FAIRTIQ je vhodný i pro síťové dopravce. Nejen pro IDS. Stačí na stránkách FAIRTIQ nahlédnout na několik desítek referencí ze zahraničí. Jsou mezi nimi i síťoví vlakoví dopravci.
Umí nakoupit u vlaku všechny jízdenky, co jdou koupit dopředu.
Matúš
1 měsíc
Ako sorry ale práve u ZSSK nechápem dôvod takéhoto štýlu cestovného lístka. Ako áno, je to úplne jednoduché, ale vo všeobecnosti vo vlakoch fakt netreba rátať nejaké tarifné zóny alebo prejdenú vzdialenosť, veď vždy si cestujúci kúpi lístok z konkrétnej stanice na konkrétnu 😀 Nehovoriac o tom ze bežné lístky možno použiť na hocijaký vlak počas dňa po čase začatia platnosti ak sa nemýlim. Ale hej, je dobre že sa ZSSK v poslednej dobe snaží o modernizáciu. Za mňa aj ich apka je úplne v poriadku. Skôr by toto mohol zaviesť DP Bratislava, aby človek nemusel na pár minútové trasy… Číst vice »
Spokojená
1 měsíc
Jak koupim jízdenku více lidem? Jak si vyberu místenku? Jak požádám o kompenzaci za ujetý přípoj? To nechápu.
Před cestou zadáte, kolik spolucestujících s vámi cestuje.
Místenku si musíte koupit zvlášť
V případě ujetého přípoje požádáte ve vlaku nebo na stanici o potvrzení a požádáte o kompenzaci (buď u dopravce, nebo u fairtiq – záleží na tom, jak si to dohodnou). To je podobný postup jako když máte celodenní jízdenku nebo třeba Interrail.
To je ošetřeno. Zadáte spolucestující. Podle data narození systém sám rozpozná nárok a přiznává slevy podle tarifu a věku.
Samo
1 měsíc
To automatické vypočítanie cestovného znie trochu vtipne u ZSSK ktorá dodnes pozná akurát tak jednorazový lístok z A do B 🙂 Inak je to samozrejme príjemná feature aj keď na Slovensku nebude použiteľná napr. v 1.triede (lebo povinná miestenka).
Nejde o to, že cestování přes FAIRTIQ je levnější, ale o to, že stačí jeden „swipe“ a můžete nastoupit do MHD, přestoupit na vlak, pak na autobus a na konci cesty jen znovu „swipe“ (když zapomenete, aplikace vás sama upozorní). Jednoduchost a pohodlí se prostě ničím nahradit nedá. Aplikace je opravdu povedená a nechápu, proč už dávno není standardem v celém Česku. Zlínskému kraji se tohle opravdu povedlo a můžu potvrdit, že díky ní využívám veřejnou dopravu – jak městskou, tak i meziměstskou – výrazně častěji. Některé komentáře o nedostupnosti GPS a podobně nemá cenu řešit – aplikaci používám od… Číst vice »
Dopravcov stojí viac nevybraté cestovné ako zopár vybratých pokút.
Vlastik V.
1 měsíc
U nás ve zlinském kraji funguje aplikace Fertiq v pohodě. To pohodlí, že nemusíš řešit zda jedeš zrovna vlakem, autobusem, nebo MHD je k nezaplacení. A ještě ušetřím. Takže Slováci hrdě do toho a nebudu mít problém si k vám zajet, obzvlášť když jste hned v sousedí našeho kraje. Mohli by se do toho pustit i ostatní kraje u nás v ČR a bylo perfektní. Když to může fungovat v celém Švýcarsku a skoro v půlce Německa, tak proč ne v takové malé zemi, jako je ČR.
Mirlav
1 měsíc
Jak prosím tato aplikace chová v zastávkách kde je špatný a nebo nedostupný GPS signál ?
A telefon nepozná kde se cestujcí vlastně nachází.
Typicky hluboká skalnatá údolí.
Ano i takové zastávky veřejné dopravy existují.
