Jediný kapacitní železniční koridor do Německa čeká desetidenní zastavení provozu
Nákladní vlak ČD Cargo v Bad Schandau čeká na povolení pro jízdu do Děčína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravci už nyní hledají alternativní trasy, žádná ale není tak kapacitní.
Funguje také trať Pirna – Sebnitz – Rumburk! Celé Mimo koridor, ale….
Však on se svět nezboří. Nějak to dopadne. Dnešní nákladní doprava na železnici, to jsou trosky toho, co bývávalo kdysi, tak co.
Já jsem rád, člověk se podívá zase někam jinam aspoň. Pokud se nemýlím, tak v tu dobu už by mělo být hotovo na celým úseku ze Západu po Cheb GSM-R, tak to bude zase o něco příjemnější cesta.
Další efektivní železniční trať pro nákladní dopravu by měla skutečně významný pozitivní vliv na českou ekonomiku. Zdravý růst HDP (klidně o několik procent ročně), lepší konkurenceschopnost firem díky spolehlivějším a rychlejším dodávkám, zvýšený zájem investorů nejen kvůli levné pracovní síle, ale i kvůli infrastruktuře. Vynucené (a tedy dražší) rozšíření zahraničních spojení ČR by se vyplatilo a rychle amortizovalo… to ale bohužel vlády nikdy nepochopí a táhnou to zbytečně do délky…
Dopravci nehledají, ti už dávno ví👍
Tak tak.
Jestli by nebylo místo snění o dvacetišesti- až čtyřicetikilometrovém tunelu pod Krušnými horami (podle toho, jak úspěšné budou ekospolky, co se už na německé straně šikují) lepší protlačit koridor (využitelný i pro nákladní dopravu) přes Liberec (taky by tam byl tunel, ale podstatně kratší) a dále přes Žitavu do Horky (jo, dohoda s Polskemm a úvrať v Žitavě).
Myslíte něco takového?
https://mapy.cz/s/debotasofo
Třeba.
Ideální řešení!
Že by se trať Praha-Liberec-Zhořelec zařadila do TEN-T, aby se to mohlo financovat také z fondů EU?
Tak to už od loňského podzimu je.
Papír snese všechno, realizace již poněkud v nedohlednu
Horka je v současné době pod napětím ! Horka – Wroclaw se již elektricky jezdí. Momentálně se v Görlitz zvedl nadjezd na zhlaví směrem do Zgorzelce , aby se tam vešla trolej a bude se dělat i trakce Görlitz – Bautzen – Dresden. tak nevím na co v Čechách čekáme?
Nejen Horka a nejen pod napětím, už nějaký ten pátek se jezdí dvoukolejně elektricky Hoyerswerda – Wegliniec.
Good joke. Electrification Dresden-Görlitz will only happen in a few years, if at all. In germany we make fun about this as you czech people make fun about renovation of Praha-Liberec line. A lot has already been promised, but nothing happened.
What a stupid idea! This route would be much longer, also the tracks in Labe/elbe valley are in better condition for freight trains. If anything, it has to go over Cernousy and Zawidow, not Zittau.
The tunnel would not be 40km long, the „full-tunnel“-variant has about 30km. Also, there isn`t an eco association, just a group of residents, they prefer „full-tunnel“-variant. the other variant with single tunnels is crap, they would have to make a station with sidings near village „Goes“, this would increase track gradient. I do not understand why DB Netz prefer this variant.
Tak aspoň doufám, že pokud SprŽel uvažovala o nějaké opravě, tak si ji (pře/na)plánuje na stejný termín.
Tak já myslím, že toto už se Správa železnic naučila včetně zvýšení normativu délky i výjimky na „Déčkové“ ložení, velmi zkvalitnila organizaci provozu v Chebu.
Nicméně aby nám vydrželo nestabilní podloží v úseku Hájek – odb. Sedlec…
Dělat to přes Plzeň by byl asi docela problém.
Co takhle Chałupki…? Je to sice dost oklikou (ale třeba z Třebové už ani tak moc zase ne), ale délkově ani hmotnostně by neměl být problém.
Něco půjde, ale přes Polsko ten vlak místo našich 12h pojede 3 dny.
Jestli ta oklika bude znamenat oproti kopci ještě pořád nižší spotřebu… Jo, asi by to řešilo kapacitu vlaků, pokud by se tedy podařilo je tamtudy procpat.
