Jednou týdně přímo mezi Olomoucí a Bratislavou. ČD na spoj nasadí restauraci z Knödel Expressu

Spoje podle Českých drah cílí například na studenty ze Slovenska.
České dráhy ve spolupráci s Železniční společností Slovensko (ZSSK) spustí od nového jízdního řádu nový pár dálkových vlaků EuroCity na lince Praha – Olomouc – Bratislava a zpět. Spoje přinesou nové přímé vlakové spojení Olomouce s Bratislavou, které dosud chybí.
Nové spojení bude mít podobu jediného páru vlaků týdně. Vlak EC 299 bude jezdit z Prahy hlavního nádraží každou neděli v 18:31, zastaví v Pardubicích a Olomouci (příjezd 20:43) a dále bude pokračovat přes Otrokovice, Břeclav a Kúty s příjezdem do Bratislavy ve 23:06.
V opačném směru se vlak EC 298 vydá na cestu v pondělí z Bratislavy ve 4:42 a přes Břeclav (přij.5:57), Otrokovice (přij. 6:34), Olomouc (příjezd. 7:04) a Pardubice (přij. 8:26) dorazí do Prahy v 09:28. Nový pár vlaků budou dopravci provozovat na své komerční riziko.
„Cestující tak získají jednodušší, komfortnější a rychlejší cestu. Spoje míří například na studenty ze Slovenska, kteří se tak každý týden dostanou pohodlně z domova do svého univerzitního města,“ uvedl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
České dráhy na nové spojení nasadí vozy známé z mezinárodní linky Berliner Praha–Berlín–Hamburk. Součástí soupravy budou i klasické restaurace na kolejích, tedy vozy WRmz815, podle kterých se v německy mluvících zemích pro původní Berlinery vžila přezdívka Knödel Express.
Přes Olomouc do Bratislavy i s Leo Express
Z Prahy do Bratislavy přes Olomouc plánuje jezdit také Leo Express, spoj chce spustit na konci dubna příštího roku. Poprvé se na českých kolejích objeví použité soupravy Talgo S6, které si dopravce letos přivezl do Česka od svého spolumajitele, španělských státních drah Renfe.
„Nízkopodlažní soupravy Talgo S6 disponují technologií pasivního naklápění, která zvyšuje jízdní komfort, a vybavené klimatizací,“ uvedl dopravce v tiskové zprávě. Mezi Prahou a Bratislavou bude jezdit dvakrát denně. Jízdní řád počítá s odjezdy z Prahy v 6:25 a 14:23 a dobou jízdy zhruba 5 hodin a 30 minut. Zpět pojede z Bratislavy ve 4:30 a 13:30.
Leo Express oznámil první trasy, kam začne jezdit s naklápěcími soupravami Talgo