Když na tento problém nenarážejí ve Švýcarsku, na Slovensku to nejspíš bude v pohodě. Ono je takových míst docela málo – dnešní čipy už si umí poradit i s filtrováním odrazů signálu a třeba v podzemí zase často při určování lokace pomáhají další faktory, jako blízké wifi sítě.
Byl jsem teď v několika systémech metra v krátkém čase a byl jsem překvapený, jak přesné určení lokace bylo i v podzemí.
Kde takové zastávky (kdekoliv v ČR) třeba jsou? Nemluvím o tom že třeba v PID můžu naprosto stejný úsek jet jedním busem v pásmu P a jiným v pásmech B/0, ale to už je pak starost systému aby napočítal správný tarif za celou cestu.
5G dokáže určit polohu zařízení brutálně přesně. Samosebou, není 5G jako 5G, ale s GPS si to příliš nezadá + funguje i v uzavřených prostorách (pokud je tam tedy signál, že). 4G je horší, ale těch plusminus 100-200 metrů by snad na tarifikaci reálně vliv mít nemělo…
On samozřejmě i ten program to chce napasovat na co nejrozumnější kombinaci dopravních prostředků, a při nejhorším to jde rozporovat. Dokud samozřejmě tady s bídou funguje ve dvou krajích a není z něho monopol, určitě budou vstřícní.
Soňa
1 měsíc
Byli jsme na dovolené ve Zlínském kraji a objevili jsme tuto aplikaci. Je to skvělá apka která umožňuje pohodlné, jednoduché cestování vlakem nebo busem, žádný stres s nákupem různých jízdenek nebo jejich kombinování. Mohlo by to být všude. Asi nereálné ☹️
Juraj
1 měsíc
To je výhoda situace, když vaše IT stojí za houby: jste pak otevřenější funkčním hotovým řešením.
Jeden z důvodů, proč se ČD do něčeho podobného nehrnou, je objem proinvestovaných peněz do vlastních systémů a aplikací. A to vůbec nemluvím o systémech jako PID, kde je prostě averze proti všemu novému zakódována přímo v identitě organizátora.
Už z principu z mého pohledu nikdy nemůže být nákup jízdenky, potažmo čehokoli, prostřednictvím aplikace nejjednodušším způsobem. Jednak ony aplikace musejí být nainstalovány, musí s nimi být za(b)rána operační kapacita systému, a jak již bylo řečeno, zejména je nezbytné povolit odesílání polohy.
Jen samá negativa.
Ano, negativa z mého pohledu, ale jak vidno v diskusi, nejen z mého.
Žádné odesílání polohy se nikde nepovoluje. Povoluje se získání informací o poloze, což je při aktivaci jízdenky logické. Na každé jízdence, ať je fyzická nebo elektronická, vždycky máte nějakým způsobem vyznačenou polohu.
Pokud se např. v PID aktivuje jízdenka pro určitá pásma, nikde tam poloha není. Jinak odesílání polohy se nepovoluje u žádné aplikace – povoluje se získávání polohy, odesílat aplikace může automaticky, protože oprávnění internetové komunikace má vždy. Musí ale deklarovat, že tak činí, aby vyhověla požadavkům GDPR. Fairtiq to dělá – a uvádí, že polohu, jméno a e-mailovou adresu sdílí se třetími osobami, konkrétně s těmi, které uvádí v prohlášení na webu. Předává je do řady zemí, mj. i do USA a Singapuru. Vůbec je dobré si přečíst to jejich prohlášení o osobních údajích, kde se uvádí, k čemu všemu… Číst vice »
U pásmové jízdenky je pořád poloha daná tím pásmem, i když v PIDu jsou vnější pásma netypicky velká. Pokud někomu vadí sdílení polohy s dopravcem či provozovatelem jeho jízdenkové aplikace, může mu vadit i sdílení nepřesné polohy, v jakém regionu se zrovna nachází.
Vidíte, Štefane, a pro mne je toto odbavení tím nejméně pohodlným. Cokoli jiného je pro mne přijatelnější. I onen poplatek za nákup jízdenky u průvodčího.
