Jednotnou jízdenku si dosud koupilo 755 tisíc lidí, o prázdninách zájem vzrostl na trojnásobek
Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
OneTicket umožňuje cestovat po železnici s jednou jízdenkou bez ohledu na dopravce, nevýhodou je vyšší cena.
Třeba Brno hl. nádraží. – Otrokovice: 203,- kč versus 105,- Kč )nebo vázaná na vlak 95,-kč) bez jakéhokoliv slevového průkazu je fakt rozdíl. V tom se přínos liberalizace hledá blbě. Ne že by žádný nebyl. Jen je to fakt moc.
Drahé? Vždyť je to na úrovni TR10 ČD. Jen to má celosíťovou působnost.
Za plné TR10 ČD už nikde jízdenky neprodává, vždy je nákup jízdenky levnější.
Dobrý den, nevím, mám-li smůlu na trasy, kterými občas jezdím, ale nechápu, proč se tento nesmysl v diskusích znovu a znovu objevuje, když je tak jednoduché jej vyvrátit (ve všech případech níže hledám pouze přímá spojení): Opava východ –> Ostrava-Svinov v pondělí 20. 8. 2021 od 15-30, hledáno 18. 9. večer: všechny spoje ČD za TR10 a 53 Kč, všechny spoje do půlnoci SJT za 53 Kč. Karlovy Vary, dolní nádraží –> Nejdek, hledáno 18. 9. večer, na datum 20. 9. 2021 od 11.30: Můj Vlak ČD ukazuje na všechny spoje cenu 40 Kč, SJT na všechny spoje 40 Kč.… Číst vice »
Díky OneTicket konečně jezdím svojí pravidelnou trasu bez toho, aniž bych musel měsíc tahat v peněžence jízdenku „salátového vydání“, která po pár kontrolách vypadá jako kus hadru. Pěkně kód v telefonu, kterým se bez problémů prokážu a je to. A to, že stejně využívám služeb jen jednoho dopravce mě nijak netrápí, pouze je to vhodná alternativa. Pro ujasnění: Od reorganizace dopravy ve Zlínském kraji vypadla možnost zakoupení jízdenky přes aplikaci Můj vlak, tudíž jsem byl nucen zakupovat jízdenky u průvodčího. Po zjištění, že existuje i traťová jízdenka, jsem si ji chtěl koupit v aplikaci Můj vlak… Bohužel jsem byl nucen… Číst vice »
14 krajů ano, ale těch IDS je míň než 13. Maximálně 12.
No vzhledem k tomu že Jihočeský kraj má dva (jeden kolem Tábora a druhý kolem ČB) tak jich asi opravdu je víc. Pak ještě Zlínský kraj má dva, které existují paralelně (ZID ve Zlínské aglomeraci a IDZK v celém kraji).
I tak… Není to přeci jen trošku moc na velikost naší země?
Proč se jich prodává tolik? Protože si pokladní ČD zjednodušují práci a zejména důchodci si nevsimnou a neřeší, že jim prodali dražší listek, když jde jen o 4kc rozdil. Priklady z praxe – na Masaryčce si řeknete o Kladno město, jste duchodce a nikdo se vás na nic neptá, považuji vás za blba a vyjedou vám onetiket a jde na řadu další clovek. A nebo v Pribrami do Pisku, když jdete k pokladně ČD a nikdo vám nerekne, že u automatu Arrivy je to za menší cenu, když vám můžou nacpat onetiket na pokladně ČD a mít provizi. Přitom samozřejmě… Číst vice »
Tak se na to podíváme 1) Praha Masarykovo nádraží – Kladno-město pro seniora TR10: 15 Kč SJT: 15 Kč 2) Příbram – Písek pro seniora TR10: 25 Kč SJT: 25 Kč Rád bych viděl, jak učíte seniora na automatu společnosti Arriva. Myslíte si, že nějaký senior vezme sluchátko, aby si zavolal vzdálenou pokladní, které stejně ani nefunguje (v Hostivici několikrát testováno a nahlašováno) a zvládne to? Nebo bez pomoci, že sám si zvládne navolit danou destinací? Každý senior rezignuje a půjde na fyzickou pokladnu, kde mu vydají jízdenku na následný vlak, který bude ČD, protože zápasil s automatem, u kterého… Číst vice »
Senior si neumí říct průvodčímu Arrivy ve vlaku o listek? A PID tarif do Kladna jste ještě nezaznamenal?