Podívej se prosím na mapu. Jezdíme za peníze…
I presto se treba relace Nymburk-Bremy v Chalupkach objevila.
Díval jsem se. Pro tranzit od Břeclavi za Drážďany celkem v pohodě.
Já akorát tiše doufám, že se dožiju koridoru Plzeň – Regensburg.
Řezno
Řezno – Pilsen !!!!
🙂 🙂
Já bych prosil řezanou plzeň 🙂
Dopravit kontejnery po Labi na lodi jako za druhé světové války…
A výluka nebude trvat 10 dnů, ale 200, protože se bude čekat, až bude alespoň minimum vody pro splouvání.
Ted je voda až až
Teď také není výluka.
Mimo jiné, je to nejdelší plánovaná výluka. Neplánovaná pro nákladní dopravu v červenci 2021 po „deštíčku“ v Děčíně bylo o dost delší…
Aspoň se můžete připravit 🙂
Což o to, my připraveni budeme, ostatně jako vždy. Doufejme, že všichni ostatní budou taky připravení…
Petře jak znám německé dopravce a jejich povědomí o výlukách na NĚMECKÉ straně…tak to zjistí, až si 2 dny před výlukou objednají trasu….
To už je boj německých dopravců 🙂
Až si Německý dopravce objedná trasu 2 dny předem, bude se v Děčíně mohutně slavit…. jo 2 hodiny před ETA Bad Schandau, tomu bych věřil
No jo, holt je potíž v tom že zatímco pro nás je kapacitní spojení do Německa priorita číslo jedna, pro Němce je kapacitní spojení do Čech na žebříčku priorit velmi nízko. Proto se k tomu staví tak vlažně.
Jestli je pro nas kapacitni spojeni do Nemecka prioritou cislo jedna, tak to potes koste…
To znamená kapacitní spojení prakticky s celou západní Evropou. A větší částí světa.
Upřesnil bych: …se severní částí západní Evropy.
Do jížní časti Evropy se od nás dá kapacitně dostat přes:
– Břeclav/ Hohenau – Wien,
– za pár let (po elektrizaci) bude i CV/ GD NÖ – Wien
– začalo uvažovat o podstatném vylepšení CB – Linz.
Samozrejme. Ono dava smysl aby spojeni do Nemecka bylo pro nas prioritou. Ale na infrastrukture to moc neni videt.
Tak stavba D5 za Plzní šla v 90. letech docela rychle, na české dálniční poměry té doby. Teda mínus tunel Valík, tak se spolky vyřádily…
Proto se tím směrem už ovšem nespěchá se železnicí. Přizpůsobili jsme se jejich tehdejšímu podílu kolejových přeprav.
Spojenie z Nemecka do ČR môže byť pre nich na rebríčku priority nízko, ale aj pre Nemca je spojenie z Česka do Nemecka snáď priorita. Inak by mali problém oni sami.
Jestli to ono není tím, že pro ČR je SRN nejvýznamnějším obchodním partnerem, ale pro SRN je ČR jedním z méně významných partnerů (ČR osciluje kolem 10. místa obchodních partnerů SRN) … 😉
Možná je to spíš tím, že podobně průserových míst je v německé síti víc. Některá místa, jako třeba trať Hamburk – Hannover, jsou ještě většími průšvihy.
Jednou vyšel v německých novinách (nevím kterých) článek s titulkem „Deutsche Eisenbahn: es fehlt an Allem“ nebo tak nějak.
Síť DB je obecně zatížena řadou problémů a nedostatků. Např. doposud se nepodařilo plně překonat někdejší rozdělení země, nové problémy se objevují i dnes … Dráha je prostě živý organismus, který se stále vyvíjí. Co však Němci oproti ČR mají, tak to jsou dobře zpracované vize a koncepce rozvoje. A samozřejmě také mají poněkud více investičních peněz.
To jo, ale ekologisti jsou tam velmi silní a odpr kdekoho blokuje skoro všechno.
Prostě z ekologických důvodů musíme železnici všemožně podporovat, jsme přece zelení… ale ne u nás za barákem. To je hned řev.
Což v konkurenci Francie, VB, USA Svycarska a Beneluxu zas tak málo není
Krušnohorský tunel moc prosím
Důvod vašich ivektiv?