Je samozřejmě na každém cestujícím, pro jaký způsob odbavení se rozhodne. Každý způsob má své výhody a nevýhody.
Ondra L.
1 měsíc
No tak na vetsine mist od letoska na siti ZSSK koupite jizdenku bez prirazky jedine pres aplikaci nebo eshop. Je to jako kdyby CD zniceho nic zacla vyzadovat jizdenky jen pres muj.vlak. Zadne automaty, ids systemy bud neexistuji, nebo jsou pouzitelne jen pro mistni dojizdejici. Kdyz koupite jizdenku u pruvodciho, hned dostanete 3 euro pokutu za kazdeho cestujiciho, psa i kolo. Dalsi moznost nakupu je pres sms, minimalni cena opet 3 euro. V propagaci pisou, ze se tim priblizuji svycarsku a dalsim vyspelym krajinam. To jsem si letos precetl na plakatu na zabednenych dverich cekarny v Turni nad Bodvou, kde… Číst vice »
3 eura nie je pokuta ale poplatok za servis vo vlaku 😀. „Hold je nutno nastudovať dopředu Pŕepravní a tarifní podmínky“ ako nás učili na VŠ v Žiline. Neobhajujem ten systém, ale je to realita. Je to dôsledok toho, že ZSSK „nesmie“ zvýšiť tarifu od roku 2011, vozí „vlaky zadarmo“ i keď vieme že nič nie je zadarmo, ani smrť. Takže sa hľadajú „iné“ spôsoby akú sa dostať k tržbám a zároveň beží „konsolidácia“ verejných financií vo všetkých štátnych firmách, vrátane železničných. Samozrejme nikto nahlas nepovie že ide o prepúšťanie zamestnancov z dôvodu zníženia nákladov, to je nepopulárne, ale tak… Číst vice »
Mne je jasne, ze to je tak, jak pisete. Ale ten plakat o priblizovani vyspelym zemim na te rozmlacene stanici me dostal. Alespon ze obycejni lide tam u vas na Gemeru jsou skutecne skveli, vcetne zeleznicaru, tak se i presto vzdy rad vracim 🙂
Jako na jednu stranu souhlas, ale fakt myslíte, že v jazyce, kde třeba příčestí minulé je vždycky s „i“, můžete aplikovat stejná pravidla co na češtinu? 🙂 Ono ve slovenštině slovo „holt“ není. Aspoň v té spisovné…
V celém IDS JMK je v tarifu přirážka k jízdnému 50 Kč, pokud jízdenku kupujete až u průvodčího ve vlaku. Přitom osobní pokladny ve stanicích už byly téměř všude zrušeny. Je na cestujících, aby se novým způsobům odbavení naučili. Nehledě k tomu, že v některých vlacích už průvodčí nejsou.
Reci o situaci v JMK me uz skutecne zacinaji unavovat. Jeste jste mel pripojit „informaci“ o tom, jak JMK zrusil pruvodci a bylo by to dokonale. (A jen na okraj – 50 kc v Ceske republice pri obvykle ciste mzde kolem 35 tisic kc je trochu neco jineho, nez 3 eura na Slovenskem venkove, ani absolutne, ani relativne. Dalsi rozdil je, ze pruvodci v JMK vam ten priplatek pri dobrem zduvodneni dat nemusi, na Slovensku to sw pokladen neumoznuje).
Dale JMK osadil zastavky automaty, kde lze zaplatit fyzickou plastovou kartou, na Slovensku nejen ze musite mit kartu, ale tou kartou musite platit v eshopu nebo v aplikaci, cehoz se rada lidi boji, neumi to, odmita nebo dokonce lide ve financni tisni ani nemohou.