Podíval jsem se na stránky Arrivy, kolik by stála jízdenka Arrivy. E-shop vydává jízdní doklad za 8 Kč. Pokud by si dotyčný senior koupil jízdenku ve vlaku, tak by platil přirážku 5 Kč. To jsme na 13 Kč. A vzhledem k tomu, že chybí ještě úsek Kladno – Kladno-město, musel by si zakoupit jízdní doklad dle TR10, který by v tomto úseku stál 3 Kč. Tudíž docházím k závěru, že tu akorát píšete bludy, protože po Vašem způsobu odbavení by senior zaplatil 16 Kč a ještě musel 2x řešit jízdné. Dotyčného seniora byste navíc okradl o jednu 1 Kč! Tragédie.… Číst vice »
Prukazka PID stojí 20kc, ta papírová. Oba rodiče ji mají už roky.
Je vidět, že máte starší informace. Od 1. 8. 2021 průkazka stojí 60 Kč.
Když senioři slyší, že za takovou cenu by si měli vytvořit průkazku, a ještě k tomu přidat fotografii, tak naprostá většina seniorů mi řekne, že to nepotřebují, protože fotku si někde dělat nebudou.
Už vydané průkazky a Litacky přestaly 1.8. platit a za posledních 47 dní se v Praze vyrojily desetisice duchodcu lacnicich jezdit vlakem, kteří do té doby jezdili po Praze na lístky? Pokud to totiž nevíte, duchodci do 65 let nejezdí v Praze zdarma na občanku a obvykle si kupují za 1000 roční aplikaci/kupon(teď koukám zvedli na 1280). A tak si při dosažení 65 let skutečně nemusí zařizovat novou Litacku nebo průkazku ani měnit fotku. Vymění se jen aplikace/kupon. Ale klidně tu vymyslete další krkolomné konstrukty. 🙂
No vidíte a mě už si docela dost cestujících stěžovalo, že měli v Arrivě bez jízdenky problém a že si ji radši koupí u mě na pokladně, aby se nemuseli hádat s průvodčím. A dost často se stává, že cestujícím z automatu nevypadne jízdenka nebo jim nevrátí peníze.
Sakra, jak to jen dělají cestující v Německu, kde pokladny casto neexistují a pokud, tak prodávají listky s priplatkem 2 euro za osobní prodej. To bych u nas zavedl taky.
Az to bude umet jednodenni sitovou jizdenku, tak to bude zajimave.
Zatim jen paskvil, kdy se vlk nazral (univerzalni jizdenka teda uz existuje, kdyz na to byl tlak nejen verejnosti) a koza zustala cela (je to v podstate k nicemu a pouziva to minimum lidi).
Ja by som jednodenný sieťak tiež privítal, ale objektívne je to málo využívaný produkt a na ňom sa zmysluplnosť SJT naozaj neláme.
Oveľa viac mám problém so spoplatnenými miestenkami (najmä u Regiojetu kde sú v ich vlastnom, lacnejšom, cestovnom zahrnuté).
Od 1.1.2042 budou pouze OneTicket…
Jak jinak, když budou pouze Státní dráhy…
Tady si všichni stěžují, že je to drahé. To není pravda. Cestují pravidelně s Arrivou a ČD. Samostatné jízdenky vyjdou dráž než One tiket.
Kdo by to býval řekl, když se u OneTicketu neplatí dvakrát nástupní sazba 😀
Zatím jsem nepotřeboval, koupím si až pojedu do Lužné na den železnice.
A proč si nekoupíte o polovinu levnější PID?
O polovinu?
PID: 70 Kč
OT: 106 Kč
Tak OT je o polovinu dražší jak PID. Spokojen? 🙂
Počítejte s pražskou tramvajenkou.
OneTicket aneb drahé jak prase.