A co Vojtanov? Přes něj by to také šlo. Kdysi zde byla silná nákladní doprava.
prej ne. bo němec…
Vojtanov není úplně ideální. Z Německa má velké stoupání a přepřahat diesel / elektrika se dá jen Tršnice a Reichenbach ( v Plavně to nejde), takže velký rozsah nezávislé trakce.
Vojtanov nejde na přepřah?
Promiň, při výlukách jde.
V poho Petře, já jestli se něco nezměnilo od předloňska, kdy jsem tam byl.
Co je ve Vojtanově „normálně“ nestandardního, že to jde jen při výlukách…?
V Plauen je třetí kolej zadrátovaná a spojená vyhybkou s tratí do Brambachu…
A zkoušel jste tam přepřahat? Nic takového DB Netz neumožní…
https://mapy.cz/s/ratecemufo
A čo tak skúsiť na výluku prenajať Vectron DM? Nie je to riešením?
Je. Ale jen ve směru z Čech do Německa. Zpátky do Čech těch 20 promile za Adorfem do Brambachu prostě „neukecáte“. Normativ hmotnosti bych viděl někam na 650 tun, když Ragulin tam má 800 tun.
Pámbu holt, když tvořil Zemi, stvořil Čechy jako obrovský kráter, obkroužený prstencem když už ne hor, tak alespoň kopečkatin. A aby se mu v tom kráteru nehromadila dešťová voda, prohrábnul jediný odtok, a to u Bad Schandau. To znamená, že sebelepší, sebekrásnější, sebedvojkolejnější a sebeelektrifikovanější trať jinudy bude pro vlaky těžce neatraktivní, protože rvát to zboží plus nezanedbatelnou mrtvou váhu vagónů do kopců pohraničních hor bude vždycky nekonkurenceschopné proti veselé jízdě po rovině podle vody u Bad Schandau. Takže taková hypotetická nová trať bude intenzivně využívaná vlastně jenom ve dnech, kdy bude na bad Schandau výluka… Diví se někdo, že… Číst vice »
Jen jedna malá geografická: Lužnice a Ohře tu hranici Čech překračují taky, čímž se ale problém jen posouvá.
Ona ji překračuje i Nisa.
A pak Smědá, Řezná, Mže(!), Svatava a i Studená Vltava. Spréva dělá na jednom místě hranici, stejně jako Jizera a Divoká Orlice. A spousta potoků, např. v Krušných horách
Proč vlastně ne? Jen se ptám, já žádný důvod nevidím (přinejmenším v noci, pokud přes den je třeba u těch perónů plno). Vždyť třeba v Otrokovicích se přepřahá přesně takhle nějak.
Jenže Otrokovice nejsou v Německu…
A? DB Netz má předpisové ustanovení, že nejde zastavit cargem u nástupní hrany a přeprahat?
Nejde o nástupištní hranu…
Petr nám tím chce naznačit, že pro bedny je to málo….nám ostatním normálním by to stačilo 😉
Ani vám ostatním by to nestačilo, protože vás to tam prostě udělat nenechají a pomažete úplně stejně do Reichenbachu 🙂
A důvod tedy zní…?
Technická poznámka – píše se Schirnding, ne „Schirding“.
Mimochodem co se týče kapacity jako takové, tak úsek Cheb – Marktredwitz je jediný jednokolejný. Vše ostatní je dvoukolejné na straně německé, tak i (ve směru od Ústí) i na straně české.
O. K., problémem je chybějící elektrizace na německé straně, což však není záležitost kapacity tratě.
Vojtanov je dloukolejný jen v několika úsecích a krom má i další provozně technické nevýhody.
To samozřejmě Cheb – Marktredwitz – Hof taky. Hlavně krátkost Marktredwitzu a úvrať.
Pokud se stejně přepřahá, je úvrať problém? (Tipoval bych, že naopak, dá se teoreticky na jedné straně odpojovat diesel a na druhé připojovat elektrák)
Od Maktredwitzu je jaksi „ehm“ nejbližší drát v Chebu na Skalce a v Hofu…
Smutná vizitka našich a sousedních planovacu. Přitom jsou řešení, která nejsou draha a dají se realizovat relativně rychle. Ale za týden či měsíc se nedá vyřešit nic.
Jenže my máme splněno, Němec na nás háže bobky. Máme dráty jak do Chebu, tak Vojtanova, Němec udělal dráty do Hofu a tím to pro něj skončilo.