Brzda dopravy
1 měsíc
Snad to mají vychytané. Aby se pak někdo nedivil, když mu to vypočítá jízdenku z Bratislavy do Košic přes Tisovec s nocováním ve Vernáru…
Vždycky mě tu fascinuje, jak místní ješitní sebežrouti kompenzují svůj kritický nedostatek smyslu pro nadsázku nezdravými dávkami arogance a toxicity😅 Klidně si tvrď co chceš, debata s někým takovým mě absolutně nezajímá…
Taky to tak vidím. V podstatě služba třetí strany, která si bude jednak brát marži za své služby a jednak bude sbírat data pointy pohybu velkého množství cestujících v hromadné dopravě, což jsou vysoce hodnotná a marketovatelná data, která může firma přeprodávat dál. Nemluvě o tom, že při platbě smartphonem za jízdné si ještě své desátky vezme vydavatel platební karty a při gPay/apple pay platbě ještě i dodavatel OS.
Moc se mi tohle nelíbí, užití veřejně hrazené služby by imho mělo být technologicky agnostické a ne vázané na sběr uživatelských dat třetími stranami.
Dodavatel OS si při platbách přes Google Pay/Apple Pay – třeba za jízdenky – žádnou přímou provizi nebere. To platí jen u in-app purchases. Při jízdenkách si bere malý podíl ze Scheme Fee, což ale prodávající nijak necítí, protože provize pro acquirera je stále stejná.
Ta data, o kterých mluvíte, slouží tak maximálně k výpočtu jízdného a v anonymizované podobě k analýze přepravních proudů pro objednatele dopravy. To jsou naopak cenná data, pokud chcete veřejnou dopravu dále rozvíjet
Právě jste popsal funkci libovolného mobilního telefonu. Síť monitoruje pohyb všech přihlášených zařízení, jinak by nebyla schopna vůbec směrovat hovory. Ze zákona data o poloze operátor uchovává po dobu 6 měsíců. A ano, týká se to i Nokie 3310…
Slovenské kraje nemají moc funkční IDS. Takže použitelnost aplikace bude dost omezená.
FAIRTIQ je vhodný i pro síťové dopravce. Nejen pro IDS. Stačí na stránkách FAIRTIQ nahlédnout na několik desítek referencí ze zahraničí. Jsou mezi nimi i síťoví vlakoví dopravci.
To mi nadává moc smysl. Když swipnu v Čadci tak chci dojet až na Vlčince. Bez toho aniž bych něco řešil.
Idos vám taky (snad) prodá všechny lístky najednou. Jediná integrace co je potřeba udělat, aby jim to ta Fairtiq společnost rozúčtovala zisky.
Idos toto neumí
Umí nakoupit u vlaku všechny jízdenky, co jdou koupit dopředu.
Ako sorry ale práve u ZSSK nechápem dôvod takéhoto štýlu cestovného lístka. Ako áno, je to úplne jednoduché, ale vo všeobecnosti vo vlakoch fakt netreba rátať nejaké tarifné zóny alebo prejdenú vzdialenosť, veď vždy si cestujúci kúpi lístok z konkrétnej stanice na konkrétnu 😀 Nehovoriac o tom ze bežné lístky možno použiť na hocijaký vlak počas dňa po čase začatia platnosti ak sa nemýlim. Ale hej, je dobre že sa ZSSK v poslednej dobe snaží o modernizáciu. Za mňa aj ich apka je úplne v poriadku. Skôr by toto mohol zaviesť DP Bratislava, aby človek nemusel na pár minútové trasy… Číst vice »
Jak koupim jízdenku více lidem? Jak si vyberu místenku? Jak požádám o kompenzaci za ujetý přípoj? To nechápu.
Před cestou zadáte, kolik spolucestujících s vámi cestuje.
Místenku si musíte koupit zvlášť
V případě ujetého přípoje požádáte ve vlaku nebo na stanici o potvrzení a požádáte o kompenzaci (buď u dopravce, nebo u fairtiq – záleží na tom, jak si to dohodnou). To je podobný postup jako když máte celodenní jízdenku nebo třeba Interrail.
To je ošetřeno. Zadáte spolucestující. Podle data narození systém sám rozpozná nárok a přiznává slevy podle tarifu a věku.
