Jedno přejetí prstem a žádná jízdenka dopředu. ZSSK otestuje FAIRTIQ

Aplikace FAIRTIQ. Foto: ZSSKAplikace FAIRTIQ. Foto: ZSSK

Testovací provoz aplikace poběží na Slovensku jeden rok.

Slovensko bude další zemí, kde budou mít cestující ve veřejné dopravě možnost využívat zatím nejjednodušší způsob nákupu jízdenek přes švýcarskou aplikaci FAIRTIQ. Slovenský státní dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodl na zkušebním provozu této aplikace na jeden rok.

Spolupráce obou firem vyplývá z údajů v registru smluv, dopravce ji včera potvrdil v tiskové zprávě.

FAIRTIQ nemá nahradit stávající mobilní aplikaci Ideme vlakom, ale rozšířit možnosti nákupu. Princip aplikace je z pohledu zákazníka jednoduchý. Cestující ve svém telefonu přejede prstem přes displej a zahájí tím jízdu, po vystoupení znovu přejetím prstu ukončí jízdu. Aplikace mu pak sama spočítá nejvýhodnější tarif a provede za něj platbu. Cestující tak nemusí řešit, jaký typ jízdenky je pro něj nejvýhodnější.

Oblíbená jízdenková aplikace ustoupí seniorům a strážcům soukromí: vznikne i v plastu

Provoz aplikace na Slovensku začne v lednu příštího roku na vybraných tratích. Cílem je ověřit, jak řešení funguje v praxi a jak je uživatelsky přívětivé.

Podle šéfa ZSSK Petera Helexy digitální způsob nákupu jízdenek využívá nyní 52 % cestujících, cílem je jejich podíl ještě navýšit. FAIRTIQ je tak jednou z cest, jak se dostat k vyšším prodejům on-line.

FAIRTIQ aktuálně působí v devíti zemích Evropy. V Dánsku například funguje jako celostátní aplikace pro veřejnou dopravu. V Česku je možné na něj cestovat ve Zlínském kraji.

Tagy FAIRTIQ Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
43 komentářů