Jel po vyloučené koleji, řekl k tragické nehodě vlaku EC 279 Metropolitan slovenský ministr dopravy

Na Slovensku se střetl vlak EC 279 s autobusem. Zdroj: Facebook.com - Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSRNa Slovensku se střetl vlak EC 279 s autobusem. Zdroj: Facebook.com - Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR

Ve hře je možné selhání lidského faktoru.

Odebírat
Upozornit na
guest
380 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Starej

A co na to uskupení stánku SŽ ? Za každou nehodu může přeci strojvedoucí ! Mělo by se něco vymyslet ať je tomu tak i ted… MY NIC , MY JSME DOBRÁ ZPRÁVA !

Pavel Nocar

Raději vyhledej lékaře, na to slunko lez jen s čepicí.

KarelzNádraží

Radu by jste mu měl dát ucelenou, aby vás pak nenechal vypátrat Policií, že jste mu neřekl, že kromě čepice má mít ještě dostatek tekutin a jídla.

Vavrroch

Propagačnímu oddělení SŽ nezištně nabízím slogan:
„Dobrá správa přináší dobrou zprávu!“

Karel

Asi slušnej matroš…anebo zanedbána školní docházka prvního stupně..

Komise

https://maps.app.goo.gl/zAUtMU7sai4Ehb2n8 – Na úvodní fotce je přesně tento pohled od přejezdu směr Budapešť

petr

a co tam ty lidi,co se promenádujou v provozní koleji???

Petr K.

Nepromenádujou… Prchají…! 🙂

Kupa

Tak se prchá, Mazánku? 😀

KarelzNádraží

V tomto případě neprchají, ale odchází. protože prchá se zcela jinak.

Ondra

Tak nepředpokládám, že by tam zrovna v tu chvíli pustili nějaký provoz…

Petr K.

já bych na to rozhodně nespoléhal

KarelzNádraží

Když ten vlak pustili na vyloučenou kolej, tak bych na to opravdu, ale opravdu nespoléhal.

Addams

Podobne debilne sa choval substrát asi pred 5 rokmi, keď zostal na trati Bratislava-Vajnory – Bratislava-Vinohrady Ešus. Bolo strhnuté trakčné vedenie a substrát sa vybral pešo, kam ho napadlo po vedľajšej koľaji, po ktorej kľudne mohol ísť iný vlak a urobiť z nich veľkú porciu fašírky.

Addams

Pri mimoriadnom zastavení vlaku bez súhlasu vlakového personálu substrát nesmie vystupovať. To, že horel rušeň je síce stresujúce, ale aj keby horel aj prvý vozeň (čo neviem potvrdiť ani vyvrátiť) tak sa mohli presunúť do ďalšieho vozňa, nie však z neho vystupovať.

Zdenda

No v takové situace si asi většina, když vidí ten bordel, a k tomu oheň v přední části, určitě bude nechat radit od dalšího nádražáka…

Karel

Pohled na poškozené trakční vedení, pohupující se ve výši očí už mnoho lidí donutil nechat si poradit

Petr K.

NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali

A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali

On na to bude nějakej předpis, ale

Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk…
(nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobusu!!!)

Zatímco dispečerům se „ulehčuje“ a kontroluje práce mnohonásobně jištěným SZZ tak strojvedoucím se traťová část VZZ postupně vypíná… (protože někde „v dálce“ ETCS)

Amper77

A výluka se ukončuje po zapnutí zabezpečovacích zařízení 😉

Petr K.

To taky 🙂

Petr K.

… ale v Čechách by výluka nešla ukončit, bo není CO zapnout

Zdenda

Instalují se kdejaké kraviny jako sčítací rámy cestujících, ale aby byly na vozidlech třeba záznamové kamery, které by mnohé příčiny nehod osvětlily?

Petr K.

Nejsou a nebudou. Aby se třeba náhodou neukázalo že za všechno nemá vinu strojvedoucí 🙂

Petr Šimral

Někde už jsou. K vidění třeba zde: https://youtu.be/yOQ2ClT15sE?si=uKIybDEAOJ39-lxJ

Petr K.

z 0 na 80 za 1 s je fakt hrozivý
a proč tam není zvuk?

Petr Šimral

Protože ta kamera je na stanovišti strojvedoucího.

Petr K.

Takhle dokonale odhlučněný stanoviště, to teda čumim…

Petr Šimral

To jste mě nepochopil. Protože je kamera umístěna na stanovišti, tak má záměrně vypnutý zvuk, aby nezaznamenávala hovory na stanovišti.

SYN

No ale v tom případě si tam přece klidně může vzít svoji vlastní? Fakt v tom není ani stopa obav aby se náhodou občas neprokázal opak?

Komise

Tak počítám, že vlastní kamerka to nemusí v případě velkého průseru přežít, ale záznam do nějaké betelné černé skříňky třeba jo. Taky to nikdo nevymaže jen tak, jako ze své vlastní. Každopádně by to spoustu diskusí vyřešilo. Nedávno jsme narazili na případ, kdy by to fakt bodlo a ne nahánět různé „věrohodné“ svědky…

Petr Šimral

Kamerové záznamy z lokomotiv mají svůj veliký význam. Prakticky okamžitě znáte příčinu MU. Pro příklad: u sběračů lokomotiv velice rychle zjistíte, zda udělal chybu strojvedoucí (například nestáhl kde měl), nebo jde o technickou závadu sběrače lokomotivy a nebo jde o technickou závadu trolejového vedení. Totéž u čelní kamery –> sebevrah nebo nešťastná náhoda, vyloučení „pomoci“ cizí osoby. Automobil na přejezdu –> pojistný podvod nebo porucha? Zatím jsme tedy nezaznamenali, že by provozovatel dráhy uplatňoval projetí návěstidla v poloze zakazující jízdu nebo posun, aniž by to byla pravda, ale i toto vždy prověřujeme. Měli jsme i případ, kdy nám traťový stroj… Číst vice »

Leinad

Čtvrt milionu a jak na tom byla bezpečnost? Když proletí šutr sklem, čekal bych zranění kidí ve vlaku.

Amper77

Předpokládám, že mluví o ceně kamery.

Petr Šimral

Ne, mluvím o ceně čelního okna.

ad Leinad: čelní okno je dostatečně silné, aby jím kámen nebo i něco většího neproniklo. Nicméně dojde k jeho poškození.

Leinad

Díky.
(I tak bych to bral za bezpečnostní incident jak hrom, místo mašiny s pevným čelním sklem osobní vůz s otevřeným bočním oknem,…)

Petr Šimral

Tam, kde se to stalo již vozy s otvíracími okny nejezdí 🙂

Děčín východ – Ústí Střekov.

Petr K.

Za co mínusy?
Ta proč tam ty kamery povinně nejsou?
SŽ, DU, DI nebo MD to může nařídit, stačí napsat „předpis“
Nebo se nechce?
Pevně věřím, že fírové by to (kameru mířící na trať) uvítali

Amper77

Aby ty vzajemne si odporujici informace davaly smysl vidim to na ukonceni vyluky bez zapnuti PZZ.
Reci o nefunkcnim PZZ vznikly prave protoze bylo vypnute pri vylukach s jizdama pracovnicjch vozidel.

karel

Tohle je opravdu fundované vysvětlení oné události.

Roman

Prispevok vodiča ktorý stál za autobusom https://www.facebook.com/share/p/Lou2kDPd5NTd9QeP/

Komise

Ale o světelné signalizaci se tam nic nepíše, jen že se zvedly závory…

M19

Asi na ně neviděl přes ten autobus. Tak přece nebude lhát.

Andy

AndyS

Tadeáš

40 roků jsem pracoval jako výpravčí vlaků, tak něco o tom vím a nyní jsem v důchodu tak můžu vypovídat. Z toho co jsem spatřil tak ten rychlík jel proti správnému směru, já jsem byl vždy zastáncem toho abych jezdil ve správném směru, většinou je to pravostranný provoz. Nevím jak je to tam s tím , kdo řídil provoz těchto vlaků mezi stanicemi, zdali to byli výpravčí, nebo dispečeři. Vše naznačuje tomu, že provoz mezi stanicemi řídil dispečer, protože kdyby to řídili výpravčí, tak se to asi nestalo, protože jeden výpravčí žádá jízdu vlaku po určité koleji a druhý výpravčí… Číst vice »

Petr K.

Tak já tedy nevím…

(cituji Tadeáše) „40 roků jsem pracoval jako výpravčí vlaků, tak něco o tom vím a nyní jsem v důchodu tak můžu vypovídat. Z toho co jsem spatřil tak ten rychlík jel PROTI správnému směru, já jsem byl vždy zastáncem toho abych jezdil ve správném směru, většinou je to pravostranný provoz.“

Pokud je na Slovensku pravostranný provoz (což je) a pokud fotografie z nehody není stranově převrácená (což není) tak si myslím, že ten bourající vlak EC279 jel VE SPRÁVNÉM SMĚRU…

Proč Tadeáš tvrdí opak, to nechápu

(že jel EC279 po vyloučené koleji, to nerozporuji, pouze směr)

Amper77

Podle některých informací jel zřejmě jako první po ukončení výluky.

petr

navíc co tam ty lidi co se promenádujou v provozní koleji??

marek hudec

z nekterych vyjadreni to na mne dela dojem, ze mame byt „radi“ za to, ze EC jel po vyloucene koleji a ne na te druhe primo proti Os ZSSK

nowas

A proč by měl EC jet proti Os?

Zdenal300

A víš, že to mohlo být tak, že ho na vyloučenou pustily, aby nečekal na protijedoucí Os, nenabralo EC sekeru. Není důkaz, že by měli jet proti sobě a fíra jak udávají nic nezavinil. A to zatím nevíme proč jel na vyloučenou kolej, kde měl určitě na volno. To musí vysvětlit vypravčí nebo dispečer. Tak tvá varianta je momentálně strašení.

Petr K.

Na vyloučenou kolej by měl mít spíš „výkolejku“ a ne na volno, no neee???

