Jednotky pro tatranské električky prochází modernizací, první je hotová

Jednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSKJednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSK

Jednotky z roku 2000 mají nově například klimatizaci.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek R

Ten design je ale nepovedenej:( at ziji puvodni zakulacene jednotky, dnes uz retro. Tohle je mimoradne nehezky design!:(

Tom

To až tak nevadí. Ono zas na každej zastávke to chvíľu trvá kým sa tam dostane teplo a električka v meste má viacero dverí a tiež klíma funguje dobre. To len v Brne bola kedysi teória, že netreba klíma do takých vozidiel a ejhle ono aj tam už je náznak zmeny k štýlu 21.storočia.

Addams

Pchať klimatizáciu do vozňov, ktoré nemajú dverami oddelený priestor na sedenie od predstavku mi pripadá dosť neefektívne. V lete klíma sa 3 – 4 minúty o čosi snaží, vlak príde na zastávku a všetok náznak chladu vypustí von a teplo dovnútra …

Tom

To až tak nevadí. Ono zas na každej zastávke to chvíľu trvá kým sa tam dostane teplo a električka v meste má viacero dverí a tiež klíma funguje dobre. To len v Brne bola kedysi teória, že netreba klíma do takých vozidiel a ejhle ono aj tam už je náznak zmeny k štýlu 21.storočia.

Rene

Za mě moc pěkná souprava – ano učitě se najde spousta těch kteří nebudou souhlasit ale podle mě tenhle styl vlaku na tatranskou trať patří. Při cestě ze Štrby do Lomnice je spousta krásných hotelů a budov, které jsou zrekonstruované a jsou jak z Anděla na horách, mezi nimi sem tam moderní designový hotel který tam nějak prostě nesedí. A stejné je to s tímhle vlakem, ten typ tam prostě patří stejně jako T3 do Prahy nebo historické tramvaje v Lisabonu. Dovedete si představit jak by to vypadalo když by v Lisabonu nahradili ty krásky které tam jezdí něčím moderním?… Číst vice »

vagonář

Ten design je strašný.

melm

Daleko víc tam sedí jednotka 420.95

Patrick

Aj ja si vzhľadom na svoj vek spájam Tatry s týmito električkami, ale zase sú tu iba 20 rokov, pred nimi tu boli vyše 30 rokov oblé 420.95. Takže žeby to bol nejaký vyslovene tradičný symbol, si nemyslím

PetrH

No rozhodně nechci vidět T3 v Praze věčně. To je děs, jak se to třese, když tam zkouším něco dělat. Chápu, že je jich hodně a je nutné je využít, ale snad jednou taky skončí.

Zdeněk

To čelo se mi zdá lehce obludné.

Kleist

Ale druhá generace vypadá už mnohem líp.

Lysimachia

Jednotky 425 jsou super… Minimálně v porovnání s těmi novými „nádherami“, které sice navrhoval nějaký designér, ale uvnitř jsou ty dispozice úplně tragické. Ve stoje se není čeho chytit, uspořádání kolem dveří rychlému obratu cestujících nepomáhá, tlačítko dveří umístěno nelogicky za rohem… Ale hlavně, že to vypadá dobře.

dopravopat

Škoda že súčasťou rekonštrukcie nebolo predĺženie stredného článku o 5,2 metra, doplnenie jedného podvozku a úprava stávajúceho podvozku pod stredným článkom na podvozok otočný. Výzbroj dať pod podlahu a na strechu. Kapacitne by tie súpravy aspoň konečne boli aspoň na úrovni starých EMUčiek. Škoda, že sa modernizácia nevyužila na vyššie opísané. Na TEŽke budú pokračovať problémy s kapacitou.

Noddy

To by v podstate znamenalo vyrobiť komplet nový článok. Nie som si istý, či nástupištia majú potrebnú dĺžku.

Romino

hlavne by to bolo nové vozidlo, skúšky a pod. a navyše na to nie je ani čas ani peniaze. Fondy sa musia vyčerpať do konca tohto roku, v ŽOSke Vrútky majú čo robiť, už i tak meškajú 3 mesiace….klasika….

dopravopat

Aha, tu išlo o rýchle minutie fondov?

dopravopat

Áno, najskôr by to bolo tak ako píšeš.

Zlámalík

Ad foto na přejezdu – nebliká? 😉

Patrick

Ak dobre vidím, tak pravé svetlo akurát svieti

ABC

má kříž, ne
tak je zabezpečený

Petr

A čas se na fotce taky zastavil…

melm

To jako, že jednotky 495 nestíhají oběhy?

Patrick

Tých je iba 5 kusov a sú primárne pre zubačku Štrba – Štrbské Pleso

melm

Co si pamatuju, tak na zubačce jezdila vždy jen jedna jednotka

Staňa

Vždy jezdily dvě s pětiminutovým odstupem.

Romino

a tretia bola v depe v Štrbe na oprave, takto sa roky točili…vlastne až 50 rokov 🙂

Josef Švejk

Hranaté krabice. Ale hlavně, že jezdí aspoň něco.

