemožné.
To, ze je mozne ten usek fyzicky mozne projet (pokud treba neni podemleta trat) chapu. Ale jinak te Vasi odpovedi nerozumim. To vypravci muze bezne poustet vlak na vyloucenou kolej? Nema to pak nejaka omezeni, treba prave nizsi VMax kvuli vypnutemu ZabZař ci podobne?
Nemůže, ale nic fyzicky nebrání tomu, aby tu cestu postavil…
P. S. Což je samozřejmě samo o sobě systémový problém jak vrata (zabezpečení vyloučené koleje jen tím, že někdo někde nezmáčkne nějaké tlačítko), i kdyby se ukázalo, že toto nebylo tím posledním problémem, který bezprostředně vedl k dané nehodě.
Používají se různé pomůcky, aby to „tlacitko“ zmáčknout nešlo. Když je tedy někdo použije… nesundá atd.
Proto je fajn, když je na začátku ještě něco navíc, co fíra uvidí nezávisle na funkci ZZ a výpravčím. Červený terč v případě úplné výluky koleje.
Na SŽ zrušili návěst „kopáče“ a vlak vjel do dělníků. Také se spoléhalo na jediný článek řetězu a ten udělal chybu, neuhlídal blížící se vlak.
Tak tačítko těžko vymotujete a může být potřeba tam pustit třeba pracovní vlak. Používají se pomůcky, které indikují, že by se na danou kolej neměla stavět cesta.
Pracákům se ovšem nestaví vlaková cesta, tudíž vyndání počátečního tlačítka cestového RZZ, nebo tlačítka odjezdového návěstního hradla by jaksi nevadilo:)
No spíš koncového…
Ano, pardón
To tak je nejspíš všude v Evropě. Samozřejmě na to jsou upamatovávací pomůcky. Grado, Gtn a El. denik mu odeslání podj na vyloučenou kolej vyřve, či nedovolí, podle toho, jak to která firma má zařízené. Na zabzař musí mít určenou upamatovávací pomůcku a štítek, aby na vyloučenou kolej nepostavil omylem. Vyloučené koleje se v Česku kryjí přenosnou návěstí stůj.
„Vyloučené koleje se v Česku kryjí přenosnou návěstí stůj.“ – na Slovensku to nejakej vul zrusil. .😡😡😡
NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali
A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali
On na to bude nějakej předpis, ale
Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk…
(nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobusu!!!)
Zatímco dispečerům se „ulehčuje“ a kontroluje práce mnohonásobně jištěným SZZ tak strojvedoucím se traťová část VZZ postupně vypíná… (protože někde „v dálce“ ETCS)
NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali
A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali
On na to bude nějakej předpis, ale
Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk… nebo strojvedoucí
(a nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobuse!)
Ale brání, upamatovávací pomůcky a to informačně (štítky, různé indikátory obsazených kolejí) i mechanicky (zábrany pro přestavení kliček a pro přestavení posuvných jezdců, zábrany proti zmáčknutí tlačítka a předtavení řadiče…). Pomůcky se používají od ústředních mechanických stavěděl, přes klasickou elektromechaniku (v dopravě i na stavědlech) až po pulty releovek, každé zab.zař. má svoje specifické upamatovávací pomůcky znemožňující obsluhu daného prvku. I jopky mají softwarová opatření.
Problém upamatovávacích pomůcek je v tom, že se na ně spousta dopraváků dívá spatra a nepoužívá je se slovy „nač, přece si pamatuju a nejsem úplně blbej“.
Takže běžně nebrání, jak sám uvádíte ve druhém odstavci…
Vyloučená kolej neznamená, že se tam nemůže jezdit. Nesmí tam jezdit vlaky, ale mohou tam jezdit výlukové prostředky, tedy podbíječky, brusky, pušly, soupravy s dumpcary, chopry atd.