Petr K.

měl to být sarkazmus, né vážně myšlená věc

bohužel editovat to nejde

(nebo to neumím)

Jan Z.

Kdyby asi jel po té druhé, tak některý vlak počká a vykřižují se ve stanici.

Vláďa

Tak jednu dvacetinu problému zvaného 380 mají České dráhy vyřešenou

Zdenal300

Aby ses nedivil, naši východní bratři nám mašinu uvedou do provozu. Tehdy např. šlo o eso 363 066. Nebo, že by jsme dostali jako náhradu jinou mašinu?

Elb

Nám můžou dát jeich Zátopka, bez ETCS se v budoucnu bude stejně jezdit jen pod střídavinou na jihu.

Zdenal300

To ano, ale nemaj na ně dotace? Aby to nebylo složitější. V horším případě dostaneme 263 004 🙂

Elb

263 se u nás spíš budou vyřazovat, to aby my je spíš dali jim, třeba za jednu 362.

Jan

Byla na to dotace. To znamená, že se to smí používat jen k účelům, jaké byli v podmínkách dotace, tj. příměstská doprava v okolí Blavy. Ale to omezení není věčné. Je možné, že už to vypršelo a ZSSK si s těma lokomotivama může už dělat co chce.

Robert Šalda

Podle všeho to všechno jde za ŽSR a ty mohou ČD náhradou poskytnout leda tak MUVku.

Jiří Kocurek

Opravdu blbé řešení, za 7 mrtvých.

Addams

Ne ze bych sem v tom vyznal, ale jste si jisti, ze to nepujde opravit?

Trumway

Takže vlastně si těď ČD a Regio Jet nemají co vyčítat. Oba byli tam kde neměli do dělat a v obou případech to dopadlo jak to dopadlo a umírali při tom lidé.

Amper77

Strojvedoucí je ten nejméně pravděpodobný viník. Přesněji není viník zcela jistě.

Petr Šimral

V této MU již nedovedu potvrdit ani toto…

Dan

Mohu se zeptat, zda je strojvedoucí nějakým způsobem dopředu zpravený, kudy (po kterých traťových či staničních kolejích) pojede? Nebo to vidí až podle výhybek, kudy mu postavili cestu a vlastně vůbec netuší, kudy pojede? Nesouvisí to z touto MU, zajímá mě to obecně – má sice poznání trati, ale dispečer ho ve stanici může poslat k jinému nástupišti, tak zda ví, po kterých spojkách a kolejích pojede, nebo se prostě nechá vést postavením výhybek.

Vinkler

Napíšu to laicky – pokud jsou na trati 2 koleje „pro“ obousměrný provoz, tak zpraven není.

Dan

Jasně, to dává smysl. Ale já se ptal na trasy při např. výlukách, nebo i jen provozní důvody, kdy předjíždí pomalejší vlak v protisměru, nebo např. z Poříčan do Prahy, kde jsou tři koleje – zda fíra přesně ví, po kterých výhybkách, spojkách a kolejích v tu chvíli pojede, nebo to dostane oznámeno jen rámcově a pak už se jen nechá vést postavenou cestou. Protože někdy jsou např. před/za zhlavím (či na těch třech kolejích) dvě i více spojek mezi kolejemi za sebou (takže to mohou být asi kterékoliv), jindy se zase mění nástupiště, takže zase různé výhybky a jiné… Číst vice »

Ondra

Je rozdíl mezi strojvedoucím, který projel stůj (ač si to uvědomil a zastavil, víc už nestihl) a strojvedoucím, který jel nevědomě po vyloučené koleji, na níž jej zřejmě někdo pustil… 🙂

Pohádkár

Ty si hlupák až to bolí …

Jiří Kocurek

Mlčeti zlato!

Ne, tady není důkaz, že by fíra projel stůj.

HAL9000

Dopručuji aktualizovat poznatky i odjinud, vývoj jde kupředu (níže citace z novinky.cz):
„Při nehodě vlaku a autobusu, která si ve čtvrtek na Slovensku vyžádala sedm obětí, táhla vlakovou soupravu lokomotiva, která patřila Českým drahám a řídil ji strojvedoucí z břeclavského pracoviště. Železniční společnost Slovensko v pátek potvrdila, že strojvedoucí se nedopustil žádné chyby a nemohl vědět, že ho omylem poslali na uzavřenou kolej.
„Už nyní můžeme vyloučit pochybení strojvedoucího, které by mohlo zapříčinit tuto nehodu,“ cituje Denník N mluvčího ZSSK Dominika Drevického.“

Každopádně – velká tragédie.

Vinkler

Osobně pojem „uzavřená kolej“ neznám … ale možná se již změnilo názvosloví za těch 30 let co jsem slezl z 363.

Petr K.

Jestli čtu správně, tak HAL9000 pouze citoval novinky.cz – a tam evidentně ten pojem znají 🙂 a používají 🙂

Addams

Ja kdyz se se ani Sura nebo Sprava zeleznic neumi vyjadrovat, tak to necekej ani od novinky.cz.

Addams

Jako kdyz …

Martin H.

Nevím jak bych okomentoval ty výplody cos tady prezentoval. Nejlíp to asi vystihne slovo zvratky, jo to bude ono. Buď jsi turbotroll, nebo neuvěřitelně mimo. Vůbec nerozumím tomu, proč se pouštíš do diskuze o něčem, o čem nemáš ani tušení. Zalez někde do díry a už nevylézej, je to to jediné užitečné, co můžeš udělat.

Petr Vašek

Běžte si nafackovat.

nowas

Ty si hraješ s vláčkama?

janvagala

Už minule, v diskuzi o Pardubicích, sem ti psal, že seš magor. A teď si to potvrdil. Co ty seš za člověka? Ono míň je někdy víc. Kapišto?

Kotec

Jako že strojvedoucí může nějak ovlivnit, na kterou pojede kolej? A když náhodou má postavenou vlakovou cestu špatně, tak prostě vlak zastaví a seřve příslušného dispečera/výpravčího/kýho čerta kdo to v té stanici blbě postavil?

Addams

I kdyz ministra dopravy SR nesnasim, tak musim napsat, ze vzdy u vsech vyroku rekl „pravdepodobne“, „predbezne“, „definitivne to rekne az zaver vysetrovani“. Mnozi novinari na tohle zrejme zamerne zapominaji.

Karel

Ten RJ se tam octl kvůli nerespektování návěsti hlavního návěstidla, tomu ČD tam někdo postavil vlakovou cestu. Chápete rozdíl?

Trumway

„Šéf Železnic Slovenské republiky (ŽSR) Alexander Sako dodal, že na železničním přejezdu u Nových Zámků projel při spuštěných závorách vlak ve směru na Nové Zámky. Následně se závory zvedly, a do kolejiště vjelo osobní auto a autobus, se kterým se střetl vlak. Jel v opačném směru než ten předchozí.“ Opravdu? Odjinud. Rychlík z Prahy, který se ve čtvrtek srazil na Slovensku s autobusem, jel po koleji, jež byla pro vlakovou dopravu uzavřena. V pátek to řekl slovenský ministr dopravy Jozef Ráž. Podle svědků nefungovala světelná signalizace a závory, které se navíc na tomto přejezdu často opravovaly. Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/slovensko-nove-zamky-nehoda-vlak-autobus.A240628_100043_zahranicni_kha No ono… Číst vice »

Petr K.

cituji „Jedné. A pokud jedné musí jich tam být zákonitě více.Kdyby tam byla jedna šlo by o uzavření prakticky celé tratě.“

Tak této myšlence nerozumím ani za mák

Addams

Trat je 2-kolejna. Na 1 kolej padl strom, tak ji vyloucili z provozu. Po druhe koleji se jezdilo logicky obousmerne.
Na vyloucene koleji bylo vse vypnute, vcetne elektroniky pro prejezd, protoze tam krome pracovni techniky nemelo nic jezdit. Jenze se cosi pos*alo a to EC tam vlezlo …

Petr K.

Kruci, já mechanizmu nehody rozumím! Nepotřebuji vysvětlovat „spadlej strom“ na jednu kolej dvoukolejné tratě!

To Trumway napsal nějakou myšlenku („Jedné. A pokud jedné musí jich tam být zákonitě více.Kdyby tam byla jedna šlo by o uzavření prakticky celé tratě.“) které nerozumím…

Trumway

„Slovenský ministr dopravy Jozef Ráž na tiskové konferenci ke včerejší tragické srážce vlaku EC 279 Metropolitan s linkovým autobusem řekl, že vlak jel po vyloučené koleji.“
OK. A kdyby jel po té druhé tak co? Nehoda by se nestala a ke srážce s autobusem by na přejezdu nedošlo?

Jan Z.

Na vyloučené koleji nejede PZZ.

Trumway

A ta druhá kolej vedle je co? V článku se píše, že byla vyloučena jen jedna. Ten přejezd vede přes kolik kolejí?

Libor

Druhá kolej vedle je překvapivě druhá kolej. A přejezdy na vícekolejných tratích jdou pro jednotlivé koleje „vypínat“, přesněji řečeno zavádět do výluky činnosti. Aby například během výluky nezvonil a nebyl zavřený pořád skrz pracovní vehikly na koleji v obvodu, aby skrz pracovní vehikly ve vyloučené koleji nemusely jezdit i vlaky na Op. Prostě se pro příslušnou kolej deaktivuje a pro tu druhou funguje bežným způsobem.

