Jedno z největších obchodních center se rozšíří. Dostane vlastní napojení na dálnici, chystá se i nová MÚK
Návrh nového napojení obchodních center na Zličíně na Rozvadovskou spojku. Zdroj: MHMP

Velké změny na Zličíně. Plánuje se i přestavba autobusového nádraží, "levitující terminál" ale nevznikne.
Ty tři MÚK za sebou jsou samozřejmě zcela jednoznačně „zralé“ na oboustranný kolektor. Jako nevím, že by byl povolen společný připojovací a odbočovací pruh. Jakoby to snad ani nemalovali dopravní projektanti z d-plus, ale byla to jen nějaká architektonická skica z IPR.
Celé je to nějaké divné – píše se o zvětšení podlahové plochy o cca 151 tisíc m2, ale i když to bude ve dvou podlažích, nějak si neumím představit, kam to tam chtějí vecpat, když tam kromě toho zároveň chtějí postavit i parkovací dům pro téměř 3000 aut – to jsou hrozivě velké plochy, které logicky ovlivní i možnosti rozvíjení komunikací.
To bude hrubá podlažní plocha celé novostavby, včetně parkovacího domu.
No, pak by se to možná brát dalo – ale tak to tedy měl autor napsat jasně, jinak je to matoucí.
Doufám, že to budou platit obchodníci, a ne Praha.
Kdyby na jižní straně vznikla pouze ta nová MÚK k Metropoli bez stavby dalšího nákupáku, to by smysl dávalo. Ale na plánku je vidět, že rampa od D0 je poměrně krátká a končí stykovou křižovatkou (evidentně jeden pruh vlevo, druhý pruh vpravo). Zacpávat se to bude ve špičkách úplně stejně jako dnes, protože auta od D0 budou muset dát přednost autům jedoucím z mostu / na most v rámci nové MÚK. Ledaže by tam provedli nějakou zajímavou místní úpravu vedení hlavní silnice. A na severní straně jsou hrozně krátké proplety vzhledem k tomu, že tam jsou vlastně 3 exity hned… Číst vice »
Ty nákupáky na jihu jsou malé (podívejte se na plánovanou kapacitu parkovišť) a provoz aut blokující odbočení vlevo bude minimální.
Byl bych hrozně rád, pokud by byla nová stanice metra Depo Zličín připravena jako společná koncová stanice pro linku B i A. Na lince A není na západě Prahy ani jedno přestupní místo pro dojíždějící autem. Je jasné, že v budoucnu bude linka A prodloužena západním směrem ideálně přes Bílou Horu a Řepy na Zličín.
Nebylo by o pár miliard levnější to metro ukončit na sídlišti Řepy a dovést k němu slepou silnici od ul. Na Hůrce?
Tohle prodloužení je hudba hodně vzdálené budoucnosti – problém vytvořený neexistencí parkoviště „P+R“ u trasy „A“ metra vznikl právě zlomyslností dua Jančík + Bém, když Jančík prosadil odvedení této trasy ke Zličínu místo na letiště bez toho, že by vznikla i stanice metra na Vypichu s terminálem VHD a kapacitním parkovištěm „P+R“ právě tam.
Jako kritické místo zde vidím v prostoru mezi MUK s D0 a novou MUK do obchodního centra. Délka prostoru, kde se mají vykřižovat směry, které budou měnit jízdní pruhy (D0 -> Rozvadovská spojka X D5 -> sjezd do kolektoru a v opačném směru Rozvadovská spojka -> D0 směr D6,D7 X výjezd z kolektoru od obchodního centra -> D5 nebo D0 směr k Barandovu), mi přijde krátká a budou vytvářet kolony.
Je tam už dnes snížená rychlost na 80, to se pak kolony nevytvářejí tak rády jako když se po hlavním tělese valí 130..
Dnes je tam značkou rychlost zvýšena na 100.
Jo to je fakt, 80 je přes MÚK s DO a pak je tam 100, tak se to zvýšení rychlosti posune až za sjezd na Řevnickou a je po problému.
A kdyby to snížení rychlosti bylo nakonec třeba i ještě větší, tak „houby zle“: těch 10 sekund navíc nikoho nezabije – na rozdíl od potenciálních zbytečných karambolů
Tak nakonec P+R na metru s napojením na dálnici bude v nákupáku, no co už. Lepší než nic, sloužit to bude dobře. 🙂
Podobně to funguje na Chodově a přijde mi to jako výhodné řešení
Opravte mě někdo jestli se mýlím, ale jak to vypadá nakreslené, tak ve směru od Butovic tam po tom sjezdu bude stejně hned úrovňové křížení. To teda ulepšili. Doufám, že tam plánuji alepsoň hlavní směrem k té metropoli, jinak nevím co si myslí, že tím zlepší
Ta severní strana dvě MÚK velmi blízko za sebou a u druhé závory hned za sjezdem bude dost nebezpečná.
Ty závory budou mít snad dostatečnou kapacitu, ale to je spíše blbost celkové provedení toho nového MÚK, napojení Metropole má jít na ten nový most přes Rozvadovskou spojku napřímo tak, aby to byla klasická plnohodnotná MÚK do všech směrů. Takhle budou auta z Metropole do centra jezdit nadále celou Řevnickou. Myslím si, že místa na to, aby to vymysleli lépe je tam dost.. Takhle to vypadá jako paskvil a že se to postupně lepilo dle požadavků města.. bylo by dobré to zahodit a udělat odznova a kvalitně, včetně kolektorů v obou směrech
Ani slovo o nové stanici metra. Nevím, v jaké by to mělo být potenciální kolizi, ale ví o tom vůbec, že jsou takové plány?
Depo Zličín je potřeba. Už jen, že to bude stanice, která systém metra zase společně s P+To přiblíží dojíždějícím z D5 a D6 a dalších silnic. Líbilo by se mi , aby tam byl provnou východ „zezadu“ i do Metropole Zličín a také lávka přes Rozvadovskou spojku k těmto novým obchodům.
Trochu to nechápu, před měsícem tu byl článek, že zastupitelstvo HMP odsouhlasilo pokračování příprav Depo Zličín…..
Jo. Budujeme další stanici metra „za rohem“ místo toho, abychom P+R zřídili u té současné – když už se to tam má přestavovat… To se vyplatí. 🙂
Depo Zličín bude nejlevnější jak to jen jde. Vždyť ta stanice už je v podstatě postavena. Stačí pár dodělávek, aby to odpovídalo pro běžnej provoz. A bude sloužit hlavně přespolním. Zličín bude sloužit Pražákům co nepotřebují P+R. Tudíž se to vyplatí.
Tak samozřejmě, že by bylo lepší udělat stanici u nádraží v Rudné společně s P+R. Ale toho se v tomto století nedočkáme.
Parkoviště „P+R“ může být u nádraží v Dušníkách bez ohledu na to, zda by tam někdy mělo vést i metro – pro tu oblast by ale bylo mnohem lepší zřídit parkoviště „P+R“ u zastávky v Krahulově, aby ta auta vůbec nejezdila ani do Rudné nebo Nučic.
Chystaná stanice metra „Depo Zličín“ má být u úplně jiné silniční komunikace (II/605), takže „Metropole“ od ní tak bude minimálně 200 metrů pěšky daleko a bylo by třeba vybudovat lávku přes zhlaví depa metra, takže na to můžete nejspíš směle zapomenout – i když by to do toho koutu „Metropole“ bylo i tak možná blíž než od současné stanice Zličín.
nová stanice metra se ale plánuje na severní straně areálu depa, podél ulice Na Radosti.