Také smyslem OneTicket není a nikdy nebyly levnější jízdenky, ale pouze to, aby si cestují mohl koupit jednu jízdenku a neřešit kdo, kde a jak jezdí (myšleno který dopravce). Ostatně když začala liberalizace, tak tu padaly argumenty typu jak k tomu přijde chudák cestují, který potřebuje jet z Varnsdorfu přes Kardašovu Řečici do Uherského Hradiště, že si musí kupovat několik jízdenek od různých dopravců (ano, i takové argumenty tu z řad šotoušstva zaznívaly) Ten kdo chce šetřit, ten si to nakombinuje (evidentně Váš případ), těm kdo to řešit nechce, koupí si OneTicket a má klid.
Na tratích kde jezdí více dopravců je OniTicket v podstatě vydírání. Stačí když ujede přípoj a cestující bez OneTicketu další vlak nemůže využít, protože ho jede jiný dopravce než na kterého má jízdenku. Takže jsou cestující ke koupi nuceni, pokud nemají neomezené množství času v rezervě. Tenhle argument proti liberalizaci taky zazníval (jak od šotoušů tak běžných cestujících) a jak vidno, měli pravdu.
A o kolik procent byva ten one ticket drazsi? Diky
Záleží jak kde. Nicméně je identický se základním tarifem ČD.
Co pozorují tak jednotnou jízdenku využívají sváteční cestující. Typicky třeba moji rodiče – byli na dovolené v Poděbradech a chtěli zajet do Prahy na otočku. Vysvětloval jsem jim, ať si řeknou o PID jízdenku na příslušná pásma místo jízdného ČD, že to budou mít levnější. Nakonec to skončilo tím že tohle je podle nich moc složité, že si prostě koupí normální jízdenku jako vždy a že to bude o pár korun dražší neřeší. Tady teda není OneTicket ale princip je stejný. Lidi raději neušetří pár korun výměnou za to, že nemusí nic řešit.
Ale jo jsou trasy, kde se s jednou jízdenkou dá ušetřit. Například krátká trasa a dva dopravci.
Používám celkem pravidelně, zpáteční jízdenka mě stojí stejně jako dvě samostatné jízdenky u ČD.
Jaký je tedy přínos? Oneticket nelze ani zrušit do 15 min. před odjezdem.
Taky to není jízdenka na spoj ale na trasu. Takže tam žádný odjezd, před kterým by se to dalo zrušit, není.
U jízdenky ČD to také není na konkrétní spoj, mohu jet jakýmkoli pozdějším po začátku platnosti (pokud nejde o vázanou jízdenku). Navíc mám možnost storna do 15 min. před začátkem platnosti.
SJT umožňuje jízdenku vrátit, a to ne 15 minut před začátkem platnosti, ale do začátku platnosti. Jen jeho platnost není omezena prvním vakem, který jste si vybral, ale začíná v 0:00:00 příslušného dne, vrátit jej tedy musíte do půlnoci. Jak říkají podmínky na jejich stránkách:
Zrušení cesty – před začátkem platnosti
OneTicket je možné vrátit do půlnoci před prvním dnem platnosti jízdenky.
Zdroj: https://oneticket.cz/rules
Omlouvám se, níže je podobná odpověď, kde mi to spolklo URL.
Přeji hezký den.
Jednoduše si na zpáteční cestu nemusím kupovat zvláštní jízdenku, mám ji už z ranní cesty. Na dojíždění absolutně neřeším nějaké vrácení peněz.
Pokud vyhovuje fajn, pro mě by nemožnost zrušení byl omezující faktor při možné změně cesty, ať už z jakéhokoli důvodu.
Keďže OneTicket má fixné ceny, nie je dôvod ho kupovať vopred. Kľudne si ho kúpite keď už budete stáť na nástupišti a vedieť že naozaj budete cestovať.
Pro oneticket nemám za současných podmínek žádnou motivaci, pokud to není výhodnější cena.
Vážený pane Bláho,
SJT umožňuje jízdenku vrátit, a to ne 15 minut před začátkem platnosti, ale do začátku platnosti. Jen jeho platnost není omezena prvním vakem, který jste si vybral, ale začíná v 0:00:00 příslušného dne, vrátit jej tedy musíte do půlnoci. Jak říkají podmínky na jejich stránkách:
Zrušení cesty – před začátkem platnosti
OneTicket je možné vrátit do půlnoci před prvním dnem platnosti jízdenky.
