Jedna oprava skončila, druha začala. Na hlavním tahu Vysočinou je opět kyvadlový provoz
Oprava dalšího úseku bude probíhat po částech.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo opravu silnice I/38 mezi Skuhrovem a Olešnou. Řidiče a cestující ale nečeká úleva od kolon kvůli kyvadlovému provozu. Včera jen o kousek dál začala na důležité dopravní tepně napříč Vysočinou nová akce.
Oprava 320 m dlouhého úseku a stavba nového mostu trvala pět měsíců. Nový most byl vybudován i s ohledem na skutečnost, že půjde o zvažovanou trasu pro přepravu těžkých komponent pro dostavbu jaderné elektrárny Dukovany. Nosnost nového mostu je až 900 tun. Součástí akce byla také oprava povrchu silnice I/38 mezi Skuhrovem a Olešnou. Zhotovitelem byla společnost Stavby SR, zakázka byla za 23,33 milionu korun. Po celou dobu byla doprava místem prací vedena kyvadlově a řízena semafory.
Omezení na místě zůstává, na akci navazuje místně i časově oprava bezmála devíti kilometrů silnice I/38 mezi obcí Skuhrov a městem Habry. „Přibližně jednu pětinu z ní chceme zvládnout ještě letos. Během zimní technologické přestávky bude celým úsekem možné projet bez omezení,“ uvedl Jan Veselý z týmu komunikace ŘSD. Podle posledního sčítání dopravy tudy projede denně okolo devíti tisíc vozidel, z toho třetinu tvoří nákladní auta a kamiony.
Diagnostický průzkum odhalil porušení vozovky hloubkovou korozí, mozaikové a podélné trhliny, vyjeté koleje, výtluky a časté vysprávky. Celý úsek bude opravován po částech s délkou 800 až 900 m. Zakázku za 150 milionů korun získalo sdružení Porr a Silnice Čáslav.