Jednotnou jízdenku si dosud koupilo 755 tisíc lidí, o prázdninách zájem vzrostl na trojnásobek

Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

OneTicket umožňuje cestovat po železnici s jednou jízdenkou bez ohledu na dopravce, nevýhodou je vyšší cena.

Jednotnou jízdenku na železnici (OneTicket) si za zhruba osm měsíců jejího fungování v ostrém provozu koupilo přes 755 tisíc lidí. Oznámil to dnes provozovatel systému státní podnik Cendis. Zájem přitom výrazně vzrostl o prázdninách, kdy se prodalo 300 tisíc jízdenek OneTicket. Měsíční prodeje tak podle Cendisu vzrostly oproti průměru na trojnásobek.

„Během prázdninových měsíců se zvýšila i návštěvnost webu oneticket.cz, a to až pětkrát oproti předchozímu období. Příčinou zvýšeného zájmu o OneTicket byla nejenom doba prázdnin a dovolených, ale také naše navázaná spolupráce s agenturou CzechTourism, která propaguje OneTicket na svém turistickém portálu kudyznudy.cz. Ten se soustředí na zajímavá místa v Česku, z nichž mnohá jsou snadno dostupná i vlakem,“ uvedl šéf Cendisu Jan Paroubek.

Do vyšších prázdninových čísel se podle něj promítl také prodej místenek zahájený letos v červnu a červencové zapojování komerčních spojů do projektu (zatím Českých drah a RegioJetu). Cendis uvádí, že OneTicket lze využít na 99 procentech spojů na české železnici.

OneTicket umožňuje lidem cestovat po železnici s jednou jízdenkou bez ohledu na dopravce na zvolené trase. Cestující tedy snadno přestoupí mezi vlaky různých společností pouze s jedním jízdním dokladem. Nevýhodou je jeho vyšší cena oproti nákupu jízdenky pro konkrétního dopravce.

Tagy Cendis OneTicket
95 komentářů