Antonín

Mně tak ošklivé nepřijdou, ale jsou rozhodně pohodlnější než zcela nové švýcarské pro zubačku s možností přejezdu na adhezi – ty mi připadají jako kdysi Honeckerova pomsta – dva lidi sedící proti sobě si skoro musí dát kolena mezi sebe – místo snad jen pro liliputány.

Bert

Tak ZSSK si očividně takové uspořádání oblíbily – viz poslední série vozů Bdteer (ne, m mi tam nechybí) s 96 místy k sezení.

roman

Doufám že doplnili terminál kde jde kupovat jízdenky platební kartou.

Gregyros

výborný, a lístek ve slaku zas nekoupím, protože odbavovač je jen na „cvaknutí“ paráda :))

Gregyros

oprava, na rozostřeném pozadí 6. foto to vypadá na označovač ve stylu „Brno“, tak snad nebude jenom jeden na celou jednotku

Georg

tyhle odbavovace vzor brno jsou v novych soupravach od stadleru, postupne budou vsude.
asi jen s 20 letym zpozdenim po zruseni pruvodcich…

Ján L

nekúpite i tak, pretože predáva len denné lístky a nie jednorázové, rovnako ako fíra 🙂 jednorázové len v predpredaji / cez internet

Antonín

Jezdím do Tater rok co rok na 2 – 3 týdny, takže se mi vyplatí koupit hned při příjezdu do Popradu měsíční za 16€, což mám vyježděno za necelý týden, ale i tak bych uvítal, aby bylo možno ji koupit přímo v soupravě, často se mi stalo, že mi TEŽka ujela jen proto, že jsem si musel odstát frontu u pokladny a popradské nádraží i po rekonstrukci není extra příjemné na čekání.

Swariner

V létě jsem kupoval jednorázovky po internetu a přišlo mi to v pohodě, ačkoli jsem to dělal prvně. Určitě není důvod si nechat ujet vlak kvůli frontě u kasy ve 21. století.

Antonín

Umíte číst? Nebyla řeč o jednorázové, ale o měsíční. A navíc nerad živím zlodějské banky – kurs eura u směnárny a banky při platbě kartou se liší skoro až korunu na euru v neprospěch platby kartou.

Swariner

Pardon, ten měsíčník jsem přehlédl. Můžu se zeptat, kde ve směnárně dostanete o korunu lepší kurs než při platbě kartou? Ještě nikdy se mi to nestalo. V zahraniční používám KK nejmenované banky a kurs prakticky vždy srovnatelný nebo lepší. Podotýkám kreditkou ne debetkou. Lepší kurs jsem dosáhl jen jednou, ale to se jednalo o směnu 40 000 €, takže kurs byl poněkud potuněn. Nerýpu, opravdu byl mě to zajímalo.

Patrick

Aj mesačník sa dá kúpiť cez internet. A ZSSK zvažuje zavedenie poplatku 50 centov pri kúpe lístkov na pokladni

Swariner

Tak pak už to nechápu vůbec. Nebo mi něco uniká?

Gregyros

ahá, výborný, tak asi budu muset jednou do roka jezdit na černo i dál..

Jiří Kocurek

Na poradě: Co můžeme udělat proto, aby lidé nejezdili načerno?
– umístit kasu na zastrčené místo!
– a zavřít ji na zámek, přijdu hned!
– revizora do každého vozu!

+ naučit ten strojek prodávat lístky?
… letí z okna.

Jan pesina

Byl jsem tam jednou na tři dni a spal jsem v tatranským Lieskovci na zastávce a když jsem ráno potřeboval odjet vlakem do strby tak si v soupravě nebylo kde koupit lístek přišel revizor a chtěl po mě pokutu padesát euro když jsem mu vysvětlil že bych si koupil lístek ale že není kde ani ve vagóně tak mi pokutu snížil na11euro s tím že někde v lese je hospoda v 7 ráno že tam si můžu liště koupit že tam nemaj automat na prodej lístků přímo ve voze je demence první kategorie kdyby měli stala by mě cesta do… Číst vice »

Azkaban

Jednotka z roku 2000, ale ten design je tak rok 85. Interiér je na tom naštěstí líp

Georg

jojo, skoda, ze soucasti rekonstrukce nejsou „nezbytne upravy pro zvyseni pasivni bezpecnosti“ a nejaky polidsteni toho cela, ktere je jadrem problemu.

Martin Hroch

To by mne zajímalo jakéhože problému?

Pája

No prostě Tetrapack je ošklivý, ale řešit to už nemá smysl.

ABC

a ty dobastlený ledky tomu dávaj korunu

Jiří Kocurek

Vypadá, jak kdyby se srazil s Kotasem…

Swariner

Existují GTW s takovými čely i někde jinde nebo je to nějaký ŽOSkový originál?

Štěpán

Určitě existují. Ani mi nezabralo moc času to vygooglit. 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Goldenpass_-_7003_-_01.jpg

Swariner

Díky!

Swariner

Měl/mohl jsem si to najít sám…

Vojtěch Suchan

Úplně všechny GTW první generace mají tahle čela, krom pár s laminátovými v DE.