pruvodce

Jeden z mravenců po nehodě dojezdil, KŽC nasadí 810

Srážka vlaků na Balabence. Foto: Drážní inspekceSrážka vlaků na Balabence. Foto: Drážní inspekce

Podle smlouvy může dopravce nasadit vysokopodlažní vůz jen na 5 % výkonů ročně.

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Železniční Slídič

No tak to si teda rychle ten zácvik s instruktorem vydělali. To projetí na červenou byla jenom jejich chyba.

Zdar

Nakonec vám budou zatracovane 152-810 dobrý, chtraci.

El Barto

Na linku, kde objednatel požaduje nízkopodlažní vozidlo, 810 dobré opravdu nebudou.

Leinad

Mravenec, Regina, Desná, Myšák… jsou podle mě varianty šukafonu.
Ostatně mezi Reginou a Desnou je rozdíl skutečně jenom v dopravci.

Lukáš F.

Je zajímavé, že objednatel nepožaduje nízkopodlažní vozidla na S3, ani na rychlících.

libor

Mravenec dojezdil, kdy dojezdí KŽC?

MHD

Třeba by bylo oboustranně výhodné se s KŽC domluvit a vzít jí 50% výkonů. Stejně je v PIDu poptáno víc výkonů, než pro které je kapacita tratí. …Když se hledá náhradní program pro poptané vozkm Regiojetu apod. Třeba by šlo něco nahradit nějakým kulovým bleskem.

Tim

No jasně, protože elektrická jednotka regiojetu se přesně hodí na trať do Čakovic

MHD

Píšu: „Třeba by šlo něco nahradit nějakým kulovým bleskem.“ přesně proto, aby to někdo nepochopil stejně jako vy.

Pepa

KZC vykopat z Ceskych koleji! Na S34 vypsat normalni soutez. Bez tech 100micu rocne KZC zkrachuje a bude od tech lemplu klid

jan.sekanina

Musím konstatovat, že jsi sám lempl a blbec.

Ivan_pha

Motoráčky ať si jezdí, ale na normální linky se nehodí.

udavač

Ke KŽC Doprava se vyjadřovat nechci, ale celá ta linka do Čakovic (myšleno až na vlečku) je od samého počátku nehorázná hovadina: kdyby se ty finance, které s ní souvisejí, vložily do řádného technického vylepšení trati do Neratovic (třeba i do vybudování dvoukolejných vložek a obnovy výhyben) a výstavby nové zastávky poblíž čakovického sídliště (když už má být nějak obsluhováno i železnicí), byl by z toho užitek pro všechny mnohem větší.
A jen na okraj: tři dopravci na jedné příměstské trati jsou podle mě pro smysluplnou organizaci provozu i pro cestující zbytečně dost velká komplikace.

knedlo

Mravec vs. Slon. Už podľa názvov z ríše zvierat je jasné, ako skončí stret týchto vozidiel.

Chleba Nakup

Mravec ho jen polechtal.

Juraj

Tak nepochybně by tady byl prostor k pronájmu Regionovy od ČD. V KHK i SČK teď bude pár nepotřebných.

Náhodný Kolemjdoucí

Hlavní výhoda 813 z pohledu cestujících byla asi klimatizace, což na začátku podzimu asi nebude takový problém.
V 810 se sice svezu rád, ale někde na S99, ne na městské lince.

Martin

V čem jsou Vlašimáci, Benešováci a ostatní lidé na trase S99 podřadnější, že podle vás mohou jezdit v 810, a Pražáci ne?

Náhodný Kolemjdoucí

Vlašim je dobře obsloužena hlavně autobusy, takže jde spíš o vesnice podél železniční trati. Navíc už je tam slíbený RS1.
810 na té lince se mi zdály v dobrém stavu (zásuvky, informační systém apod.) a jako větší problém mi přišla spíš trať, resp. její stav, což Stadlery nevyřeší.

Noname

Teda měl jsem tu čest asi před 14 dny s 813 jet a bylo tam takový vedro, že jsem myslel, že ze sebe za pár minut jízdy vypotím duši

Bez přezdívky

A proč by to jako ČD měli dělat?

ZdendaP

Protože za to dostanou zaplaceno?

