Jednatel MBM rail: Vytahujeme kdejaký vagon z kopřiv, protože nevíme, co bude dál

Parní lokomotiva dovezená z Německa. Autor: MBM RailParní lokomotiva dovezená z Německa. Autor: MBM Rail

Podle jednatele společnosti MBM rail Jiřího Mužíka je český zákon o drahách zastaralý a zasloužil by si velkou technickou novelu.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
practicus

Víte jakou paseku dokáže nadělat vzduchojem, když vybuchne? prakticky je to bomba a těch případů, kdy se tohle stalo, bylo již taky dost – problém je, že úředníci na DÚ dávají jen razítka, místo aby schvalovali..

Petr Simral

Vectrony CDC stejne jako TRAXXy Metransu UTZ samozrejme maji. A stejne predpokladam, ze vectrony CD UTZ krome zabezpecovaciho nemaji.

Martin1

Pokud vlastník firmy neví fakt, že zákon má vyšší právní sílu než vyhláška a prohlásí u toho, že „ho to nezajímá“, tak pak nelze brát jakákoliv jeho slova vážně.

Jiří Mužík

Vlastník firmy to pochopitelně ví, ale jeho starost to není. Firma je tady od ježdění a ne od nimrání se v legislativě. Platíme daně a za to bychom rádi nějaký ten servis od státní administrativy, která to má v popisu práce.

ythomas_ct

No, ač lze souhlasit s tím, že zákon o drahách by zasloužil „vyčistit“, tak tvrzení, že schvalovací proces v ČR patří mezi nejsložitější v Evropě, považuji za známku nedostatečného rozhledu autora výroku, a to zejména západním a jižním směrem… A až na to schvalování nastoupí ERA (resp. EUAfR), tak Gott mit uns, liebe Eisenbahner! Mimochodem, když už to schvalování nutně musí mít EU „na jednom místě“, tak to mohli šoupnout třeba někomu do Rumunska. Alespoň by to nemuselo být tak drahé. Jinak tedy moc nechápu ty hromady keců o zjednodušování, zrychlování a zlevňování schvalovacího procesu, kterými se hemží důvodové zprávy… Číst vice »

LK

Dash9: On ale z principu na tuto otazku nemuze primo odpovedet bez tvrdych udaju, protoze de tyka jeho prime konkurence a tu by mohl poskodit svym vyjadrenim. Pak by se vystavoval riziku pred soudem a UOHS.

Dash9

Z právního hlediska to chápu.

Problém ale vidím v tom, že mi připadá, že celý rozhovor vyznívá v duchu „obcházíme to, protože je to legislativní nesmysl a všichni ostatní to dělají taky tak“. Načež na správně položenou konkrétní otázku v tom smyslu týkající se konkurence není schopen se jakkoliv vyjádřit. Vlastně tu otázku přešel tak, jako kdyby vůbec nebyla položena. Jestliže je Vectron ČDC řádně přihlášen v CZ a je řádně schválen, tak to má buď v pořádku a nebo má nějakou výjimku. Ale dost pochybuji o tom, že jezdí na nějakou černotu.

železničář v důchodu

Všechno je především záležitostí včasné a slušné dohody s příslušnými úředníky na DÚ ČR na tom, jak zařídit, aby vše bylo v souladu s českými předpisy – ale když je (kdokoli) „papežštější než papež“ (a navíc ještě jedná arogantně), tak se nemůže divit, když dostane „flastr“. Osobně docela chápu názor těch úředníků, když říkají, že „to už by si tady na kolejích mohl za chvíli jezdit kdokoli odkudkoli a s čímkoli, aniž by k tomu potřeboval vyhovět českým předpisům – a když ostatní čeští dopravci používající vozidla registrovaná v ČR, ty (přísné) české předpisy plnit musejí, proč by je neměl… Číst vice »

noerf

železničář v důchodu: podle bývalého náměstka DÚ, který po problémech se schvalováním lokomotiv řady 162 doporučil Regiojetu, aby vagony, které koupil v rakousku, jezdili na rakouské papíry, že bude mít jednodušší administrativu, než je přepisovat do ČR. Mimochodem EP Cargo Invest má Vectrony provozované Lokotrainem registrované v Německu. Takže je otázka, proč se vyplatí mít techniku registrovanou v zahraničí a bylo by dobré tomu přizpůsobit předpisy, aby ze současného zákona zmizeli zbytečné administrativní zátěže.

Petr.R

Já jsem to psal kolikrát, že leasing je problém…., ale stejný bordel je i na silnicích.

noerf

Hlavni problém je UTZ, neboť se vytvořila skupina reviznich techniků a inspektorů, kteří maji D razítko a v některých případech pouze davaji razítka na zprávy či protokoly normalnich revizních techniků, protože většina z nich je v důchodovém věku a už se kontrolami nechtějí zabývat osobně. Takže se pouze prodražuje tato činnost.

Dash9

Zcela jasně a konkrétně položená otázka:
„Tedy vectrony, se kterými jezdí třeba ČD Cargo, nemají UTZ?“

A kde je odpověď? Nikde.

Když to čtu, tak mi to celé přijde jako zápis udělaný druhý den ráno po náročném večerním rozhovou někde v hospodě u piva…