Jedna z největších projekčních zakázek. Správa železnic chystá opravu trati mezi Sokolovem a Chebem
Stanice Sokolov. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons
Dojde ke zvýšení rychlosti až na 150 km/h.
Dojde ke zvýšení rychlosti až na 150 km/h.
Nedávno jsem tam jel a je to opravdu zralé na opravu
Z Dasnic se stane dvoukolejná výhybna, přitom ji nákladní dopravci docela využívají pro odstavování souprav. Tak s takovou budeme odstavovat mezi výkony soupravy asi na trati s takovou.
Naprosto katastrofální, bez nových traťových stop a tunelů, konkurence neschopná celá trať Cheb – Chomutov . Propady rychlosti jako snad nikde. Tato investice bude zcela k ničemu.
Bude to jen oprava trati, nikoli výstavba trati, jak se to tvrdilo tehdy u rekonstrukcí koridorů. Ale jinak souhlas. Držet se za každou cenu původní stopy…
Mohu se prosím zeptat, jak to vypadá s rekonstrukcí ujíždějícího náspu u Karlových Varů směr Ostrov? Kdy se s tim zase začne? Slyšel jsem, že by měla začít i rekonstrukce úseku Chomutov – Prunéřov. Nevite prosim alespoň rámcově kdy?
Prunéřov-Chomutov má začít příští rok.
Dík
Podle toho, jaký má SŽ harmonogram prací na léta 2025 až 2029, to zaměstná všechny stavební firmy v Evropě, snad to mají kapacitně spočítané, ale jak všichni dobře známe SŽ, určitě provedla studii od SUDopu, jestli to lze vůbec všechno stihnout… Jsem klidný 😀
Ono se to vyřeší samo, až se zjistí, že na všechno nebude a bude se muset redukovat. Ony ty jejich plány na následujících pět let jsou za slušnej balík.
Ono by stačilo zpracovat dotace a EU by to zaplatila. Problém je, že na to nemáme dost pracantů s “certifikovanejma výrobkama” a “vstupem do provozované ŽDC”.
Budou dělat další nábory v Indii.
Njn., zase jsou zde místa, kde by se dalo přeložit (pravda, v údolí Ohře by to bez velkých tunelů nešlo), a zase nic.
Jo jo…
https://mapy.cz/s/bamemesolo
To by bylo pěkné. Jen kde na to všecko vzít, jsou i vyšší priority.
Ano, např. (i dle VRTkových předpokladů) VRT Praha – Nová Ves, novostavba Nová Ves – Most a upgrade Most – Cheb.
Jenže pokud zabetonujeme stávající směrové vedení prakticky opravou trati, kde jediným přínosem budou ostrovní nástupiště, tak z toho pak už nikdy nic pořádného neuděláme…
Viz. ty Dasnice. Ze šedesátky vyrobíme osmdesátku zrušením stanice a přitom porovnáním trati od Sokolova po Kynšperk můžeme získat nepřetržitou 130 – 160 km/h. Ale ano, nebude to stát jako oprava, bude to dražší, nicméně celospolečenské přínosy budou o dost vyšší.
Jenže pokud zabetonujeme stávající směrové vedení prakticky opravou trati, kde jediným přínosem budou ostrovní nástupiště, tak z toho pak už nikdy nic pořádného neuděláme…
A o to zřejmě především jde.
Na tunelové přeložky rovnou zapomeňte. Musíme si uvědomit, že žijeme v zemi, kde ještě donedávna byly nemyslitelné jakékoliv přeložky na nekoridorových tratích, byť třeba v rovinatém Polabí a s násobně větším provozem, než je na této trati. Prostě se musíme smířit s tím, že to v zásadě zůstane tak, jak to postavili za císaře pána. Ona je vůbec otázka, koho a co bude trať do budoucna vozit. Kraj je už dnes plný důchodců, mladí a práceschopní se přesunuli do perspektivnějších oblastí, kde následně i vyvedli své mladé, průmyslové podniky v okolí trati jsou dnes v troskách. Určitý potenciál by trať… Číst vice »
Proč bychom se měl s něčím smiřovat? Nám vládne někdo cizí, nebo si vládneme sami?
Protože rozpočet je omezený a můžeme si dovolit jen to, na co si dokážeme vydělat.
No ne tak docela. 🙂
A pokud by to byl tunel, tak i životnost. A tedy by to vyšlo lépe nejspíš i v CBA. A tak se od jisté doby předem filtruje, co vlastně za varianty smí být zanalyzováno… A hlavně: Nedejpámbu aby ta trať 140 k něčemu vypadala, byť „jen“ v západní části, ještě by pak na těch argumentech, že do Chebu je to nejlepší přes Most mohlo něco být, pak bychom nerealizaci odbočné VRT museli už těžce obhajovat a nakonec by už snad i ty Vary začaly chtít do Prahy pořádný vlak včetně přeložek KV – Klášterec, no a takovou jim teď stavíme… Číst vice »
I mě to tak nějak Tomáši připadá…
Nicméně po dostavbě RS4 je 1:30 Praha – KV reálná stejně, jako jsem v roce 1986 ujel KV – Praha s Ex 131 za cca 2:50 a v roce 2010 s Radimovým Žlutým jarem za cca 2:40, v obou případech z Prahy hl.n. přes hostivice, Kladno, Žatec, Kadaň.