Trumway

„A přejezdy na vícekolejných tratích jdou pro jednotlivé koleje „vypínat“, přesněji řečeno zavádět do výluky činnosti.“ OK. pokud by tam nějaké pracovní stroje byly chápu vypnutí PZZ. Pokud tam žádné stroje nejsou má být normálně v činnosti. Třeba proto, aby se nějaký vlak nemohl srazit s autobusem. Mimochodem i když se provádí rekonstrukce nějakého nádraží PZZ normálně fungují a to i v případě, že tam maká podbíječka nebo, že se tam prohánějí dvoucestné bagry. Ty však naopak kolikrát přejíždějí přes otevřený přejezd i když je PZZ v činnosti.Záleží na tom jak je to nastaveno. Tohkle se holt nepovedlo a na… Číst vice »

Jan

Nevím jak to funguje na Slovensku, ale! Dělám na výlukách jako OZOV (odpovědný zástupce objednatele výluky) – což vlastně je člověk který zodpovídá za výluku. Když dostanu v rozkazu o výluce požadavek o vypnutí PZZ, tak prostě zavolám bezpečákovi, ať to vypne a nezajímá mne jestli tam něco pojede nebo ne – na to je tu někdo jiný. Je to běžné vypínat na vyloučené PZZ, ať se ten přejezd neovlivňuje. Kromě výlukových tam nemá co nic jezdit a navíc ti jsou zpraveni o nefunkčnosti nebo naopak funkčnosti přejezdu a jeho kilometrickou polohu. Ty kecy o tom jak je PZZ v… Číst vice »

Martin von Bahnhof

Dve. Nehoda sa stala tu: https://mapy.cz/s/guhejurecu

Jiří Kocurek

U toho vašeho není žádný oklouk celých 16 km daleko po směru jízdy vlaku.

Jiří Kocurek

Podle mě je to tenhle, ale to už je drobnost. https://mapy.cz/s/gakuzuzere

Ten čtyřkolejný vypadá, že soudruzi šetřili a šetřili na stavbě mostu, aby si mohli pořídit víc tanků. Přejezdy v obvodu stanice jsou zlo.

Addams

Martin von Bahnhof i Jiří Kocurek: Oba vase odkazy smeruji spravne na ten samy prejezd.
Trat je 2-kolejna.
Od prejezdu na jihovychod (ke Sturovu) mirny levotocivy oblouk je. Kdo ho nevidi, mel by zajit k ocnimu doktorovi.

Trumway

Ale jo, už to chápu. podle toho co jsem si přečetl PZZ fungovalo asi jen pro vlaky v opačném směru když krátce před srážkou tam jel vlak a pro směr po kterém přijel ten vlak co se s autobusem zrazil nikoliv když se závory zvedly , autobus s dalším autem vjel na přejezd a on si tam jede vlak.

Jiří Kocurek

Každá kolej je zapojená zvlášť a je jedno, kterým směrem vlak jede. Je to symetrické na obě strany.

Jan Z.

https://youtu.be/VAxD8NiGIsE?t=203
jen dnes při jízdě po nesprávné koleji není delší výstraha (obousměrný autoblok)

rogo01

Kdyby jel v ten okamžik po té druhé, tak se srazí dva vlaky.

Tom

To by těch mrtvých nebylo „jen“ sedm, ale tak 10x více …

Michal

Je zbytečné spekulovat, pokud neznáme opravdu všechny pravdivě ověřené detaily, co a jak fungovalo v době nešťastné nehody. Jedno je jisté. Stalo se a nic na světě není a nemůže být i přes veškeré dostupné technologie stoprocentně zabezpečené. Přitom je možné, že na začátku sehrál roli jen extrémní déšť a hned nám poškozené technické vymoženosti dopomohli k této udalosti..

Jméno.m

Je zbytečné spekulovat a přesto to o pár řádků níž děláte. Úsměvné.

Michal

Já? Když jsem tu napsal tento jediný prispevek?Asi byste neměl tolik chlastat již odpoledne, když už teď tak špatně vidíte?

Ares

Zbytečně to tu plevelíte.

asdfasdfasdf

Citace: „Přitom je možné, že na začátku sehrál roli jen extrémní déšť a hned nám poškozené technické vymoženosti dopomohli k této udalosti..“

Michal

A nesehrál? To je jako ta spekulace, když všude píšou, že přejezd blbnul od prutrze mračen? Si pletete ponekud termity..

Amper77

Jo, je. Podle inside info byla výluka jen napěťová a byla ukončena. Nejčastější chyba bývá na straně řidiče a to stále není vyloučené.

Jiří Kocurek

Ovšem soudit viníka a příčinu podle pravděpodobnosti je totální nesmysl.

Amper77

Já ho nesoudím ale spekuluji o příčině a tam to totální nesmysl není. Vlastně ani nespekuluji, ale říkám „není vyloučené“, protože ty informace jsou rozporuplné.

Komise

https://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=1493 jasně stačí si najít pár článku, zabeěru, kde se píše o 500 letých uhrnech, ale určitě to s destem nesouvisí.

Amper77

Ale tady není debata, zda pršelo nebo ne ale zda déšť sehrál roli. To je ta spekulace.

Zdenda

Tak když tam byla výluka kvůli povětronstním podmínkám, tak nesehrál, ta výluka by jinak nebyla, bože…

Amper77

tady jsem

Jiří Kocurek

„technické vymoženosti“

Tak to by se nesmělo rychleji než nějakých 10 km/h a stejně by se občas nehoda stala.

Komise

Point je někde jinde a v tom má autor pravdu. Stopro zabezpečit nelze nic. A pokud by vlaky jezdily třebas pomaleji přes přejezdy jak nepřímo naznačujete, určitě by to zase dost rizika snížilo. Ale zkuste to někomu dnes říct, vše je honem honem, nikdo nemá čas čekat ani na přejezdech ani ve vlaku, vše je otázka peněz, Čas jsou peníze atd atd.. Takže pak si těžko můžeme stěžovat a hledat tu viníky a neprůstřelné řešení. Vždy je něco za něco…

Petr K.

Náhodou pan (nebo paní) „Jméno.m“ vidí dobře!

cituji Vás pane Michale:
„Je zbytečné spekulovat, pokud neznáme….“

a o pár ŘÁDKŮ níže píšete

(opět cituji)
“ Přitom JE MOŽNÉ, že na začátku sehrál…“

a to je ta spekulace – a stihl jste to v jediném
svém příspěvku 🙂 spekulaci odsoudit a vzápětí vyrobit 🙂

„asi byste neměl tolik chlastat již odpoledne“, když si po dvou řádcích SVÉHO textu nepamatujete co jste napsal na začátku

Zdenda

Tak když tam byla výluka kvůli povětrnostním podmínkám, tak nesehrál, ta výluka by jinak nebyla, bože… Nechlastejte oba dva…

Petr K.

Zdendo,
sehrál/nesehrál je mi buřt.
Spekulace se skrývá ve slovíčkách „je možné“ 🙂
Kořalku nepiju, jdu si dát Rum

Komise

Ne, to „je možné“ je jen neštastný opis. Kterého se tady spousta haterů hned chytla, že jako spekuluje. Kdyby to napsal natvrdo, popsal by skutečnost. Ale to by si tu někteří nemohli zamínusovat. Sehrál a basta. Ty informace najdete i na k-reportu. „kôli poveternostným podmienkam sa poškodilo TV, na ktorého oprave sa pracovalo“
https://www.k-report.net/discus/messages/28/174.html?1719614065

czhunter

Neodsoudil, ale napsal, že je zbytečná.

Všichni děláme zbytečné (nebo řekněme – „neužitečné“) věci – třeba proto, že nám dělají radost (jsou ale pak ještě zbytečné?) 🙂

Petr K.

No jo…
Takže on si pak svou vlastní zbytečnou spekulací „dělal radost“
Když se mi to takhle vysvětlí (zbytečné…, radostné!!!, zbytečné???), tak to chápu – a toho kdo si dělá radost bych nechtěl nějak omezovat.

… teda kromě těch, co „si dělají radost“ na veřejnosti a je to fuj, ti mě vadí…

Zdenda

https://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=1493 jaké spekulace? ty uhrny byly etremní – 500 lete, stačí se podivat na nějaké zábery z okoli a je jasné, že to odstartovalo celý ten problém, včetně neschopné nemocnice, která měla pomáhat zachranovat zraněné…

Dnes již důchodce

Někdo znalý místních poměrů by nám měl vysvětlit něco blíže k zab, zař. Je to již dávno, co jsem po té trati jel, tehdy elektromechanika s úvazkem na autoblok. Byl-li obousměrný, nevím. Při trolejové výluce se zab zař nevypíná, je ale možná nějaká úprava dle výlukového řádu. Bylo tu již několik matoucích článků, mluvčí nejsou znalí předpisů a novináři opakují každou blbost. Dnes je přísný zákaz podávání informací zaměstnanci. Co by nám řekl asi návěstní mistr o činnosti přejezdu. Co by nám řekli výpravčí sousedních stanic o výluce. Jinak jsou to stále neověřené domněnky.

Honza St.

Pokud vím, tak jediný autoblok uvázaný na elektromechaniku je první úsek za Štúrovem směrem na NZ (od 70., 80., nebo 90. let, nevím, může mě někdo doplnit). Jinak NZ – Štúrovo hradlový poloautoblok či rovnou telefonika (a narozdíl od socíku bez hradel/hlásek) a elektromechanika. AB a RZZ jen mezi Bratislavou a Novými Zámky – od 80. let.

Addams

Ministr za pritomnosti gen.reditele ZSR rekl ( https://www.dailymotion.com/video/x914a38 ), ze prejezd byl pro vyloucenou kolej vypnuty. Kdyby to nebyla pravda, tak ho zrejme ten gen.reditel ZSR opravi – i kdyz je to jeho sef.

Kfira

Tolik „zaručených“ svědectví a konspirací, až z toho jde hlava kolem. Jedni říkají, že přejezd nefungoval, jiní zase že fungoval. Jedni tvrdí že kolej byla vyloučena, druzí zase, že byla pouze napetova výluka ukončena 30 minut před nehodou. Nejlepší by bylo, kdyby si přestali vymýšlet a slovenské úřady informovaly někým kdo je alespoň trochu v obraze.