Brání a pokud je dotyčný člověk nepoužije, jde to za ním. Není to ale systémový problém, kdy by železnice věc vůbec neřešila a nevěděla co za dané situace dělat. Upamatovávací pomůcka, to je něco jako ruční brzda u (staršího) auta*. Je tam k dispozici, brání jízdě, ale obsluha ji musí použít. Pokud ji použije, vůz se nerozjede. Pokud ji nepoužije a vůz se rozjede, někoho poté zabije, je to selhání jednotlivce a ne systémový problém. Od toho tam totiž daná obsluha je a má na to patřičné zkoušky, aby věděla co, kdy a proč použít. Řidič řidičské, výpravčí dopravní a… Číst vice »
Pokud je rozšířené jejich nepoužívání, tak to samozřejmě systémový problém je. Dost zásadní je taky to, že je tam (ne)dává furt ta stejná osoba, která zařízení obsluhuje, u takto důležité věci by měl být do procesu zapojen i někdo další.
Asi se nehodlám dohadovat a slovíčkařit. Jak se to používá a čemu to zabraňuje jsem napsal. Být to systémový problém, je těhle průserů mnohem víc, vzhledem k tomu, že se pomůcky používají denně na většině sítě (pracovníci údržby, opravy, výluky, obsazené koleje tam, jde nejsou kolejové obvody/počítače náprav… všude tu se pomůcky používají, ono rozdrtit zabezpečovákovi ruce výhybkou nikdo nechce a poslat vlak na obsazenou kolej též ne).
A jak by mohlo, když tu úpravu, aby cosi fyzicky bránilo postavit VC na vyloučenou kolej musí udělat nějaký člověk.
Nic mu nebrání přestavit výhybky a pustit tam například podbíječku.
Mohl neznamená směl!
Proč předrádovat? Dovedu si představit, že vyloučená kolej bude fialová a půjde na ní dát jenom pn.
A kdyby se tu někdo snažil zjistit si aspoň základní věci před planým pindáním do diskuze, nešířil by hned svoje šotodomněnky a zjistil by si, že fialová znamená něco úplně jiného a výluka na JOP je indikována hnědou. A taky by věděl, co z toho plyne za omezení pro obsluhu zab.zař.
To by bylo právě blbě. Vyloučená kolej na JOP je s hnědým podkladem a nepostavite na ni žádnou cestu bez určitého povinně dokumentovaného úkonu navíc.
NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali
A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali
On na to je předpis,
Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk…
(nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobusu!!!)
Zatímco dispečerům se „ulehčuje“ a kontroluje práce mnohonásobně jištěným SZZ tak strojvedoucím se traťová část VZZ postupně vypíná… (protože někde „v dálce“ ETCS)
*výhybky
Měl jste nejspíš na mysli to, že poloha výhybek umožňovala jízdu směrem na vyloučenou kolej, že? Resp. proč tam nebyla odvratná výhybka, která by tu jízdu znemožnila. To vše závisí na uspořádání konkrétní stanice. Valná většina stanic vůbec žádné odvratné výhybky pro znemožnění odjezdu ze staničních kolejí nemá, anebo jen z některých – vedlejších. A pokud by si třeba výpravčí přestavil výhybky už dopředu ve směru na tu provozovanou kolej, tak mu to znemožní jízdu vlaku opačného směru. Pokud nejprve potřeboval z toho dočasně jednokolejného úseku dostat vlak do stanice a následně pustit expres na trať, tak nejspíš musel mít… Číst vice »
Podívejte se sám na OpenRaiwayMap (stanice Nové Zámky). Podle mě nemáte jak trvale postavit takovou cestu, abyste projetí na vyloučenou kolej odvrátil bez potenciální kolize s vlaky v protisměru.
???
Poněkud zjednodušeně jsem předpokládal, že stanice přiléhající k dvoukolejné tratí bude mít podobu: 2 koleje průběžné a další 2 a více předjízdných.
Pohledem na mapové podklady jsem zjistil, že na tom jihovýchodním zhlaví je zaústěna ještě jedna kolej odbočné trati na Komárno.
To ovšem nic nemění na tom, že základní poloha výhybek u staničního zabezpečovacího zařízení bývá v přímém směru z traťové koleje na hlavní (průběžnou) kolej ve stanici.
Když jsem si přečetl, co jste napsal, napadla mě celá škála expresivních výrazů, kterými bych vás rád nazval…
Nemohl byste uvést alespoň první písmena s příslušným počtem teček?
Tam sloužil vypravčí z ČR?
