Jednotky pro tatranské električky prochází modernizací, první je hotová
Jednotka 425 po modernizaci. Foto: Matúš Makbedrik Vavrek / ZSSK
Jednotky z roku 2000 mají nově například klimatizaci.
Jednotky z roku 2000 mají nově například klimatizaci.
Ten design je ale nepovedenej:( at ziji puvodni zakulacene jednotky, dnes uz retro. Tohle je mimoradne nehezky design!:(
To až tak nevadí. Ono zas na každej zastávke to chvíľu trvá kým sa tam dostane teplo a električka v meste má viacero dverí a tiež klíma funguje dobre. To len v Brne bola kedysi teória, že netreba klíma do takých vozidiel a ejhle ono aj tam už je náznak zmeny k štýlu 21.storočia.
Pchať klimatizáciu do vozňov, ktoré nemajú dverami oddelený priestor na sedenie od predstavku mi pripadá dosť neefektívne. V lete klíma sa 3 – 4 minúty o čosi snaží, vlak príde na zastávku a všetok náznak chladu vypustí von a teplo dovnútra …
To až tak nevadí. Ono zas na každej zastávke to chvíľu trvá kým sa tam dostane teplo a električka v meste má viacero dverí a tiež klíma funguje dobre. To len v Brne bola kedysi teória, že netreba klíma do takých vozidiel a ejhle ono aj tam už je náznak zmeny k štýlu 21.storočia.
Za mě moc pěkná souprava – ano učitě se najde spousta těch kteří nebudou souhlasit ale podle mě tenhle styl vlaku na tatranskou trať patří. Při cestě ze Štrby do Lomnice je spousta krásných hotelů a budov, které jsou zrekonstruované a jsou jak z Anděla na horách, mezi nimi sem tam moderní designový hotel který tam nějak prostě nesedí. A stejné je to s tímhle vlakem, ten typ tam prostě patří stejně jako T3 do Prahy nebo historické tramvaje v Lisabonu. Dovedete si představit jak by to vypadalo když by v Lisabonu nahradili ty krásky které tam jezdí něčím moderním?… Číst vice »
Ten design je strašný.
Daleko víc tam sedí jednotka 420.95
Aj ja si vzhľadom na svoj vek spájam Tatry s týmito električkami, ale zase sú tu iba 20 rokov, pred nimi tu boli vyše 30 rokov oblé 420.95. Takže žeby to bol nejaký vyslovene tradičný symbol, si nemyslím
No rozhodně nechci vidět T3 v Praze věčně. To je děs, jak se to třese, když tam zkouším něco dělat. Chápu, že je jich hodně a je nutné je využít, ale snad jednou taky skončí.
To čelo se mi zdá lehce obludné.
Ale druhá generace vypadá už mnohem líp.
Jednotky 425 jsou super… Minimálně v porovnání s těmi novými „nádherami“, které sice navrhoval nějaký designér, ale uvnitř jsou ty dispozice úplně tragické. Ve stoje se není čeho chytit, uspořádání kolem dveří rychlému obratu cestujících nepomáhá, tlačítko dveří umístěno nelogicky za rohem… Ale hlavně, že to vypadá dobře.
Škoda že súčasťou rekonštrukcie nebolo predĺženie stredného článku o 5,2 metra, doplnenie jedného podvozku a úprava stávajúceho podvozku pod stredným článkom na podvozok otočný. Výzbroj dať pod podlahu a na strechu. Kapacitne by tie súpravy aspoň konečne boli aspoň na úrovni starých EMUčiek. Škoda, že sa modernizácia nevyužila na vyššie opísané. Na TEŽke budú pokračovať problémy s kapacitou.
To by v podstate znamenalo vyrobiť komplet nový článok. Nie som si istý, či nástupištia majú potrebnú dĺžku.
hlavne by to bolo nové vozidlo, skúšky a pod. a navyše na to nie je ani čas ani peniaze. Fondy sa musia vyčerpať do konca tohto roku, v ŽOSke Vrútky majú čo robiť, už i tak meškajú 3 mesiace….klasika….
Aha, tu išlo o rýchle minutie fondov?
Áno, najskôr by to bolo tak ako píšeš.
Ad foto na přejezdu – nebliká? 😉
Ak dobre vidím, tak pravé svetlo akurát svieti
má kříž, ne
tak je zabezpečený
A čas se na fotce taky zastavil…
To jako, že jednotky 495 nestíhají oběhy?
Tých je iba 5 kusov a sú primárne pre zubačku Štrba – Štrbské Pleso
Co si pamatuju, tak na zubačce jezdila vždy jen jedna jednotka
Vždy jezdily dvě s pětiminutovým odstupem.
a tretia bola v depe v Štrbe na oprave, takto sa roky točili…vlastne až 50 rokov 🙂
Hranaté krabice. Ale hlavně, že jezdí aspoň něco.