Addams

Vysetrovani probiha a nema smysl delat tiskovky kazde 2 hodiny. Je treba cekat na ukonceni vysetrovani, co muzou byt dny, tydny, mesice …

Jirka z UL

Tady je zase mudrců, tak si můžou jet vyzkoušet koridorový přejezd u nás, z jedné strany oblouk s PHS a z druhé do kopce, navíc PZZ spíše dělá blbosti než funguje, částečně i díky nájezdům místních domorodců. Takže po průjezdu vlaku když jedu do kopce, tak abych něco vůbec viděl, tak pomalu musím zastavit v první kolejí a z druhé strany abych někoho pořád vozil a ten šel na druhý konec přejezdu koukat 👍

Jiří Kocurek
Jirka z UL

Mám dojem, že v celku by tam zůstaly asi hodinu.

Vlastimil Kocurek

Tady jde o to, že takové přejezdy by na koridorové trati vůbec neměly být. A že jsou, odpovídá MD ČR, SŽ. Prostě už nejsme v 19. století. (tedy vlastně jsme).

karel

Jsme v Evropě a tam platí evropské normy-a to i na železnici. Jsou podrobné a přesně stanoví, kde a za jakých podmínek lze použít pro překonání křížení použít jaký druh zabezpečení. Do rychlosti 160 km/h lze použít přejezd, opatřený červenými světly a závorami.

Addams

Problem je, ze ty normy si nezridka kde-kdo vysvetluje / upravuje jak se mu zlibi. V Cesku na trati se 160-tkou prejezdy byt muzou (a stoji kazdy rok hodne penez i zivotu), ale na Slovensku ne. Kde je tedy „svata“ euronorma?

Karel

V principu. Rýt rýčem lze i ve svátečních botách, do divadla v gumovkách se nechodí.

kpeet

První jízda Railjetu v ČR.Výpravčí v Přelouči pustil Railjet na vyloučenou kolej.Naštěstí bez následků.

Jirka63

Jezdím po Rajku a přál bych Vám vidět.Ty zelený tunely kolem trati,vysekané jen 30 metrů před návěstidlem.Slováky to nezajímá a my nenáme páky,můžeme si stěžovat,ale to nepomůže.Jezdí se jen podle barev na Mirelu.ŽSR 21 století.O kvalitě svršku nemluvím,aspoň jak se to na laminátce třepe,tak my naskakují na hodinkách kroky.

Szony

To teda ŽSR to je opravdu jako legenda, pravidelná rychlost nákladních vlaků v této zemi je do 5 km/h

Jiří Kocurek

Jako bych to slyšel: Veď máš opakovač, tak čo ti je*be!?

Jirka63

Třeba stanice Bratislava Nové Mesto měla 11 pomalých neoznačených jízd.Takže než to projedete se 600 metrovým vlakem,bez komentáře.

Samo

Toto sa väčšinou rieši prísne predpisovou jazdou. Chápem tlaky aj od ŽSR, aj od dopravcu, ale ak by sa fírovia dali dokopy a začali jazdiť štýlom že proste nepôjdu rýchlosťou väčšou ako je potrebná na to aby vedeli zastať pred navestidlom (a tým tu trať kvalitne zasekali), veci by sa niekam pohli. Inak to bohužiaľ na severnom Balkáne nepôjde.

Jirka63

Jezdím tam 15 let a nikdo nic neřeší.Když to Slovákům nevadí……

Captain

Jezdit Slovensko je hardcore.

Addams

Tak to natoc na mobil, zaves na YouTube a odkaz s komentarem posli do nekterych z 3 poslednich nezavislych novin Slovenska (Dennik N, Aktuality, Sme) nebo do nekterych v Cesku (tam mozna i do TV).

Addams

Od 1.7.2024 bude vsechny TV v SR ovladat UV KSS (Koko*i Skur*ení Smerácky) – tam uz jejich kritika neprojde.

xyz

Dle jiných článků zemřel i řidič autobusu, resp. je součástí toho počtu 7 obětí. 🙁

Svojšín

Ano, bydlel ve stejné vesnici jako většina obětí.

Svojšín

I když podle SME.sk to ( poněkud zmateně)vyzníva, jakoby byl mezi zraněnými, tak nevím, kde je pravda….

MartinS.

Podľa štátneho tajomníka ministerstva zdravotníctva Michala Štofka je vodič autobusu vo vážnom ohrození života, do nemocnice ho transportovali vrtuľníkom. „Keď ho našli, bol pri vedomí,“ potvrdil Štofko.

xyz

O. K., jiný zdroj uvádí něco jiného Rodákem ze Semerova je i řidič autobusu. „Obec Semerovo na jihu Slovenska má kolem 1 300 obyvatel a všichni se tam dobře znají. Čelko deníku Nový Čas prozradil, že mezi oběťmi neštěstí byli i mladí lidé. „Tomu nejmladšímu bylo jednadvacet let. Byli tam tři mladí lidé a tři starší,“ uvedl starosta s tím, že ho s všemi pojil přátelský vztah. Musím říct, že ho znám jako velmi zodpovědného člověka a dobrého šoféra. I mě vozil autobusem na střední školu. Nikdy z jeho strany nedošlo k pochybení. I on je obětí této tragické nehody,“… Číst vice »

Petr K.

„… má kolem 1 300 obyvatel a VŠICHNI SE tam dobře ZNAJÍ“
Týjo, tak to je.. to je… já nevím co to je, ale mám z toho hrůzu.
Dobře znát 1300 lidí…

Addams

Novy Cas je neco jako Blesk – napisou pravdu jenom omylem.
Ridic je ze Semerova, ale zatim je ziv, i kdyz 6 lidi ze Semerova v tom autobusu zemrelo. (Tolik vim ja z TA 3)
Mohlo se to ovsem casem zmenit.

Michal Tvrdý

No, podľa iných informácií (asi priamo od človeka z prevádzky, ktorý tomu rozumie a nie ako minister, ktorý nemá ani tušenia o čom kecá) sa výluka koľaje skončila cca 25 minút predtým, ako tam šiel ten vlak. A výluka to bola napäťová. Na druhej strane, ako niekto môže trepnúť taký nezmysel, že kvôli dažďu tam bola výluka ale zároveň všetko fungovalo ako má? To akože výpadky pri daždí je bežná funkcia zariadení ? Aby sme neskončili ako pred 150-timi rokmi, že sa mohlo jazdiť len za slnečného počasia a cez deň … Jedná sa o najdôležitejšiu medzinárodnú trať na SVK,… Číst vice »

Jerry

Berte to tak, že prakticky všechny dosavadní informace o tom, jak to bylo a jak (ne)fungovalo zabzař, máme od agentury JPP.

Ten Ten Ten

Nie sme zlí
načo záplava horkých slín
mm – sladké výmysly.

Nie sme zlí
azda bývame bezradní
bez chýb nie je nik.

Addams

Ráža síce neznášam, ale vždy ku všetkému, čo povedal dodal „predbežne“, „zatiaľ“, „treba počkať na závery vyšetrovania“ – na to novinári i konšpirátori radi zabúdajú.
Takže čakáme …

Tom

PS: Teď jde o to jaká návěst byla v poslední stanici na návěstidle. Pokud zelená mohl jet. Pokud červená projel návěstidlo. Ale spíš to odnese výpravčí.

David

hlavne to odnesli lidi v tom autobuse

Libor

Věřím tomu, že na této trati už je traťové zabezpečovací zařízení. To nepovoluje otočit traťový souhlas a postavit odjezdové návěstidlo na volnoznak, pokud je na trati přejezd v poruše/ve výluce (teď tedy nevím, zda na automatickým hradle a autobloku nejde postavit už odjezd, nebo až příslušné oddílové návěstidlo kryjící daný přejezd).

Takže o „zelené“ pochybuju, to už bych to spíš viděl na přivolávačku.

Amper77

Traťový souhlas se právě otáčí při výluce, aby nepostavil na správnou vyloučenou. A k tomu mnemotechnická pomůcka. Jestli to neudělal, automatismus je sviňa.

Libor

Je to možné, nikdy jsem na dvoukolejce a autobloku nesloužil a tak tyto postupy neznám. Jsem už z principu lokálková krysa a můj vrchol v TZZ je automatické hradlo na přímětské trati. A všude jinde, na klidnějších částech tratě, máme obligátní „telefoniku“.

Amper77

No, podle info výše jen teoretická debata, protože po NAPĚŤOVÉ výluce. Bez přesných informací zbytečné.

Jee

To je fór v poslední stanici

Tom

Podle zatím dostupných informací, kdyby jel po „správné“ koleji kde před pár sekundami projel v protisměru další vlak = čelní střet … Těch mrtvých si vynásobte minimálně 10x při čelním střetu 🙁 .Samozřejmě nechci nic zlehčovat, protože i tak je to dost velká tragédie … Pak se nabízí otázka, jestli ho výpravčí/dispečer neposlal na „nesprávnou“ kolej úmyslně, protože tím by odvrátil čelní střet. Jenže jaksi nepočítal s tím, že mu na nefunkčním přejezdu vjede autobus (před autobusem údajně projel ještě osobák) …

Amper77

Foto nahoře ukazuje, jestli je na správné nebo nesprávné…

Amper77

PS. jestli teda to video nebylo převrácené, protože borec má hodinky na pravé ruce. o)

Mates

Aj ja nosím hodinky na pravej ruke.

Amper77

Proto jsem psal jestli. Doplním tedy, jestli to byl skutečně vlak z Prahy do Budapešti a ne naopak, tak je video převrácené. Viz oblouk…

Amper77

Ale houby, teď jsem to zblbl. Je na správné.

Jerry

Máš výše odkaz na mapu, téhle tvé opravy jsem si nevšiml.

Chleba Nakup

Záleží, jak se točily ručičky.

Amper77

Aha, pustím si to video znovu… 🙂

Jiří Kocurek

Foto nahoře ukazuje, kam vrhají vagony stín a že před fotografem hoří. Víme, že hoří u lokomotivy.

Tedy: Slunce svítí zprava, sever je vlevo, objektiv se dívá na východ (jihovýchod) a vlak tím pádem jel po koleji vpravo, což odpovídá jeho směru do Budapešti.

