Jediný zdvihací železniční most je mimo provoz, rozbila ho omladina
Nový zdvižný železniční most v Lužci nad Vltavou. Pramen: ŘVC
Péče o most je rozdělena mezi Správu železnic a Ředitelství vodních cest, zdvižnou technologii má na starosti ŘVC.
Celá ta předělávka kvůli „výletním lodím“ byl jeden velkej tunel. Nebyl to jen jeden most, ale několik, a odhad ceny PŘED byl 1,3 milijardy, takže kolik to bylo asi nakonec ..
Protože si myslím, že v horizontu deseti let tamtudy nepřijede ani 100 tisíc turistů na velkých lodích, vychází mi zplavnění na min. třináct tisíc za dopravenou osobu.
Nejsem si úplně jist, že se to státu vyplatilo.
Můžete si být naprosto jistý. Státu se to nevyplatilo. Někomu ale určitě ano.
A proč byly vlaky do Lužce vzrušené v roce 2021? Aby se tato zbytečná stavba zrealizovala a zúčastnění si rozdělili výpalné.
Jak vypadá takový vzrušený vlak?
Je to hezká ukázka „českého hospodaření“, vyhozených 150 mil. nebo víc (už si přesně nepamatuji) za něco, co bylo od samého počátku pochybné. Ale pár firem a lidí se napakovalo. Podobný případ je doprava kulis do Národního divadla po Vltavě, kvůli které se vybudoval speciální tunel a vrata. Kolikrát to použili? Sečteno a podtrženo: Češi jsou opravdoví pitomci!
K čemu dokola psát o jednom naprosto nepodstatném mostě? Jeho hodnota je mezi 3 a 4 rohlíky na občana. Tenhle stát má úplně jiné potíže, než zda jednou za 20 let vznikne nevyužívaný most. 🫠 I když ten poslední snad platila pojišťovna… myslím že v Benátkách nad Jizerou.
já bych teda raději 4 rohlíky než tento most.
1,5 miliardy to stálo celý. To by byly drahý rohliky.
https://1url.cz/e1e32
Pro vás je těch 10 Kč existenciální problém? 😀
Já vůbec netušil, že máme v ČR nějaký železniční zdvihací most. No alespoň k něčemu je to dobré, když už mě ta zpráva zároveň naštvala.
a jéje, místní demagogové /obdivovatelé ruských revanšistů , jsou již i zde …
se divím, že si vůbec někdo všiml, že moc nefunguje? a vůbec proč na grappu není výluka (MU)?
No a to podstatné,zda ty nudící se šmejdy někdo chytil či vypátral chybí…
Píšou, že je to předáno k vyšetření PČR.
Takže ne…
Ono hlavně tenhle most je neskutečný tunel … On tam je takový zájem vlaky, že tam už nejezdí ani ta 810 z fotky…
hlavně aby tam dali ETCS, když ty vlaky z Lužce zajíždí na „koridor“, a že jich tam jezdí….
A přívoz z Lužce do Bukole je stále v provozu?
Nechápu, vždyť je tam nový most
Už dávno ne, je tam lávka
Nechali si tam udělat pouze lávku, aby museli místní autama najíždět zbytečně desitky kilometrů. Asi kvalitní samospráva Luzce.
Lávka má nosnost i na hasičskou dodávku, takže by osobní auta unesla, ale jsou tam pro jistotu ty výsuvný kolíky aby to mohli používat akorát cajti, záchranka a hasiči.
Jeden přejezd tak min. za 10 tisíc, měřeno z toho, o kolik byla lávka kvůli tomu dražší, než kdyby to byla „jenom“ lávka.
Ono ale už ani není třeba ten most zvedat. To byla oprvdu vydařená investice. Někdo se dopustil myšlénky a mikiardy létaly.Kdyby raději koupili dětem pomeranče.
Máte recht, sám jsem tam bydlel a sledoval jsem jak se neumí domluvit ministerstvo tehdy (Havlíček Ano) a Kraj. Kdy MD stále trvalo na investici, ale nezpracovalo pořádně studii proveditelnosti, či pořádnou analytickou dokumentaci.
Vyšlo by jim, že zrušit vlak a nahradit je taxi, je vyjde mnohem levněji.
A tak je to stále,… nekoncepční změny, naštěstí se to začíná měnit.
Ano řízení státu v praxi..
Od začátku jsem to viděl jako totální nesmysl. Vždyť bylo daleko levnější ukončit trať před kanálem a dát tam klidně taxikáře na druhou stranu.
O zrušení pravidelného provozu na trati už není třeba mluvit, to je už jen třešnička na dortu 🫤
Stačilo by pár kilometrů kolejí, most přes Labe a dráty, a mohla by sloužit dojížďce z Mělníka do Prahy (i když se to plánuje i přes Všetaty, s drobnou zajížďkou východním směrem).
Nebo by se do Lužce taky mohlo náhle přistěhovat pár stovek tisíc lidí…
ideální, vedou tam koleje, tak tam nastěhujeme aspoň 5000lidí a dáme jim příkazem, že budou jezdit vlakem.