Kde ste v tom článku našli že vinníkom by mal byť fíra? Je zrejmé že ak to prebehlo tak ako sa opisuje, na vine je výpravca. Neviem o tom že by v ktorejkoľvek z tých staníc bol výpravcom Čech.
Neberte si to tak. Autor příspěvku jen dokazuje, že když je člověk úplný debil, tak na národnosti vůbec nezáleží.. 😉
Tak to je šialený chaos a to ešte aj novozámocká nemocnica neprijímala pacientov od stredy kvôli škodám ktoré napáchali prívalové dažde, tak ich museli odviezť do Komárna a Levíc. Gratulujem Slovensko.
Narod si zvolil, narod ma. Par rokov takychto srand by mu mohlo pomoct, aby si nabuduce zvolil mudrejsie.
Já bych řekl, že to není věc jednoho volebního období. Dlouhodobě se chce bezplatné jízdné a jiná populistická opatření, misto bezpečnosti.
No veď áno. Nikto predsa netvrdil že to je problém jedného volebného obdobia. Národ si debilov volí dlhodobo a tak to vyzerá.
No nemyslím že tohle jde na vrub současné politické reprezentaci.
Prečo? Za posledných 20 rokov bola pri moci súčasná politická reprezentácia 14 rokov. Komu by teda malo ísť na vrub, že sa po búrkach rozpadávajú ako nemocnice tak aj železnice, že sa trať nemodernizovala a neminimalizovať podiel ľudského faktoru v bezpečnosti prevádzky
Stredajšie búrky v tejto oblasti boli extrémne – konkrétne v Nových Zámkoch spadlo za jeden deň 122 milimetrov zrážok (dvojnásobok miestneho júnového priemeru). Tu by som naozaj neobviňoval politikov, že na takéto niečo nebola infraštruktúra pripravená. Žiaľ, odštartovalo to reťazec udalostí, ktoré viedli k tejto tragédii.
Jako myslíte to minulé volební období? Nebo kdy? Protože od nedávných voleb se ještě nemohlo nic projevit, takové věci mají setrvačnost.
Nemyslim minule volebne obdobie, myslim poslednych 18 rokov, z ktorych 13 mala ministerstvo dopravy sucasna vladna strana alebo jej koalicny partner.
A ano, prave teraz nas ta zotrvacnost zacala dobiehat.
Asi se to lidem takto líbí, jinak nevím.
Zarastené prejazdy, POTR kam sa pozrieš, rozpadávajúce sa podvaly, automatizácia z 19. storočia, to je naša železnica. A ešte zabudnutých 300 000 na benzínke. https://plus7dni.pluska.sk/domov/odhalenie-policia-stope-povodu-300-tisic-eur-ktore-byvaly-sef-zeleznic-zabudol-batohu-benzinke
„Předběžné výsledky vyšetřování ukazují, že nedošlo k žádnému technickému selhání. Vše fungovalo tak, jak mělo.“
Vlak na vyloučené koleji a 7 mrtvých. To nechci vidět jak by to vypadalo kdyby tam vše nefungovalo.
Kdyby třeba nefungovalo ETCS nebo výluka přejezdu, tak by vlak mohl jet rychleji než je možné na Op.
Na vyloučené kolejí by těžko fungovalo etcs a na vyloučené kolejí se jezdí max 30 km,ne?
V ČR je to 40.
Na koleji, která není vyloučená, přes nezavřený přejezd.
Tak u nás jsme zase měli masového vraha, který byl duševně zcela zdravý a nebyl radikalizovaný.
Vsechny vyroky o pricinach jsou predbezne. Zavery vysetrovani muzou byt i radikalne odlisne a treba na ne cekat, mozna dny, tydny, mesice …
Kdyby fira ČD projel návěstidlo na Stůj, to by se už snad dávno vědělo. Na internetu ještě je další varianta. Prý vyluka byla ukončena a EC 279 byl první vlak po výluce. Možná zapomněli zapojit PZZ.
Tohle sem vůbec nepište. I já jsem tu informaci už slyšel a přijde mi jako úplně nejpravděpodobnější vysvětlení celé situace. Ale chytnou se toho místní trollové, kteří tomu sice vůbec nerozumí, ale dokážou si udělat na všechno názor a vznikne z toho takový fantasy příběh, za který by se nemusela stydět ani Rowlingová….