Amper77

to ten směěr točení hodinek byl jednodušší 🙂

Leinad

Jako že by neměl postaveno (svítila návěst stůj) a odvratná výhybka by ho poslala někam jinam než do postavené trasy jiného vlaku? Jo to by asi šlo

Jiří Kocurek

Zbytečné spekulace.

Petr K.

správná/nesprávná kolej — rozlišovat ve smyslu -organizačním -provozním -bezpečnostním (toto je můj laický názor) Při pravostranné „organizaci dopravy“ je pravá kolej „správná“ a levá kolej „nesprávná“ Pak při jednokolejném provozu na dvoukolejce (kdy je jedna kolej z nějakého důvodu VYLOUČENÁ) jede vlak po „nesprávné“ koleji když jede (laicky řečeno) v protisměru – přesto je provoz při dodržování předpisů bezpečný… Na vyloučenou kolej vlak nesmí (není ani správná ani nesprávná, je „uzavřená“ pro provoz), vjede-li tam, pak se většinou něco pos… pokazí – to je ten bezpečnostní pohled Takhle si to vysvětluju, chcete-li, kamenujte (může-li být provoz „zlevosměrněn“, tj. v nějakém… Číst vice »

Addams

Na Slovensku je pouze pravostranny provoz, ale tam kde to TZZ umoznuje je mozne jezdit po obou kolejich obema smery dohodou vypravcich nebo rozhodnutim dispecera, to plati i zde.

none

U některých článků by se měla diskuse vypínat. Chytří lidé by pak věnovali čas něčemu, co nás výrazně posune vpřed 😀

fofoformanek

Toto je dôležitá téma, pretože bez systémovej zmeny sa bude podobná situácia opakovať. Údržba tratí – dlhodobo podfinancovaná údržba tratí, priecestia so zlým rozhľadom. Nedostatočné kosenie v okolí priecestí. Mnohé priecestia bez zabezpečenia Riadenie dopravy – zastaraný systém riadnia dopravy sa na väčšine tratí spolieha na ľudskú pozornosť, množstvo POTR a mimoriadnych situácii rozptyluje obsluhu. Personálna kríza – na západnom SLovensku je dlhodobo nedostatok signalistov, riešením by bola automatizácia, ktorá ale postupuje pomaly. Korupcia a neriešenie korupcie – viď prípad Štefana Hlinku, bývalého riaditeľa Žsr za vlády SMERu Netvárme sa, že je to výnimočná ľudská chyba, to isté sa môže… Číst vice »

Slávek

Kecama na fóru to ale nezměníte.

Jerry

Tak to nečti a jdi něco dělat, co nás posune vpřed.

JFK

Kdysi bylo: „…zakázali psát a zakázali zpívat..“. Teď se už nesmí ani číst?

Jerry

Nikdo mu nic nezakazuje.

Chleba Nakup

Tak se nezdržujte a nashle!

Průvodce původní Aleš

Takže pro mě jako pro účastníka silničního provozu od teď platí, že se budu rozhlížet i když bliká bílá. Snad to do mě nenapálí auto zezadu.

Nemel

To platilo vždycky 💁🏻‍♂️

M.Z.

Jo, ale arogantnich blbu v modrobilych vrtulich ci ctyrech kruzich arogance se clovek boji vic nez vlaku na prejezdu…

fofoformanek

Mal vôbec vodič autobusu šancu vidieť ten vlak ? Je to v oblúku a veľmi zarastené.

Jerry

Ve směru, ze kterého přijel vlak, je vidět několik kilometrů. Oblouk začíná až za přejezdem, ve směru na Maďary.
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9pmeDxNzzY&ud=18%C2%B011%2728.079%22E%2047%C2%B059%277.687%22N&x=18.1915945&y=47.9854793&z=19

kix

přejezd už je v oblouku + je to zarostlý jak prase..kousek tam vidět je, ale moc ne, na přejezd autobusu to bezpečný na rozhled není

Dan

A je tam traťová maximálka pro obě koleje 100 km/hod.

Addams

Ne, neni je to v oblouku – rozhled na obe strany je tak 50 m. Jeste navic EC jelo od zapadu, odkud zrejme svitilo i slunce …

TomD

Presne tak, nemel. Rozjizdel se po zvednuti zavor, jak dlouho to trva prejet koleje s busem aniz by litali lidi ze sedadel? 15-20sec? I kdyby 10, kolik ujede vlak za 10 sec?Navic jestli blikala bila…

Petr K.

Ještě před ním bylo osobní auto. To projet stihlo
(jedna bábka to vravela 🙂 )

Mates

A to si doteraz nerobil? Veď to učia v autoškole.

Jen

Tak na co je tam ta bílá?

Michal M

Přesně k tomu. Nicméně v případě této nehody žádná bílá nebyla.

Martin H.

Můžete jet 50, povinnosti přesvědčit se, jestli se neblíží vlak nikdy nezbavovala a nezbavuje. Vy máte řidičák?

Jiří Kocurek

Něco jsem včera psal. Takže to zopakuju:

§29
https://www.kurzy.cz/zakony/361-2000-zakon-o-silnicnim-provozu/paragraf-29/

1.d) …toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo

Takže si raději sedně na ruce, než budete někoho zbavovat řidičáku.

Jiří Kocurek

Ono je to totiž na mnoha přejezdech nemožné, uvidět vlak včas, pokud pojede plnou traťovou.

Ale může ten zákon napadnout u ústavního soudu.

karel

Proto se dělají Přejezdová zabeezpečovací zařízení. Při jejich vypnutí či poruše se rychlost drážních vozidel, blížících se k přejezdu, sníží na max.10km/h. A toto se ještě doplňuje dáváním návěsti „Pozor“ lokomotivní houkačkou

Petr K.

„Při jejich vypnutí či poruše SE rychlost drážních vozidel, blížících se k přejezdu, sníží…“
Rychlost SE nesníží, rychlost musí snížit strojvedoucí, a ten nejdříve o té poruše či vypnutí (či ukradení) MUSÍ VĚDĚT!
🙂

Addams

Za normalnich okolnosti se vlak plnou rychlosti nepriblizuje k vypnutemu prejezdu, ktery by mel byt zapnuty. Nekdo neco pos*al, a KOMPETENTNI lide musi vysetrit kdo a proc. Treba cekat, co zjisti …

Petr K.

Proč by se (za normálních okolností) nemohl vlak přibližovat „plnou rychlostí“ k (vypnutému) přejezdu, který BY MĚL BÝT ZAPNUTÝ?
Buď to blbě píšete, nebo to mylíte jinak a já to nechápu 🙂

Že někdo něco pooral je evidentní (zde podle počtu mrtvých, achjo)

Petr K.

… myslíte jinak…

Patrick

Na Slovensku platí to, čo napísal Martin H.

Martin H.

Ok. Máte pravdu.

Jerry

Neplatí TO, že je zakázaný vjezd, nikoli to, že se člověk má rozhlédnout a ujistit se, že nic nejede.

rogo01

S citacema bych byl v diskuzích opatrnej a když už, tak citoval ze slovenských zákonů.

Addams

8/2009 Z. z.
Zákon o cestnej premávke [SK]
㤠27
(1) Pred železničným priecestím vodič je povinný počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie.
(3) Vo vzdialenosti 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní vodič je povinný jazdiť rýchlosťou najviac 30 km h-1; ak na priecestnom zabezpečovacom zariadení svieti prerušované biele svetlo, vodič je povinný 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní jazdiť rýchlosťou najviac 50 km h-1. Vodič pritom nesmie zbytočne predlžovať čas prechádzania železničného priecestia.“
Odsek 1 platí vždy.

Petr K.

Zároveň ale také platí (český)
§ 28 Zákona č. 361/2000 Sb.

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

Co s Vašima rukama?

Jerry

Rozhodně nenahrazuje tvůj mozek. Tedy, neměla by.

Jirka z UL

Můžete mě říct jak mám zajistit rozhledové poměry u nás? Z jedné strany oblouk a PHS, z druhé kopec dolů. Vím že tam ten přejezd si dělá věčně co chce a tak i po průjezdu vlaku se snažím dívat, ale abych něco viděl, tak musím zastavit pomalu v první kolejí 🤪.

Pavel Salava

Když je přejezd ve výluce, nemůže blikat bílé světlo. Takže stejně je povinnost řidiče před přejetím přejezdu zkontrolovat, jestli vlak nejede…

Zdenal300

Pokud je přejezd ve výluce, tak nebliká ani červené. Vlak jede krokem a troubí. Proč zde tomu bylo jinak???

kix

na tohle druhé pravidlo v rámci své bezpečnosti raději rychle zapoměňte..

Petr K.

Máte můj co nejupřímnější souhlas

Petr K.

Protože ve výluce byla pouze JEDNA ZE DVOU kolejí. Takže asi (spekulace) přejezd jako takový ve výluce nebyl

Zbynek

Jestli byla kolej ve vyluce, tak by bila blikat nemela za zadnych okolnosti.

Luboš

Znám přejezdy, kde je pozitivka i v režimu DKNP, kdy neinformuje o ničem. Takže možné je vše.

Libor

Dělají to nově budovaná PZS v české síti, cca od 2020 (aspoň v naší oblasti). Nicméně, ačkoliv je zavedeno DKNP, pozitivka zhasne při vstupu vozidla do obvodu, jen se při tom nespustí výstraha (ověřeno pokusem s traťovkou a zabezpečovákem, nedalo nám to taky spát).

Petr K.

No jo, ale ve výluce byla JEDNA ZE DVOU kolejí. To by měla blikat POLOVINA bílé?

Michal M

Až na to, že na tomhle přejezdu žádná bílá neblikala.