Přeji hezký den.
To jde i u ČD koupit si jízdenku na pokladně i na zpáteční cestu. Nebo ještě včera mi to šlo.
Zrušil bych levnější jízdné pro stu a sen a dotoval bych jednotné jízdné, aby vyšlo levněji než nakupování jízdenky u dopravců. Potom by to mělo smysl.
To by měli dopravci zajisté velkou radost.
Tyhle kindernápady mě vždycky dobře pobavěj.
Jednotné jízdné je, jako ostatně každé jízdné ve VHD, pochopitelně dotováno také. Plus je tedy opravdu štěpný ten nápad, jak podstřelit tarif dopravců, za takových podmínek by jistě chtěl v dopravě podnikat každý.
Nu, hochu, když vydržíš takovýhle kokotiny hlásit ještě pár let, staneš se tu respektovaným diskutérem.
Jízdné krajských systémů postřeluje ceny dopravců už hodně dlouho a zdá se nikomu to nevadí a naopak je to super reklama pro využívání VHD.
Na té úvaze je špatně jedna věc: Ty slevy definuje zákon, musel by se zněnit ten. A poslanci asi nemají potřebu to natřít studentům, že nešli po základní škole do „výrobního procesu“.
K tomu poslednímu v budoucnu alespoň přispěje privatizace gymnázií – a tedy i zavedením školného na nich.
Pokud ovšem nebude to gymnázium rovnou zrušeno a uvolněná budova proměněna na jinou instituci (např. okresní soud).
Státní dráhy od roku 2042, privatizace gymnázií… Můžu se zeptat, co berete? Čistě z vědeckých důvodů samozřejmě.
Důvod je jednoduchý, když půjdete na pokladnu ČD a chcete lístek někam kde jezdí jiný dopravce, tak dostanete OneTicket. A spoustu lidí ani neví co dostalo a neřeší to.
Tento postup je ale dle mého názoru hodně za hranou zákona.
Jelikož ČD uvedli cestujícího v omyl a prodali mu cenově předražený produkt.
Cestujícím kteří byli takto oklamáni doporučuji obrátit na ČOI, případně podat na ČD či jiného dopravce který vám prodal One Tiket bez upozornění, že se jedná o velmi cenově velmi nevýhodnou jízdenku rovnou žalobu.
Zajímalo by mě, co prodávají ve Veselí nad Moravou pro cesty do UH, zda One Ticket, nebo IDS JMK.
Cenově předražený produkt je i TR10, takže vaší optikou by se CD dopoustely pohybu za hranu zákona pravidelně a už hodně dlouho 😀
Ano plné jízdné TR10 je také celkem drahé, nicméně k němu existuje vždy řada alternativ. Za plné jízdné TR10 téměř nikdo nejezdí.
Snad už všude je akční jízdné dopravců a nebo krajský IDS.
Když chci na pokladně ČD jízdenku do míst, kam ČD nejezdí, nic jiného než OneTicket mi ani vydat nemůžou.
Ale můžou, jízdenku IDS například…
Na pokladně ČD? To těžko. Tu si můžete koupit v automatu, v aplikaci nebo u DPP.
Ano. Už skoro ve všech krajích, se dá koupit jízdenka IDS přímo v pokladně ČD a to už mnoho let.
V PID teď nově to jde od 1.8.2021 i ve vlaku přímo od průvodčího ČD.
A to byla je Praha a Středočeský kraj jeden z posledních krajů kde jízdenka IDS přímo ve vlaku nakoupit nešla.
Mea culpa, nikdy jsem takovou možnost neviděl a tak myslel, že to stále nejde.
Já si kupoval PID hlavně na pokladně.
Nyní u průvodčího…
Tohle jsem samozřejmě nezdůrazňoval, myslel jsem, že se tu jedinci s IQ pod 40 nevyskytují. Mea culpa.