Mně tak ošklivé nepřijdou, ale jsou rozhodně pohodlnější než zcela nové švýcarské pro zubačku s možností přejezdu na adhezi – ty mi připadají jako kdysi Honeckerova pomsta – dva lidi sedící proti sobě si skoro musí dát kolena mezi sebe – místo snad jen pro liliputány.
Tak ZSSK si očividně takové uspořádání oblíbily – viz poslední série vozů Bdteer (ne, m mi tam nechybí) s 96 místy k sezení.
Doufám že doplnili terminál kde jde kupovat jízdenky platební kartou.
výborný, a lístek ve slaku zas nekoupím, protože odbavovač je jen na „cvaknutí“ paráda :))
oprava, na rozostřeném pozadí 6. foto to vypadá na označovač ve stylu „Brno“, tak snad nebude jenom jeden na celou jednotku
tyhle odbavovace vzor brno jsou v novych soupravach od stadleru, postupne budou vsude.
asi jen s 20 letym zpozdenim po zruseni pruvodcich…
nekúpite i tak, pretože predáva len denné lístky a nie jednorázové, rovnako ako fíra 🙂 jednorázové len v predpredaji / cez internet
Jezdím do Tater rok co rok na 2 – 3 týdny, takže se mi vyplatí koupit hned při příjezdu do Popradu měsíční za 16€, což mám vyježděno za necelý týden, ale i tak bych uvítal, aby bylo možno ji koupit přímo v soupravě, často se mi stalo, že mi TEŽka ujela jen proto, že jsem si musel odstát frontu u pokladny a popradské nádraží i po rekonstrukci není extra příjemné na čekání.
V létě jsem kupoval jednorázovky po internetu a přišlo mi to v pohodě, ačkoli jsem to dělal prvně. Určitě není důvod si nechat ujet vlak kvůli frontě u kasy ve 21. století.
Umíte číst? Nebyla řeč o jednorázové, ale o měsíční. A navíc nerad živím zlodějské banky – kurs eura u směnárny a banky při platbě kartou se liší skoro až korunu na euru v neprospěch platby kartou.
Pardon, ten měsíčník jsem přehlédl. Můžu se zeptat, kde ve směnárně dostanete o korunu lepší kurs než při platbě kartou? Ještě nikdy se mi to nestalo. V zahraniční používám KK nejmenované banky a kurs prakticky vždy srovnatelný nebo lepší. Podotýkám kreditkou ne debetkou. Lepší kurs jsem dosáhl jen jednou, ale to se jednalo o směnu 40 000 €, takže kurs byl poněkud potuněn. Nerýpu, opravdu byl mě to zajímalo.
Aj mesačník sa dá kúpiť cez internet. A ZSSK zvažuje zavedenie poplatku 50 centov pri kúpe lístkov na pokladni
Tak pak už to nechápu vůbec. Nebo mi něco uniká?
ahá, výborný, tak asi budu muset jednou do roka jezdit na černo i dál..
Na poradě: Co můžeme udělat proto, aby lidé nejezdili načerno?
– umístit kasu na zastrčené místo!
– a zavřít ji na zámek, přijdu hned!
– revizora do každého vozu!
…
+ naučit ten strojek prodávat lístky?
… letí z okna.
Byl jsem tam jednou na tři dni a spal jsem v tatranským Lieskovci na zastávce a když jsem ráno potřeboval odjet vlakem do strby tak si v soupravě nebylo kde koupit lístek přišel revizor a chtěl po mě pokutu padesát euro když jsem mu vysvětlil že bych si koupil lístek ale že není kde ani ve vagóně tak mi pokutu snížil na11euro s tím že někde v lese je hospoda v 7 ráno že tam si můžu liště koupit že tam nemaj automat na prodej lístků přímo ve voze je demence první kategorie kdyby měli stala by mě cesta do… Číst vice »
Jednotka z roku 2000, ale ten design je tak rok 85. Interiér je na tom naštěstí líp
jojo, skoda, ze soucasti rekonstrukce nejsou „nezbytne upravy pro zvyseni pasivni bezpecnosti“ a nejaky polidsteni toho cela, ktere je jadrem problemu.
To by mne zajímalo jakéhože problému?
No prostě Tetrapack je ošklivý, ale řešit to už nemá smysl.
a ty dobastlený ledky tomu dávaj korunu
Vypadá, jak kdyby se srazil s Kotasem…
Existují GTW s takovými čely i někde jinde nebo je to nějaký ŽOSkový originál?
Určitě existují. Ani mi nezabralo moc času to vygooglit. 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Goldenpass_-_7003_-_01.jpg
Díky!
Měl/mohl jsem si to najít sám…
Úplně všechny GTW první generace mají tahle čela, krom pár s laminátovými v DE.