Jednodušeji mezi kraji. IDOL a DÚK rozšiřují působnost za hranice

Jednotka Siemens Desiro v barvách Trilex v České Lípě. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Desiro v barvách Trilex v České Lípě. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nově bude možné na jízdenky IDS jezdit i v rychlíku mezi Českou Lípou a Děčínem.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Železničář

Když už takhle zaintegrovali do DÚK Českou Lípu, chtělo by to ještě do DÚK i vlaky Česká Lípa – Jedlová (na Rumburk) a možná i Česká Lípa – Dubičná (na Litoměřice).

marcel.stancl

To by se mohlo dohodnout také , aby vlaky Idolu jezdily Liberec – Rybniště a v Rybništi by mohl být přestup do Děčína na ústecký vlak?

Twix

To už jsme měli a nejspíš se to neosvědčilo, objednatelé to všechno ohnuli do Varnsdorfu města.

Marcel Štancl

Udělat třeba 1 vlak Seifhennersdorf a druhý Rybniště. Zřejmě Němci platí lépe dopravce než ústecký kraj?

Tomáš R.

Pevně věřím, že vysoké dopravní školy brzy zavedou obor „Orientace v krajských tarifech a způsobech jejich použití“. Pro začátek by možná stačilo bakalářské studium, ale kdo by byl schopen to nastudovat a pochopit všechno, zasloužil by si i magistra.

zyx

Je třeba poznamenat, že se bude jednat o studium s povinným úpisem na celoživotní doplňující vzdělávání a přezkušování, jinak absolvent ztrácí akreditaci. 🙂

Ale vážně: Je v tom pořádný guláš. Vedle povinného shromáždění informací o spojích (a jejich otevření v rámci on-line systému i dalším stranám) by bylo dobré začít uvažovat i nad podobném systému tarifnim a platebním. Aby mohly vzniknout aplikace třetích stran pro nalezení vhodného spojení s zároveň platbu, aby člověk nemusel mít pro návštěvě jiného kraje hned jejich aplikaci.

Desper

Komplikují to kraje bez online jízdenek

Petr

V rámci PID, zase bude časi při přestupu z S60 na S66 i na celní a pasové odbavení. A na prohlídku zámku. 😀

Jarda

bylo by dobré i zlepšení propoje litoměřice-česká lípa, když bude dúk v lípě a jeho platnost je od litoměřic až do dubičné, zatímco u idolu je to z lípy do úštěka. Mohli by na této trase udělat dúk také až do té lípy a idol prodloužit třeba na litoměřice – horní nádraží. Když máme idol protažený až do mělníka a mladé boleslavy a bude protažen až do děčína, tak by nemusel být takový problém ho protáhnout i do litoměřic. Obdobně propojit duk s českou lípou (kde už duk bude), dalo by se tak lepe jezdit i mezi litoměřicemi a lípou… Číst vice »

Kolman

A co Dubičná? Tam se budou i nadále tarify lámat?😅

Dos22

Nebylo by opravdu snazší, krajské tarify úplně zrušit a nechat jeden celostátní, který by byl i cenově výhodný, než řešit různé překrývání?
Já zapomněl, to by pro cestujícího bylo moc jednoduché, to nesmíme dopustit, vždyť jeho baví studovat, různá pásma, různé platnosti jízdenek, řešit, zda když nastoupí do „špatného“ vozu, tak bude za černého pasažéra, protože vůz nemá správný zelený pruh,atd…

M19

A jak to uděláte? Jaký ten tarif bude, jak budete rozdělovat tržby? Jak řešíte financování. Po vyřešení těchto otázek lze pracovat na zbytku.