Addams

Bila blikala pro provozovanou kolej. Vyloucena kolej byla odpojena a prejezd nemonitoroval pohyb na ni. Regulerni vlak na ni byt nemel. Jenomze se tam „zjevil“ a ted se vysetruje pricina, co muze trvat dny, tydny, mesice …

Radúz Dostal

Od té doby, co jsem byl vytrouben a objet za zastavení z důvodu rozhledu u přejezdu chráněného toliko kříži, tak bych se vážně „napálení“ zezadu obával.

brejlovec753

Viděl pán minister jak v reálu funguje železnice na SR? Až budete nadávat na CR, tak doporučuji léčebnou kůru na SR. Výluky: nepřetržky neznají, takže se dělají denky od 8 do 13h, kolik se toho udělá asi je všem jasné. Většina lidí všude postává, čumí, nic nedělá. Opatření na výluky neznají. Vydávání výluk na A4, v tom se nikdo nevyzná, ale kaštan si může přečíst, že bude zváranie nebo sekanie trávy a proto se půl dne nejezdí a pak zpravidla ještě týden. Provoz: do koncové stanice přijede Mn pro jeden vůz, četa o 4 ledech a ještě tam je sledovač… Číst vice »

knedlo

Na vylúčenú koľaj sa nedávajú výkoľajky? Pre istotou….?

KVážný

No to ne, vždyť by mohl někdo vykolejit… 🙂

Bartoloměj

Ne

Jan Matoušek

To by bylo lepší výměnu před vyloučenou kolejí uzamknout v bezpečném směru přenosným výměnovým zámkem.

qěcy

Odvraty se zamykají.

qěcy

V Česku někdy jo. Ale opačně.

Jan

Ne, vzhledem k tomu, že kolejově se to vylučuje většinou když tam budou nějaké mechanismy, tak by tam musel být zaměstnanec pro řízení sledu a odemykal to jak blázen. Vyloučené se kryjí zakazovými terči/kulaťáky laicky (zákaz vjezdu jak na silnici akorát barvy naopak) a to stačí. Ale nevím jak je to na ŽSR. Takže pre istotu je tam ten kulaťák – toho by si měl fíra všimnout.

Addams

Povinnost osadit kulatak byla na ZSR nedavno zrusena. 😡😡 ( https://www.dailymotion.com/video/x9156p4 )

Juraj

Takže všechno fungovalo jak mělo. Beztak za to mohou mainstreamová média a Soros, a v žádném případě není potřeba vyvozovat odpovědnost u strany, která s přestávkami vládla 13 let a dovedla ŽSR tam, kde jsou.

Jo a samozřejmě se tento úsek má modernizovat na 140 km/h přesně z toho důvodu, aby se nemusely odstraňovat přejezdy. Paráda.

Gunduľ neubiješ

Vždyť je to ve strašných slovenských horách, jak můžete chtít více než 140 kmh? A za Vase protistatni agitace Vás beztak sleduje slovenska tajná služba.

Knížecí rada

A taky opozice za to může, Čaputová a Češi. 🤷

Addams

… jeste i Brusel a Washigton, saharsky pisek, Chemtrails, plocha Zeme a cipy ve vakcinach.

Marek Hrdina

Muze mi to prosim nekdo jako laikovi vysvetlit: Kolej byla vyloucena, prej oznacena navestidlem. Jak je ale mozne, ze na to kolej vubec postavena trat vlaku vedla? Nemeli by to byt tak, ze vychybky by mely byt postavene tak, aby na vylouceny usek vlak vubec nevjel? Opravdu to jako laik nechapu a budu rad.za vysvetleni, jak to ma fungovat. Dekuji

nowas

Vypravci tam vlak mohl pustit. Při výuce se nepředrátovává celé SZZ, aby to bylo fyzicky nemožné.

Marek Hrdina

To, ze je mozne ten usek fyzicky mozne projet (pokud treba neni podemleta trat) chapu. Ale jinak te Vasi odpovedi nerozumim. To vypravci muze bezne poustet vlak na vyloucenou kolej? Nema to pak nejaka omezeni, treba prave nizsi VMax kvuli vypnutemu ZabZař ci podobne?

TSTT

Nemůže, ale nic fyzicky nebrání tomu, aby tu cestu postavil…

TSTT

P. S. Což je samozřejmě samo o sobě systémový problém jak vrata (zabezpečení vyloučené koleje jen tím, že někdo někde nezmáčkne nějaké tlačítko), i kdyby se ukázalo, že toto nebylo tím posledním problémem, který bezprostředně vedl k dané nehodě.

nowas

Používají se různé pomůcky, aby to „tlacitko“ zmáčknout nešlo. Když je tedy někdo použije… nesundá atd.

Jiří Kocurek

Proto je fajn, když je na začátku ještě něco navíc, co fíra uvidí nezávisle na funkci ZZ a výpravčím. Červený terč v případě úplné výluky koleje.

Na SŽ zrušili návěst „kopáče“ a vlak vjel do dělníků. Také se spoléhalo na jediný článek řetězu a ten udělal chybu, neuhlídal blížící se vlak.

Y.K.

Tak tačítko těžko vymotujete a může být potřeba tam pustit třeba pracovní vlak. Používají se pomůcky, které indikují, že by se na danou kolej neměla stavět cesta.

qěcy

Pracákům se ovšem nestaví vlaková cesta, tudíž vyndání počátečního tlačítka cestového RZZ, nebo tlačítka odjezdového návěstního hradla by jaksi nevadilo:)

Luboš

No spíš koncového…

qěcy

Ano, pardón

qěcy

To tak je nejspíš všude v Evropě. Samozřejmě na to jsou upamatovávací pomůcky. Grado, Gtn a El. denik mu odeslání podj na vyloučenou kolej vyřve, či nedovolí, podle toho, jak to která firma má zařízené. Na zabzař musí mít určenou upamatovávací pomůcku a štítek, aby na vyloučenou kolej nepostavil omylem. Vyloučené koleje se v Česku kryjí přenosnou návěstí stůj.

Addams

„Vyloučené koleje se v Česku kryjí přenosnou návěstí stůj.“ – na Slovensku to nejakej vul zrusil. .😡😡😡

Petr K.

NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali

A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali

On na to bude nějakej předpis, ale

Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk…
(nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobusu!!!)

Zatímco dispečerům se „ulehčuje“ a kontroluje práce mnohonásobně jištěným SZZ tak strojvedoucím se traťová část VZZ postupně vypíná… (protože někde „v dálce“ ETCS)

Petr K.

NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali

A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali

On na to bude nějakej předpis, ale

Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk… nebo strojvedoucí
(a nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobuse!)

Libor

Ale brání, upamatovávací pomůcky a to informačně (štítky, různé indikátory obsazených kolejí) i mechanicky (zábrany pro přestavení kliček a pro přestavení posuvných jezdců, zábrany proti zmáčknutí tlačítka a předtavení řadiče…). Pomůcky se používají od ústředních mechanických stavěděl, přes klasickou elektromechaniku (v dopravě i na stavědlech) až po pulty releovek, každé zab.zař. má svoje specifické upamatovávací pomůcky znemožňující obsluhu daného prvku. I jopky mají softwarová opatření.

Problém upamatovávacích pomůcek je v tom, že se na ně spousta dopraváků dívá spatra a nepoužívá je se slovy „nač, přece si pamatuju a nejsem úplně blbej“.

TSTT

Takže běžně nebrání, jak sám uvádíte ve druhém odstavci…

panZdenda

Vyloučená kolej neznamená, že se tam nemůže jezdit. Nesmí tam jezdit vlaky, ale mohou tam jezdit výlukové prostředky, tedy podbíječky, brusky, pušly, soupravy s dumpcary, chopry atd.

Libor

Brání a pokud je dotyčný člověk nepoužije, jde to za ním. Není to ale systémový problém, kdy by železnice věc vůbec neřešila a nevěděla co za dané situace dělat. Upamatovávací pomůcka, to je něco jako ruční brzda u (staršího) auta*. Je tam k dispozici, brání jízdě, ale obsluha ji musí použít. Pokud ji použije, vůz se nerozjede. Pokud ji nepoužije a vůz se rozjede, někoho poté zabije, je to selhání jednotlivce a ne systémový problém. Od toho tam totiž daná obsluha je a má na to patřičné zkoušky, aby věděla co, kdy a proč použít. Řidič řidičské, výpravčí dopravní a… Číst vice »

TSTT

Pokud je rozšířené jejich nepoužívání, tak to samozřejmě systémový problém je. Dost zásadní je taky to, že je tam (ne)dává furt ta stejná osoba, která zařízení obsluhuje, u takto důležité věci by měl být do procesu zapojen i někdo další.

Libor

Asi se nehodlám dohadovat a slovíčkařit. Jak se to používá a čemu to zabraňuje jsem napsal. Být to systémový problém, je těhle průserů mnohem víc, vzhledem k tomu, že se pomůcky používají denně na většině sítě (pracovníci údržby, opravy, výluky, obsazené koleje tam, jde nejsou kolejové obvody/počítače náprav… všude tu se pomůcky používají, ono rozdrtit zabezpečovákovi ruce výhybkou nikdo nechce a poslat vlak na obsazenou kolej též ne).

qěcy

A jak by mohlo, když tu úpravu, aby cosi fyzicky bránilo postavit VC na vyloučenou kolej musí udělat nějaký člověk.

Jiří Kocurek

Nic mu nebrání přestavit výhybky a pustit tam například podbíječku.

qěcy

Mohl neznamená směl!

Leinad

Proč předrádovat? Dovedu si představit, že vyloučená kolej bude fialová a půjde na ní dát jenom pn.

Libor

A kdyby se tu někdo snažil zjistit si aspoň základní věci před planým pindáním do diskuze, nešířil by hned svoje šotodomněnky a zjistil by si, že fialová znamená něco úplně jiného a výluka na JOP je indikována hnědou. A taky by věděl, co z toho plyne za omezení pro obsluhu zab.zař.

qěcy

To by bylo právě blbě. Vyloučená kolej na JOP je s hnědým podkladem a nepostavite na ni žádnou cestu bez určitého povinně dokumentovaného úkonu navíc.

Petr K.

NA ČERVENOU SE NEJEZDÍ – říkali

A NA VYLOUČENOU KOLEJ SE NESTAVÍ VLAKOVÁ CESTA – říkali

On na to je předpis,

Tady je jasně vidět, že když dispečera nehlídá SZZ tak může udělat taky chybu… jako člověk…
(nezlehčuji tragickou smrt cestujících v autobusu!!!)