To přece není „jen“ o drátech … Směrové a sklonové poměry, technické podmínky a poměry handicapují přechody do SRN (Vojtanov/Bad Brambach i Cheb/Marktredwitz). Navíc přilehlé území SRN není cílovou destinací, tou jsou totiž především severoněmecká města a přístavy. Hoodně futuristickým řešením by byla novostavba kapacitní trati v ose Praha – Chomutov – Leipzig/Halle.
I to jsem zkoušel, není kudy…
Kde je vůle, tam je cesta!😉 Inspirací by mohlo být třeba Švýcarsko 😊
Okleštěnou,nyní jednokolejnou Buštěhradkou???
A co s tím zmůžeme my? V době výstavby 4. koridoru, když se plánovala rekonstrukce trati od Budějovic dolů, se chtělo trať případně vylepšit, pokud by to udělali i rouškový fašisti dole. Řekli, že ne, postavíme dálnici. Dneska dálnici nestaví, budou tam když dobře za 10 let a uvažují po pár letech od naší rekonstrukce, že budou dělat „koridor“ k nám. Bordel je všude a jen o tom našem víte nejvíc a ještě mi přijde, že ho rádi vyhledáváme. Jak jsem teď někde slyšel „Češi si váží méně svých vítězství, než si váží Poláci svých porážek“ 🙂
Ad: „A co s tím zmůžeme my?“
Třeba, pokud to potřebujeme my, se dohodnout s Němcema, že ty dráty za hranice uděláme nebo zaplatíme my, a oni nám budou třeba trochu platit za využívání i svými vlaky (když tam teď jedou bezemisnost, tak by tam snad s dieslama nejezdili). Dtto úsek Polskem mezi Libercem a Žitavou. Dokud budeme trvat na tom, že stavby bude platit někdo, kdo je nepotřebuje, tak nic mít nebudeme.
A co s tím zmůžeme my?
Tatínek vám vyhlasí válku!
Nezlobte se, ale nevidím nejmenší důvod, proč to dotovat nejbohatšímu státu Evropy. Navíc problém bude spíš příprava. Asi mají málo úředníků 😀
Tak se smiřte s tím, že to nebude, pokud to ten nejbohatší stát nebude potřebovat. Já když budu chtít posílit elektrickou přípojku ke svému domu přes pozemek bohatšího souseda, taky nebudu čekat, že mi to ten bohatší soused zaplatí.
Tak vitezstvi, jo? Do Linze vedou kvalitni elektrifikovany dvoukolejky z Vidne i ze Salcburku + pouzitelna trat z Grazu. Co vede do Budejovic? Pouzitelna trat, jde bude jeste aspon 10 let chybet 20 km dvoukolejnyho useku a trate z Brna a z Plzne jsou nepouzitelny lokalky.
Mezi Lincem a Selzthalem je trať z valné většiny jednokolejná.
Zrovna na Plzeň je to celkem v pohodě + je tam schválena velká modernizace na 200 a skoro komplet dvojkolejka
Je tam jednokolejka na 100, cili o trochu lepsi trat nez Linz – Budejovice. Co je schvaleny je potom uplne irelevantni.
Se zdvoukolejněním do Nepomuku se hlavně mělo začít už v loni, ale skončili s tím za Koterovem a i v tomhle kraťoučkém úseku po asi roce stále chybí druhá kolej, protože se čeká na dokončení zastávky Plzeň-Slovany.
Doporučoval bych Vám a dalším 5 lidem místo rozčilování naučit se číst 😉. Psal jsem o spojení přes hranice, tj. Linz – Budějovice.
S těmi dálnicemi jsme ovšem koncem 90. let začali my, tehdy oni chtěli naopak propojovat koleje. Nakonec jsme se přizpůsobili my dřívějšímu trendu EU „vše na silnice“, a zabili tím úspěšně i jejich myšlenky na částečný návrat ke kolejím.
Německo je náš největší obchodní partner, máme s ním nejdelší hranici a na ní jeden jediný elektrifikovaný přechod v klikatém údolí Labe! Jakmile se ucpe, ucpe se i tok zboží a surovin, které zaplaví silnice mžourajícími strejdy za volanty kamionů, močícími za jízdy do petek, kteří ucpávají dálnice i parkoviště. Jen proto, že stát dosud nebyl schopen investovat do kapacitního propojení železniční sítě…
Do Chebu český stát dovedl „tranzitní koridor“ od Plzně + tak jako tak do něj od Ústí vede souvislá dvoukolejka.
