Jednodušeji na kole po Brně. Město pustí cyklisty do dalších 33 jednosměrek, policii už nevadí

Cykloobousměrka. Ilustrační foto: Magistrát hl. m. PrahyCykloobousměrka. Ilustrační foto: Magistrát hl. m. Prahy

O řadu obousměrek se vedly spory u soudu.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ing. Vladimír Bílý

Vyjadřovačky policie jsou peklo. To, co je v jednom okrese běžné, v druhém přes to absolutně nejede vlak, protože tam na to má místní orgán svůj jiný názor a neuděláte s tím prostě nic. Resp. se pak čeká 10 nebo 15 let, než ten škodič odejde do důchodu a pak to najednou jde. Když člověk vidí, jak to chodí v reálu, tak by stanovisko PČR nemělo být závazné v žádném případě.

Zbyněk

Souhlas.
Pravděpodobně jste z oboru. Budete požadovat úpravu legislativy?

Nose Peak

To vypadá velmi dobře. V jednom z těch úseků jsem vedl zdvořilou debatu s měšťákama na téma “cyklozločinec v jednosměrce v době moru”. Byl jsem tam jen já a oni, všichni zakuklení v nátlamníkách…to byly časy…

Frantík

Nebyl tu článek ze stanovisko policie u změny dopravního značení není závazné? Pouze u trvalých stavebních úprav?

Vasek

Není závazné. Ale dopravní odbor státní správy často požaduje kladné stanovisko PČR hlava nehlava. Projektant s tím pak moc nezmůže.

Ojin
Nehty o tabuli

V mém okresním městě je tak třetina jednosměrek pro cyklisty v protisměru. Klidně by to mohlo být 90 %+. Vlastně možná i všechny, nenapadá mě jediná, kde by to byl problém. Alespoň kdyby se vědělo, že všechny, tak by s tím řídiči počítali a ubylo by konfliktů a nehod.

frank

přesně, udělat to plošně a v místech kde to skutečně nejde to nepovolit, u nás v celé čtvrti Prahy kterou zjednosměrkovali plošně je dohromady jen jedna ulice, kde obousměrný provoz pro cyklisty snad může dělat jakýs takýs problém, ale měří asi 80 metrů 🙂 Navíc stávající cykloobousměrka u školy je trnem v oku řidičům, kteří nechápali, že tam mají cyklisté přednost zprava a tak tam teď po obrovském úsili “ naroubovali“ minikruhák na kterém se nevytočí ani mamínky s SUV ( pláčí nad tím na internetu školy) natož dvě autobusové linky…

Jméno

Často se ty ulice rekonstruovali na jednosměrky tak, že jízdní pruh je sotva na auto, po obou stranách se parkuje či je zeleň (tedy vysoký obrubník) a najednou se zde proti sobě mají jezdit auta a cyklisti?

Jestliže při předjíždění cyklisty mám zachovat odstup 1.5m, při míjení v protisměru to není potřeba? Má řidič cyklistu přeletět?

frank

u nás to udělali plošně z obousměrek, nic se nezužovalo , z obousměrke kde se parkovalo po obou stranách ( ano často s koly na trávě , chodníků u nás moc není) a najednou policie tvrdí, že by se muselo zrušit parkování na ulici, aby se dle normy vešel jeden pruh pro cyklisty v protisměru. Je to prostě úplně směšné …

frank

mimochodem doučte se zákon o provozu, 1.5 metrů po vás ve místě kde je 30 ka nemůže požadovat nikdo a navíc to holenku platí jen pro předjíždění , jak hodláte v cyklopruhu v protisměru předjíždět cyklistu aniž by jste vy sám neporušoval zákon ? 🙂

Milan

Tak všechny jednosměrky pro cyklisty obousměrné jsou technickou prostorový nesmysl – když ulice nemá dostatečnou minimální šířku pro 1 běžný jízdní pruh + jeden cyklopruhy v protisměru, tak to prostě nejde!

Při čemž je potřeba v každé ulici mít alespoň někde dostatečnou šířku pro objíždění vozidel, která minimalně zastavila pro vykládku/nakládku, která může být i hodinu/y dlouhá.