A taky je tam informace, že výluka byla ukončena a byla to výluka napěťová 😉
Tam ale jede na české mašině vodca od ŽSSK, ne?
Ne. Strojvedoucí PP Břeclav. Do Štúrova. Dál pak Maďar..
Také si to myslím.
Zase mějme trochu soudnost…toto opravdu není ani vzdáleně vtipné.
Kde se píše o nalezeném viníku? Třeba byla patně postavena cesta?
Pise se o nem v zaverecne zprave z vysetrovani, ktera jeste neni napsana. 😁 (Treba cekat na jeji napsani)
Fungovalo jak mělo:
https://twitter.com/Pessimist4Sure/status/1806619903505375607?t=auAgsliG21mPn1_jd5M_mw&s=19
Tak. Kdosi mi tvrdil, že přebujelá zeleň okolo kolejí nevadí – jsou tam přece světla.
Při rychlosti vlaku tam byl rozhled na 3 až 4 sekundy když moc.
To na bezpečné překonání přejezdu nemusí stačit ani v osobním autě. Pro stojící autobus zhola nemožné. Šofér se rozhlédne, vlak nevidí, rozjede se už není cesty zpátky.
Proto nesnáším přejezd například v Praze-Hlubočepích, nebo na konci Radotína směrem z Radotína. Je tam rozhled na hovno, bo zeď. A když náhodou vlak pojede 70, nebude náhodou houkat, tak nemá ridicoc šanci.
I v Česku máme malé rozhledové trojúhelníky na přejezdech s výstražníky (vlak smí jet při poruše PZZ jen na OP). Na přejezdech bez výstražníků jsou výrazně větší (traťová rychlost je různá, max 60 km.h-¹).
Miesto z fotky/twitter na google mapach:
https://maps.app.goo.gl/SXU5BBMzD9wErj3YA
resp. je to same priecestie kde sa stala vcera nehoda.
Tak vzhledem k tomu, že bílá nesvítí tak se nedá říct, že by to fungovalo špatně, pouze PZZ bylo ve výluce. Otázkou je, zda-li strojvedoucí z fotky jel opatrnou jízdou k přejezdu a zda-li byl o vyloučeném PZZ zpraven.
Nejel, to by netlačil autobus přes 1/4 kilometru před sebou.
Myslel jsem toho kocoura z fotky na X. Hádám že to byl nějaký pracovní vlak co tam prováděl spíše nějakou činnost a proto byla činnost přejezdu na jedné traťové kolejí vyloučena.
Jo, takhle. Pro 10 km/h a pracovní vlak tam rozhled je. Což se ale při srážce EC a busu evidentně nekonalo. Traťová je tam podle openrailwaymap 100 km/h.
Po ktorej koľaji išiel ten kocúr? Po tej, čo bola uzavretá?
Podle informací o tom EC(vlak jel směrem do Maďarska, a dle fotek z nehody po levé kolejí ve směru jízdy) a fotek z Google Map, mi vychází, že kocour nejel po té stejné kolejí jako EC.
Nevim, co jste videl, ale EC slo po spravne koleji (vpravo: https://www.dailymotion.com/video/x914900 ).
Neni jasne, jestli se lokomotiva hybe nebo ne a kdyz, tak jakou rychlosti a po ktere koleji (mne se zda, ze po 2., ale nejsem si jisty).
Dalsi otazkou je, jestli to neni fotomontaz.
Napsat tam libovolny komentar taky neni problem.
Tak a všechny ty chytré řeči ve zdejších diskuzích, jsou postaveny na hlavu. 😉 Je dobré si uvědomit, že jednotlivosti bez kontextu jsou jen o ničem nevypovídající jednotlivosti. 😉
Zatial to je co dve hodiny, to ina informacia. Inde som pre zmenu cital, ze vyluka prave skoncila a mohlo ist o prvy vlak po nej. Pokial niekto zabudol pripojit priecestie…
Uvědomte si, že z hlediska laika je to v podstatě dost podobné a pochopitelné a ministr je zřejmě taky jen laik, který tomu nijak extra nerozumí.