Jiří Kocurek

Protože jsou firma existující za účelem zisku a takový příjem „za nic“ by si neměly nechat utéct?

Hoermalmeister

No je mi to podívaná, jeden je nalitej, druzí dva neschopní a místo 813 teď bude jezdit 810

Jan

Pokud bude na KŽC uplatněn objednavatelem stejný metr jako na národního dopravce myslím že můžu být v klidu…

Lukáš F.

Já vůbec nemám obavy o to, že ROPID zaplatí langustovi nový motorák.

Petr

Nojo jak je hnutej rám, tak je většinou konečná

Lysimachia

přesně, konečná, stačilo. 😀

Skippy

Mozna by sel vyradit jen ridici vuz a pak pouzivat motorovy vuz samostatne. To je moznost co mi prisla do hlavy i tak si nejsem jist zda-li je to ekonomicky vyhodne.

PedrosVozomixos

813 je sestavená z vozu 810 a přívěšáku 010, takže by jste si moc nepomohl.

Petr

To nelze, oba vozy tvoří kompaktní celek, elektrické obvody jsou vedený v celé délce soupravy, navíc ve stropě ve vleků jsou komponenty vysílačky a mnoho dalších. Notabene motorový vůz má jen jedno stanoviště a je bez wc

Chleba Nakup

Na WC by se chodilo do přechodových dveří.

Brzda dopravy

Tak kamarádi od ČD můžou přenechat nějaké Bmto a ještě můžou vybírat retro příplatek…

Kubrt

Kde vůbec jsou bagety 813.101 a 102? Jezdily u GWTR, pak u ZSSK, ale už léta jsem o nich neslyšel.

Vid

Obě jsou v ŽOS Zvolen. A ještě je tam 813.110 a ta je dokonce v laku připominajícím lak těch mravců KŽC. Měl jsem právě podezření, že ji pro ni opravují. Ale před rokem stála u plotu v ŽOS. Takže náhrada by byla možná celkem rychle.

Kubrt

Díky. Na tu 110 jsem úplně zapomněl. Tyhle vozy by asi byly pro KŽC dosažitelné.

udavač

Vozidla ano – ale finance?
Leda by ROPID pomohl (jak už tu někdo naznačoval jinde) …

udavač

To rozhodně nezpochybňuji – jen neumím dost věrohodně odhadnout, zda (a jak) je ještě schopen pomoci i teď (a na co by tu nutně nemalou pomoc mohl vlastně „napasovat“): kdyby to měl vyřešit jen nájem či odkup nějakého vozidla za velmi levné finance, tak tam bych si „pomoc“ ROPIDu při jednáních asi představit dovedl …

sklenář

Pan Bohumil Augusta má nadstandardní vztahy s Ropidem, panem Boreckým etc. Nějaká procenta ve smlouvě jsou mu proto k smíchu.

Jiří Kocurek

Borecký se o vlaky vůbec nezajímá. Borecký se o vlaky vůbec nezajímá. Borecký se ..

Furt to tady čteme a najednou nadstandardní vztahy?

Vít

To se pletete Borecký se o vlaky zajímá až až, ale v negativním směru 😀

Pat

Ne, to nechápete, to jsou ty špatné vlaky přece

Jiří Kocurek

Největší problém železnice ve středočeském kraji: 810 do Mochova a Lužce. K čemu 54 nových vlaků, když nedojedou do Mochova a Lužce!

Jak kdyby v Mochově bylo mezinárodní letiště zvící CDG a v Lužci druhé, Ruzyně hadra.

Michal M

Neměli bychom zapomínat na kriticky chybějící meziregionální spojení do Mladotic.

oldrich.sladek

Nedá mi to. Vždycky při čtení podobných komentářů se musím smát a zajímá mě, jestli tihle „znalci poměrů“ dotyčné lidi vůbec někdy viděli aspoň z dálky, natož aby je znali osobně.. . Tyhle bláboly jsou neuvěřitelné.

Robert Šalda

Pana Boreckého se ale linka S 34 vůbec netýká. Vede pouze po území Prahy.

Avlaky

Bylo by fér od ČD dát možnost nájmu nejake regionovy i konkurenčnímu dopravci, když je chyba na jejich straně

sklenář

Nehodu zavinil strojvedoucí KŽC, máte to nějaké popletené.