Ba dokonce elektrizace pokračuje až k zastávce Cheb-Skalka.
Tzn. zrovna tam je pomyslný míč zejména na německé straně. Totéž eventuálně v případě Vojtanova, kde je zadrátováno až po (první z několika tamních hraničních bodů) hranici s Německem.
P. S. Strojvedoucí na lokomotivě eventuálně močí do čeho?
močí do PETky, bo ze dveří za jízdy je to nebezpečné 😉
Na Oustecké kameře jsem už dvakrát viděl, jak si tam strojvedoucí při zastavení pozdně večerních vlaků močil na vlastní lokomotivu.
To je sice pravda,ale:
1)Z Plzně do Chebu je cca 70km jednokolejka s minimem dlouhých dopraven na křižování dlouhých nákladů.
2)Do toho Chebu se musíte nějak dostat,buď po narvané trati z Prahy přes Ústí,nebo po narvané historické dráze přes Beroun.
Ale je fakt,že v tom Německu by mohli alespoň dotáhnout dráty přes Schirging.
Ta „historická dráha“ přes Beroun by se týkala i vozby přes byť modernizovanou domažlickou trať.
Z Prahy do Ústí je potřeba „narvat“ i nákladní vlaky jedoucí směr Drážďany. Resp. jedou-li po pravobřežce, tak z té pravobřežky můžou pokračovat pod Krušnými horami do Chebu – po plné dvoukolejce.
tam by bylo vlastně hodně důležité už opravdu rozjet nové koleje Praha-Beroun. Je hezké že se řeší VRT na Drážďany, ale ten Beroun je a hlavně bude hooooodně nutný
Nové koleje Praha-Beroun by musely vést po dnu Berounky. Jinde tam není místo.
nebo tunel 😉 jenže už včera bylo pozdě… furt se tlačí projekty typu Mochov, Lužec, Velenice, Kozí
Které s tím ovšem nejsou v rozporu, jen zajišťují zase něco jiného. A jsou samy o sobě řádově levnější, zvláště pokud by se nekašlalo na průběžnou údržbu.
Zastaví, v čem je problém? A klidně i u Poříčan či jinde, když není zbytí..
A je mě to úplně jedno, že za mnou stojí nějaký nadvlak.. Ono třeba při jízdě pod ETCS by se ta Petka držela dost špatně, když je potřeba současně mačkat tlačítko bdělosti. Samozřejmě až to bude fachčit na strojích, kde je i nožní vybavení bdělosti (Siemens), tak cajk.
To jen taková vsuvka mimo téma hraničních přechodů, když už to přede mnou někdo nakousl.
Hlavně PETka má dost úzké hrdlo 🙂 To je jen pro velmi podstatndardně vybavené strojvedoucí 😀
Jsou i PETky se širokým hrdlem…. 🙂
Okurková lahev to jistí
Nesmíte u toho moc třást rukou 🙂
Nasadíš jen špičku.
Tady bych viděl výhodu nástupu žen do té profese – ony už si nějaké řešení vynutí. 😉
https://www.vestoje.cz/
Při zastavení v Poříčanech máte za sebou nadvlak? Čekal bych telefonát výpravčímu „musím u tebe zastavit na minutu, dělej si co chceš“ a pak případně že vás předjete.
Jo jestli se nevejdete do stanice, tak spuhlas zastavit v poli je lepší.
Když jste už tak dopodrobna specifikoval tu fekální problematiku, tak bych vás chtěl jen upozornit, že i toto je jeden z mnoha důsledků vynikající péče našeho „schopného“ státu, za poslednich několik desetiletí, o jakýkoliv druh transitní dopravy .
– Jak byste vámi dopodrobna popsanou universální lidskou situaci řešil vy, když byste neměl možnost někde zastavit a celý proces provést civilisovaně?
– K vašim „mžourajícím strejdům“, zkuste si někdy jet autem několik hodin v dešti, nejlépe za snížené vidtelnosti, nebo za tmy. Protijedoucí auta vám svými světly zajistí, že jako sova pálená budete mžourat i vy.
To jsou přesně ty důsledky chybějící železniční infrastruktury, o kterých mluvím, Karle, a které znám z vlastní zkušenosti. Tranzitní nákladní vlak uveze náklad padesáti takových kamionů. Ti pánové, kteří dnes usínají za jejich volanty na silnicích by mohli dělat něco daleko smysluplnějšího, bezpečnějšího i kulturnějšího, kdyby jejich palety jely z Maďarska do Francie vlakem.