Když jim zavedete atraktivní a použitelné spojení, žádný příkaz potřebovat nebudou.
Proč ne, aspoň by Kralupy (18,8 tisíc obyvatel) měly spojení do svého okresního města. Jenom když si představím tu cenu mostu přes řeku v dnešní době, tak to by asi nebylo jednoduché…
… pro rychlou dopravu z Prahy to ale přes Lužec není ono (z hlediska rychlosti, kapacity ani OŽP).
Však už ten most můžou rovnou demontovat. kromě zastavené osobky dochází od 1.7 ke zrušení výpravního oprávnění pro nákladní přepravu v celkem 8 stanicích, mezi nimi je i Lužec.
Vyžvejkal se korybut.
A víte, že jsem si to myslel.
Jedno lanko a vyřadí celý most.
Ale on se stejně nepoužíval.
Ani tou vodní cestou zrovna strategické náklady neplynou…
Ona taková konstrukce není ,,blbovzdorná,, ?
Omladina, ten pověstný teroristický spolek? 🙂
Rudolf Mrva reloaded.
A toho pachatele chytili?
Opravit a rodiče dětí, kteří mechanismus poškodily, nechat uhradit náklady na tuto opravu, za děti odpovídají rodiče. Celou kauzu zveřejnit a vícekrát by se to nestalo.
Stalo
Nebo nepoužívat takhle háklivé technologie v exteriéru, obecně. (Navíc ty hotelové lodě do přeplněné Prahy, těžké kontejnery v takovém množství mělkým Labem, no…)
Rodiče dětí, které mechanismu s poškodily, donutit ke koupi roční traťové jízdenky v relaci Vraňany – Lužec. Poptávka po železniční dopravě se tak ztrojnásobí a Středočeský kraj tam snad zase objedná 8 párů šukafonů.
Já bych to ničil neustále, dokavad to nerozeberou a nevrátí dotace. Chtelo by to vyzvu na fb a jít na staromak. Na 10 let by měl jít nekdo brucet. A nemusí být sám.
tady byla chyba už na začátku, ten moc neměl vůbec vzniknout…
Správně, obří lodě do Prahy nepatří.
tam nějaké lodě vůbec jezdí? jako chápu, že ten železniční provoz je tak veliký…
Když pominu, že jste zakomplexovanej totalitář, tak základním znakem terorismu je, že chce dotyčný tím útokem dosáhnout nějakého politického či ideologického cíle. To zde zjevně není naplněno.
Ale pravda, zločinné režimy, které jistě obdivujete, si s takovými detaily hlavu nelámou a stačí jim, když je pachatel patřičného socioekonomického, etnického či politického původu, aby ho šlo prohlásit za reakční živel a nepřítele státu a strany 🤮
(Komentář nedává smysl, neboť je reakcí na již smazaný příspěvek člověka, co tu vyzýval k popravám za zničení lanka. Klidně lze též odstranit.)
Lankové snímače jsou elegantní a levné řešení. Bohužel snadno zničitelné vandalem a nejen jím. Použití snímačů ve válcích je odolné vnějším vlivům a také tisíckrát dražší a také nikoliv věčné.
Dobrej kšeft. Zhotovíte zvedání mostu a po dvou měsících provozu kámoši zruší tamní vlakovou dopravu. A tak vám v poklidu plyne záruka a máte jistotu, že u vás nebude nikdo nic reklamovat. A když to není dobře zabezpečené, tak můžete sami záruku zrušit cizím zásahem do díla. Ale aby se neřeklo, tak já sám osobně bych tam dojel se šroubovákem a ten povolený šroubek držící dorazovou kostku (snímač polohy) na lanku bych opět utáhl v potřebné poloze. No asi jako když chtěli za miliony čistit nápis vandalů na Karlově mostě a bezohledný k restaurátorské firmě necitlivý chlap to Vapkou umyl… Číst vice »
Nojono, jistěže byste to šroubovákem spravil, ale vy na to nemáte tu správnou bumážku!
A jsme u toho, proč cokoliv na železnici stojí tak moc.
Tohle není na vodě?
Akorát to mohl nevratně poškodit. Pískovec není kovový šroubek.
příjemci bakšiše z té zakázky mají na věc opačný názor
Blbej den, co?
Ráno bude líp 😁
A který ráno
Ví někdo, kolikát byl zvedut tento most pro proplutí lodí?
Proč by se měl zvedat?
… a kolikrát byl spuštěn dolů, aby po něm projel vlak?
????
Nespamuj pořád s tím terorismem. Ten politý autobus bohatě stačil.
Most byl zdvihán denně. Celé podmostí je přístupno a hlavně !!
Jsou tam kamery a vše je v supermoderní centrále v Hoříně sledováno a zaznamenáno. V Lužci je dost akční Policie ČR..
Jakože tam denně pluly lodě??
Díky bohu, že nejste poslanec nebo soudce…
Opravdu? Systém jaksi předpokládá, že se dodržují zákony. Opravdu nedává smysl dát všechno na řetěz nebo za mříže. Druhá věc je, že stát by měl být schopen účinné prevence i represe.
