Jediný zájemce. Stavba dobíječek pro BEMU v Krnově a Budišově může začít

Nová akutrolejová jednotka 690.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNová akutrolejová jednotka 690.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dobíjecí místo bude zřízeno v délce zhruba 55 metrů formou dobíjecí troleje na 25 kV.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Stavba nabíječek a bateriové jednotky náklady navíc .. zadratovat Opava – Krnov , Ostrava – Valmez atd.

Happy

No kdo to taky mohl vyhrát za téměř maximální cenu sníženou o pár mega, aby se neřeklo… Už to ani není vtipné….

Pavel

Kolikrát za den potom zajede vlak až do Budišova? Teď je to 5 spojů/den.

REVOX

Co jsem slyšel od nadřízených tak BEMU tam pojede zatím jen o víkendech. Nevím jestli jen v sezoně nebo i v zimě. Přes týden jsou obraty jen 10 minut takže o dobíjení nemůže být řeč, poslední vlak tam navíc nocujeme. O víkendu jsou pauzy hodinové, tam se to dobije.

Žaty

Jen o víkendech, posílení turismu v oblasti.

jarmil

Já tomu nerozumím…. Když se buduje dobíječka pro elektrobus s pantografem, tak to stojí násobně méně… V čem je rozdíl, jestli zastavím s busem na místě k tomu určeném, nebo s vlakem a vztyčím pantograf do toho místa??

Jo já zapomněl, tohle se řeší podle drážmího úřadu, takže se k tomu nedostanou všechny firmy, tedy není konkurence a státe plať… Ty bláho ta republika se rozkrádá jak sviňa, pardon, sviňa už je ohlodaná na kost…

noerf

Protože je rozdíl mezi 750 V DC a 25 000 V AC, protože u vlaku bude určitě nějaká trafostanice. Dalším rozdílem je, ze nabíjecí body u autobusů jsou v metrech u vlaků desítky metrů.

Radek

A taky vlak si nejspíš cucne trochu víc, než bus – kdo ví, jestli místní distribuční soustava dá potřebný výkon, nebo se to bude řešit přes baterku.

David

EV autobusy maji kapacitu baterky 300-400kWh a nabíječka stojí cca 1-3mio. BEMU jednotky od tech 350-800kWh. Pokud teda nejezdi tak, ze nemaji vubec zadny cas na obratech a v noci stojí jen 4h, tak by jim 150-200kWh nabíječka mohla stačit. Akorat bych si tipnul, ze nikdo z železnice nehodlá nikam dávat standardní kabel ze silnice…a kdyz můžou utratit místo cca 5mio rovnou 200 … Za mě je největší škoda, že se peníze na dráhu takhle drobi (SŽ, kraje, provozovatel) předpokládám, ze nikdo soudný by nedal 2mio za sedačku mezi Krnovem a kdo ví čím. A pokud jo, tak by jezdili… Číst vice »

richard

Elektrobus je taky pod drážním úřadem.

Pavel Vavříček

Není to je plně silniční vozidlo. Proto mají elektrobusy poznávačku

J.K.

Nebylo by levnější to dobíjet z nějakého nižšího napětí pomaleji, než dělat v podstatě 25 kV ostrov se vší tou vysokonapěťovou srandou?

Ondra

Jestli to náhodou nesouvisí s tím plánem elektrizace – pokud se to bude dělat už s možností přepnutí (nebo rovnou) na 25kV… 🙂

Hájek

Spíš to souvisí s tím že z nižšího napětí to budete nabíjet několik dní.

J.K.

Tak jako asi přes noc, třeba? Samozřejmě nemyslím to píchnout to dopravní kanceláře na 230….:)

David

o elektroautech jste cetl i nekde jinde nez na autoforu?

M474003

Jak to bude napájené? Bude to zatěžovat rovnoměrně všechny 3 fáze?

Pajin

Připojuji se k dotazu. Obecně, jsou někde technická data? Napětí máme, výkon, maxA v troleji, doba nabíjení BEMU ( třeba na 80% ), atd.

Kubrt

Rozumím tomu dobře, že jedno nabíjecí místo přijde zhruba na 50 mega za technologii a 100 mega za stavební část? Děkuji.

vlachjan

Já bych ten dotaz trochu rozšířil: Tu stavební část, pokud jsem to pochopil správně, tvoří 55 metrů dlouhé trakční vedení? Tedy dva až tři sloupy, a 55 metrů měděného drátu?

mic

A ještě dva panely, na které se posadí kontejner s technologií :o/

Kubrt

Předpokládám, že ve stavební části bude i přivedení elektrického vedení patřičných parametrů.

Hájek

Nerozumíte.

Hájek

Ta loňská zakázka byla pouze na výrobu techlogickych kontejnerů , které musíte mít vyrobené, když začnete stavět, obecně technologie nemůžete na stavbě dělat dříve než je hotová stavební část.

Hájek

Technolgickym kontejnerem je myšleno defacto jen „železo „

Hájek

Je vidět ze mínusáři mají problém si přečíst i smlouvu, můžete mi dát kolik chcete minusůale nikdo smlouvy kvůli vám předělávat nebude…

Jarda

Normálně zadratovat celé.
Baterky max jako záloha když dojde k poruše či výpadku tak by vlak mohl dojet.
Jestli pak budou ty baterky taky hezky hořet.

Pasik

Než to zadratuji, bude BEMU v polovině životnosti

Ondřej

Tak dráty od Studénky do Veřovic mohly být hotový 2025 kdyby to SZ nezarizla..a z Ostravy do Frýdlantu 2005

Hájek

Z Ostravy na Frýdlant to zařízení MD, do Verovic od Studénky ani nikdy schválené nebyly.

Hájek

Místo zařízení má být zařízlo.

Ondřej

Do Štramberku a uvažovalo se do Veřovic.

Roman

Hořet budou, pokud se v bateriích budou hrabat kutilové kteří tomu „rozumí“

asfalter

To, že je to na baterky, ještě neznamená, že to bude hořící pochodeň. Kolikrát za život Vám hořela baterka v autě, v telefonu, powerbanka a podobné? Vám, konkrétně.

Škoda uvádí, že používá LTO baterie. Podívejte se, jak to „hoří“
https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM