Jednosměrky, vyznačení pruhů. Liberec přidá bez stavebních úprav parkovací místa na sídlištích

Parkování na sídlišti Broumovská v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czParkování na sídlišti Broumovská v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na prvním sídlišti by měl brzy začít platit zákaz nočního parkování dodávek.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
digi

Průměrný automobil je v ČR využíván jen 24 minut denně, to je jen 1,7 % času, zbývajících 23 hodin a 36
minut je nečinný.
Z 5,748 mil. osobních automobilů registrovaných v ČR jich v průměru 5,652 mil. parkuje. z: https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Strategie/Dopravni-politika-Ceske-republiky-pro-obdobi-2021/Dopravni_Politika_CR_CZ.pdf.aspx no je to ale sranda…

David

Taky se tesite na autonomni auta a robotaxiky? On to ale bude i konec lokalni zeleznice (teda asi mimo tu kolem Prahy)

Milan

Myslím, že Váš výpočet platí pouze za předpokladu, že celých 24h je v pohybu neustále stejné procento aut, ale to je logycky naprostý nesmysl, protože je známo, že v noci jezdí aut minimum a naipak nejvíce v ranní a odpolední dopravní špičce během cest lidí do/z práce!

digi

Tak primárním účelem aut je jezdit, a ne stát… Můj výpočet to není stěžuje si na vládě která to schválila…

Patrik

A nešlo by zavést parkování v obou směrech? Kapacita by byla dvojnásobná. (jen by musel být na zajíždění a vyjíždění portálový jeřáb, ale co bychom kastu autíčkářu neudělali, když tolik platí na zlepšení parkování ve městech)

Milan

Parkovat v obou směrech – resp. po obou stranách samozřejmě je tzv. obecně povoleno, ale pouze na vozovkách, kdy mezi oběmi řadami aut po stranách vozovky je prostor pro 2 protisměrné jízdní pruhy = v daných ulicích měněných na jednosměrné nejde o případnou nutnost za/vyjíždění do/z parkovacích stání jeřábem, ale JDE O ZAJIŠTĚNÍ PRŮJEZDNOSTI TĚCH ULIC O ŠÍŘCE VOZOVKY MAXIMÁLNĚ NA TŘU AUTA VEDLE SEBE V PŘÍPADĚ PARKOVÁNÍ AUT VE DVOU ŘADÁCH PO STRANÁCH VOZOVKY!

Pavel Q

Co je to dodávka nad 3,5 tuny? Já měl za to, že dodávka je do 3,5 t, může se řídit s Béčkem, zatímco nad 3,5 t už je to malý náklaďák, i když to vypadá podobně. A také se domnívám, že vozidel pod 3,5 t je výrazně víc. Kdyby vadilo parkování dodávek, pak leda omezit parkovací místa rozměry.

ToMa

Dodávka z hlediska zákona neexistuje, je to vlastně jen lidové označení. Některé větší dodávky se dají koupit jak 3,5 t tak 6 t. Pozná se to podle dvojmontáže vzadu. Jezdí jich poměrně málo, přidaná hodnota je malá, na to co legislativně musí vozidlo a řidič nad 3,5 t splňovat

Želé

Fajn, třeba to trošku pomůže. Pokud se to ale netýká Dobiášovy, očekávám, že na nelegálním parkování aut na chodnících nebo v křižovatce se tam nic nezmění. Vím, že třeba u BUS Sametová, tedy na Broumovské, parkují auta až skoro v křižovatce, takže i ve dne se přechází dost nekomfortně. Tak snad aspoň tohle neuvidím.

Martin

Ne, nezmění se nic, prioritou Městské policie je kontrovat parkoviště na Tržním námestí s Sokoláku. Nevím, co udělají hasiči až se nebudou moci dostat na místo zásahu, protože není dodržena průjezdná šířka. Projedou na sílu nebo tam lidi nechají uhořet ?

Leinad

Proč vlastně zákon umožňuje legalizaci blokování průjezdu pro hasiče? Chci parkovat uprostřed křižovatky, nechci nechávat 3m pruh – ok namaluje se tam modrá čára.

Frantík

No kdyby bylo nutné, tak to hasiči trochu odřou, nějak se z toho vysekají.

Zbyněk

To si nejsem jistý. Resp. nikde jsem o ničem takovém neslyšel.

Každopádně smysl by to dávalo. Dát hasičům bianko šek na odření nelegálně parkujících. Lepší odřené auto, než lidé ohrožení požárem.

Radek

„Znamená, že jsme zase o krok před nimi!!!
A bude to stačit myslíš?“

Michal Bartoníček

Ano, je to jednodušší a levnější než tam postavit tramvaj a celkově zlepší dopravní obslužnost sídliště.
Aby se za několik let zase nestalo, že těch parkovacích míst, která tam dnes přidáte, bude málo. Ale vy i řidiči jste prostě nepoučitelní.

Radek

Kdyby za pár let, ty místa se zaplňují v řádech měsíců. Prostě ta rovnice matematicky nikdy nemůže vyjít aby bylo ve městech dostatek parkování pro všechny, jen tady jde zkrátka racionalita stranou.

David

Tramvaj by tem parkovacim mistum pomohla jak? Vlastnici aut si uvedomi svuj omyl a hodi auta ze skaly/do reky jako se to stalo v okoli nove trati v praze na Pankrac?