Zatímco dispečerům se „ulehčuje“ a kontroluje práce mnohonásobně jištěným SZZ tak strojvedoucím se traťová část VZZ postupně vypíná… (protože někde „v dálce“ ETCS)

Marek Hrdina

*výhybky

Vojtěch C

Měl jste nejspíš na mysli to, že poloha výhybek umožňovala jízdu směrem na vyloučenou kolej, že? Resp. proč tam nebyla odvratná výhybka, která by tu jízdu znemožnila. To vše závisí na uspořádání konkrétní stanice. Valná většina stanic vůbec žádné odvratné výhybky pro znemožnění odjezdu ze staničních kolejí nemá, anebo jen z některých – vedlejších. A pokud by si třeba výpravčí přestavil výhybky už dopředu ve směru na tu provozovanou kolej, tak mu to znemožní jízdu vlaku opačného směru. Pokud nejprve potřeboval z toho dočasně jednokolejného úseku dostat vlak do stanice a následně pustit expres na trať, tak nejspíš musel mít… Číst vice »

Dan

Podívejte se sám na OpenRaiwayMap (stanice Nové Zámky). Podle mě nemáte jak trvale postavit takovou cestu, abyste projetí na vyloučenou kolej odvrátil bez potenciální kolize s vlaky v protisměru.

Vojtěch C

???

Vojtěch C

Poněkud zjednodušeně jsem předpokládal, že stanice přiléhající k dvoukolejné tratí bude mít podobu: 2 koleje průběžné a další 2 a více předjízdných.
Pohledem na mapové podklady jsem zjistil, že na tom jihovýchodním zhlaví je zaústěna ještě jedna kolej odbočné trati na Komárno.
To ovšem nic nemění na tom, že základní poloha výhybek u staničního zabezpečovacího zařízení bývá v přímém směru z traťové koleje na hlavní (průběžnou) kolej ve stanici.

Martin H.

Když jsem si přečetl, co jste napsal, napadla mě celá škála expresivních výrazů, kterými bych vás rád nazval…

Pája

Nemohl byste uvést alespoň první písmena s příslušným počtem teček?

nowas

Tam sloužil vypravčí z ČR?

Samo

Kde ste v tom článku našli že vinníkom by mal byť fíra? Je zrejmé že ak to prebehlo tak ako sa opisuje, na vine je výpravca. Neviem o tom že by v ktorejkoľvek z tých staníc bol výpravcom Čech.

Martin H.

Neberte si to tak. Autor příspěvku jen dokazuje, že když je člověk úplný debil, tak na národnosti vůbec nezáleží.. 😉

Operator

Tak to je šialený chaos a to ešte aj novozámocká nemocnica neprijímala pacientov od stredy kvôli škodám ktoré napáchali prívalové dažde, tak ich museli odviezť do Komárna a Levíc. Gratulujem Slovensko.

slsp

Narod si zvolil, narod ma. Par rokov takychto srand by mu mohlo pomoct, aby si nabuduce zvolil mudrejsie.

Leinad

Já bych řekl, že to není věc jednoho volebního období. Dlouhodobě se chce bezplatné jízdné a jiná populistická opatření, misto bezpečnosti.

Samo

No veď áno. Nikto predsa netvrdil že to je problém jedného volebného obdobia. Národ si debilov volí dlhodobo a tak to vyzerá.

Dejf

No nemyslím že tohle jde na vrub současné politické reprezentaci.

Operator

Prečo? Za posledných 20 rokov bola pri moci súčasná politická reprezentácia 14 rokov. Komu by teda malo ísť na vrub, že sa po búrkach rozpadávajú ako nemocnice tak aj železnice, že sa trať nemodernizovala a neminimalizovať podiel ľudského faktoru v bezpečnosti prevádzky

Patrick

Stredajšie búrky v tejto oblasti boli extrémne – konkrétne v Nových Zámkoch spadlo za jeden deň 122 milimetrov zrážok (dvojnásobok miestneho júnového priemeru). Tu by som naozaj neobviňoval politikov, že na takéto niečo nebola infraštruktúra pripravená. Žiaľ, odštartovalo to reťazec udalostí, ktoré viedli k tejto tragédii.

Chleba Nakup

Jako myslíte to minulé volební období? Nebo kdy? Protože od nedávných voleb se ještě nemohlo nic projevit, takové věci mají setrvačnost.

slsp

Nemyslim minule volebne obdobie, myslim poslednych 18 rokov, z ktorych 13 mala ministerstvo dopravy sucasna vladna strana alebo jej koalicny partner.
A ano, prave teraz nas ta zotrvacnost zacala dobiehat.

Chleba Nakup

Asi se to lidem takto líbí, jinak nevím.

fofoformanek

Zarastené prejazdy, POTR kam sa pozrieš, rozpadávajúce sa podvaly, automatizácia z 19. storočia, to je naša železnica. A ešte zabudnutých 300 000 na benzínke. https://plus7dni.pluska.sk/domov/odhalenie-policia-stope-povodu-300-tisic-eur-ktore-byvaly-sef-zeleznic-zabudol-batohu-benzinke

Radko B

„Předběžné výsledky vyšetřování ukazují, že nedošlo k žádnému technickému selhání. Vše fungovalo tak, jak mělo.“

Vlak na vyloučené koleji a 7 mrtvých. To nechci vidět jak by to vypadalo kdyby tam vše nefungovalo.

Leinad

Kdyby třeba nefungovalo ETCS nebo výluka přejezdu, tak by vlak mohl jet rychleji než je možné na Op.

Martin 13

Na vyloučené kolejí by těžko fungovalo etcs a na vyloučené kolejí se jezdí max 30 km,ne?

karel

V ČR je to 40.

Leinad

Na koleji, která není vyloučená, přes nezavřený přejezd.

Honza V.

Tak u nás jsme zase měli masového vraha, který byl duševně zcela zdravý a nebyl radikalizovaný.

Addams

Vsechny vyroky o pricinach jsou predbezne. Zavery vysetrovani muzou byt i radikalne odlisne a treba na ne cekat, mozna dny, tydny, mesice …

Vid

Kdyby fira ČD projel návěstidlo na Stůj, to by se už snad dávno vědělo. Na internetu ještě je další varianta. Prý vyluka byla ukončena a EC 279 byl první vlak po výluce. Možná zapomněli zapojit PZZ.

Martin H.

Tohle sem vůbec nepište. I já jsem tu informaci už slyšel a přijde mi jako úplně nejpravděpodobnější vysvětlení celé situace. Ale chytnou se toho místní trollové, kteří tomu sice vůbec nerozumí, ale dokážou si udělat na všechno názor a vznikne z toho takový fantasy příběh, za který by se nemusela stydět ani Rowlingová….

Amper77

A taky je tam informace, že výluka byla ukončena a byla to výluka napěťová 😉

Jaaa

Tam ale jede na české mašině vodca od ŽSSK, ne?

Martin H.

Ne. Strojvedoucí PP Břeclav. Do Štúrova. Dál pak Maďar..

lezdr

Také si to myslím.

Herold

Zase mějme trochu soudnost…toto opravdu není ani vzdáleně vtipné.

Ivan_pha

Kde se píše o nalezeném viníku? Třeba byla patně postavena cesta?

Addams

Pise se o nem v zaverecne zprave z vysetrovani, ktera jeste neni napsana. 😁 (Treba cekat na jeji napsani)

Jiří Kocurek

Tak. Kdosi mi tvrdil, že přebujelá zeleň okolo kolejí nevadí – jsou tam přece světla.

Jiří Kocurek

Při rychlosti vlaku tam byl rozhled na 3 až 4 sekundy když moc.
To na bezpečné překonání přejezdu nemusí stačit ani v osobním autě. Pro stojící autobus zhola nemožné. Šofér se rozhlédne, vlak nevidí, rozjede se už není cesty zpátky.

qěcy

Proto nesnáším přejezd například v Praze-Hlubočepích, nebo na konci Radotína směrem z Radotína. Je tam rozhled na hovno, bo zeď. A když náhodou vlak pojede 70, nebude náhodou houkat, tak nemá ridicoc šanci.

qěcy

I v Česku máme malé rozhledové trojúhelníky na přejezdech s výstražníky (vlak smí jet při poruše PZZ jen na OP). Na přejezdech bez výstražníků jsou výrazně větší (traťová rychlost je různá, max 60 km.h-¹).

Pavel

Miesto z fotky/twitter na google mapach:

https://maps.app.goo.gl/SXU5BBMzD9wErj3YA

resp. je to same priecestie kde sa stala vcera nehoda.

Marana_CZE

Tak vzhledem k tomu, že bílá nesvítí tak se nedá říct, že by to fungovalo špatně, pouze PZZ bylo ve výluce. Otázkou je, zda-li strojvedoucí z fotky jel opatrnou jízdou k přejezdu a zda-li byl o vyloučeném PZZ zpraven.

Jiří Kocurek

Nejel, to by netlačil autobus přes 1/4 kilometru před sebou.

Marana_CZE

Myslel jsem toho kocoura z fotky na X. Hádám že to byl nějaký pracovní vlak co tam prováděl spíše nějakou činnost a proto byla činnost přejezdu na jedné traťové kolejí vyloučena.

Jiří Kocurek

Jo, takhle. Pro 10 km/h a pracovní vlak tam rozhled je. Což se ale při srážce EC a busu evidentně nekonalo. Traťová je tam podle openrailwaymap 100 km/h.

knedlo

Po ktorej koľaji išiel ten kocúr? Po tej, čo bola uzavretá?

FilipH

Podle informací o tom EC(vlak jel směrem do Maďarska, a dle fotek z nehody po levé kolejí ve směru jízdy) a fotek z Google Map, mi vychází, že kocour nejel po té stejné kolejí jako EC.