Dos22

Tržby se musí rozdělovat už nyní (ve vlacích přeci už platí) , takže by se ten systém jen rozšířil i na bus, atd… Financování – opět nevymýšlím nic, co by už nefungovalo, takže financování je jen zástupný problém, současný systém se taky musí financovat. A jaký bude samotný tarif? I když si myslím, že současný SJT není předražený, a byl bych pro, aby ten tarif byl kilometrický, protože je nejspravedlivější, ale jelikož Čecháček chce jezdit Pendolinem za cenu 810, tak se cenová úroveň musí samozřejmě nasadit trochu přijatelnější, i za cenu většího dotování, a asi bych šel cestou zónově -relačního… Číst vice »

M19

Co ve vlacích platí? Je rozdíl rozdělovat zcela tržby z konkrétní trasy a tržby z lístků podle počtu zon, jak? Kilometrický tarif není o žádné spravedlnosti. Pokud máte smůlu, tak cesta do dané obce, vás stojí jinak, podle toho, kde bydlíte. Ne, šotořešení je cesta do pekel. Vaše řešení by akorát zdražilo veřejnou dopravu tam, kde existuje funkční IDS systém na základě jednotlivých zón a ne dle nesmyslného počtu kilometrů, který silně omezuje využití VHD jen na konkrétní spoje – ne děkujeme, v minulosti jsme již žili.

Jarda

No konečně to někdo vyřešil, když vyresili ze jde lamat tarif do hk, pa, mb, ali i až do prahy, tak konečně nekdo vyresil to blbý Ústí.
Škoda ze nejde vyřešit i vlak do vdf, tam max kdyby jezdilo něco od české lipy.
Pres nemecko idol nepůjde.
Snad jim vyjde i ten Jičín. Tam se dobře jezdi vlakem z turnova.
Mohli by udělat i z lomnice do mladé boleslavi, kde část trati v idolu je, ale větší čas musíte v iredo a v bolce už máte zase idol.

kix

do Jíčína dobře vlakem z Turnova?

Jarda

tím vlakem turnov-jičín jsem už jel, je pohodový, nechá se v něm i pospat 😉

kix

v tý rozhrkaný a uřvaný regíně, kde není slyšet vlastního slova a je to o vyražení zubů se opřit třeba o okýnko? A víte že autobus tam je cca o 15minut rychleji s menším natřásáním a takovou vymožeností jako je klimatizace? Ta trať je fajn jako výletní do českého ráje, i když i tam to zabíjí ten vozový park, ale na relaci Turnov-Jíčín to teda moc není. Ale je to škoda, provést revitalizaci (hlavně opravu) tratě se zvýšením traťové rychlosti a nasadit tam třeba foxy nebo i ojetá desira, tak tam ten potenciál je poměřně velký

Jarda

kdybych přišel do busu z bicyklem, tak mě vyfakuje. Ve vlaku žadny problém, navíc tahle trať je celkem v pohodě a vlak byl taky, místa 4 prdele, takhle se rozvalit v buse nejde, leda bych měl amputovaný nohy. Čas jsem absolutně nezkoumal 😀 A v létě jsem to nejel, ale na podzim to bylo na pohodu, bylo tam i teplo, nebylo to narvaný, takže mě nikdo neobtěžoval, žadna pojízdna konzerva sardinek, což bus byva, prostě prostor a bylo to. Tohle v buse není, aby nejel namrdanej jako krava, aby v něm bylo prostoru jak ve vlaku a aby neměl problem… Číst vice »

Honza1 a 1

Třikrát hurá. Jinak ale máme před sebou ještě velký kus práce, než dospějeme k opravdu celonárodnímu dopravnímu tarifu, který bude nejen jednotný, ale také jednoduchý a cenově atraktivní. Veřejná doprava nemusí být socka systém, ale cena je prostě pro spoustu lidí klíčovým parametrem. A né každý zná a umí kombinovat různe akční a krajské nabídky.

Rabín

Uvítal bych jednotný integrovaný dopravní systém (železnice, busy, města) pro celou ČR (viz Švýcarsko, Holandsko). Snad to k tomu jednou dospěje. Mnohé by se zjednodušilo.

Twix

Holandsko ale pokud vím nemá žádný celostátní integrovaný tarif. Mají univerzální čipovou kartu, se kterou musím pípat kamkoliv vstoupím, a strhává se mi příslušný tarif. Když přijedu příměstským vlakem a přestoupím na MHD, něco se mi strhne, stejně tak znovu platím při přestupu v rámci MHD jednoho města – byť ta druhá jízdenka je levnější.
V našich vyspělejších systémech je zpravidla úplně jedno, čím jedu a kolikrát přestoupím, platím podle zón a času. Takže raději budu mít v ČR třeba 5-8 takových systémů se vzájemnými překryvy, než ten holandský model.

jouda

Dobrá práce. Teď by se mohli inspirovat i v IREDO a IDSOK. U IDSOK končí v Hoštejně a IREDO končí v Zábřehu, jenže pokud rychlík v Zábřehu nestaví (R18 Slovácký expres), nelze tyto dva IDS použít (pro úsek ČT-Olomouc) a je nutno koupit jízdenku dopravce nebo Oneticket.

fabec

Paráda 🙂 Ještě bych uvítal teda i do VDF (Bus už platí).

