Jedenáct zastávek v Ostravě dostalo nový kabát, další jsou na řadě
Zmodernizovaná zastávka Hrabůvka, Poliklinika v Ostravě. Foto: DPO
Zastávky dostaly nové přístřešky, zábradlí a mobiliář. Investice vyšla na více jak 22 milionů.
Nevím, jak vypadají ostatní zastávky, ale scházejí tam boční stěny. Plně tedy nechrání. A malá chybička v textu „Nová ves“ je správně „Nová Ves“.
Moc jsem nepochopil ty černé označníky. Při rozšiřování ODIS byly v celém kraji od Osoblažska po Nový Jičín postupně instalovány žlutomodré označníky po vzoru Ostravy a najednou se Ostrava rozhodla tento celokrajský vzor změnit. Jak to tedy bude ve zbytku kraje?
Nové označníky na zastávkách mimo Ostravu jsou (resp. budou/měly by být) shodné, ale ve žluté barvě. Aktuálně jsou k vidění např. na zastávkách Paskov,podchod nebo Petřvald,Zaryje.
Přesně úvodní fotka z Polikliniky, kde je vidět sníh, ukazuje debilnost daného řešení. Proč je přístřešek tak daleko od označníku? A proč není krytá plocha směrem ke koleji? Proč neprojdu suchou nohou rovnou do vozu? Toto je pouze prachsprostá oprava a to je vše. Druhými dveřmi nastupuje vozíčkář a kočárek – nebylo by pro ně komfortnější být pod stříškou?
Sice souhlasím, ale myslím si, že je to kvůli velikosti té stříšky. Pokud se tam nahromadí mnoho lidí, budou tito přístřešek přisunutý ke koleji obcházet. Můžeme se pak pobavit o tom, jestli mají mít zadní a boční stěny, aby přístřešky byly průchozí a projel mezi nimi vozíčkář, nebo jestli mají vypadat tak jako na Náměstí republiky nebo na Svinovských mostech. A taky si myslím, že delší stříška vyvolá na podpěry a základy přístřešku zcela jiné silové namáhání.
Ano, v tom si rozumíme… Ale já nechci tu budku ke koleji, rozumím aby podjel traktor s pluhem a zametač a co já vím ještě :-). Ale je problém, abych měl novou budu posunutou k označníku ( prostor druhých dveří) s prodlouženou střechou k nástupní hraně? Za ty peníze by jeden sloup, na kterém by byla zavěšena střecha to tolik neprodražil.
Ale, když vidím, jak designově je vyprojektovaný terminál Hranečník… Tak je to nadostravský požadavek…
Protože by to musel přístřešek jako krava a to už by bylo za pořádny balík. Na Ostravě-JIh jsou u tramvají, a neřekl bych že funguji jak mají, Dřevoprodej podobně, to je navíc kapitola sama o sobě. Mohl by byt větši, až ke dveřim. Zas na druhou stranu učel přístřešku je schování před nepřizni počasi. Suchou nohou se na většinu zástavek nedostanete. Druhá věc je kumulace cestujících. Ne všichni jedou spojem co zrovna přijel. Přijede spoj a všichni budou u dveři pod přístřeškem a to zpomali nastup a výstup…. Označník označuje místo zastevní prvních dveři. Neni to příměstský spoj aby se… Číst vice »
Chlape přečti si text, porozuměj mu a pak piš. Píšu o druhých dveří – kde má nastupovat invalida, kočárek… Bavíme se o Poliklinice… To má stát na dešti a sněhu? Budka ať je naproti druhých dveří u zábradlí, ale s protáhlou střechou ke dveřím…
https://sl.bing.net/cMNpqJafAo8
Je problém na masové zastávce – jako Poliklinika je vybudovat něco podobného?
Ano, je. Díky.
Koukám, že se s těmi přístřešky inspirovali u nás v Praze, ale ty pražský jsou přeci jen hezčí.
Tak ještě uklidit ten binec na peroně, vždyť to je o zdraví.
Jo, lidé musí stačit nové stříška, pak údržbu nepotřebuji
Bohužel. Snaha o cestování bez bariér pak působí komicky. Tramvajka sice bez schodů, ale dostat se k ní / z ní po tom ledu musí být výzva i pro zdravého člověka.