Jediné české město, kde jde nejvíce peněz z rozpočtu na dopravu. Za co bude Praha příští rok utrácet

Poslední dokončované pole Dvoreckého mostu v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.czPoslední dokončované pole Dvoreckého mostu v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.cz

25 miliard spolkne provoz MHD, polovina z 20 největších investic je dopravních.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ABCD

Praha je místo, kde potřebuje něco vyřídit, občas téměř každý z celé republiky. Protože je v ČR velká míra centralizace, logicky je pak doprava v Praze, téma z nejdůležitějších. Každý se potřebuje dostat na místo určení a zase pryč. Kolik je v Praze denně Nepražáků navíc? Opravdu je toto centralizované řešení to nejlepší?

David

Také je dobré říct, že Praha je jediným městem, které financuje silnice I. i II. třídy a dálnice na svém území z vlastního rozpočtu, v ostatních městech investice do silniční infrastruktury jsou primárně investicí ŘSD či kraje. Viz třeba Plzeň (průtahy jsou ŘSD, vnitřní okruh je kraje) či Brno (vnitřní okruh je ŘSD). V Praze je vnitřní okruh stejně jako všechny průtahy ve správě Prahy.

Lkprak

Oni si fakt myslí, že příští rok se podaří zahájil úsek Déčka na Nové Dvory?

Kubrt

To nevím, ale každopádně je dobré, mít to v rozpočtu, aby to pak nevypadalo blbě…

Scotty

Pokud soud rozhodne v jejich prospěch, tak by to mělo být možné. Navíc pořád se staví první etapa.

david

Kdyz si to nedate do rozpoctu, tak se to nestane urcite …

vbba

Jsem rád že je významně preferována MHD jak v investicích, tak i v provozních výdajích.
Plánovaný přebytkový rozpočet také oceňuji.

VojtaDrevik

Ten titulek je trochu nešťastný. Je jasné, že město kde jde z rozpočtu nejvíce peněz bude jenom jedno…

Pav

ten titulek je náhodou dokonalý. Je to skvělý test inteligence a chápání psaného textu 🙂

On znamená, že Praha je jediné město, kde největší výdajovou kapitolou rozpočtu je doprava.

Zatímco v jiných městěch je největší kapitolou školství.

Neznamená, že do Prahy jde nejvíce peněz ze všech měst.

Filip Jirsák

Ten titulek naopak odhaluje největší problém Prahy. Praha hrozně moc podporuje auta. Aby auta úplně nezahltila Prahu, podporuje Praha hodně také MHD (druhý nejdražší způsob dopravy) – pořád se to bere tak, že aby nejezdili autem, je potřeba jim nabídnout atraktivní alternativu v podobě MHD. Cyklodoprava a pěší doprava se jako alternativa nepočítají, protože nemají motor. A zvýšit relativní atraktivitu ostatních druhů dopravy tím, že by se zvýšily náklady pro řidiče (přenesla by se na ně část nákladů, které za ně platíme všichni) tím, že by třeba museli platit mýto a vyšší parkovné – to je tabu. A tak Praha… Číst vice »

Pav

Toto je manipulace nejvyššího řádu.

Opravdu chcete, aby se lidi dopravovali třeba takhle z černého mostu do centra na kole či pěšky?

Z toho, že Praha hodně utrácí za kvalitní MHD udělat konstrukt, že je to vlastně podpora aut, je … něco tak neuvěritelně hloupého, že větší hloupost člověk neuslyší ani od Okamury.

Kozor24

Tak to naprosto přesně, já se už těm žvástum od p. Jirsaka jen směju

David

Jasně, já bych kde co uměl navrhnout levněji, ale otázka je zda by to dokázal prosadit levněji? Kolik úsilí dalo prosadit třeba tramvaj na Dědinu a stálo to úplatek místním ve formě parkovacího domu. Já bych to dokázal navrhnout levněji bez toho parkovacího domu, ale o tom politika není.