Jinými slovy, nevíte jen si něco domýšlíte. O tom byl můj příspěvek, že vyvozovat závěry a spekulovat je jen projevem nedostatku informovanosti. ;).
nedomyslam, prave ilustrujem, ze informacie sa v case menia a kym spekulovat je prirodzene (kto do tejto diskusie nesiel najma kvoli tomu, moze zacat hadzat kamenom), so zavermi by som pockal. V mediach uz bol „vinny“ snad kazdy a stale sa objavuju nove moznosti, kto by este mohol byt 🙂
Bohuzial na Slovensku zaverecne spravy nie su verejne, takze si to clovek za ten rok-dva priamo od povolanych ani neprecita…
Atoco jste psal, to byly faktanebo domněnky? Ta poslední věta to byla čirá spekulace. „Pokial….“
To sice ano, leč ministr = politik, takže to může být jen další „chytrá řeč“. Snad bude bez ohledu na to vše řádně vyšetřeno.
No vidíte, trefil jste hřebíček na hlavičku. Nemá smysl spekulovat. Fakta se vyjeví a paak lze řešit co bylo špatně, proč, co s tím… Do té doby jen plané řeči. 😉
Jsou ho typotézy, které novou informací pozbývají svou platnost.
Hypotézy se tvoří na základě faktů.
Jaksi tomu chybí ta fakta. 😉
Základním vědeckým (a logickým) postupem, je že hypotézy se musí ověřovat. Tedy z podstaty věci se počítá s tím, že předpoklad nějaké hypotézy je možný, ale není jistý.
Hypotezy sa tvoria sposobom, ze neodporuju dovtedy znamym faktom. Ulohou dalsej prace s nimi je doplnat fakty tak, aby sa tie nespravne vylucili a spravne co najviac podporili. Funguje tak vysetrovanie nehod, kriminalka, aj navsteva u doktora. 🙂
Spomenut dalsie moznosti, co sa mohlo stat a nebolo to zatial vylucene, podla mna nie je na skodu, duplom v prostredi, ktore uz ma vopred jasno, kto je na vine.
Můžete laikovi vysvětlit, co se teda stalo? Strojvedoucí projel na stůj? Nebo ho na uzavřenou trať poslal výpravčí/dispečer?
Probiha vysetrovani priciny, coz muze trvat dny, tydny, mesice …
Tak tohle se bude na řidiče autobusu házet fakt blbě, aby to na něj spadlo úplně celé a ostatní byli čistí.
Golčův Jeníkov taky někteří házeli na řidiče.
Ano. A soud to potvrdil.
Kterej? Vážně byl řidič odsouzen?
Ne. Řidič byl mrtev na místě. Ale paragraf 28 odstavec 1 hovoří jasně. I když strojvedoucí porušil co mohl. Právo a spravedlnost nejsou to samé.
Řidič byl mrtev a nebyl odsouzen = soud nemohl potvrdit jeho vinu.
Pokud by to přežil, muselo by se kdeco prokazovat. Paragraf 28 odstavec 1 zní obecně – nepočínal si řidič zvlášť opatrně? Vyplývalo z informací, které měl řidič k dispozici, že nemůže přejezd bezpečně přejet (byl vlak v rozhledovém trojúhelníku – při čtyřnásobném překročení rychlosti nemusel)
No ale co odškodné pozůstalým. To se soudně řešilo a výsledek byl ve smyslu tohoto paragrafu/ odstavce zamítnuto.
Ani to není jisté, v článku nepíšou, co dělala světla, jestli zhasla nebo dál blikala.
Takže řidič má očekávat vlak na vyloučené koleji, jedoucí plnou traťovou rychlostí a nestěžovat si na křoví okolo, ano?
Trocha spekulace – dvoukolejný přejezd může být zavřený i když k němu jede vlak po vyloučené koleji. Může to nastat z několika důvodů.
Ano, řidič má očekávat vlak na vyloučené koleji jedoucí plnou traťovou rychlostí protože nemůže vědět že ta kolej je vyloučená. SŽ to na vědomí řidičům nedává (alespoň ne v ČR)
Na křoví si může stěžovat kdokoliv…
(jsou-li na Slovensku iné špecifiká naozaj nevím)
Na ŽSR je evidentně ještě větší bordel, než jsme si kdy byli ochotni připustit…
To je gol..
pak ma clovek nekam jezdit vlakem. Slovensko je neuveritelna dzungle. Lituji vsech mrtvych, to je silene.
