Jednotné požadavky na mobiliář. Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky
Stojany v Brně. Zdroj: Brno
Město reaguje standardem na stále rostoucí zájem o cyklistickou dopravu.
Město reaguje standardem na stále rostoucí zájem o cyklistickou dopravu.
Od roku 2010 už je na MDČR k dispozici Metodika Cyklistická doprovodná infrastruktura. Je super, že se jí daří naplňovat oficiálním dokumentem i na úrovni města. V roce 2020 si dala do své interní směrnice i Správa železnic požadavek na soulad s touto oficiální metodikou. Bylo by fajn, kdyby existoval i člověk, který by nad dodržováním těchto dokumentů držel ochrannou ruku (národní, krajský či městský cyklokoordinátor). To se prozatím ne vždy úplně daří.
https://md.gov.cz/getattachment/Dokumenty/Strategie/Mobilita/Cyklodoprava/Metodika-Cyklisticka-doprovodna-infraatruktura/Metodika_Cyklisticka_doprovodna_infrastruktura.pdf.aspx
Hlava mi nebere, proč uživatelé pořád do stojanů cpou ty erární koloběžky. Koloběžka má vlastní stojánek, ani se nezamyká k trubce, může parkovat úplně kdekoliv, ale zbůhdarma zabírá místo ausgerechnet u stojanu. Když přijedu do centra, tak jsou všechny stojany zaflákané koloběžkami, a kolo aby si člověk zamykal k dopravní značce jak někdy v devadesátkách …
Taky nechápu. Ale mám pocit, že v poslední době se to trochu zlepšilo. Aspoň tam, kde jezdím já.
Protože ty stojany u koloběžek bývají poněkud vratké.
A budou uživatele vracet kola a koloběžky do stojanů ?
Ano to je otázka, ale to se můžeme stejně zeptat jestli motorizovaní uživatelé veřejných komunikací budou parkovat jen tam, kde je to povoleno? Nebo jestli okolo přechodů a hranic křižovatek budou někdy k vidění ty pravidly silničního provozu požadované pětimetrové prázdné plochy?
Zrovna v Brně je na tuto otázku jasná odpověď: Na svatýho Dindy. Snad nikde se neparkuje víc prasácky, než v Brně.
Ano, v Americe furt mlátí černochy ale zde je debata o koloběžkách a kolech …
Ano, máte pravdu, argumentační faul úhybný manévr.
Na druhou stranu, problém se špatně zaparkovanými koly/koloběžkami je dost malý – až marginální ve srovnání s mírou a nebezpečím špatně zaparkovaných aut.
Řešit špatně zaparkovaná kola ve městě, kde je řádově větší „sousední“ problém špatně zaparkovaných aut, to je trochu úzkoprsé. Podobně jako volat policisty jen ke krádeži a ignorovat vedle probíhající znásilnění.
Špatně zaparkovaných aut potkávám v Brně málo, ale o koloběžky či růžová kola či podobné nesmysly zakopávám na chodníku několikrát do hodiny. Jak to uživatelům odpadne, tak to nechají. Nemyslím ovšem, že by to byl problém jen Brna, resp. že by to v Brně bylo horší než jinde.
Tak to já špatně zaparkovaných aut potkávám v Brně mraky – denně chodím přes centrum a pokaždé se jich najde vícero.
K tomu stání na přechodu, v cyklopruhu, na chodníku (ale prý to neplatí, protože mají blikačky).
Tak počkat, pokud jen vykládá zboží, tak se nejedná o parkování. To je zastavení, to není stání.
Pokud o tyto předměty zakopáváte několikrát do hodiny, pak máte zjevně poškozené kognitivní funkce a Váš praktický lékař by Vám mohl zařídit odbournou pomoc. Vřele dodporučuji, předpokládám, že dioptrická korekce, by mohla problém vyřešit.
díky diskusní krása , od vás už v prvním příspěvku typický slaměný panák s tím, že lidé kteří kolo či koloběžku vlastní ho, podle vašich pochybovačných slov, “ ho mají vracet do stojanů“ 🙂 . Nemluvě o tom, že třeba v Praze se již začínají umísťovat stojany pro kola do vozovky právě před křižovatky a přechody, protože na rozdíl od aut nebrání ve výhledu a zlepší tím bezpečnost …
Pokud jich bude dostatek, tak většinově ano, pár výjimek se však vždycky najde. Kvůli pár lidem, kteří neumí správně vrátit kolo není třeba házet všechny cyklisty do jednoho pytle.
Jak „vrátit“? Jako, že mi tam kolo někdo ukradne a pak se mu to rozleží a vrátí ho?
Pokud by se to nedělo, město může pokutovat jejich provozovatele. A ten může podobně pokutovat uživatele, který jel na kole jako poslední a nevracel kolo(běžku) správně.
Na Brno dobrý
Je potěšující když se nějaké město rozhodne nejenom pro jednotný , ale vzhledem i uživatelsky přívětivý stojan. Na rozdíl od různých drátolamů či případně designových skvostů, kde když s námahou připoutáte kolo, tak není problém aby spadlo , je tohle řešení opravdu funkční…
Nebojte, období drátolamů jsme tu taky měli. A v některých místech stále máme (zdravíme Kaufland!)…. Pravda je, že v centru města se to se stojany velice zlepšilo…