Jediný zájemce. Stavba dobíječek pro BEMU v Krnově a Budišově může začít
Nová akutrolejová jednotka 690.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dobíjecí místo bude zřízeno v délce zhruba 55 metrů formou dobíjecí troleje na 25 kV.
Stavba nabíječek a bateriové jednotky náklady navíc .. zadratovat Opava – Krnov , Ostrava – Valmez atd.
No kdo to taky mohl vyhrát za téměř maximální cenu sníženou o pár mega, aby se neřeklo… Už to ani není vtipné….
Kolikrát za den potom zajede vlak až do Budišova? Teď je to 5 spojů/den.
Co jsem slyšel od nadřízených tak BEMU tam pojede zatím jen o víkendech. Nevím jestli jen v sezoně nebo i v zimě. Přes týden jsou obraty jen 10 minut takže o dobíjení nemůže být řeč, poslední vlak tam navíc nocujeme. O víkendu jsou pauzy hodinové, tam se to dobije.
Jen o víkendech, posílení turismu v oblasti.
Já tomu nerozumím…. Když se buduje dobíječka pro elektrobus s pantografem, tak to stojí násobně méně… V čem je rozdíl, jestli zastavím s busem na místě k tomu určeném, nebo s vlakem a vztyčím pantograf do toho místa??
Jo já zapomněl, tohle se řeší podle drážmího úřadu, takže se k tomu nedostanou všechny firmy, tedy není konkurence a státe plať… Ty bláho ta republika se rozkrádá jak sviňa, pardon, sviňa už je ohlodaná na kost…
Protože je rozdíl mezi 750 V DC a 25 000 V AC, protože u vlaku bude určitě nějaká trafostanice. Dalším rozdílem je, ze nabíjecí body u autobusů jsou v metrech u vlaků desítky metrů.
A taky vlak si nejspíš cucne trochu víc, než bus – kdo ví, jestli místní distribuční soustava dá potřebný výkon, nebo se to bude řešit přes baterku.
EV autobusy maji kapacitu baterky 300-400kWh a nabíječka stojí cca 1-3mio. BEMU jednotky od tech 350-800kWh. Pokud teda nejezdi tak, ze nemaji vubec zadny cas na obratech a v noci stojí jen 4h, tak by jim 150-200kWh nabíječka mohla stačit. Akorat bych si tipnul, ze nikdo z železnice nehodlá nikam dávat standardní kabel ze silnice…a kdyz můžou utratit místo cca 5mio rovnou 200 … Za mě je největší škoda, že se peníze na dráhu takhle drobi (SŽ, kraje, provozovatel) předpokládám, ze nikdo soudný by nedal 2mio za sedačku mezi Krnovem a kdo ví čím. A pokud jo, tak by jezdili… Číst vice »
Elektrobus je taky pod drážním úřadem.
Není to je plně silniční vozidlo. Proto mají elektrobusy poznávačku
Nebylo by levnější to dobíjet z nějakého nižšího napětí pomaleji, než dělat v podstatě 25 kV ostrov se vší tou vysokonapěťovou srandou?
Jestli to náhodou nesouvisí s tím plánem elektrizace – pokud se to bude dělat už s možností přepnutí (nebo rovnou) na 25kV… 🙂
Spíš to souvisí s tím že z nižšího napětí to budete nabíjet několik dní.
Tak jako asi přes noc, třeba? Samozřejmě nemyslím to píchnout to dopravní kanceláře na 230….:)
o elektroautech jste cetl i nekde jinde nez na autoforu?
Jak to bude napájené? Bude to zatěžovat rovnoměrně všechny 3 fáze?
Připojuji se k dotazu. Obecně, jsou někde technická data? Napětí máme, výkon, maxA v troleji, doba nabíjení BEMU ( třeba na 80% ), atd.
Rozumím tomu dobře, že jedno nabíjecí místo přijde zhruba na 50 mega za technologii a 100 mega za stavební část? Děkuji.
Já bych ten dotaz trochu rozšířil: Tu stavební část, pokud jsem to pochopil správně, tvoří 55 metrů dlouhé trakční vedení? Tedy dva až tři sloupy, a 55 metrů měděného drátu?
A ještě dva panely, na které se posadí kontejner s technologií :o/
Předpokládám, že ve stavební části bude i přivedení elektrického vedení patřičných parametrů.
Nerozumíte.
Ta loňská zakázka byla pouze na výrobu techlogickych kontejnerů , které musíte mít vyrobené, když začnete stavět, obecně technologie nemůžete na stavbě dělat dříve než je hotová stavební část.
Technolgickym kontejnerem je myšleno defacto jen „železo „
Je vidět ze mínusáři mají problém si přečíst i smlouvu, můžete mi dát kolik chcete minusůale nikdo smlouvy kvůli vám předělávat nebude…
Normálně zadratovat celé.
Baterky max jako záloha když dojde k poruše či výpadku tak by vlak mohl dojet.
Jestli pak budou ty baterky taky hezky hořet.
Než to zadratuji, bude BEMU v polovině životnosti
Tak dráty od Studénky do Veřovic mohly být hotový 2025 kdyby to SZ nezarizla..a z Ostravy do Frýdlantu 2005
Z Ostravy na Frýdlant to zařízení MD, do Verovic od Studénky ani nikdy schválené nebyly.
Místo zařízení má být zařízlo.
Do Štramberku a uvažovalo se do Veřovic.
Hořet budou, pokud se v bateriích budou hrabat kutilové kteří tomu „rozumí“
To, že je to na baterky, ještě neznamená, že to bude hořící pochodeň. Kolikrát za život Vám hořela baterka v autě, v telefonu, powerbanka a podobné? Vám, konkrétně.
Škoda uvádí, že používá LTO baterie. Podívejte se, jak to „hoří“
https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM