Jedno z nejošklivějších nádraží téměř zmizelo. U Jizery postaví Správa železnic nové
Demolice nádražní budovy v Mladé Boleslavi. Foto: Pavel Šubrt /mb-net.cz

Nové nádraží začne sloužit příští rok.
Nové nádraží začne sloužit příští rok.
Ona ta budova chátrala díky zanednané údržbě nebo vinou zanedbané údržby?
Pletete se – údržba se zanedbala.
Zbořit bez náhrady.
Měli to opravit do původní podoby a měli by nádherné nádraží. To nové není tak špatné, ale bourat budovu a stavět novou je zbytečné.
Musely by se odbourat ty nástavby,navíc to bylo vlhký a hlavně už léta prázdný
Však právě: stačilo zlikvidovat ty „přiboudliny“ a pokud by bylo něco z jejich náplně zachovat, přemístit to do té (poloprázdné?) budovy – aspoň by se v ní začalo i více topit a nebyla by pak ani vlhká. Zabili by několik much jednou ranou, ale takto je jen pracně rozehnali a přilákali místo nich jednu velkou a hnusnou masařku.
Pravil náhodný šotoušek, tak to asi bude směroplatné…
Původně to bylo krásné nádraží, hnusné je díky pozdějším přístavbám a břízolitu. Ještě tam jsou krásné litinové sloupy.
Sloupy už změnily majitele
Já mám v tom oboru teda jen vysokou školu, tak do toho asi nemůžu modrogumám kecat, ale původní budova mohla po opravě, která by byla výrazně levnější, než bourání a novostavba, nejen sloužit dál, ale už napořád na svůj provoz a údržbu vydělávat. Nová stavba bude už navždy jen stát daňové poplatníky peníze, a po vybudování Bezděčínské spojky budou brutálně předimenzované prostory pro cestující tak maximálně zatlučené osb deskami.
Já se rozhodně nechci přít, jste-li stavař, víte o tom zcela jistě bambilionkrát víc než já, nicméně z vlastní zkušenosti (kupecký dům z poloviny devatenáctého století) můžu říct, že udržovat a provozovat takto starou budovu fakt není žádná sranda. Nehledě na většinou naprosto nevhodné dispozice interiéru a nedej bože když vám do toho ještě strkají rypák památkáři. Takže můj osobní názor je, raději zbourat a postavit nové, i když v tomto případě by pravda mohlo postačit i něco menšího, když (/jestli) stanice do budoucna pozbyde významu
Rekonstruoval jsem chalupu z bláta a kamení. Byla to asi největší a nejdražší hovadina, kterou jsem v životě udělal.
A vy někde vidíte chalupu z bláta a kamení? Ta budova je konstrukčně i dispozičně velmi podobná jakémukoliv bytovému domu z konce 19. století.
Tak asi to bude z cihel, ale škála problémů podobná – neexistující hydroizolace, neexistující tepelná izolace, celou zimu by se ve všech místnostech mělo topit (v kamnech = berou vzduch a větrají), což se dnes moc nenosí.
Dispozičně to má smíšené užití, budou tam kanclíky a v patře služební byty (v prakticky původním stavu). Sanita a rozvody všechno ve stavu někdy z totáče.
Proč to rekonstuovat? Lepší je postavit si to podle potřeby, s několikanásobně vyšší užitnou hodnotou, dobrou přípravou pro technologie a adekvátním energetickým standardem…
Nová budova bude výrazně menší a bude vydělávat nižšími náklady na údržbu a topení.
Odhad počtu cestujících po stavbě Bezděčínské spojky je odkud?
To je skutečně zajímavá ekonomická úvaha, vzhledem k tomu, že zbouráte středně velkou bytovku a nahrazujete jí prázdnou halou s několika obchodními jednotkami. Až bude nová budova mít nad parterem 10+ bytů, bude to samozřejmě vycházet jinak.
Takhle – bytový motiv do celé akce taháte jen vy sám.
Současné byty nejsou nijak zajímavé, jsou prázdné a jejich rekonstrukce na cokoliv soudobého je otázka mnoha milionů (tuplem v režii SŽ), které se nikdy nevrátí.
SŽ staví technologickou budovu spojenou s odbavovací halou, komerce tam asi nebude.
Byla vlhká,nevyhovující a léta prázdná.zbytecne veliká,když už tu lidi nejsou
Náklady na rekonstrukci staré budovy by daňové poplatníky nic nestály? Nová budova si na provoz a údržbu vydělávat nemůže? Po vybudování spojky by prostory pro cestující byly deskami nezatlučené?🤔
To máme u nás tolik ošklivých nádraží, že toto celkem pěkné, pouze otrhané a zešedlé, se mezi dostalo mezi ty ošklivé, jako například nové smíchovské nebo Bubny?
No ještě nezmizelo,ještě chvili
Chvilku bude nově a hezké….pak už jen špinavé a rozbité. Přístup ke správě majetku se tím nezmění.