Pavel Skládaný

Cyklopruhu netřeba, v zónách 30 nakonec ani není vodorovné značení žádoucí. Stačí fyzická možnost míjení malou rychlostí. Kromě toho při minimální intenzitě provozu motorových vozidel bude četnost míjení malá.

malejjarda

A jak to funguje na úzkých okreskách, kde je vlastně povoleno 90, a kde se dvě auta pohodně nevyhnou? Po těch je taky nesmysl jezdit?

Ondra

To je klasika, předpokládám že někdo kdo o tom rozhodoval šel do důchodu a najednou to nevadí.

Dálnice

Tohle dává mnohem větší smysl, vést cykloprovoz klidnými paralelními ulicemi než malovat cyklopruhy na vícepruhové magistrály, kde je cyklista jak nahý v trní. Dost často ovšem bývá odpor místních, kterým se zruší část parkovacích míst ale to je jejich problém, ať parkují jinde, ideálně na svém pozemku.

Honza J.

Pozoruju, že čím dál víc lidí parkuje na ulici, i když mají prázdný dvorek, kam se auto vejde. Jsou normálně už líný si zajet k sobě na dvůr. Co bych za to dal na sídlišti, mít svůj vlastní dvorek…

Clovek

Ekonomicky do dava smysl, 10 metru ctvrecnich ma vetsi hodnotu jako zahradka nebo cokoliv jineho nez parkovaci statni – kdyz parkovat mohu (temer) zdarma na ulici.

Jan Tichavský

No právě, soukromé stání za tisícovku ročně vám nikdo nepronajme. Proto se musí zavést tržní cena pro všechny a najednou budou i ta soukromá parkoviště a garáže plné.

Jméno

Jak lépe byste těch 10m2 využil?

Milan

Píše, že lidi jsou líní, i když mají prázdný dvorek – to místo pro auto na něm mají, ale nezajedou na něj s ním!

A je to žel pravda.

Jan Tichavský

A garáž je přece skladovací prostor, nemůžete chtít, aby si tam lidi dávali ještě svoje auto.

frank

my máme v garáži tělocvičnu 🙂 auta ale parkujeme na svém pozemku , to dá rozum když je ta možnost, nemluvě o tom, že přestože je v garáži tělocvična tak tam máme na stěnách “ zaparkovaná“ kola…

Jméno

NESMYSL! Volné místo před vjezdem do dvora/garáže zabere stejně místa, jako jedno parkovací místo, né-li více. Tak jako tak ten prostor tedy slouží autům.

Holub

Moc nerozumím tomu, proč cpát něco do protisměru odděleno jen vodorovným značením na zemi, kde v praxi tohle prostě nefunguje. Zbytečně bude přibývat konfliktů mezi auty a cyklisty.
Viz. třeba pruh po Francouzké, kdy je to tam na pár cm, stačí jedno špatně zaparkované auto a už ten cyklista to bere regulérně do protisměru přímo proti autu.

Ondra

Nebojte, cyklisté si dají pozor, reálně to funguje dobře.

ghjghj

Lepsi neco nez nic!

frank

a kolik tam na té Francouzské je reálně konfliktů ? Většinz konfliktů které jsem tam v letech 1970- 2000 viděl byli buď mezi řidiči nebo mezi ridiči a tramvajáky. Pamatuji si jaké halali vyvolalo zablokování pruhu pro tramvaje pro auta tím ocelovým obrubníkem vedle kolejí před křižovatkou s Mokevskou a Ruskou, které usnadnilo průjezd tramvaje křižovatkou protože už jim tam nestála v kolejišti auta kolonu od ulice U staré sokolovny . Navíc si tam pár idiotů urvalo “ vytuněný spojler“ to jsme si vždycky museli smát co z takového auta vylezlo za namachrovaného týpka který se tak těšil, že kolonu… Číst vice »

Pavel Skládaný

No proto, konečně přestali policajti klást nesmyslný odpor. V zahraničí jde o o opatření ve městech provedené prakticky plošně (zejména v zónách 30 absolutně žádný problém).

ghjghj

Melo by to byt o instituci, ale zel je to o jednotlivcich – kdy nejakej jedinec v uniforme muze zablokovat vse, protoze je majitel razitka.