Balkán začíná za Břeclaví….
Ve směru od Vídně…
nic v zlom, ale kym toto zatial vyzera iba na ludsku chybu niekoho tam „na konci“ s fakt blbymi nasledkami, ktora sa trafila do stavu existujuceho den po zasahu vyssej moci, v Pardubiciach tym platkom ementalu znacne pomohli aj vedome manazerske rozhodnutia na niekolko mesiacov. Ja by som nechal na hlave…
Výpravca asi požil,nie?
Jo, za 78. kilometrem KFNB směrem na sever….
Chyba, už za Kolínem.
Ale tím nad Rýnem….
Balkán za Kolínem. Za Břeclaví už je Asie.
Balkán začíná za Břeclaví??
My říkáme, že Asie začíná v Průhonicích 🙂
V Česku nejsme na tom nijak lépe, nehoda v Pardubicích, uzel Česká Třebová na hraně životnosti (spíše už přes hranu), předražené stavby…
Zjevně vůbec nemáte tušení o čem píšete, tak toho radši nechte.
Lol, jak chcete.
Ne, na Slovensku je poměr opraveno:vsakroch opačný, co se koridorových tratí týká.
V ČR už byste pažit v traťových kolejích na koridoru hledal … hodně dlouho.
To tam ani nebyl terč když byla na koleji výluka a byla vyloučena z provozu?
udajne (ja do toho nevidim) u nas nemusi byt, pokial je z oboch stran kryta navestidlom.
A co přejezdníky? Mám dojem že ty jsem tam na té trati před PZZ viděl. Tudíž pokud byl vypnut z činnosti pro danou TK nesměl by přejezdník svítit a vlak v tomto případě pokud už jel po vyloučené koleji jet na OP rozkaz.
Přejezdníky na hlavní trati? To je řešení pro lokálky, když se šetří na kabelu do stanice. Jo, a po vyloučené koleji jet klasický vlak fakt nemůže. Pracovní vlak, s konkrétním rozkazem od pracovníka, který je za to na místě placen ano, ale jiný fakt ne.
Tak normálně na vyloučenou kolej jet nemůže to je jasné, ale pokud už tam z nějakých nezjištěných okolností jel, tak pokud by tam byl přejezdník a byl po tmě tak i v tomto případě musí jet podle předpisu. Nevím zda ty přejezdníky jsem viděl na tomto úseku trati, nebo na Blava-NZ ale někde tam byly (kolem roku 2010). Slovenští znalci jistě upřesní.
Jak se může vlak dostat na vyloučenou kolej, aniž by projel návěstidlo ?
A aniž by sestřelil terč…
Na Slovensku se při výlukách červené terče neosazují, pokud je daná kolej kryta návěstidlem. Takže tam ten terč prostě být vůbec nemusel a spoléhalo se na to, že stačí odjezdové návěstidlo ze stanice.
Aha, tak takovou odchylku bych nečekal… Nicméně o to víc platný je komentář předřečníka.
Na Balkáně? Terč byl dávno ve sběrných surovinách.
Už jsem ho viděl i vedle koleje mimo profil. To aby mohl projet pracovní vlak, vyvozuji.
U nás se dlouhá leta také nedávali, při výluce celé traťové koleje. Pak to opatrně vrátili na dálkoviny a pak všude. olt úspora 15 min na začátku a konci výluky vykoupená dost velkým snížením bezpečnosti za to nestála.
Hned více způsoby.
Citat ministra dopravy: „Nedoslo k technickemu ani systemovu zlyhaniu. Vsetko fungovalo ako malom Na vylucenej kolaji sa objavil vlak, ktory tam nemal co robit.“
Mne z toho vychadza, ze tam asi bol panensky pocaty alebo co.
Slétl z nebe, asi.
Jedině po kolejích, zřejmě výpravčí ho tam pustil.
Sám výpravčí, zabezpečovačka mu to měla povolit.
To je zlyhanie systému.
To je celá ta Ľudacko-socialistická džamahírije, ne?