Jak se k tomu budou lidi chovat,takové to bude
Věci se musí udržovat bez ohledu na to, jak se k nim lidi chovají.
Částečně ano,ale česká nátura z cizího krev neteče,tomu nahrává.setkavam se s tím denně už 30 let
Tak nevím, kousek vedle jsou po rekonstrukci stanice Byšice, Kropáčova Vrutice, Vśetaty nebo Mnichovo Hradiště. Jsou taky špinavé a rozbité?
I trvanlivost rekonstruované zděné budovy a novostavby z „moderních“ materiálů se ovšem může lišit, takže nároky na údržbu mohou být v těchto případech i výrazně odlišné jak co do pracnosti, tak co do nákladů. Běžné omítky obvykle velkou průběžnou údržbu příliš nepotřebují (pokud je nějaký magor neposprejuje), ale třeba na kovu a skle je dost viditelný i prach, takže vyžadují m.j. i časté mytí (pouhý déšť obvykle nestačí).
Uff, tak to jsem rád, že kromě naprostého vaření z vody nic nemáme.
Tam ale jsou lidi,tady to bylo léta prázdné, vlhké
Všetaty po rekonstrukci? Jak jste na to přišel? Jsou tam jen nové peróny.
Staniční budova po rekonstrukci je – nedlouho před tím, než město Ústí nad Orlicí podpořilo SŽDC ve snaze zprznit tamní nádraží – a povedlo se jim to (obojí).
To je dobře.alespon to tam po vybudování bezdecinske spojky nebudou ničit cestující
blbec1952@seznam.cz
Mě by zajímalo, co se stalo s těmi hodinami, co se tam nedávno montovaly. A jestli budou použity na nové budově.
S hodinami může mít problém architekt, podobně jako s novými informačními tabulemi na novém nádraží v Brno Královo-Pole.
Tak se někam jen prozatím uklidnily.treba je mají zatím u sebe elektrikáři 😃
Ty elegantní nerezové stojany na kola před jedovou chýší (obr. 12/ 26) se docela vyjímají.
Novou budovu určitě cením, avšak je škoda, že spolu s ní nevyrostou úplně nová nástupiště podobně jako v České Lípě. Současná nástupiště jsou v naprosto katastrofálním stavu a navíc nejsou dvakrát bezpečná. Z vlaků se především v létě vyvalí davy lidí, kteří kolikrát vstupují do cesty jiného vlaku přijíždějícím po jiné koleji. Ohledně rychlosti nástupu a výstupu ani nemluvě.
Správa železnic počítá s tím, že po otevření Bezděčínské spojky a nové trati Mladá Boleslav město – Bakov nad Jizerou význam stanice výrazně poklesne, takže pokud by se stavěla nová nástupiště na stávající kapacitu, tak by po pár letech tak polovina z nich byla bez využití.
To, kolik těch „pár“ let ve skutečnosti bude, je otázka. Ale určitá šance, že to bude dříve než plánovaná životnost nástupišť 40 let (kdyby byla hypotetická nová nástupiště hotová příští rok, tak to vychází na rok 2066), tady je.
Přesně. Vedle té nové budovy to bude slušně vtipný. A teda taky solidní vidět, jak vás někde SŽ chrání před nekonečným modrým zábradlím před trávníkem a v Bolce při vystupování uděláte delší krok a skončíte pod jiným vlakem. Nehledě na to, když stojíte mezi vlakem a přijíždějícím na sousední koleji. Už aby to bylo pryč, ale to si ještě počkáme
A teď co je lepší. Nová budova se sypanými nástupišti nebo stará budova s novými nástupišti 😎.
Třeba za mě jednoznačně stará budova (ale opravená) s novými nástupišti, samozřejmě ale v jedné úrovni a bez nepotřebných podchodů.
Kdyby ta budova dostala novou fasádu a byly odstraněny ty nevzhledné přílepky v sousedství bývalé „nádražky“, mohla by na jejich místě klidně být vybudována třeba lehká letní čekárna s „hladovým oknem“ se zázemím společným s obnovenou „nádražkou“, a jak by se všichni cestující olizovali! Jenže to by se městská honorace nemohla prsit, že prosadila a zajistila výstavbu nové budovy.(kterou vlastně nikdo stejně příliš potřebovat ani nebude).
Tahle stanice bude po přivedení dvojkolejky něco jako jsou Čelákovice a bude tam docela frmol. Hovořit o zbytečném podchodu je trochu mimo.
Jinak v nové budově to vypadá na výrazné technologické prostory, které do staré budovy dát asi nejdou.
A nádražka a okýnko? Jakože jedno pivečko na peroně a druhé sebou do vláčku? Nebo dvě sebou do vláčku? Tak vítáme do 150. inkarnace!
O jaké dvoukolejce ty své mantry omíláte? K čemu by byla a odkud, když z Bezděčína nová trať na město, které je svou polohou rozhodně atraktivnější než pustina v Čejetičkách?
Podle mě tyhle věci jen každého otravují. Já bych všechny ty budovy i nástupiště zrušil.