Jakožto pokladní u ČD jsem se ze začátku snažil lidem vysvětlit, že nedostali jízdenku ČD, ale OneTicket. Téměř nikdy jsem se nesetkal s tím, aby cestující pochopil, co dostal za jízdenku. Ve výsledku je to ani nezajímalo a přišlo jim, že je zas pokladní u přepážky obtěžuje nějakými svými bláboly. Ti zkušenější cestovatelé se jen zeptali, jestli na daný lístek můžou Arrivou nebo ne. Na pár místech jezdí ČD s Arrivou v prokladu a například při cestování do Prahy a zpět (bez použití MHD) se OneTicket skutečně vyplatí. Spoustu pokladních rezignovalo, aby nedošlo ke konfliktním situacím, a OneTicket vydávají automaticky… Číst vice »
To bohužel mnohé vysvětluje, pak ti samý lidé vykřikují jak ho ČD okradli, nebo taky že vlakem už nikdy nepojedou protože cestování vlakem v ČR předražený luxus.
Vaší práce si ale vážím a vím že to nemáte jednoduché všechno vysvětlovat…
Vy za ten chaos co je v současnosti v ČR v tarifech VHD nemůžete.
Přesně tak. Ze začátku jsme se já i moje kolegyně snažily cestujícím vysvětlit, že jim nyní na trati jezdí více dopravců a že teď jim můžeme prodat jen One Ticket a co to vlastně je, ale většina to prostě nechápala. Takže teď už dáváme také automaticky One Ticket, pokud zrovna má jet soukromník. Navíc jako zaměstnanec ČD nevím, jestli je jízdenka u soukromého dopravce levnější nebo dražší než One Ticket a ani nemám důvod si to zjišťovat.
Ještě se zeptám z jakého jste kraje, protože ve většině krajů je ještě možnost prodat krajskou IDS jízdenku…
Třeba v Libeeckém kraji je podmínkou univerzální jízdenky IDS jeho čipová karta. Pokud ji cestující nemá a chce jízdenku u pokladny ČD na tratě, kde jezdí jiný dopravce, žádná jiná možnost než OneTicket neexistuje. A v LK těch relací je už docela dost, vlastně většina.
Vaše slova o tom, jak ČD okrádají dotyčné, jsou taková samozřejmá slova od cestujících, že by spíše překvapilo, kdyby člověk něco takového za směnu nezaslechl. Má působnost je v rámci Středočeského kraje, kde je prodej navíc řízen netto smlouvou. Prioritou prodeje je tarif dopravce či jeho alternativa, tj. SJT a poté až IDS, které je pouze na žádost cestujícího. Počítač stěží umí IDS-PID vydat, případné dohledání pásem se musí hledat ručně v mapě. Takže, pokud pokladní neumí tarifní mapu zpaměti, což je jen výhoda pokladní nikoliv povinnost při výkonu práce, musí dlouze hledat v tarifní mapě. A po zdražení IDS-PID… Číst vice »
Např. v JM kraji jiná eventualita ani není, pokud jedu integrovaným spojem.
Souhlas, to samé jsem před chvílí napsal výše. Potvrzujete má slova. Ještě dodám, že takhle šidí hlavně důchodce.
Tento produkt jsem si ještě nekoupil, zatím zvládám nakupovat u dopravců zvlášť a levněji, dokonce i JMK už jsem podpořil (kde bohužel neplatí sleva Českých drah u Českých drah), ale věřím, že někomu OneTicket může vyhovovat.
755 tisíc lidí, nebo 755 tisíc jízdenek?
Aneb když stát nabízí nevýhodou plředraženou sluzbu, kterou téměř nikdo nechce. Zaplatíte sice více, ale nedostanete vůbec nic navíc. To že máte jednu přepravní smlouvu, vám vůbec k ničemu není. Spoje na sebe při zpoždění stejně nečekají a odškodné nemáte kde a hlavně od koho vymáhat Navic stát z našich daní platí agresivní reklamní kampaň v řádu milionů korun na tento nevhodný a prakticky nevyužitelný produkt, která na mě úplně všude vyskakuje. Za to by snad mohl jít myslím i někdo bručet, protože se jedná o nehospodárné vyhazování státních prostředků a zrovna v dopravě peníze chybí. Ti cestující co si… Číst vice »
Chtěli to odpůrci výběrových řízení a více dopravců na jedné železniční síti. Teď už jízdenku mají, tak nic nebrání tomu, aby liberalizace dál pokračovala.