V létě roku 1990 jezdil ze státního nádraží v Praze ( dnešní TGM) do Karlových Varů sezónní rychlík, který to ujel za 3:30 bez zastavení!!! V době, kdy nejrychlejší poštovní spoj jel z Prahy do KV cca 14 hodin po císařské silnici, dnes číslo 6.
Pane Šimrale, proč se tak zmrzačila 120? Byla částečně na dvě koleje, mohla se tunely narovnat. Do Kladna se zrychlí, hodně mě to zajímá, jaká je vaše vize?
Řekl bych, že postupně ztratila svůj význam. Původně sloužila především přepravě uhlí ze Severočeské pánve do Prahy, která ovšem klesla na minimum a pro ten zbytek se dnes využívá tratí s mnohem příznivějšími parametry. Osobní dopravu zase zabíjí skutečnost, že za Kladnem trať prochází územím s velmi nízkou hustotou zalidnění, dříve snad měla význam jako spojnice podkrušnohorských měst na západ od Chomutova s Prahou, ale v konkurenci s nedostavěnou D6 a D7 dnes absolutně nemá šanci. Logicky jsou proto všechny rychlíky vedeny na Ústí nad Labem, kde vlak stále ještě smysl má. Vykuchání původní infrastruktury je jen logickým důsledkem dlouhodobého… Číst vice »
Myslím, že jste to popsal zcela věrně. Jinak jsem se upsal s rychlíkem do KV za 3:30. Nešlo o rok 1990, ale 1900…
Díky
Existuje někde návrh jízdního řádu Krušnohorů, poté co budou všechny projektované stavby mezi Ústím a Chebem hotové?
To se budete muset přemístit do vzdálené budoucnosti kdy ČD se budou zbavovat Interjetu.
Úpravy JŘ budou kosmetické, protože úpravy tratí jsou taktéž kosmetické.
To sice jsou, ale systémově by i pár ušetřených minut (například se pokud vím zruší jedno zastavení v Chomutově) mohlo něčemu pomoct – třeba tomu přípoji na Marktredwitz…
No, a nebo třeba i v Jirkově a v Prunéřově – ale to pak až tak ani nejde o trať, ale o dopravní model.
Ledaže by se k tomu přidalo i zrychlení trati Chomutov – Kynšperk na 200 (což přeložkama je po okraji toho velkolomu řešitelné), pak by se nějaká ta minuta nahnat dala.
I když se udělá kompletní modernizace, tak vždy se za pár let najde něco co je potřeba udělat. Někde oprávněně, že se na trati něco porouchalo a projektant to nemohl předpokládat, někde že se to v té „kompletní modernizaci“ zamlčelo. Tedy ptejte se, jak rychle by se mohlo jezdit po provedení té a té opravy.
Spousta projekčních zakázek, ale kopne se málokde :-/
A že namísto zvýšení kapacity dráhy redukujeme stanice (a tím pádem i možnost nakládky/vykládky či předjetí vlaků) to už mi přijde jen jako hloupý vtip.
Vlaky mají jezdit a ne čekat ve stanicích. V jiných státech jsou naprosto běžné mezistaniční úseky dlouhé desítky kilometrů (na dvojkolejkách).
Berlin – Hamburg jsou předjízdné koleje, pro předjetí (přes 740m), každých 10 max 15 km. Výjimka je úsek Schwarzenbek – Hamburg Bergedorf cca 27 km, protože v úseku není žádná stanice. Jezdí tam ICE až 240, IC, EC 200, RE 160, Cargo 100km/h.
Ale tady jde o nákladní dopravu a o ty teorie, jak se dělá vše pro to, aby z těch silnic doprava přešla na koleje!!!!
Tomu říkám progresivní názor. Tak se na ně musí. Až na to, že je úplně mimo mísu 😏
Až na 150, tak hlavně si nerozklikávat mapu….
To spíš mysleli Aš…. 🙂
To bude Tršnice – Nebanice. Jinde by se muselo překládat.
A v Tršnici zůstane oblouk na 70?
Ten úsek potřebuje hlavně snížit propady rychlosti. Dnes je tam „až“ 120 km/h, ale mezi tím 70 v Tršnici, 90 v Nebanicích, 80 v Kynšperku, 60 v Dasnici, 85 v Citicích.. Pokud se tyto propady nezlepší, nebude mít vliv na jízdní doby ani „až 200 km/h“.
Jo jo…
https://mapy.cz/s/pagunobeca
Nejoptimálnější trasa, bych řekl.
https://mapy.cz/s/damosetoma
VRT KV Dvory – Cheb není ani v hodně dlouhodobém plánování. Váš návrh vedený zcela bez ohledu na terén je mimo. Ale chválím Vás za využití úseku Chodov Za plotem. Všichni mi nadávají, že tam nemá zastávka co dělat a je krásné, když po hromadě štíhlých výhybek zajíždíme do Chodova.
PS: Jsem původem z Chodova.
Můj návrh s terénem počítá. Náspy, hluboké zářezy, vysoké mosty si stačí doplnit do profilu dané nakreslené trasy.
Těch „až 150 km/h“ platí pro Pendolina, pro klasiku s vozy bude maximálka 135 km/h.