Sice asi můj komentář zaplaví fůra „mínusů“, ale přesto si jej nemohu odpustit: celá ta akce je neuvěřitelná paskvil a hloupě vyplýtvané finance z rozpočtu resortu dopravy, aby si tím město (přesněji jeho politici) mohlo „honit triko“. Pominu, že ta nová budova připomíná spíše nějaké skladiště, u něhož chybí jen nakládací rampa, ale stará budova mohla po opravě (za relativně „pár šupů“) klidně ještě sloužit tak dlouho, než bude nová koncepce uzlu realizována aspoň tak, aby současné nádraží ztratilo téměř úplně význam. Za ušetřené finance mohlo být na tu dobu raději zrekonstruováno kolejiště a v něm zřízen centrální široký perón… Číst vice »
A nestačilo starou budovu nádraží jen zateplit a natřít??
Vlhkou nevyhovující a prázdnou?
Navíc ve společnosti těch starých skladišť….
Stará budova je barabizna s místnostmi ve standardu IX. století. Jde to odvšivit, trochu vysušit a zateplit (rozhodně ne za pár šupú), ale nevhodné dispozice zůstanou. V nové budově má být i regionální dispečink SŽ a asi i nějaké technologie. Stanice obsluhující MB bude MB – město, je zbytečné ji duplikovat zastávkou u mostu přes Jizeru, zas tak výhodnou polohu by neměla a leží na vedlejší větvi do Neratovic. Ano, současné hl.n. pravděpodobně bude sloužit pro odstavování vlaků, končících v MB. Pořád to bude uzlová stanice a vyrábět tam úrovňová nástupiště a šturcy je asi kravina, nejsme v Železném Brodě.… Číst vice »
Ve Zlíně ta bouda ještě stojí😁
Rok 2028 se blíží, vydržte všichni! 🙂
157 mil. Jenom?! Srovnávám s Teplicemi.
Srovnáváš nesrovnatelné
A proč to rovnou nesrovnat s Berlínským hlavním nádražím? 😉
Kazde stare nadrazni budovy mi je lito. Jakkoliv tuto konkretni „udrzba“ dost dodrbala.
Obavam se, ze to, co tam vyroste bude na shrnuti na hromadu buldozerem cca za 25 let. Neprijde mi to udrzitelne…stavet se ma na sto let
Bylo to jak vlaštovčí hnízdo,plno různých dostavovanych přístaveb
A ono by nebylo jednodušší odtranit právě jen ty „přílepky“? Vždyť přitom mnozí tvrdí, že budova je minimálně využívaná, takže by se v ní jistě mohly najít vhodné náhradní prostory.
Po nekonečném čekání se něco jde polidštit a hned se slétnou zapšklí dědci a vědí už předem, že to bude k ničemu, že se to hned rozbije atd. atd.
Možná jste jen přeslechl, že ti podle vás „zapšklí dědci“ to tvrdili už od samého počátku toho vašeho „nekonečného čekání“: třeba i proto, že právě v té době končilo budování té příšernosti v Karlových Varech a i v Mladé Boleslavi se rýsovala podobná „moderna“.
Ale, ale, a copak je špatného na karlovarském nádraží? Pět let provozu ukazuje nějaké nedostatky?
Zeptejte se místních. Lidi ten barák nenavidí – chtěli svoje nádraží, které mohlo být hezké, kdyby se opravilo.
Sorry, on někdo místní ještě jezdí vlakem? Je tu Ṣ̌koda a D10. Místo slouží primárně pro přestup, ale rozhodně negeneruje davy přepravy chtivých cestujících.
Je tam teď zajímavý kolorit. Odjezdy jsou ručně napsané na nějaké tabuli. Na peronu sprejem číslo koleje … atmosféru chaosu ještě umocňuje fortelná nadrazacka svými instrukcemi a osobitým projevem.
Nechápu číslo koleje na „perónu“/náspu, nikdy tam stejně nebylo, to demolice budovy fakt neovlivnila
Ale ovlivnila, první kolej je teď za oplocením a na začátku to mátlo cestující a lezli do špatných vlaků, protože si mysleli že první kolej je až ta první používaná, viděno osobně.
dřív tam dávali takový přenosný plechový tabule kam kterej vlak jede, jenže to ještě jezdíval ropovod 810tek Mšeno-MB-Stará Paka…středověk 🙂
Protože jsou lidi blbí a nedokážou si odpočítat koleje!!tak to tam kolega nastříkal
Počítal jsem a nedopočítal se. Jak má kaštanstvo vědět, že první kolej, kterou od neprůhledného plechového plotu vidí, je kolej č. 2?
Když vylezete pergolou?vidíte je všechny 😉
Tak zkuste dát tu tabuli do pergoly,za chvíli bude zničena.v Bakově je imrvere poplivana.lidi si ničeho nevazej.
Nemusíte chodit ani tak daleko: ono se stačí podívat třeba do Mladé Boleslavi města …
Patřila k jedné z nejošklivějších? To jako ke které?
Konečně.