Jedenáct tramvajových zastávek v Ostravě projde modernizací, většina je na Jihu
Tramvajová zastávka Kotva v Ostravě. Foto: DPO
Zastávky dostanou nový mobiliář, cílem 22milionové investice je jednotný vzhled podle nového městského standardu.
Takže zastávka Karolina bude zvětšena přes celou šíři silnice, přičemž vozovka bude zvednuta na úroveň kolejí, bude vydlážděna a přestane sloužit jako tranzitní výpadovka? Takto si totiž představuju “významnou zastávku”. 🤔
Ostrava posledni roky docela hodne investuje, v porovnani s ostatnimi krajskymi mesty. Je to zpusobeno odlivem obyvatel, kteremu se takto snazi v dlouhodobejsim vyhledu celit?
Že investuje je možné, ale že by se dalo hovořit o dopravě, která by byla alespoň trochu konkurenceschopná nebo alespoň efektivní, to rozhodne ne. A pokud DP považuje za celou MHD linku 8 a 48, tak pak možná… Zbytek totálně nepoužitelný mimo důchodců do Kauflandu , kterým je jedno, kdy tam dojedou… návaznosti nula, frekvence spojů zoufalá, cena příšerná. O tzv. revizorech nemluvě.
Můžu se zeptat, z čeho vychází tvrzení, že Ostrava „docela hodně investuje“? V MHD se za mnoho let nepostavilo NIC, přestože vzory chování lidí a směry cest se mění. Dělá se jen průběžná údržba a výměna. Město velikosti Ostravy by nemělo mít v horizontu dekády problém postavit nové tramvajové trati tam, kde je potřeba (a případně zrušit nějaké, které potřeba nejsou). Neděje se. Rozpočet města je komicky nízký s ohledem na jeho infrastrukturní potřeby jako středu více něž půlmilionové konurbace.
A co nova ves vodarna? Na opravene tramvajove zastavce za krizovatkou smerem k ferone, kde je dostatek mista na prestupy i delka na dve tramvaje, ted uz nic nezastavuje a lidi se zenou prestupovat na zastavku od svinova pred krizovatku, kde neni ani misto ani sirka ani zabradli a je jen otazkou casu nez tam nejakeho cestujiciho cekajiciho na tramvaj vyliska zrcatkem autobus. To je to zvysovani bezpecnosti, jako treba u drevoprodeje, kde se pod kolejema zrusil podchod a musi se nove pres koleje nebo na tylove, kde ve smeru dubina zmizely schody do podchodu a 90 % lidi zacalo… Číst vice »
Jako rozumím vám, určitě vhodnějši je, ale kam byste na ní přestupoval? Všechny tram spoje jedou (mimo jednoho nočního nebo výluky) směr Svinov a jen výhodnější přestup na zastávce ve směru Svinov a autobusy ve směru Mariánské hory jsou také blíže. Dvojité zastavování na stejnojmenné zastávce bylo spíše zmatečné pro nahodilé cestující, kteří zde měli přestup. Spíš by se měla opravit a zvětšit zastávka směr Svinov a směr Ferona nechat jako záložní na výluky, ideálně i přejmenovat, aby to nemátlo.
Také jsem nad tím příspěvkem přemýšlel a jediný přestup, co mě tady napadá, je z autobusu 57, který stojí až za křižovatkou a ze kterého jediného dává smysl přestupovat na Vodárně na tramvaj stojící na Plzeňské.
Ty tramvaje co pokracuji na plzenskou maji stat jen za krizovatkou, ty co prijitdeji z plzenske jen pred krizovatkou. Nevim, ktery chytrak vymyslel, ze tam musi neco zastavovat dvakrat a tak vytvoril tu zmatecnou situaci a uplne zbytecne a nakonec vyresil tak, ze se prestupuje na nejmene prestup-friendly zastavce v cele evrope, ne-li celosvetove :-/
Není to zas tak jednoduché. Těch tramvají tam jezdí hodně a představte si častou situaci, kdy jede jako první 8 a za ní třeba 7. 8 zastaví před křižovatkou na zastávce, 7 čeká, až 8 odjede. Pak 7 čeká na semaforu a pak ještě zastaví za křižovatkou na zastávce. V současné variantě 8 i 7 otevírají dveře na stejné zastávce, 7 nečeká. Po projetí křižovatky pak může rovnou fičet dál na Střelnici bez dalšího zastavení. Reálná úspora jízdního času okolo 2 minut.
