„Jednička“ podle Alex na mnichovských expresech. Druhá třída s podhlavníkem 1. Klasse
První třída. Foto: Aleš Petrovský - www.facebook.com/alespet
Na Západních expresech mezi Prahou a Mnichovem se začaly objevovat slibované vozy dopravce Die Länderbahn (DLB), které dosud v provozu
Jestli tam není napsáno „é pericoloso sporgersi“, tak nevěřím, že to je z Itálie 🙂
Vypadá to jako celkem decentní vůz, škoda, že není dohoda o tom bistru (když už v regionálním vlaku je). Podle mě by udělali líp, kdyby tam někoho najali v Česku a ten to táhnul celou dobu.
ČD preferují vozíček na kolečkách a distribuci až na místo. Což je občas docela problém, protože než se k vám prodere, vystupujete. Loni v soupravě byl bistrovůz, to zařízli. Líbí se mi jak je to v railjetech – když nechcete čekat na vozík, jdete si koupit i balené zboží do jídelního vozu, jinak obsluha jídelního vozu čas od času roztlačí kostitřas (vozík) a projede soupravou tam a zpět.
P.S.: doporučuji sendvič se sušenými rajčaty a kuřecím masem…
Nechápu, proč cizí problémy řeší ČD. Ať si nasledky nesou sami.
Protože je do té situace vmanévrovalo MD ČR jako objednavatel přihlouplého zbrklého nápadu s matoucím názvem „Západní expres“, který nesmyslně slučuje 3 různé relace vlaků.
Železničář v duchodu: se vší úctou jak by si pan odborník představoval expresní vrstvu na zapad? Mně to naopak připadá jako skvělý produkt, který nabízí rychle spojeni Prahy, Plzně a západních Čech, naopak pojmenování se mi zdá velmi systematicke. A nevim, jak jste se dopocital 3 relaci, jde o linku Praha-Plzen-Cheb a Praha-Plzen-Mnichov. Linka do Klatov plní roli vymetaku, tudíž mezi Západní expresy logicky razena a není.
Matěj Vondřička: Pojmenování? Pokud jednotné (i když i to je nesmysl, protože každá souprava je jiná = jak co co délky, tak především co do skladby), tak snad jedině „Plzeňský expres“, protože jakýsi „expres“ je to stejně jen mezi Prahou a Plzní – ale spíš bych šel klidně na dvě jména podle dalšího směru jízdy za Plzní, a pak by i ten „Západní expres“ na Chebsko třeba klidně jezdit mohl, ale jen tam a ne do Mnichova. A že se mi tam zapletl i ten 3. směr = na Šumavu? Vidíte – právě proto je to stávající pojmenování zcela nesystematické… Číst vice »
Podle textu tam naopak i 2. třída má kvalitu 1. třídy.
No tak furt lepší přeznačený Bmzeto, které má vše co má první třída mít, zásuvky, polohovatelné sedačky apod. Například taková první třída v ABpee R10 a R16 se od druhé třídy liší jen barvou a tím, že tam je méně místa mezi sedačkami…
prostě z nás němci dělají blbce…
Design super.
Tak koukam ze jsou to stejny vagony jako ma Jancura nebo CD – tzn. Reko po OBB…
Koukáte špatně, to jsou vozy z Itálie. Ty nemá ani RegioJet, ani ČD.
Vozy od OBB to nejsou ale nejspíše bude stejný výrobce.
Otázka je v rozsahu služeb mezi 1. a 2. třídou v rámci ceny. To funguje v ramci soukromých dopravců, ale nikoliv státních, tam jsou služby prakticky stejné.
Nikdy jsem nejel v jedničce kromě sharku, ale co je na fotkách to má jančura pojmenováno jak?
Standard. Tedy v podstatě druhá nejlevnější třída po lowcost.
a kdyby čd provozoval astra vůz, ten by zařadil kde? Je někde psaný pravidlo nebo norma co musí 1 třída splnovat?
astra vůz je u RJ Standard. Takže u ČD bych předpokládal to samé
Ano samozřejmě řeší to norma UIC jak počet míst v oddíle tak jeho velikost. U zminovaných Áček je třeba rozdíl v tom že mají 9 oddílů po 6 místech kdežto Béčka mají 11 oddílů po 8 místech. to znamená že kupé je v 1 třídě větší než ve třídě druhé.
Vím, je to jen clickbait článek, ale mohli jste alespoň uvést, že je to síti ČD není vyjímkou a někdy je dokonce kvalita vozů první třídy horší než té druhé. Viz např: R925
Tak u Cidliny by se to tak dalo říct… Ale já osobně mám A/AB radši než např ABpee
Tak ono to není nic neobvyklého ani u ČD, kdy v 1. třídě máte horší pohodlí jak ve 2. třídě. Stačí se podívat na řazení, na kolika vlacích je řazení typu celá druhá třída reko a první třída jede „Bčko“…
Spíš „Áčko“ 😉
Jenom tady kolegovi říkám, že když je to čistě rozlišovací označení, jak sám říkáte, tak proč zrovna my jsme béčko?
Opravte to!
Martin Khunas:
Omyl, vůz řady B má jen 10 oddílů. 9 jich má ale i třeba AB. 11 oddílů mají odvozeniny Bmz.
Ano to je pravda kratší vozy mají oddílů 10 a vozy delší 11 u první třídy se počet oddílů obvykle zachoval
Asi tak. U nás na R17 jezdí áčko blešák a cyklovůz po rekonstrukci…