To automatické vypočítanie cestovného znie trochu vtipne u ZSSK ktorá dodnes pozná akurát tak jednorazový lístok z A do B 🙂 Inak je to samozrejme príjemná feature aj keď na Slovensku nebude použiteľná napr. v 1.triede (lebo povinná miestenka).
Ty zjavne nepoznáš aktuálnu ponuku ZSSK.
Nejde o to, že cestování přes FAIRTIQ je levnější, ale o to, že stačí jeden „swipe“ a můžete nastoupit do MHD, přestoupit na vlak, pak na autobus a na konci cesty jen znovu „swipe“ (když zapomenete, aplikace vás sama upozorní). Jednoduchost a pohodlí se prostě ničím nahradit nedá. Aplikace je opravdu povedená a nechápu, proč už dávno není standardem v celém Česku. Zlínskému kraji se tohle opravdu povedlo a můžu potvrdit, že díky ní využívám veřejnou dopravu – jak městskou, tak i meziměstskou – výrazně častěji. Některé komentáře o nedostupnosti GPS a podobně nemá cenu řešit – aplikaci používám od… Číst vice »
Protože by asi nemohli organizátoři vybírat pokuty za špatnou jízdenku, nevím.
Dopravcov stojí viac nevybraté cestovné ako zopár vybratých pokút.
U nás ve zlinském kraji funguje aplikace Fertiq v pohodě. To pohodlí, že nemusíš řešit zda jedeš zrovna vlakem, autobusem, nebo MHD je k nezaplacení. A ještě ušetřím. Takže Slováci hrdě do toho a nebudu mít problém si k vám zajet, obzvlášť když jste hned v sousedí našeho kraje. Mohli by se do toho pustit i ostatní kraje u nás v ČR a bylo perfektní. Když to může fungovat v celém Švýcarsku a skoro v půlce Německa, tak proč ne v takové malé zemi, jako je ČR.
Jak prosím tato aplikace chová v zastávkách kde je špatný a nebo nedostupný GPS signál ?
A telefon nepozná kde se cestujcí vlastně nachází.
Typicky hluboká skalnatá údolí.
Ano i takové zastávky veřejné dopravy existují.
Když na tento problém nenarážejí ve Švýcarsku, na Slovensku to nejspíš bude v pohodě. Ono je takových míst docela málo – dnešní čipy už si umí poradit i s filtrováním odrazů signálu a třeba v podzemí zase často při určování lokace pomáhají další faktory, jako blízké wifi sítě.
Byl jsem teď v několika systémech metra v krátkém čase a byl jsem překvapený, jak přesné určení lokace bylo i v podzemí.
Já bych se tohoto docela právě bál.
Existují zastávky spadajcí do různých tarifních pásem pár metrů od sebe.
Kde takové zastávky (kdekoliv v ČR) třeba jsou? Nemluvím o tom že třeba v PID můžu naprosto stejný úsek jet jedním busem v pásmu P a jiným v pásmech B/0, ale to už je pak starost systému aby napočítal správný tarif za celou cestu.
Takových zastávek je plno.
Například.
Kosoř, rozcestí
Praha, Nýrská
Vzdálenost pouhých 200 metrů
Dopravní prostředky se pohybují. GPS si to někde odchytne. Revizor jen kontroluje, jestli máte swipnuto.
Mobily nepotřebují k určení polohy jen GPS/Galileo, umí to poznat i podle bezdrátových sítí (i když ne tak přesně).
5G dokáže určit polohu zařízení brutálně přesně. Samosebou, není 5G jako 5G, ale s GPS si to příliš nezadá + funguje i v uzavřených prostorách (pokud je tam tedy signál, že). 4G je horší, ale těch plusminus 100-200 metrů by snad na tarifikaci reálně vliv mít nemělo…
On samozřejmě i ten program to chce napasovat na co nejrozumnější kombinaci dopravních prostředků, a při nejhorším to jde rozporovat. Dokud samozřejmě tady s bídou funguje ve dvou krajích a není z něho monopol, určitě budou vstřícní.