Jiří Kocurek

Už se ví, co mu naměřili při odběru?
Totiž policie by ho při víc jak 1 promile nespíš stíhala za ohrožení pod vlivem (§ 274).

Urban

Mate dukaz, ze jel opilej? Nikdo nedokaze, ze se opil po nehode

Kamil

Nikoliv, ten druhy jen shodou nahod spadnul do pruseru. Nehodu nezpusobil. Ale nebyt te nehody, dost pravdepodobne by se na ten jeho chlast ani neprislo.

Leinad

To je otázkou. Bavit se ožralej s kolegou, přivést ožralej Slona do depa kde je má nadřízený,…. udělat hromadu která by byla jeho vina… pokud statistiky ČD tvrdí cosi o frekvenci kontrol.

Rejpal

A proč by to měly dělat? Pomůže někdo ze soukromých dopravců ČD?

Modré zábradlí

Peníze?

Poskok

Doufám, že bude trvat ROPID na nízkopodlažním vozidle. Za tu kilometrickou sazbu, co tam je, tak by neměl být problém něco koupit

Kamil

No a ze by ROPID trval na dodrzovani jizdniho radu? 🙂 Dlouhodoby bordel kolem Libne je pricinou chronickych zpozdeni, ktere nikoho moc netankuji. Organizace z CDP stylem „tak pozdrzime eSko v Ceskem Brode, aby nam tu projeli zpozdene vlaky odjinud“ zrovnatak. A stejne to tem typkum nevychazi… vetsinou ty zasahy dispeceru vic zkurvi, nez vyresi. I podprumerne naprogramovany software by to zvladl lepe, nez ego nekterych dispeceru…

JendaVenda

Jakože AI moc nemusím, tak tady je pro ní optimální využití. Nasadit na CDP místo dispečerů.

Juraj

To sice ano, ale Ropid tohle moc neřeší.
Elefanty mají jezdit ve dvojicích, ale často se jezdí sólo.
Arriva na S49 má posílat Desira, ale časem to víceméně převzaly 845 (teď je tam dočasně GTW).
Na S8/S88 o víkendech jako posily jezdívala patra, ale teď tam jsou honeckery…

Někdo

S88 jsou Regionovy , tam byste i honekry hledal marně.

Marťas

O víkendech tam jezdí… A i ta patra… Občas jezdívám v sobotu kolem 16.45 z Braníka na Petrov a jezdí Brejlovec a tři až čtyři Honeckery a ve Vraném se křižujeme s Brejlovcem se čtyřmi patry… Ale jezdí to jen na Čerčany, ne na Dobříš… A i tak je turnus proložen regionovami… Ale tohle platí zřejmě jen o prázdninách, max květen až září

král j

Má to ten pan Augusta starosti. Kdyby si půjčili něco od ČD (Regionovu, Regioshark…)_

Paja

Žraloky nepůjčovat ale nasadit.

Tomáš V.

Žralok u KŽC? Kde personál ohrnoval nos i nad těmito křumpy ze Zvolena se slovy o tom, že to je moc moderní a komplikované?

Co by s tím žralokem asi dělali?

Paja

Myslel jsem nasadit všechny u ČD a nepůjčovat.

Geralt

Myslím že jednu 814 by jim ČD mohly odprodat. Beztak s novými vozidly jich začínají mít přebytek.

watslaw

Ale nemá KŽC v té smlouvě i klimatizaci?

noerf

Ta se dá osadit. Alternativou mohou být i regiosprintery, které se GWTR uvolní po nasazení všech Stadlerů RS1 na Šumavě, popřípadě

Qaws

Ty bude potřebovat žluťák pro Prahu, páč Pesa nestíhá…

JendaVenda

Že na CD ještě nepřišli. Dosadit do Regionova Klímu a zpříjemnit cestujícím jízdu v létě. Nebo, že by to tak snadno nešlo?

Anonym03

Lepší nízkopodlažní bez klimatizace než vysokopodlažní a bez klimatizace.

Jiří Kocurek

Ta už s postupem roční doby nebude až tak potřeba.

Avlaky

V zimě stejne klimatizací nepotrebuji

udavač

Pokud ovšem nefunguje i jako vytápění (nebo jeho podstatná součást).