Pokud může nějaký mladistvý, třeba i po pár pivech, vyřadit takovouto milionovou „komunikaci“, tak je asi něco špatně.
A jak prosím přesně chcete tohle zabezpečit? Když někdo ukradne kabel, či něco poškodí, je to dle vás chyba nedostatečného zabezpečení?
treba tak, ze to schovam do trubky 😉
Díky za připomenutí, jeden by zapomněl, jak se u nás nakládá s veřejnými prostředky.
Jak málo stačí, i omladina to zvládne…
Omladina ?? Okokotina je to ..
Spíš krajské správy, jejichž požadavky nemají žádnou závaznost.
Zkrátka je nutná všestranná komunikace a koordinace (ŘVC, SŽ, dopravci, objednavatelé).
Vidíte to trochu jednoduše ..
Pokud se starosta Obce rozhodne, že se musí most zachovat, není defakto jiná možnost, než most zachovat. Byl návrh na posunutí zastávky a vybudování lávky pro pěší a cyklisty. Ale starosta obce trval na zachování železnice přes kanál. Aby v zápětí ani nebojoval pro zachování dopravní obslužnosti vlakem.
Je to těžké, i tím, že příprava staveb trvá dlouho, volební období ubíhají, zastupitelé se mění. Nicméně tahle kauza ukazuje, že komunikace s krajem – objednavatelem neprobíhala.
Ale to je právě ten systémový problém, o kterém píšu.
Krajská samospráva jedná v rámci platných zákonů, ona si ty zákony k výkonu svých práv neschvaluje. Tohle je selhání celého systému a tedy jde to za státem, ne za krajem. Kraj se rozhodl, že se mu už nevyplatí na té trati objednávat dopravu. Měl na to plné právo. Možná by nebylo od věci, aby kraje hradily správu lokálek (jako hradí správu svých silnic) a měly o to navýšené rozpočtové určení daní. A pokud by byla trať v kolizi se zájmem státního/veřejného subjektů, tak aby kraj garantoval, že případná investice nebude zmařena, jako v tomto případě. Což je vše otázka zákonů… Číst vice »
Jenže kraj a obec byl ten, kdo požadoval zachování železniční dopravy v celém rozsahu, aby ji za chvíli kraj zrušil, za to nese odpovědnost jen a jen kraj, a jmenovitě Borecký, žádné zákony.
Ne nerozdělovat správu, ale ať povinně garantují.
Vím, že tím dávám částečně najevo souhlas s Axelem 🙂 ale tohle je možná učebnicový příklad nesystematického přístupu státní správy+samospráv k lokálkam. Někde je nějaká trať a správce pověřený státem ji má za úkol udržovat v provozuschopném stavu. Přijde jiná složka státu a ta potřebuje upravit jinou dopravní cestu, která s lokálkou koliduje. Tak za 100 milionů upraví místo, kde ty dopravní cesty kolidují. Prakticky ihned poté se samospráva rozhodne na té lokálce zastavit provoz a veškerá investice je zmařena. Chápu veškeré vztahy, ale současně vím, že se jedná o jedny a tytéž peníze daňového poplatníka a takhle se s… Číst vice »
Že jsou tam koleje naprosto zbytečné už od doby, kdy skončil v Lužci cukrovar vědí všichni.
Ovšem takové „bohulibé“ zámince, jak podojit erár o 100 mega malé domů, tomu zjevně nešlo odolat. No a šotoušci „my chceme vláček!“ dodali komparz.
Tohle je nejlepší argument pro převod regionálních tratí do vlastnictví krajů.
Ano, psal jsem o tom již včera večer.
Já o tom mluvil již před válkou s panem okresním hejtmanem.
Celý je to špatně. Ale nechci tu rozjíždět flame o určení daní, protože by to nemělo konce. Nikdy to nebude spravedlivé.
Hm, ale že těm městům těch peněz z daní přenecháváme, že? Stát si nechává zdaleka největší část daňového koláče s vysvětlením že za to bude pořizovat/provozovat důležité společné věci, na kterých by se jinak jednotlivé nižší části (kraje, obce) těžko dohodly…
Tak ať to tedy dělá, společně!
Jestli budou zjištěni, tak se rodiče pěkně prohnou, jestli v tom nebudou chtít nechat synáčka vykoupat.
To se už ví, že to byl něčí synáček? 👍
Možná vám to maminka zatajila, ake každý je něčí synáček 😏
Tak teoreticky to mohla být i holka nebo nějaké další z tisíců nově zaváděných pohlaví, ale na 98% to bude synáček.
Omladina? To už jsem dlouho neslyšel …
Když se vi, že to byla omladina, tak je musel někdo vidět a tak je snad PČR vypátrá a opravu zaplatí vinici.
A bude jeden velký proces s omladinou!
To naprášil Mrva?
Ne Stehlik.
Asi stopadesát let… Jó, to mladíci, ti jsou na stránkách každý den.
Taky mně začalo po přečtení zajímat, zda to byla omladina, nebo mladíci 😃