Byli jsme na dovolené ve Zlínském kraji a objevili jsme tuto aplikaci. Je to skvělá apka která umožňuje pohodlné, jednoduché cestování vlakem nebo busem, žádný stres s nákupem různých jízdenek nebo jejich kombinování. Mohlo by to být všude. Asi nereálné ☹️
To je výhoda situace, když vaše IT stojí za houby: jste pak otevřenější funkčním hotovým řešením.
Jeden z důvodů, proč se ČD do něčeho podobného nehrnou, je objem proinvestovaných peněz do vlastních systémů a aplikací. A to vůbec nemluvím o systémech jako PID, kde je prostě averze proti všemu novému zakódována přímo v identitě organizátora.
To jsou ale zlá, ošklivá slovíčka.
Už z principu z mého pohledu nikdy nemůže být nákup jízdenky, potažmo čehokoli, prostřednictvím aplikace nejjednodušším způsobem. Jednak ony aplikace musejí být nainstalovány, musí s nimi být za(b)rána operační kapacita systému, a jak již bylo řečeno, zejména je nezbytné povolit odesílání polohy.
Jen samá negativa.
Ano, negativa z mého pohledu, ale jak vidno v diskusi, nejen z mého.
Žádné odesílání polohy se nikde nepovoluje. Povoluje se získání informací o poloze, což je při aktivaci jízdenky logické. Na každé jízdence, ať je fyzická nebo elektronická, vždycky máte nějakým způsobem vyznačenou polohu.
Pokud se např. v PID aktivuje jízdenka pro určitá pásma, nikde tam poloha není. Jinak odesílání polohy se nepovoluje u žádné aplikace – povoluje se získávání polohy, odesílat aplikace může automaticky, protože oprávnění internetové komunikace má vždy. Musí ale deklarovat, že tak činí, aby vyhověla požadavkům GDPR. Fairtiq to dělá – a uvádí, že polohu, jméno a e-mailovou adresu sdílí se třetími osobami, konkrétně s těmi, které uvádí v prohlášení na webu. Předává je do řady zemí, mj. i do USA a Singapuru. Vůbec je dobré si přečíst to jejich prohlášení o osobních údajích, kde se uvádí, k čemu všemu… Číst vice »
U pásmové jízdenky je pořád poloha daná tím pásmem, i když v PIDu jsou vnější pásma netypicky velká. Pokud někomu vadí sdílení polohy s dopravcem či provozovatelem jeho jízdenkové aplikace, může mu vadit i sdílení nepřesné polohy, v jakém regionu se zrovna nachází.
Naštěstí je stále možné si koupit papírovou jízdenku, která není s člověkem nijak spojená.
„Operační kapacita systému“? Co to je? Představte si, že jsem ajťák a teď mi zkuste vysvětlit, co jste tím vlastně myslel…
Zjištění polohy a zpracování této polohy v aplikaci a odeslání polohy za zařízení na nějaký server také není to samé.
Fairtiq polohu nejen zjišťuje, ale i odesílá.
Každý systém má své nevýhody. Vlkovi z Jen počkej! turniket v metru přiskřípnul ocas…
Máš (vzadu) taký dlhý chvost ? 😀
no samozřejmě 😀 ještě jsi zapomněl dodat „co když někdo bude chtít papírový lístek a platit v hotovosti“
FAIRTIQ je obrovský krok vpřed. Využil jsem to ve Zlínském kraji a byl jsem nadšen. Jednoznačně velmi pohodlné odbavení, které nezatěžuje cestující.
Vidíte, Štefane, a pro mne je toto odbavení tím nejméně pohodlným. Cokoli jiného je pro mne přijatelnější. I onen poplatek za nákup jízdenky u průvodčího.
Je samozřejmě na každém cestujícím, pro jaký způsob odbavení se rozhodne. Každý způsob má své výhody a nevýhody.