Jarda

kdyby jezdilo něco od lípy tak asi by to šlo, ale u vlaku přes německo to nejde kuli němcům.

Jiří Šrámek

+ Rumburk.

Petr Zdobinský

Ústecký kraj má velmi dobrý dopravní systém a přesahy do jiných krajů mají logiku. Zejména velmi krásné pro úspory je to, že ÚK začíná již v Kralupech nad Vltavou. Bohužel tarifní systémy jsou složité, protože u nás je bohužel 14 krajů, 13 tarifních systémů a mnoho dopravců. Např. relace Jedlová – Rumburk – 3 dopravci + krajský tarif + třeba IN25. Leckterý průvodčí ani neví, jaký lístek chcete…

Michal M

U vás neplatí OneTicket?

55p

Můžu s ním přestoupit na autobus nebo MHD? Ptám se pro kamaráda.

MirekK1

To myslíte vážně? A PROČ bych měl platit o desítky procent dražší jízdné???

MTl

Je dražší. A všude neplatí třeba v leoexpressu z Prahy do Ostravy ne. V Leo expresu z Ústí na Letohrad naopak ano.

Petr Zdobinský

One ticket je předražené nic. Kupovat si o 30 % až 40 % dražší lístek je opravdu pro „skutečné frajery“

Martin

Ano One Tiket je nesmyslný, nepovedený a doufám že již brzo mrtvý projekt. Nikdo normálně soudný nebude platit dobrovolně desítky procent navíc za úplně stejnou službu. Je to jen past na neznalé cestující hraničicí se šmjedstvím, zorganizovaná státem. „Zaklínadla typu jedné přepravní smlouvy si nechte od cesty. Výhoda jedné přepravní smlouvy se v reálném provozu blíží nule,. Nejvíce mne ale vadí neustálá masivní marketinková kampaň na One Tiket. Za prostředky co se vydávají na agresivní propagaci tohoto nepovedeného nesmyslu ze státní kasy, by měl jít někdo sedět do chádku…….‘ OneTiket je vzorový přiklad anti propagace veřejné dopravy, aneb jak lidi… Číst vice »

Jan Svoboda

Paráda super, že se to konečně povedlo. Je fajn, že je IDOL až do Děčína a ne jen do Benešova. Malá změna, ale pomůže. Jinak jsem proto, aby byl v celých Čechách jeden IDS.

Michal M

A ten IDS by provozoval kdo?

Rei

Kacířská myšlenka – co kdyby se sjednotili pravidla pro IDS, ale kraje by si ponechali pravomoc rozhodovat o dopravní obslužnosti? V ČR něco nepředstavitelného, přitom by to vyřešilo nejeden problém.

watslaw

Rozhodování o dopravní obslužnosti úzce souvisí s financováním, a financování úzce souvisí s tarifem.

Ale co by šlo a mělo smysl, nákup přes společné místo (eshop/aplikace/pokladny), ale různé sazby a velikost zón v různých krajích.

Martin

Úplně by stačila by jedna appka na všechny IDS a jejich kombinace,

Milana

Mezi kraji katastrofa..

kix

pořád existuje jízdné dopravce a oneticket

Milana

Neexistuje kooperace..třeba když jedu z Přerova dom je to ok jede ČD a presedam na ČD je to v pořádku .. průvodčí jednoznačně vnikající..

Jirka

Vnikající průvodčí …

55p

Kouzelný překlep.

Jiří Kocurek

Někteří by raději rozbili přestupní vazby bus-vlak-mhd. A když jede rychlík soukromníka na minutu stejným jízdním řádem jako jezdily ČD, tak zaručeně ujedou přípoje.

Radek

Ne všude je možné využít jízdné dopravce. Ve Zlínském kraji neplatí jízdenka ČD na vlaky Os a Sp Českých drah v rámci kraje.