No brání. Cena té jízdenky..
Kdo chce šetřit, typicky šotouš, si to nakombinuje. Ten komu jde o rychlost a pohodlí si koupí SJT. Každý má možnost volby.
Pro většinu cest není třeba nic kombinovat, jen si stačí zakoupit jízdenku příslušného dopravce a nebo příslušného IDS (platí na všechny dopravce v příslušném kraji včetně autobusů a MHD).
Jediná potíž může být při mezikrajském cestování nebo v komerčních spojích.
Tam ta pohodlnost mít na celou cestu jednu jízdenku ale vyjde mnohdy i na dvojnásobek ceny v řádu stokorun navíc.. Pro náhodné cesty se možná někdo občas nachytá, ale na každodenní dojíždění asi ne….
Jsou samozřejmě výjimky kde je One Tiket levnější, ale naprosto marginální v celostátním kontextu.
Ne, nebrání. Cena je na úrovni základního ceníku ČD.
U nás v JMK je na některých trasách One Ticket nejlevnější, třeba měsíční traťovka Rajhrad-Žabčice vyjde o dost levněji než 3-zónová měsíční
Dobře uznávám že mohou existovat výjimečné případy, jako je tento a nebo třeba v Libereckém kraji s velmi drahým tarifem IDOL, kde je ONE TIKET výhodnější. Nicméně na 99 procent cest po ČR je to předražený nesmysl.
Lamborginy je také předražený nesmysl, také to píšete všude, kde se o něm zmíní?
Nabízí One Tiket snad jízdu v Lamborginy?
Ne nenabízí, nabízí jízdu vlakem, tím stejným vlakem, kterým je většině případů možné jet mnohem levněji s jiným tarifem.
Ono přece je předražený nesmysl…
K čemu jezdit 300 km/h, když máme silnice na 130 km/h…
Pokud nemáte na ČD žádnou slevu typu IN25,50,100 tak ONE TICKET stojí stejně jako ČD, které se berou klidně 1,67 Kč/km, kdežto pokud máte IN-kartu nebo jedete na lince, kde si konkuruje víc dopravců, tak je cena klidně 0,80 Kč/km. Prostě cena bez IN nebo konkurence je a) brutálně přepálená a navíc b) i pokud kombinujete třeba tarif IDS + tarif ČD tak ta kombinace vyjde dráž, než si koupit přímo ten přepálený tarif ČD jako jednu jízdenku. Já jsem o prázdninách jel Brno – Nové město na Moravě a nestačil jsem se divit, zónovka Brno-Tišnov + Tišnov – Nové… Číst vice »
Proto je potřeba používat tarif IDS
Pak to stojí 66 Kč .
JMK Tišnov – Rožná 34 Kč
VDV Rožná – Nové Město 32 Kč
Pro srovnání:
ONE TIKET 82 Kč
ČD IN25 62 Kč
Z Brna potom 95 Kč:
JMK Brno – Rožná 63 Kč
VDV Rožná – Nové Město 32 Kč
Pro srovnání:
ONE TIKET 129 Kč
ČD IN25 97 Kč
Takže IDS je levnější než IN25
Má to jednu chybu ty Vaše výpočty – já jsem jel R do Ždáru a pak Os a ne že si dám „okružní jízdu“ přes Nedvědici:-))
Při pohledu do mapy je to „okružní“ jízda naopak právě přes Žďár, kdy se ze Žďáru vracíte zpět na východ směrem k Brnu.
Ale chápu časově je to časově o kousek výhodnější. 🙂
Jako cestujícího mne zajímá pouze čas na cestě. Nikoliv šotoušske nesmysly….
Ale třeba se taky dočkáte, už se jedná o rozšíření JMK až do Ždáru, pak to půjde…
tenhle lístek jsem si zakoupil jednou a víckrát už nebudu. nabídlo mě to ČD a ne zcela informovaně jsem ji zakoupil – stála víc, a garanci přestupů to stejně nemělo. naštěstí vše jelo včas…
Zajímalo by mě jak moc se projevila na návštěvnosti integrace s mapy.cz