No tak na vetsine mist od letoska na siti ZSSK koupite jizdenku bez prirazky jedine pres aplikaci nebo eshop. Je to jako kdyby CD zniceho nic zacla vyzadovat jizdenky jen pres muj.vlak. Zadne automaty, ids systemy bud neexistuji, nebo jsou pouzitelne jen pro mistni dojizdejici. Kdyz koupite jizdenku u pruvodciho, hned dostanete 3 euro pokutu za kazdeho cestujiciho, psa i kolo. Dalsi moznost nakupu je pres sms, minimalni cena opet 3 euro. V propagaci pisou, ze se tim priblizuji svycarsku a dalsim vyspelym krajinam. To jsem si letos precetl na plakatu na zabednenych dverich cekarny v Turni nad Bodvou, kde… Číst vice »
3 eura nie je pokuta ale poplatok za servis vo vlaku 😀. „Hold je nutno nastudovať dopředu Pŕepravní a tarifní podmínky“ ako nás učili na VŠ v Žiline. Neobhajujem ten systém, ale je to realita. Je to dôsledok toho, že ZSSK „nesmie“ zvýšiť tarifu od roku 2011, vozí „vlaky zadarmo“ i keď vieme že nič nie je zadarmo, ani smrť. Takže sa hľadajú „iné“ spôsoby akú sa dostať k tržbám a zároveň beží „konsolidácia“ verejných financií vo všetkých štátnych firmách, vrátane železničných. Samozrejme nikto nahlas nepovie že ide o prepúšťanie zamestnancov z dôvodu zníženia nákladov, to je nepopulárne, ale tak… Číst vice »
V 90. letech se tomu říkala „ochrana“, ale fakticky to bylo výpalné pro tehdejší mafii, nikoliv poplatek za servis.
🙂
Mne je jasne, ze to je tak, jak pisete. Ale ten plakat o priblizovani vyspelym zemim na te rozmlacene stanici me dostal. Alespon ze obycejni lide tam u vas na Gemeru jsou skutecne skveli, vcetne zeleznicaru, tak se i presto vzdy rad vracim 🙂
Holt, nikoli hold. Člověk s VŠ vzděláním – byť ze Žiliny 😁 – by tohle měl umět rozlišit.
Jako na jednu stranu souhlas, ale fakt myslíte, že v jazyce, kde třeba příčestí minulé je vždycky s „i“, můžete aplikovat stejná pravidla co na češtinu? 🙂 Ono ve slovenštině slovo „holt“ není. Aspoň v té spisovné…
Přiblížili se vyspělejším krajinám (takže např. Bulharsku a Rumunsku), nikoliv vyspělým krajinám.
V celém IDS JMK je v tarifu přirážka k jízdnému 50 Kč, pokud jízdenku kupujete až u průvodčího ve vlaku. Přitom osobní pokladny ve stanicích už byly téměř všude zrušeny. Je na cestujících, aby se novým způsobům odbavení naučili. Nehledě k tomu, že v některých vlacích už průvodčí nejsou.
Ale jsou tam terminály na prodej jízdenek – na peronu i ve vlaku…
Reci o situaci v JMK me uz skutecne zacinaji unavovat. Jeste jste mel pripojit „informaci“ o tom, jak JMK zrusil pruvodci a bylo by to dokonale. (A jen na okraj – 50 kc v Ceske republice pri obvykle ciste mzde kolem 35 tisic kc je trochu neco jineho, nez 3 eura na Slovenskem venkove, ani absolutne, ani relativne. Dalsi rozdil je, ze pruvodci v JMK vam ten priplatek pri dobrem zduvodneni dat nemusi, na Slovensku to sw pokladen neumoznuje).
Dale JMK osadil zastavky automaty, kde lze zaplatit fyzickou plastovou kartou, na Slovensku nejen ze musite mit kartu, ale tou kartou musite platit v eshopu nebo v aplikaci, cehoz se rada lidi boji, neumi to, odmita nebo dokonce lide ve financni tisni ani nemohou.
Snad to mají vychytané. Aby se pak někdo nedivil, když mu to vypočítá jízdenku z Bratislavy do Košic přes Tisovec s nocováním ve Vernáru…
Pokud tamtudy pojede, tak ano. Ale na noc by vyskočila notifikace, že už uživatel necestuje
Dali to Svajciarom, nie EMtestu…
Tak to by bylo parníkem přes Budapešť a pak letadlem přes Londýn…
A navíc Švýcar určitě nedokáže pochopit systém železniční dopravy na Slovensku…
Určitě tomu na rozdíl od tebe rozumí.