Kebab

Tramvají by určitě nic nezkazili, ale parkování by nejspíš nevyřešila.

libcha

Nechápu ten závěrečný odstavec článku — jak mají zóny placeného stání eliminovat auta, která stojí na svém místě týdny bez hnutí? Pokud vím, zóny placeného stání se většinou (bohužel!) koncipují tak, že zpoplatňují relativně krátce parkující přespolní, zatímco místňáci si mohou vyřídit roční permici za hubičku, a mít svůj auťák před barákem klidně celý rok.

218

Eliminuje to vozidla,která jsou defacto odstavená a platit jim zónu se nevyplatí (a majitel je radši umístí jinam). Třeba u nás parkoviště mezi paneláky někdo běžně využívá k parkování karavanů, pojízdných stánků a dodávek..

Radek

…protože se neplatí tržní ceny. Což je důvod, proč je celý systém z principu neefektivní a tedy proč není kde zaparkovat.

Baldrick

Plus to eliminuje nájemníky z bytů pronajímaných studentům a gastarbeiterům. Nic proti tomu, že v 3+1 žije 6 studentů nebo ještě víc zaměstnanců z druhého konce republiky nebo zahraničí, ale pokud přijedou pěti auty a podobných bytů je na sídlišti víc, tak na to kapacita sídlištních parkovišť nestačí a nikdy stačit nebude.

Frantík

No a v Uherském Hradišti je to úplný úlet – první auto za stovku, druhé za pět stovek, a ještě se tam dá zaplatit v automatu dočasně.

libcha

No a proč přesně by to první auto rezidenta mělo mít poplatek symbolický? V mém vidění světa by úplně všichni za úplně každé auto měli platit úplně stejně – totiž tolik, kolik je tržní hodnota toho zabraného místa. A nebo minimálně tolik, kolik jsou společenské náklady toho místa. Připomínám, že v případě parkovacích domů se bavíme o částce cca milion za dobu životnosti toho domu, tj minimálně vyšší desetitisíce ročně.

Jarda

Smazáno pro tupost pana Jardy.

libcha

To je krásná ilustrativní situace. Na sídlišti je přetlak aut – přidáme parkovací místa – přibyde parkujících aut – na sídlišti je přetlak aut. Tohle už se ví desítky let, přesto se pořád nacházejí individua, která prosazují rozšiřování infrastruktury pro auta v hustě zalidněných městech, s marnou nadějí, že se tím ta infrastruktura uvolní. No, ještě že v Liberci nebydlím a může mi to být jedno.

Panda

Takže budeme šikanovat lidi, kteří potřebují auto k práci více než ti, kteří ho používají často z lenosti, na výlety apd.?

Gwann

Kdyz ho potrebuji k praci, at si misto pronajmou. Dotovat podnikateli parkovani neni treba.

libcha

Ono ho není potřeba dotovat ani obyčejnýmu domorodci. Když ho potřebuje k osobnímu životu, ať si ho pronajme.

Radek

A proč by si jej neměli pronajmout všichni?

František

Auto, který tam stojí celý rok a nebo co přes den zmizí přes noc potřebuje stejně místa. Pronajímat by měli všichni. Navíc mám víc pochopení pro ty, co to auto denně používají, než ti, co to přeparkuji jen kvůli čištění ulic s hrozby pokuty.

Hans N.

Ulic ve kterých se v jednom jízdním pruhu v rozporu s pravidly parkuje a v druhém z obou stran kličkuje, ve snaze parkující objet, jsou v Liberci bohužel desítky. Nevím, jestli za to může Rychetský, Městská policie nebo náměstek Šolc, ale tahle anarchie a nic nedělání je šílené pro všechny.
Připomeňme snahu o zjednosměrnění části Starých Pavlovic před několika lety. Ozvalo se pár křiklounů a náměstek Šolc návrh stáhl a zalezl. Vřele doporučuji ochutnat průjezd např. ul. Sokolovskou (neplést se Sokolskou). Tam je jeden z dopravních TOPů. Ovšem podobných kolizních míst je jenom v této čtvrti několik.

Frantík

Tady je to třeba vidět na 14.minutě videa z autoškoly.
https://youtu.be/6zdW_QfGkTI?si=44NMt1f0tK-SgLHl
Na další zkoušce, která následovala pár minut potom, pořád tam byla!

Hans N.

Děkuji za potvrzení. Prostě totální chaos, auta všude.
A to píšu jako každodenní točvolant.

František

Trochu mimo článek, ale jde omezit parkování aut, které nejsou ve vlastnictví fyzické osoby?

Jakože když si chce OSVČ kde co optimalizovat odečtem a DPH, že by v rezidenčních oblastech taky měli vlastní parkování.

Někdo neznámý

Ne, nic takového není a asi by to neprošlo ani příslušné instituce.

Frantík

Tím druhým myslíte že kapři si rybník nevypustí?

Zbynek

Bohuzel jsem se nedocetl jak to bude se zachovanim obousmernosti pro cyklisty. Pokud bude jednosmernost platit i pro cyklisty, kteri si zadny prostor pro parkovani nenarokuji a nebude se jednat o „zlepseni“.