Naprostý souhlas. V původním příspěvku to ale pro mně vyznělo tak, jako by ti řidiči (podle mně oběti stávajícího systému) byli příčinou problémů.
Až bude (někdy hypoteticky) železniční nákladní transit kapacitněkší a rychlejší, než ten silniční, pak budou stačit i ta stávající parkoviště a nebudou potřeba ani petky.
V dohledné době (do 20 let) o tom bohužel nejsem přesvědčen.
Někde jsem četl, že jeden plně naložený kamion má na mostní kontrukce stejný účinek, jako asi 40 tis. osobních aut. Takže tím přechodem na koleje by se zřejmě ušetřily i nákady na opravy mostů.
Mám za to, že déšť na čelním skle si nevybírá mezi kolejemi a silnicí. Tolik k tomu mžourání.
Jen strojvedoucí se z toho okna zas tolik koukat nemusí, vlak má trať volnou, protože to říká vyhlášky
oni s nama tu nejdelsi hranici maji taky 🙂
ale nic to neznamena…
S Rakouskem mají o pár kilometrů delší.
Ale to už přece dávno zacpané jsou, ostatně přechod větší části materiálových toků na silnice tam proběhl dávno před námi. Teď se tak nějak neurčitě hraje alespoň o ten zbytek, který sice ještě bude znát, ale o moc větší průšvih už nezpůsobí. Bohužel. Kéž by jednou ten podíl kolejí byl vyšší, a přemíra výroby i dopravy jako takové odbourána (i tak by na vlaky mohlo zbýt dost), už jen v zájmu zlepšení duševního i tělesného zdraví.
Kolín – Nymburk – Rumburk- Ebersbach se mohl dávno trochu modernizovat…..
taky se dávno mohl udělat Cheb + Dojčland a mohlo to být
Zeptejte se zástupců ŽESNADu, co si o tomto myslí…
Dráha není jen pro ŽE SNAD! Cestující mají také nárok! Autobus to neřeší.
Fajn, tak trochu detailněji. Jaké by podle vás mělo být řešení trati Nymburk – Ebersbach? Já jen že pro současnou nákladní dopravu by to musela být závislá trakce a NPDV odpovídající hodnotě na koridoru. A on ten sklon kolem Rousínova není zrovna malý…
Yes, but railway sections behind Ebersbach can`t handle much more trains then now. DB Netz dismantled many siding tracks, on Bischofswerda-Zittau line and Arnsdorf-Hosena line (Both single-track). Freight trains should have to go over last line because there is a big track gradient near Dresden (Klotzscher Berg) on the Dresden-Goerlitz line.
Ovšem, že toto je třeba řešit i na evropské úrovni. Zatím místo toho vymýšlejí auta a letadla na baterie, a k nim pole větrníků a panelů plus dovoz kvant vodíku ze severní Afriky, hlavně aby mohla dále růst celková spotřeba všeho. Vlaky jdou přece jen pořád alespoň zčásti proti této mantře.
souhlas
Stav naší železniční sítě vám přijde normální? Je to bída a zoufalost.
EU – Evropa bez hranic. Ještě zbývá hranice propojit.
přesně, je vidět jak je to zkostnatělé. třeba i u dálnic D5, D8, D1., (D48).. jinak nic
D2 🙂
tak D2 už byla dávno v 80letech. to bylo v rámci jednoho státu…se nepočítá
Spíš D52.
Jenže tam jsou pořád i běžné silnice. Navíc ty dálnice dost nepěkně konkurují právě propojení železnic, protože pokud vlaky předurčíme pouze kapacitní dálkové a příměstské dopravě, s dálnicemi přesně i o tyto funkce přicházejí.
Ono to ale odpovídá mentalitě němců. Vemte si, že v roce 2004 jsme se stali členy EU, společně s dalšími východními zeměmi, a Německo si vybojovalo podmínku o ochraně pracovního trhu do půlky roku 2011. Tímto nepropojením si opět chrání svůj pracovní trh, jen jiným způsobem.
A jakou souvislost má kapacita žel. přechodů pro nákladní dopravu a pracovní trh v DE? Kdo chce a má na to (schopnosti) tak v DE pracuje a nějaky Elbtal má v paži.