Ale tahle vytvoříte komplikovaný přestup pokud jedete z jihu na Hulváky. Výhodnější je zlepšit podmínky na zastávce směr Svinov a všechny běžné spoje přemístit tam.
Kapl jste hřebíček na hlavičku. Zřejmě. Vypadá to, že systém zde není pro cestující, ale pro dotace.
Prostě žádný cestující, žádný problém
Nový standard zastávek se mi obecně líbí, ale co mě na nich neskutečně bije do očí, jsou označníky. Font písma v názvu zastávky a čísle linek a hlavně to zarovnání ke kraji působí hodně nepřirozeně. Zarovnání na střed působilo hezky symetricky a při větším množství linek to tak nebilo do očí. I obrázek dopravního prostředku na označníku se mi moc nepozdává. Na původních označnících, kde jsou vozidla z boku, je jasně vidět, jestli se jedná o tramvaj, autobus nebo trolejbus. U těchto nových obrázků zepředu se hůř z větší dálky zkoumá, jestli ten obrázek má na střeše trojúhelníček, dvě čárky… Číst vice »
Brr.. vzhled těchto zastávek mi přijde dost odporný, hlava nehlava.. souhlasím se všemi nedostatky, které jste uvedl.
Zastávka Hulvácká je neskutečný hnus…… tam je strach jít i ve dne.
Neříkal někdo od tyrkysových, že se musí ubírat spoje, respektive nelze jezdit často, protože nejsou peníze ??. Takže aby se nám na ty nejedouci spoje lépe čekalo, tak jednu budku nahradím jinou budkou, hlavně že tam bude ten design.. to jako spěchající cestující oceníme…. Děkuji, asi zase pojedeme teda autem no…
Kdyby se zastávky nerekonstruovaly, napsal byste: „To mám čekat na tramvaj na tak hnusné zastávce, kde se rozpadá dlažba tak, že si na ní zlámu nohu? Děkuji vážený DPO, asi zase pojedeme teda autem no…“
Ano, a proto jsme sjednocovali označníky a přístřešky tak dlouho, že až se to povedlo, tak někdo dostal zlepšovak, že je potřeba je zase vyměnit. Tam kde přístřešky nebyly, nejsou zas, a kde byly, tak je vyměníme za takové, které stejně před deštěm neochrání, ale za to vypatlame 20 mega jen v tomto kole… sorry, tak napište rovnou, že chráníte svého chlebodárce za libovolnou blbost, a bude to rovnější. ….
Fakt jste mě prokoukl, víte o mě vše, jak tlustou na mě máte složku?
Smysl mého komentáře byl v tom, že lidi jsou prostě takoví. Dělá se – lidi nadávají, že se kope a utrácí. Nedělá se – lidi nadávají taky.
spíš jak zastávka Karolína bys zasloužila pozornost zastávka Náměstí Republiky a podchod pod náměstí Republiky
to vyžaduje rázné řešení, a k tomu bohužel nemá nikdo v ostravě „koule“, tady jsou ve funkcích jen úředníčci
To je taky v plánu, ale v jiném projektu, jelikož nejde jen čistě o zastávku, ale i podchody a úpravu kolejiště (prý se zruší tři nástupiště a budou jen dvě a zaslepí se podchod ke Kauflandu)
Ano, ale to jsou jen řekněme s nadsázkou „kosmetické“ změny. Tahle křižovatka zaslouží radikální přestavbu (na kterou se i dělaly studie), ale tohle bohužel nikdo nemá odvahu realizovat.