Addams

Nevim, co jste videl, ale EC slo po spravne koleji (vpravo: https://www.dailymotion.com/video/x914900 ).

Addams

Neni jasne, jestli se lokomotiva hybe nebo ne a kdyz, tak jakou rychlosti a po ktere koleji (mne se zda, ze po 2., ale nejsem si jisty).
Dalsi otazkou je, jestli to neni fotomontaz.
Napsat tam libovolny komentar taky neni problem.

M19

Tak a všechny ty chytré řeči ve zdejších diskuzích, jsou postaveny na hlavu. 😉 Je dobré si uvědomit, že jednotlivosti bez kontextu jsou jen o ničem nevypovídající jednotlivosti. 😉

numo

Zatial to je co dve hodiny, to ina informacia. Inde som pre zmenu cital, ze vyluka prave skoncila a mohlo ist o prvy vlak po nej. Pokial niekto zabudol pripojit priecestie…

Martin H.

Uvědomte si, že z hlediska laika je to v podstatě dost podobné a pochopitelné a ministr je zřejmě taky jen laik, který tomu nijak extra nerozumí.

M19

Jinými slovy, nevíte jen si něco domýšlíte. O tom byl můj příspěvek, že vyvozovat závěry a spekulovat je jen projevem nedostatku informovanosti. ;).

numo

nedomyslam, prave ilustrujem, ze informacie sa v case menia a kym spekulovat je prirodzene (kto do tejto diskusie nesiel najma kvoli tomu, moze zacat hadzat kamenom), so zavermi by som pockal. V mediach uz bol „vinny“ snad kazdy a stale sa objavuju nove moznosti, kto by este mohol byt 🙂

Bohuzial na Slovensku zaverecne spravy nie su verejne, takze si to clovek za ten rok-dva priamo od povolanych ani neprecita…

M19

Atoco jste psal, to byly faktanebo domněnky? Ta poslední věta to byla čirá spekulace. „Pokial….“

Frantisek X

To sice ano, leč ministr = politik, takže to může být jen další „chytrá řeč“. Snad bude bez ohledu na to vše řádně vyšetřeno.

M19

No vidíte, trefil jste hřebíček na hlavičku. Nemá smysl spekulovat. Fakta se vyjeví a paak lze řešit co bylo špatně, proč, co s tím… Do té doby jen plané řeči. 😉

Vojtěch C

Jsou ho typotézy, které novou informací pozbývají svou platnost.

M19

Hypotézy se tvoří na základě faktů.
Jaksi tomu chybí ta fakta. 😉

Vojtěch C

Základním vědeckým (a logickým) postupem, je že hypotézy se musí ověřovat. Tedy z podstaty věci se počítá s tím, že předpoklad nějaké hypotézy je možný, ale není jistý.

numo

Hypotezy sa tvoria sposobom, ze neodporuju dovtedy znamym faktom. Ulohou dalsej prace s nimi je doplnat fakty tak, aby sa tie nespravne vylucili a spravne co najviac podporili. Funguje tak vysetrovanie nehod, kriminalka, aj navsteva u doktora. 🙂

Spomenut dalsie moznosti, co sa mohlo stat a nebolo to zatial vylucene, podla mna nie je na skodu, duplom v prostredi, ktore uz ma vopred jasno, kto je na vine.

Tom

Můžete laikovi vysvětlit, co se teda stalo? Strojvedoucí projel na stůj? Nebo ho na uzavřenou trať poslal výpravčí/dispečer?

Addams

Probiha vysetrovani priciny, coz muze trvat dny, tydny, mesice …

Jiří Kocurek

Tak tohle se bude na řidiče autobusu házet fakt blbě, aby to na něj spadlo úplně celé a ostatní byli čistí.

Leinad

Golčův Jeníkov taky někteří házeli na řidiče.

Kzl

Ano. A soud to potvrdil.

Leinad

Kterej? Vážně byl řidič odsouzen?

Kzl

Ne. Řidič byl mrtev na místě. Ale paragraf 28 odstavec 1 hovoří jasně. I když strojvedoucí porušil co mohl. Právo a spravedlnost nejsou to samé.

Leinad

Řidič byl mrtev a nebyl odsouzen = soud nemohl potvrdit jeho vinu.
Pokud by to přežil, muselo by se kdeco prokazovat. Paragraf 28 odstavec 1 zní obecně – nepočínal si řidič zvlášť opatrně? Vyplývalo z informací, které měl řidič k dispozici, že nemůže přejezd bezpečně přejet (byl vlak v rozhledovém trojúhelníku – při čtyřnásobném překročení rychlosti nemusel)

Pospíšil

Ani to není jisté, v článku nepíšou, co dělala světla, jestli zhasla nebo dál blikala.

Jiří Kocurek

Takže řidič má očekávat vlak na vyloučené koleji, jedoucí plnou traťovou rychlostí a nestěžovat si na křoví okolo, ano?

Leinad

Trocha spekulace – dvoukolejný přejezd může být zavřený i když k němu jede vlak po vyloučené koleji. Může to nastat z několika důvodů.

Petr K.

Ano, řidič má očekávat vlak na vyloučené koleji jedoucí plnou traťovou rychlostí protože nemůže vědět že ta kolej je vyloučená. SŽ to na vědomí řidičům nedává (alespoň ne v ČR)
Na křoví si může stěžovat kdokoliv…

(jsou-li na Slovensku iné špecifiká naozaj nevím)

Lysimachia

Na ŽSR je evidentně ještě větší bordel, než jsme si kdy byli ochotni připustit…

Tomasek

To je gol..
pak ma clovek nekam jezdit vlakem. Slovensko je neuveritelna dzungle. Lituji vsech mrtvych, to je silene.

nadrazi

Balkán začíná za Břeclaví….

Daniel Jablonecký

Ve směru od Vídně…

numo

nic v zlom, ale kym toto zatial vyzera iba na ludsku chybu niekoho tam „na konci“ s fakt blbymi nasledkami, ktora sa trafila do stavu existujuceho den po zasahu vyssej moci, v Pardubiciach tym platkom ementalu znacne pomohli aj vedome manazerske rozhodnutia na niekolko mesiacov. Ja by som nechal na hlave…

Martin 13

Výpravca asi požil,nie?

Nose Peak

Jo, za 78. kilometrem KFNB směrem na sever….

Bez přezdívky

Chyba, už za Kolínem.

Gunduľ neubiješ

Ale tím nad Rýnem….

Vojta

Balkán za Kolínem. Za Břeclaví už je Asie.

Prngr

Balkán začíná za Břeclaví??
My říkáme, že Asie začíná v Průhonicích 🙂

Miroslav

V Česku nejsme na tom nijak lépe, nehoda v Pardubicích, uzel Česká Třebová na hraně životnosti (spíše už přes hranu), předražené stavby…

Martin H.

Zjevně vůbec nemáte tušení o čem píšete, tak toho radši nechte.

Miroslav

Lol, jak chcete.

Jiří Kocurek

Ne, na Slovensku je poměr opraveno:vsakroch opačný, co se koridorových tratí týká.
V ČR už byste pažit v traťových kolejích na koridoru hledal … hodně dlouho.

Lukas

To tam ani nebyl terč když byla na koleji výluka a byla vyloučena z provozu?

numo

udajne (ja do toho nevidim) u nas nemusi byt, pokial je z oboch stran kryta navestidlom.

EC104

A co přejezdníky? Mám dojem že ty jsem tam na té trati před PZZ viděl. Tudíž pokud byl vypnut z činnosti pro danou TK nesměl by přejezdník svítit a vlak v tomto případě pokud už jel po vyloučené koleji jet na OP rozkaz.

platamond

Přejezdníky na hlavní trati? To je řešení pro lokálky, když se šetří na kabelu do stanice. Jo, a po vyloučené koleji jet klasický vlak fakt nemůže. Pracovní vlak, s konkrétním rozkazem od pracovníka, který je za to na místě placen ano, ale jiný fakt ne.

EC104

Tak normálně na vyloučenou kolej jet nemůže to je jasné, ale pokud už tam z nějakých nezjištěných okolností jel, tak pokud by tam byl přejezdník a byl po tmě tak i v tomto případě musí jet podle předpisu. Nevím zda ty přejezdníky jsem viděl na tomto úseku trati, nebo na Blava-NZ ale někde tam byly (kolem roku 2010). Slovenští znalci jistě upřesní.

Petr

Jak se může vlak dostat na vyloučenou kolej, aniž by projel návěstidlo ?

TSTT

A aniž by sestřelil terč…

El Barto

Na Slovensku se při výlukách červené terče neosazují, pokud je daná kolej kryta návěstidlem. Takže tam ten terč prostě být vůbec nemusel a spoléhalo se na to, že stačí odjezdové návěstidlo ze stanice.

TSTT

Aha, tak takovou odchylku bych nečekal… Nicméně o to víc platný je komentář předřečníka.

Metro

Na Balkáně? Terč byl dávno ve sběrných surovinách.

Jiří Kocurek

Už jsem ho viděl i vedle koleje mimo profil. To aby mohl projet pracovní vlak, vyvozuji.

platamond

U nás se dlouhá leta také nedávali, při výluce celé traťové koleje. Pak to opatrně vrátili na dálkoviny a pak všude. olt úspora 15 min na začátku a konci výluky vykoupená dost velkým snížením bezpečnosti za to nestála.

F. K.

Hned více způsoby.

slsp

Citat ministra dopravy: „Nedoslo k technickemu ani systemovu zlyhaniu. Vsetko fungovalo ako malom Na vylucenej kolaji sa objavil vlak, ktory tam nemal co robit.“

Mne z toho vychadza, ze tam asi bol panensky pocaty alebo co.

Jiří Kocurek

Slétl z nebe, asi.

Martin 13

Jedině po kolejích, zřejmě výpravčí ho tam pustil.

Leinad

Sám výpravčí, zabezpečovačka mu to měla povolit.

fofoformanek

To je zlyhanie systému.

Gunduľ neubiješ

To je celá ta Ľudacko-socialistická džamahírije, ne?