Ale klidně můžeš dál tvrdit, že něco co funguje, vlastně fungovat nemůže.
Vždycky mě tu fascinuje, jak místní ješitní sebežrouti kompenzují svůj kritický nedostatek smyslu pro nadsázku nezdravými dávkami arogance a toxicity😅 Klidně si tvrď co chceš, debata s někým takovým mě absolutně nezajímá…
Jedině Japonec. Hlavně v Česku. Zde je improvizace dokonalá.
ZSSK musí být pro Švýcara něco jako pro nás Hekurudha Shqiptare…
Švýcar dokázal pochopit tarif IDZK
Který je tvořen asi 200 zónami a vzdalenostní maticí mezi nimi.
Aplikace, která permanentně zaznamenává polohu, snímá zařízení v okolí, a to celé se odesílá ke zpracování kamsi na servery. Děkuji, nemám zájem.
Taky to tak vidím. V podstatě služba třetí strany, která si bude jednak brát marži za své služby a jednak bude sbírat data pointy pohybu velkého množství cestujících v hromadné dopravě, což jsou vysoce hodnotná a marketovatelná data, která může firma přeprodávat dál. Nemluvě o tom, že při platbě smartphonem za jízdné si ještě své desátky vezme vydavatel platební karty a při gPay/apple pay platbě ještě i dodavatel OS.
Moc se mi tohle nelíbí, užití veřejně hrazené služby by imho mělo být technologicky agnostické a ne vázané na sběr uživatelských dat třetími stranami.
Dodavatel OS si při platbách přes Google Pay/Apple Pay – třeba za jízdenky – žádnou přímou provizi nebere. To platí jen u in-app purchases. Při jízdenkách si bere malý podíl ze Scheme Fee, což ale prodávající nijak necítí, protože provize pro acquirera je stále stejná.
Papírové jízdenky stojí taky peníze. Spoustu peněz, zvlášť v Praze…
Ta data, o kterých mluvíte, slouží tak maximálně k výpočtu jízdného a v anonymizované podobě k analýze přepravních proudů pro objednatele dopravy. To jsou naopak cenná data, pokud chcete veřejnou dopravu dále rozvíjet
Když si koupíte jízdenku, kterou pak průvodčí naskenuje, tak se to na servery posílá taky. A ten vlak se pohybuje stejně jako váš mobil v něm.
Bude rozdíl v tom, jaká data se posílají a na čí server…
Ano, v případě Fairtiq se podle prohlášení firmy mohou odesílat do řady zemí včetně Singapuru.
To by Pán Premiér Fico nikdy nedopustil. K slovenským informáciam sa Šoroš a Progresívci nedostanú!
Nezbývá než vypnout 5G, zapsat trasu na papyrus a odeslat telegrafně ke zpracování do ústředny.
GDPR platí v celej EÚ a právnici to budú mať vyriešené, že údaje dopravca i spracovateľ nesmie dáta poskytnúť iným subjektom.
Právě jste popsal funkci libovolného mobilního telefonu. Síť monitoruje pohyb všech přihlášených zařízení, jinak by nebyla schopna vůbec směrovat hovory. Ze zákona data o poloze operátor uchovává po dobu 6 měsíců. A ano, týká se to i Nokie 3310…
Mít mobil zatím není násilím státem vyžadovaná povinnost.
Využití služeb ZSSK taky ne.
Uchovává podle zákona, který je podle rozsudku SDEU v rozporu s právem EU.
V Čé eR máme svou hrdost, na nás si s nějakým GDPR nepřijdou…
Ani s nařízením o AI, my si své šmírovací kamery vzít nedáme 😉
budeš se asi cítit dotčen, ale to kam si jezdíš je každému úplně u brusele
To vypadá hodně dobře.